Ed_Guy 16.12.2009 17:32:29 | |
---|
Vähän ehkä offtopiccia tähän väliin... Mutta tällä hetkellä pidän mokkulaa melkeinpä spotifyn takia, että voi kuunnella ja etsiä kivaa musaa. Mutta nyt kun on känny johon sai netin ja spotifynkin niin tässä varmaan kannattaisi pikkuhiljaa sanoa tuo mokkula irti... |
Jokapaikanapina 16.12.2009 19:28:03 | |
---|
Omista levyhankinnoista sen verran että muutama levy on jääny ostamatta Spotifyn perusteella, mutta enemmän oon kyllä innostunu joistain levyistä jotka oon lopulta hankkinu, mutta joita en olis hankkinu ilman Spotifya. |
SSilver 16.12.2009 20:14:09 | |
---|
Formaatit muuttuu ja niin muuttuu bändien ansaintatavatkin. Ihan ymmärrettävästi voi sanoa, että joku mp3-tiedosto ei ole paskankaan arvoinen ja kuunnella tai ladata sen ilmaiseksi netistä. Olisi kuitenkin kauhean kiva samalla vaikkapa ostaa sama levy LP:nä (jos haluaa sitä hyvää äänenlaatua). Ja eikös LP-levyjen mukanakin tule joskus niitä digilatauskoodeja tai vastaavia. Jos ette osta levyjä, vaan kuuntelette kaiken musiikkinne ilmaiseksi Spotifystä, tukekaa artisteja edes käymällä keikoilla tai ostamalla oheistuotteita, jos yhtään arvostatte muusikoiden työtä. "hei älä mee tai viet multa kaiken ilman sua elää en enää voi älä mee tai viet multa kaiken ethän mee sä et jättää mua saa" - Ressu Redford |
Exhausted 16.12.2009 23:09:04 | |
---|
enemmän oon kyllä innostunu joistain levyistä jotka oon lopulta hankkinu, mutta joita en olis hankkinu ilman Spotifya. Mulla ehkä enemmän tätä osastoa. Esimerkiksi uusi Ghost Brigade olisi varmaan jäänyt kaupan hyllyyn ilman Spotify-soittoa. Myspacesta kuunneltuna ei kuulostanut erikoiselta, mutta pari Spotify-pyöräytystä teki tehtävänsä. Lisäksi Spotifyä tulee hyödynnettyä paljon yksittäisiin hyviin biiseihin, joiden takia ei viitsi ostaa levyä. Niistä on sitten muodostunut eri vuosikymmenien klassikkoplaylisteja, joita ei saa mistään kaupasta. |
StoRBa 17.12.2009 00:54:45 | |
---|
Exhausted: Mulla ehkä enemmän tätä osastoa. Esimerkiksi uusi Ghost Brigade olisi varmaan jäänyt kaupan hyllyyn ilman Spotify-soittoa. Myspacesta kuunneltuna ei kuulostanut erikoiselta, mutta pari Spotify-pyöräytystä teki tehtävänsä. Mulla kanssa kävi niin, että popittelin Soilworkin Sworn To a Great Dividea jonkun aikaa Spotifysta ja kun viimein poikkesin levykauppaan ei sitä voinut enää jättää hyllyyn. Muuten en olisi ostanut. |
Rahkoi 17.12.2009 05:47:09 | |
---|
Meikäläisellä myöskin on melkeinpä levyostokset lisääntyneet Spotifyn myötä. Ennen oli hieman tarkempi ostoksiensa kanssa nyt tulee näitä "Hei, tossa on toi minkä kuuntelin silloin Spotifyssä, se oli kova, ostanpa sen... Ja oho, tossa ois toikin" -hetkiä levylaareja selatessa paljolti enemmän. Eli missään määrin ei Spotify ole mun kohdalla ainakaan CD:itä korvaamassa, vaan lähinnä täydentämässä. Ei yli siitä, missä aita on matalin, vaan läpi siitä, missä se on paksuin |
HTMono 18.12.2009 08:43:49 | |
---|
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
this1sux 18.12.2009 11:49:28 | |
---|
