Aihe: Huijarin uhreja?
1 2 3 4 58 9 10 11 1222 23 24 25 26
arinuutinen
16.12.2010 23:01:53
Twinkle: no paikkakuntaa ei saa piiloon, mutta puhelinnumeron ja sähköpostin saa. Toisaalta, mitä ihmettä tuo sitten vaikuttaa? Tunnuksen tekeminen kestää minuutin, pahimmillaan kaksi jos on tosi kovasti vammainen. Kun tunnuksia ei varmenneta mistään niin kukaan ei voi varmasti sanoa että onko nimimerkin takana keksitty nimi vai oikea nimi.

Tää oli ehdotus ylläpidolle. Ja kaiken saa piiloon jos vain halua löytyy. Omalla nimellä kirjaudutaan sivuille. Ei nimimerkillä niinkuin jotkut...
Rock&roll
rintapek
16.12.2010 23:38:12

arinuutinen: Tää oli ehdotus ylläpidolle. Ja kaiken saa piiloon jos vain halua löytyy. Omalla nimellä kirjaudutaan sivuille. Ei nimimerkillä niinkuin jotkut...

Mut ei nickissä o mitn vikaa? Kylpä mä olen tehny torilla kauppaa, eikä mulla o mitään valittamista suuntaan tai toiseen, toivottavasti ei o kauppakumppaneillanikaan, mut ei pitäis olla.

Tääl ny minust melko kivasti voipi kattoa kenen kans kauppaa on tekemässä. Itte ny vaan satun olemaan niin skeptinen, et yhdenkään tänäänkirjautuneen kans en viitti käydä kauppaa, vaik myis hunajaa pissan hinnalla. Mut tiedän satoja nickejä, joilta uskaltaisin ostaa rahat tilille- tavara postiin periaatteella melkis mitä tahansa ja tuskin tarttis pettyä.
Useimmiten kumminkin tulee käytettyä matkahuoltoennakkoa. Jos se ei myyjälle sovi, ni ei se sit sovi minullekaan. Syystä tai toisesta, etenkin ko tahdon rastin siihen ruutuun, et vastaanottajalla on oikeus tarkastaa tavara ennen maksamista.
One kind of music only - the good kind
arinuutinen
17.12.2010 06:34:21
rintapek: Mut ei nickissä o mitn vikaa? Kylpä mä olen tehny torilla kauppaa, eikä mulla o mitään valittamista suuntaan tai toiseen, toivottavasti ei o kauppakumppaneillanikaan, mut ei pitäis olla.

Ei nikcissä mitään vikaa olekkaan. Kauppoja olen tehnyt kymmeniä, niin kasvotusten, kuin postinkin välityksellä. Kun olen postin kautta ostanut, olen varmentanut myyjän luotettavuuden. Koskaan ei ole ollut mitään valittamista, puoleen eikä toiseen. Mun kohdalle ei ole huijareita tullut. Tai no joo, joku kaikkien tuntema ee.tupakka.nen on jotain yrittänyt myydä. Ja jos jokin mättää jätän kaupan tekemättä.
Rock&roll
Ruutikallo
17.12.2010 09:09:37
Rikosilmoitus vaan kehiin jos on uhriksi joutunut.

Mä tyhmyyksissäni menetin pikkusumman rahaa, mutta rikosilmoituksen tein.
Puolivuotta jälkeen tuli oikeuden päätös, jossa huijattujen nimiä oli yli 80, saman hepun toimesta.
Ja tän voi laittaa voudin perintään.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
kiriminni
17.12.2010 10:41:35
henydrum: Rikosilmoitus vaan kehiin jos on uhriksi joutunut.
Näin minäkin tein kun neuvoa kysyin.
Alle 500€ huijaukset mitä nämä huijarit useimmiten tekee ovat lieviä petoksia.
Sitten kun näitä tuleekin vaikka tuo edellämainitu 80kpl niin teko muuttuukin törkeäksi petokseksi.
Syyttäjälläkin paremmat mahdollisuudet saada jo linnatuomiota huijareille.
Ruutikallo
17.12.2010 11:30:28
kiriminni: Näin minäkin tein kun neuvoa kysyin.
Alle 500€ huijaukset mitä nämä huijarit useimmiten tekee ovat lieviä petoksia.
Sitten kun näitä tuleekin vaikka tuo edellämainitu 80kpl niin teko muuttuukin törkeäksi petokseksi.
Syyttäjälläkin paremmat mahdollisuudet saada jo linnatuomiota huijareille.

