![]() 02.04.2006 23:37:41 | |
---|---|
Siis, oletko tosissasi?? Turha tiluttelija, onneton säveltäjä, ja ärsyttävä laulaja+ vielä säälittävä sanoittaja. Kenelle tämä levy on tehty?? Aika kohellukseks menee kyllä nytten. Eihän siitä pääse mihinkään, että Marzi on monipuolinen ja osaava muusikko ja varsinkin kitaristi. Varmasti ihan sähkökitaroojista ihan suomen kärkipäätä. En mä tiedä ihan millä perustein toista voi väittää onnettomaksi säveltäjäksi, mutta ainakin teknisesti Marzi kuitenkin selvästi osaa nikkaroida hienosti kulkevia ja muutenkin kokonaisilta kuulostavia kipaleita ja vielä hallitsee selvästi monia eri tyylilajeja (varmaan sibiksen koulutuksesta ei tässä ole ollut haittaa). Laulu nyt ei ole ehkä mitään virtuoosimaista, mutta täyttänee ainakin joidenkin mielestä tehtävänsä. Ja mä sanon tämän ihan sellaisena tyyppinä joka ei itse ole kiintynyt ton uuden levyn biiseihin. Sen verran pitää olla kuitenkin olla rehellisyyttä, että myöntää ammattitaitoa olevan siellä missä sitä oikeasti on. Sanotuksista olen jo sanonut sanottavani, mutta eipä noita minulle kelpaavia lyriikoita niin kauheaa nippua olekkaan. "Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski | |
![]() 03.04.2006 00:17:21 | |
Turha tiluttelija, onneton säveltäjä, ja ärsyttävä laulaja+ vielä säälittävä sanoittaja. Ole hiljaa! | |
![]() 03.04.2006 00:47:14 | |
Siis, oletko tosissasi?? Turha tiluttelija, onneton säveltäjä, ja ärsyttävä laulaja+ vielä säälittävä sanoittaja. Kenelle tämä levy on tehty?? Voin kuvitella että on vittumainen fiilis, kun ei ymmärrä. Sääliksi käy. Möllisty | |
![]() 03.04.2006 04:20:53 | |
Siis, oletko tosissasi?? Turha tiluttelija, onneton säveltäjä, ja ärsyttävä laulaja+ vielä säälittävä sanoittaja. Kenelle tämä levy on tehty?? Älä piipitä. | |
![]() 03.04.2006 09:44:58 | |
Täytyy kyllä sanoa että on aika perkuleen loistokas albumi! ***** HELSINGIN JOKERIT 1967 | |
![]() 04.04.2006 00:25:34 | |
Voin kuvitella että on vittumainen fiilis, kun ei ymmärrä. Sääliksi käy. Ei älä mua sääli...mulla menee ihan jees. Ilmaisinpahan vain oman mielipiteeni se kai on vielä sallittu jopa täällä "ammattimuusikoiden" sivustoilla. Niin ja siitä sibiksestä senverran että mä vähän veikkaan et siellä viimeistään karsitaan ne luovuuden ja omaperäisyyden siemenet joita ennen koulua oli olemassa..? Vuosien varrella keikkaillessa/studioissa olen huomannut että se liika "oikeaoppisesti" soitetut septimiseiskat ei satu ihan jokapaikkaan. Pitääkö niitä sit viljellä joka saatanan paikkaan vaan siksi että on cool kun ne osaa? Toisaalta taas on makeeta soittaa/äänittää sellasen "luomu" jätkän kanssa joka korkeintaan kysyy et mikä sävel-laji ja sit mennään ja lujaa ja homma toimii kun junan vessa. Soittaminen on siis muutakin kun sitä muskeleitten pullistelua ja välineurheilua.. se lähtee sielusta jos on lähteäkseen.. Vähän niinkun seksi; iänmyötä kerrat harvenee mut laatu paranee.. "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." | |
![]() 04.04.2006 01:32:43 | |
Niin ja siitä sibiksestä senverran että mä vähän veikkaan et siellä viimeistään karsitaan ne luovuuden ja omaperäisyyden siemenet joita ennen koulua oli olemassa..? Vuosien varrella keikkaillessa/studioissa olen huomannut että se liika "oikeaoppisesti" soitetut septimiseiskat ei satu ihan jokapaikkaan. Pitääkö niitä sit viljellä joka saatanan paikkaan vaan siksi että on cool kun ne osaa? Toisaalta taas on makeeta soittaa/äänittää sellasen "luomu" jätkän kanssa joka korkeintaan kysyy et mikä sävel-laji ja sit mennään ja lujaa ja homma toimii kun junan vessa. Heh, pistäpä puhelua marzille ja pyydä keikalle/studioon. Ei kuule tarvii sanoo ees sitä sävellajia... Vinkki sulle, lopeta tässä kohtaa ennen kuin teet itsestäsi täysin naurunalaisen. Mutta täähän olikin provo/trolli, joten se siitä. | |
![]() 04.04.2006 09:06:51 | |