heikkimononen: Tässä yksi mielipide asiaan: http://www.voice.fi/index.php?mw=an … p;tmpl=blog&cat=1&cid=10715 Noista kuunteluista maksettavat korvaukset ovat kyllä jotain aika naurettavaa. Tosin, pienemmille bändeille varmaan melkolailla yks hailee, ei sitä rahaa kuitenkaan tule myynnillä. Isommathan tuosta vaan kärsii. Mjuu. Mua kuitenkin kiinnostaisi, kuten joku toinenkin jo jollain edellisellä sivulla kysyi, että mikä sitten olisi summa johon levy-yhtiöt ja artistit olisi tyytyväisiä. Eihän tuota yhtä kuuntelukertaa voi suoraan verrata oikein mihinkään, se ei voi olla sama mitä yhdestä radiosoitosta tulee (radiolla monta yhtäaikaista kuuntelijaa), ei suhteutettuna kappaleen tai levyn ostamiseen (ostettua voi kuunnella useita kertoja) jne. Mitenkähän nuo sopimukset on sitten edes syntyneet Spotifyn ja levy-yhtiön välillä? Vaikea uskoa, että sopimuksen mukaan Spotify olisi vain luvannut maksaa 'jonkin verran' ilman, että sitä on tarkkaan määritelty rahasummana kuuntelukertaa kohti? Miksi nämä asiat tulevat yllätyksenä? "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford |
Listen 18.12.2009 12:12:03 (muokattu 18.12.2009 20:00:13) | |
---|
Anssin kirjoitus kokonaisuudesaan: http://www.anssikela.com/ Itse olen Spotifyn asentamisen jälkeen jopa ostanut jonkin verran enemmän cd-levyjä kuin muuten viime vuosina. Lähinnä erinomaisiksi tietämiäni lättyjä ja vanhoja lemppareita. Ensin tulee tietenkin tsekattua Spotifysta, kuulostavatko niin hyviltä kuin muisti. Vaikkakin tosi harvoin cd:itä niitä nykyään edes viitsii laittaa soittimeen. Bittivirta kelpaa loistavasti. LP-levyjä en enää osta vaikka saisin halvallakin, ainakin jos löytyy Spotifysta. Ei sen puoleen ole enää tullut latailtua musaa netistäkään. Senkin takia olen ostellut levyjä konkreettisessa muodossa, etten ihan täysin luota palvelun pystyssäpysymiseen. Surkeitahan nuo korvaukset ovat. Naurettavaa edes puolustella, että muuten biisit imuroitaisiin ilmaiseksi. Mutta niinhän se on aina mennyt, että musantekijää kusetetaan aina ja välistävetäjät rikastuu. Mitenkähän nuo sopimukset on sitten edes syntyneet Spotifyn ja levy-yhtiön välillä? Vaikea uskoa, että sopimuksen mukaan Spotify olisi vain luvannut maksaa 'jonkin verran' ilman, että sitä on tarkkaan määritelty rahasummana kuuntelukertaa kohti? Love Recordsin / Johannan / Megamanian tapauksessa taisi käydä niin, että digitaalisesta jakelusta huolehtiva firma oli pistänyt kataloogin Spotifyhyn sen kummemmin kyselemättä. |
Tuomas 18.12.2009 12:22:53 | |
---|
Spotifyn ansiosta tuli löydettyä mm. Sufjan Stevens ja Divine Comedy. Nyt tekis mieli ostaa vinyyleitä, ku kansitaiteensa on niin upeaa. Seuraava kysymys onkin, että mistä sen haluamansa vinyylin sitten löytää? :D (Jos moisia on ees vinyylille painettu, murr.) Ei sinällään, ymmärrän kyllä että tuossa on myös oma harminsa. Kun kaiken saa "nyt heti" niin jää se odottavan fiilis pois, joka tulee silloin kun fillaroi kotiin kuuntelemaan rauhassa uutta ostettua levyä. Siltikin Spotifyn mobiiliversio on mitä parhain juuri silloin kun sillä voi kuunnella jo valmiiksi "hyväksi todettuja" viisuja :) |