Jep, tuollainen paperi minulle tuli ja siinä oli piiiiiitkä lista lieviä petoksia.
Laitan vuodin asialle, niin josko ne kympit joskus jostain pidätetään. Toki saatavia on todela monella muullakin.

MUTTA VASTAISUUDESSA KAIKILLE TIEDOKSI:

RIKOSILMOITUS suosiolla, elei asiaa saa muuten sovittua, joka harvoin onnistuu.

Omalla kohdallani oli eräs ***-Poika.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Twinkle
17.12.2010 16:42:10
arinuutinen: Tää oli ehdotus ylläpidolle. Ja kaiken saa piiloon jos vain halua löytyy. Omalla nimellä kirjaudutaan sivuille. Ei nimimerkillä niinkuin jotkut...

Mistä minä tiedän että olet arinuutinen? voisit yhtä hyvin olla heikkireinokarjalainen. Niin kauan kun viranomainen ei ole arinuutista varmistanut ja m.net ei ole varmistanut että Ari Nuutinen as Himself on tunnuksensa tehnyt. Eli jos et ole Ari Nuutinen, niin voit olla kuka tahansa muu noin kuudesta miljoonasta suomalaisesta.

Tunnistus- ja kauppapalautejärjestelmää on hyvin vaikea toteuttaa koska:
- Aukoton tunnistaminen ei internetissä ole mahdollista ilman investointeja eikä aina silloinkaan.
- Petokset tehdään uusilla tunnuksilla, ilman tunnistusta huijari voi tehdä uuden tunnuksen, minkä tekee väärillä tiedoilla alle minuutissa.
- Petoksen tekijät tekevät petoksensa välittämättä kiinni jäämistä, ts. vaikka tietäisi kuka siellä toisessa päässä on, niin se voi olla vilpillinen kauppias siltikin.
- Sivuston ylläpitäjät joutuisivat tuomareiksi yksityisten välisessä kaupassa.

Ainoa tapa olla suojassa internetissä on varovaisuus, jos ei koe olevansa kykeväinen siihen, niin minkäänlainen puolivillainen palautejärjestelmäkään ei auta: Jos katsoo huuto.nettiä, niin siellä on olemassa sotuun pohjautuva henkilörekisteri ja kaikkihan sen tietää kuinka hyvin se järjestelmä sitten toimii. M.netin tori on tällä hetkellä hyvä sellaisena kuin se on, nimittäin kansallisena ilmoitustauluna jossa on ilmoituksia ja jokainen käyttäjä jatkaa siitä oman harkintansa mukaan.
Corva
06.01.2011 17:16:24
Tuommosta mietin, että miten voin minimoida ukotuksen vaaran tavaroita vaihdettaessa päittäin? Onko jotaan postiennakko vastaavaa joka varmistaa, että ellei pakettia ole lunastettavana ei lähettäjäkään saa rahojaan?
rintapek
06.01.2011 17:41:53

Twinkle: Mistä minä tiedän ...
- Petokset tehdään ...

Petoksen tekemiseen ei tartte nettiä. Leijonanosa petosten perusmetodeista on satoja vuosia vanhoja.
One kind of music only - the good kind
strat0caster
09.01.2011 01:22:59 (muokattu 09.01.2011 15:08:32)

Ajattelin tänne viskata, mikäli sattuu tulemaan jollekkin muullekkin vastaan. Tämä henkilö yrittää kaupata olemattomia tuotteita järjettömään hintaan prepaid numerosta: 0465535435, nimellä Aleksi Kähkönen. Vastasi puhelimitse ostetaan ilmoitukseen ja kaupitteli 250e hintaista laitetta 90 eurolla. Kuvia ei saanut, kun tietokone kuulemma huollossa. Tietokoneellahan niitä kuvia nykyään taidetaan ottaa.. Kovasti vakuutteli, että lähettää tuotteen katseltavaksi kun maksaa puolet ennakkomaksua. Neljänkymmenenviiden euron tähen, voe hyväneaeka.