Ei älä mua sääli...mulla menee ihan jees. Ilmaisinpahan vain oman mielipiteeni se kai on vielä sallittu jopa täällä "ammattimuusikoiden" sivustoilla. Niin ja siitä sibiksestä senverran että mä vähän veikkaan et siellä viimeistään karsitaan ne luovuuden ja omaperäisyyden siemenet joita ennen koulua oli olemassa..? Vuosien varrella keikkaillessa/studioissa olen huomannut että se liika "oikeaoppisesti" soitetut septimiseiskat ei satu ihan jokapaikkaan. Pitääkö niitä sit viljellä joka saatanan paikkaan vaan siksi että on cool kun ne osaa? Toisaalta taas on makeeta soittaa/äänittää sellasen "luomu" jätkän kanssa joka korkeintaan kysyy et mikä sävel-laji ja sit mennään ja lujaa ja homma toimii kun junan vessa. Soittaminen on siis muutakin kun sitä muskeleitten pullistelua ja välineurheilua.. se lähtee sielusta jos on lähteäkseen.. Vähän niinkun seksi; iänmyötä kerrat harvenee mut laatu paranee.. joo varmaan joo mut älä sotke Marzi Nymania tähän. Sitä luovempaa ja omaperäisempää kaveria saa hakea.. Jos se tulis esim teidän pädding-coverbändiin kerran vierailemaan niin huomaisitte kaikki sen valtavan musikaalisuuden ja tyylitajun mikä siitä tyypistä huokuu ja varmasti toimisi teidänkin mielestä. Se kaveri ei oo mikään muskelikitaristi, paitsi korkeintaan huumorilla tietyissä tilanteissa. Eli älä puhu suulla suuremmalla, kun et selvästi tiedä mistä puhut. Kuulostaa enemmän katkeralta eikä kovin viisaalta varsinkin se sun eka kirjoitus aiheesta. Peace MÖLLISTY | |
![]() 04.04.2006 11:13:37 | |
Soittaminen on siis muutakin kun sitä muskeleitten pullistelua ja välineurheilua.. se lähtee sielusta jos on lähteäkseen.. Vähän niinkun seksi; iänmyötä kerrat harvenee mut laatu paranee.. Vainni, käyhän katsomassa kun Herra Nyman soittaa ja kerro sen jälkeen joku toinen suomalainen kitaristi tai vaikka mikä tahansa esiintyvä artistin, joka saa niin hienon kontaktin yleisöönsä. Kaukana on kuules välineurheilut ja muskeleiden pullistelut. Soittamisen iloa on mielin määrin, mutta se kait on joku synti sitten täällä kotomaassamme. I'm shufflin' thru the Tampere sand,
but my head's in Mississippi. | |
![]() 04.04.2006 11:15:34 | |
joo varmaan joo mut älä sotke Marzi Nymania tähän. Sitä luovempaa ja omaperäisempää kaveria saa hakea.. Jos se tulis esim teidän pädding-coverbändiin kerran vierailemaan niin huomaisitte kaikki sen valtavan musikaalisuuden ja tyylitajun mikä siitä tyypistä huokuu ja varmasti toimisi teidänkin mielestä. Se kaveri ei oo mikään muskelikitaristi, paitsi korkeintaan huumorilla tietyissä tilanteissa. Eli älä puhu suulla suuremmalla, kun et selvästi tiedä mistä puhut. Kuulostaa enemmän katkeralta eikä kovin viisaalta varsinkin se sun eka kirjoitus aiheesta. Peace Nii just! Olisin sanonut samoin jos olisin verbaalisesti lahjakas. | |
![]() 04.04.2006 11:19:05 | |
Vinkki sulle, lopeta tässä kohtaa ennen kuin teet itsestäsi täysin naurunalaisen. Taitaa olla jo myöhäistä. | |
![]() 04.04.2006 12:48:39 | |
Bonerilta asiaa. En minä ainakaan ole ikinä tavannut saati sitten saanut soittaa kenenkään Marzia luovemman ja monipuolisemman tyypin kanssa. Loistava esiintyjä ja hemmetin hauska mies. Enkä nyt ole kyllä samoilla linjoilla tuosta studio-/opistokitaristi-käsityksestäkään mikä on aika yleisesti esillä mutta näkemyksensä kullakin. Olipa kerran mies joka ei kunnioittanut Uusista. Ei ole enää. | |
![]() 04.04.2006 17:25:12 | |
Kuulin tänään radiosta "Solutasolla" -kappaleen ja kyllähän se iski. Täytynee tuo levy käydä kaupasta hakemassa :) "Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo. V.U.K #30 | |
![]() 04.04.2006 18:53:06 (muokattu 04.04.2006 18:53:26) | |
Kuulin tänään radiosta "Solutasolla" -kappaleen ja kyllähän se iski. Täytynee tuo levy käydä kaupasta hakemassa :) Heti kun se eka biisi, solutasolla kuului sieltä soittimesta niin kyllä heti tuli mieleen joku Kingston Wallin biisi... | |