Listen 18.12.2009 12:42:47 | |
---|
Spotifyn ansiosta tuli löydettyä mm. Sufjan Stevens ja Divine Comedy. Nyt tekis mieli ostaa vinyyleitä, ku kansitaiteensa on niin upeaa. Seuraava kysymys onkin, että mistä sen haluamansa vinyylin sitten löytää? :D (Jos moisia on ees vinyylille painettu, murr.) Tuolla ainakin pari Sufjania: http://kauppa.vinyyliklubi.com/adva … php?keywords=sufjan&x=0&y=0 |
Cathi777 18.12.2009 14:21:02 | |
---|
Only pop music can break my heart... |
kylie-o 18.12.2009 16:21:40 | |
---|
Näyttää se aiemmin puhuttu Sakaran tuotantokin tuolta kadonneen. Mokoman levyjä löytyy vaan ne kaksi ennen Sakaran perustamista tehdyt. |
lindo 21.12.2009 14:52:57 (muokattu 21.12.2009 14:54:33) | |
---|
Onko kellään tullut jo vastaan YouTube syndrooma: "This song is currently not available in Finland"? Kaveri Ruotsista laittoi Carola Häggkvistin (joo joo, ei naureta) biisin että "kuuntele tuota" ja ei tarvinnut kuunnella koska tuo viesti pamahti ruutuun. Mikäs meininki tuo nyt sitten on? YouTuben ymmärtää mutta eikö Spotify pitänyt olla "all legal". Rok rok |
zekeode 21.12.2009 14:55:34 | |
---|
lindo: Onko kellään tullut jo vastaan YouTube syndrooma: "This song is currently not available in Finland"? Kaveri Ruotsista laittoi Carola Häggkvistin (joo joo, ei naureta) biisin että "kuuntele tuota" ja ei tarvinnut kuunnella koska tuo viesti pamahti ruutuun. Mikäs meininki tuo nyt sitten on? YouTuben ymmärtää mutta eikö Spotify pitänyt olla "all legal". Samaa paskaa kuin Itunesissa ja muissakin vastaavissa. Ei ole Suomessa saatavissa. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. |
jopasoli 21.12.2009 14:57:39 | |
---|
zekeode: Samaa paskaa kuin Itunesissa ja muissakin vastaavissa. Ei ole Suomessa saatavissa. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Miksi näitä aluerajoituksia laitetaan? Tämä ei ole provoa. |
zekeode 21.12.2009 15:03:27 | |
---|
jopasoli: Miksi näitä aluerajoituksia laitetaan? Koska MP3:sia on rajoitettu määrä ja niitä ei riitä kaikille? |
lindo 21.12.2009 15:26:38 | |
---|
zekeode: Samaa paskaa kuin Itunesissa ja muissakin vastaavissa. Ei ole Suomessa saatavissa. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Ihme syrjintää :/ zekeode: Koska MP3:sia on rajoitettu määrä ja niitä ei riitä kaikille? Hehee. :D Rok rok |
elsewhere 21.12.2009 18:13:31 | |
---|
jopasoli: Miksi näitä aluerajoituksia laitetaan? Sitä voi kysyä tekijänoikeuksien haltijoilta, ei siihen varmaan mitään tolkullista syytä ole. Nuo ovat kuitenkin sen verran helppoja kiertää joko proxyllä tai sitten kaivamalla saman materiaalin netistä laittomasti, että niillä ei ole mitään käytännön merkitystä. ~ Love broke out and I forgot it's war. |
Jokapaikanapina 21.12.2009 21:33:01 | |
---|
jopasoli: Miksi näitä aluerajoituksia laitetaan? Voi olla että joku lafka hoitaa jakelun jossain päin maailmaa ja joku toine toisessa paikassa ja että se toine ei haluukkaa biisejä nettiin? |