Alkoi viesteihin vastailut loppua, kun kysyin että mitenkä meneekin näin halvalla ko. laite. Olkaahan varuillaan näiltä!

Edit: Googlettamalla löytyy kyseisestä kaverista aika paljon tietoa.
kiriminni
17.01.2011 16:27:15
Taas joku huijari liikkeellä.Mulla on Blade myynnissä torilla,niin englanninkielellä yrittää udella osoitetietoja jotta voisi lähettää samanlaisen kitaran?
Tämä on joku uusi tyyli taas...arvatkaa vastaanko?
Twinkle
17.01.2011 16:45:24
kiriminni: Taas joku huijari liikkeellä.Mulla on Blade myynnissä torilla,niin englanninkielellä yrittää udella osoitetietoja jotta voisi lähettää samanlaisen kitaran?
Tämä on joku uusi tyyli taas...arvatkaa vastaanko?

on kyllä tyyli koska en nyt ihan ymmärtänyt että mitä siellä nyt on tapahtumassa? utelee osoitetietoja että voi lähettää samanlaisen kitaran? kuka lähettää, kelle lähettää, maksaako joku jostakin johonkin suuntaan, kuka huijaa ketä ja miten?
kiriminni
17.01.2011 21:15:06 (muokattu 17.01.2011 21:27:29)
Twinkle: kelle lähettää, maksaako joku jostakin johonkin suuntaan, kuka huijaa ketä ja miten?
Tässä on koko sähköposti:

*Good day Mr...this is to personal and glad to inform you that i have the
above item you are looking for in in good and perfect condition..it looks
very clean and work perfectly...i will email you the picture has soon i get
you to know your interest of buying from me and also more details about the
item...

If you want to buy from me i will be needing the following details from you
below''''

Your full Name...
Address..
Tell:

Note Your address is very important to me because i will need it to to
calculate the sipping cost to your doorstep..

I shall inform you my mode of receiving payment if you are ready to buy.

Thanks and hope to hear from you soon...wish you a happy and prosperous new
year..

Paul Alan...
UK..England
*
* Tell.....**+44 702 406 4349*

Ja nyt lähti ilmoituksesta sähköpostiosoitteet pois.
akuankkakomppi
17.01.2011 21:33:48 (muokattu 17.01.2011 21:34:22)
Kappas, täsmälleen sama puhelinnumero kuin "Fiduciary Agent Mr. James Brownilla". Tämä "James Brown" (sic!) on lähetellyt mm. tämmöisiä viestejä:

"This is to inform you that you have been selected for a cash prize of _800,000 (Eight Hundred Thousand (British Pounds) in the just concluded annual final draws of UNITED KINGDOM NATIONAL LOTTERY programs held on 25th October 2010. The on line cyber lotto draws was conducted from an exclusive list of 250,000 e-mail addresses of individual and corporate bodies picked by an advanced automated random computer search from the Internet."

Satavarmasti huijausyritys.
sum ergo cogito
Twinkle
17.01.2011 22:19:12
kiriminni: Tässä on koko sähköposti:

Kuulostaa kiehtovalta, ne yrittää myydä sinulle siis tuotetta mitä olet myymässä poispäin... konsepti on uusi, mutta en usko että se tulee kantamaan paljoa hedelmää.
Miklo
20.01.2011 00:33:18 (muokattu 20.01.2011 00:33:47)
-> kiriminni

Paul Alan lähestyi minuakin ostoilmoitukseni johdosta täysin samanlaisella viestillä. Tekisi mieli vastata ja haistatella, mutta se todennäköisesti vain lisää niiden mielenkiintoa sähköpostiosoitettani kohtaan.

Tyydyn sanomaan asiani tässä:
F you "Paul".