![]() 04.04.2006 19:52:17 | |
Levyltä on noussut esiin muutama laulu, jotka kiehtovat minua jotenkin erityisesti. Mainittakoon hauska Kaappikello ja aivan mahtava taite on, kun painostava Pieni Maailma vaihtuu seesteisen kauniiksi Kotosalla -kappaleeksi. Myös Lähtölaulu on mukava, jonka lopun rumpusoolo vie mukanaan. Sitten on tämä alun rankka ja mahtipontinen osasto erikseen, joista niistäkin kipaleista huokuu eläimellisen räimeen sijaan "laulun ajatus". Käsittämättomän hienoa ja tunteikasta musiikkia. Jos en vielä ole tullut sanoneeksi :) Marzi joko kolahtaa tai sitten ei. | |
![]() 04.04.2006 21:04:54 | |
Niin ja siitä sibiksestä senverran että mä vähän veikkaan et siellä viimeistään karsitaan ne luovuuden ja omaperäisyyden siemenet joita ennen koulua oli olemassa..? Veikkaus on joka viikko, palautuspäivä keskiviikko...(tai oli ennen) Soittaminen on siis muutakin kun sitä muskeleitten pullistelua ja välineurheilua.. se lähtee sielusta jos on lähteäkseen.. Onpa rajoittunut käsitys soittamisesta. Kyllä urheilukin voi olla kivaa, ainakin jos on hyvät välineet. | |
![]() 04.04.2006 23:01:51 (muokattu 04.04.2006 23:24:44) | |
Veikkaus on joka viikko, palautuspäivä keskiviikko...(tai oli ennen) Onpa rajoittunut käsitys soittamisesta. Kyllä urheilukin voi olla kivaa, ainakin jos on hyvät välineet. Ei välineillä niin väliä kunhan lopputulos on sitä mitä haettiin. Ok lopetan siis aiheen tähän koska selvästi en mitään mistään tajua..mutta; Tänään tuli radiosta se "soluntasolla" biisi ja vaikka kuinka yritin kuunnella sitä ymmärtäväisenä ja vastaanottavaisena avoimin mielin ni en kyl saa sellasesta mitään musiikillista kiksiä. Onhan se upeeta kun sekoitetaan sellasta vähän Hendrix tyyppistä wah kikkailua sellaseen 60 luvun psykedeliaan ja jne. mut se ei kyllä nyt pelastanut siltä tosiasialta että sävellys oli aika hmmm. "keskinkertainen" tekstikään ei nyt uponnut ja laulusaundikaan ei kolissut joten sori... 0 points Selvennykseksi nyt sitten vielä että Kingston wall, Zappa, Rush, Dream theather, John Zorn ..yms ei myöskään aiheuta mussa minkäänlaisia (musiikillisia) fiboja... Sen sijaan Charlie Parker oli aika "kova luu" vaikka samaan genreen voitaskin ehkä väljästi laskea kuuluvaksi?? Perskeles Pussy, tuliskohan Marzi veistämään Baddingiä? Haavistohan meillä jo onkin basistina sillointällöin.. kerrohan terveisiä niin kokeillaan joskus. Mullakin vois sit silmät aueta ihan uudestaan ja nöyrtyisin pyörtämään kaikki ennakkoluuloni. Ps. toivottavasti Marzi herrasmiehenä jättää sit ne hiihtohaalarit/nanson yöpaidat pois päältä ja pukeutuu vaikka Love records napapaitaan ;-) aamen "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." | |
![]() 04.04.2006 23:21:58 | |
Selvennykseksi nyt sitten vielä että Kingston wall, Zappa, Rush, Dream theather, John Zorn ..yms ei myöskään aiheuta mussa minkäänlaisia fiboja... Otan osaa. I like my women like i like my coffee: quiet ! | |
![]() 05.04.2006 00:13:49 | |
Sen sijaan Charlie Parker oli aika "kova luu" vaikka samaan genreen voitaskin ehkä väljästi laskea kuuluvaksi Joo, mäkin uskon että Marzia kovempia bebop-fonisteja löytyy. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 05.04.2006 00:48:31 | |
Joo, mäkin uskon että Marzia kovempia bebop-fonisteja löytyy. baron ,baron "sinäkin brutukseni" Tässä vaiheessa ei herra Nymanista ollut kyse vaan tontyyppisestä musagenreistä yleensä. En vaan tajuu et mistä muusta siinä voi olla kyse kun "teknisestä suorituksesta": Soitetut nuotit jaetaan tahdeilla ja eniten tiluttanut voittaa kisan ja saa kantaakseen Superguitarhero tittelin kunnes hänet syöstään vallasta vielä ohuemmilla kitarankauloilla ja 006 kielisettien+ kyberultimate sustain/distortion pedaalien turvin. ai nii. tästä saa(taas) provosoitua ihan vapaasti.Mä meen sillävälin koisaan. "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)