Mitenköhän noita nimi/osoite/puhnro tietoja voi väärinkäyttää? Identiteettivarkaus, mutta miksi?
kiriminni
20.01.2011 10:29:08
Miklo: -> kiriminni Paul Alan lähestyi minuakin ostoilmoitukseni johdosta täysin samanlaisella viestillä. Tekisi mieli vastata ja haistatella, mutta se todennäköisesti vain lisää niiden mielenkiintoa sähköpostiosoitettani kohtaan.
F you "Paul".
Mitenköhän noita nimi/osoite/puhnro tietoja voi väärinkäyttää? Identiteettivarkaus, mutta miksi?

En ole alan asiantuntija,mutta ehkä suomalaisia nimitietoja käyttäen on helpompi saada huijatun luottamus.
Ei kannata vastata mitään näihin viesteihin silloin ne saa tietää,että on toimiva sähköpostiosoite.
Mitähän ne oikein lopulta tässä yrittää?
Onneksi m.netissä on paljon tuttuja nimimerkkejä joihin voi jo luottaa.
trieste
21.03.2011 18:37:00
Miklo: -> kiriminni

Paul Alan lähestyi minuakin ostoilmoitukseni johdosta täysin samanlaisella viestillä. Tekisi mieli vastata ja haistatella, mutta se todennäköisesti vain lisää niiden mielenkiintoa sähköpostiosoitettani kohtaan.

F you "Paul".

Minua tämä kaiffari lähestyi sähköpostitse nimellä Gibson Brown (bibsonbrown2001@gmail.com), mutta puhelinnumeronsa sentään pitää uskollisesti.
v8ford
21.03.2011 19:41:34
"Good Morning to you friend,my name is Gibson Brown and i live in London England, i just want to let you now that i have the above subject in a Good and perfect condition, it works very fine and play smoothly..i wish to sale it to you if you are interested in buying from me...if you wish to buy let me know how much you will offer for it...i will also need your home address to enable me to ship it to you...I will be responsible for shipping fee if you will buy from me...

My Tell..
+44 702 406 4349

Thanks and i anticipate your quick response.."

Mitäpä tuosta ajattelisi?......yrittänyttä ei laiteta....nimikin on kuin oikealla asiantuntijalla:)
Tipahti tänään sähköpostiin.
kaka
03.04.2011 18:55:07
iteltä huijattiin massia huutonetin puolella. kaveri oli myyny saman pelin usealle ja jättänyt tavaran lähettämättä. pari viikkoa koitin tyyppiä painostaa maksamaan massit takas ennenku kävelen sheriffin juttusille mutta ei kuulunu.
lopulta tein ilmoituksen tyypistä joka sai 5 lievää petos syytettä + ~500euroa sakkoja. (huijas multa kuitenki vain 40e)
poliisi ei siis tehnyt muuta kuin sakotti tyyppiä, ja minun rahathan jäi sille tielle. koitin kysyäkki poliisilta että onko tässä mitään järkeä, multa viiään rahat ja valtio rahastaa sillä ja taas huijatun massit jäi maailmalle. sillon vielä ku tutkija soitti ni sanoi että "mie nyt luotan että tämä kaveri maksaa ne rahas takas". kyssyinki että ootkohan ihan varmasti oikealla alalla jos poliisina uskot huijaria kun se lupaa maksaa rahoja takas.

noin vuoden jälestäpäin koitin soitella taas poliiseille että miten saisin ne rahat takas kun lupaus taas oli turha. pyysin lähettämään tän tekijän tiedot että voin itse niitä alkaa kyseleen tai laittaa perijöitten listoille tän kaverin. luvattiin lähettää, mutta mitään ei kuulunut. kyllä tuomonen vaa pistää niin prkl vihaks, jos valtiota ois kusetettu ni meininki ois heti ihan eri, perus köyhää kansalaista saa mielin määrin kusettaa, niin huijareitten ku poliisienki osalta. ja ihan varmasti tää kaveri jatkaa samalla huijauksen linjalla kun huomasi että seon halvempaa ku esim pikavippi!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)