Aihe: Thomann
1 2 3 4 584 85 86 87 8897 98 99 100 101
Seba
14.01.2013 12:25:11

Niin no, jos pöpöjä ja ihmisten kanssa puhumista pelkää, niin voihan siitä hyvästä maksaa vähän enemmän ja tilata netistä :)
Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä.
joku muu sikko
14.01.2013 15:12:35
Seba: Niin no, jos pöpöjä ja ihmisten kanssa puhumista pelkää, niin voihan siitä hyvästä maksaa vähän enemmän ja tilata netistä :)

Kyllä se vähän rangaistukselta tuntuu jos pitää ensin ajaa autolla johonkin, hakea parkkipaikkaa lumisohjossa. Vastailla kysymyksiin kuin jossain kuulustelussa. Mitä sais olla? Tarvitko jotain muuta? Laitanko pussiin? Pankilla vai luotolla? Ja sitten jotain väkinäistä diipadaapa small talkia tyyliin hyvä meininki, rok rok. Myyjä esittää olevansa kohtelias ja minä esitän kohteliaan näköisenä, että näyttäisin siltä kuin olisin kiinnostunut sen romuista.
Ei näin.
Tuli takkaan. Konjakkilasi kouraan ja mekanismituoliin läppärin kanssa. Mukava asento ja klik klik.
Onnistuneen tilauksen jälkeen polttelen sikarin pihalla ja nautin tyydytetyn GAS:n aiheuttamasta kehon läpi kulkevasta hyvänolon tunteesta.
There is no school like "old school".
Seba
14.01.2013 16:33:41

joku muu sikko: Kyllä se vähän rangaistukselta tuntuu jos pitää ensin ajaa autolla johonkin, hakea parkkipaikkaa lumisohjossa. Vastailla kysymyksiin kuin jossain kuulustelussa. Mitä sais olla? Tarvitko jotain muuta? Laitanko pussiin? Pankilla vai luotolla? Ja sitten jotain väkinäistä diipadaapa small talkia tyyliin hyvä meininki, rok rok. Myyjä esittää olevansa kohtelias ja minä esitän kohteliaan näköisenä, että näyttäisin siltä kuin olisin kiinnostunut sen romuista.
Ei näin.
Tuli takkaan. Konjakkilasi kouraan ja mekanismituoliin läppärin kanssa. Mukava asento ja klik klik.
Onnistuneen tilauksen jälkeen polttelen sikarin pihalla ja nautin tyydytetyn GAS:n aiheuttamasta kehon läpi kulkevasta hyvänolon tunteesta.

voihan sen noinkin toki tehdä.
Itse vaan en ole niin sosiaalirajoitteinen niin kykenen käymään kaupassakin "säästämässä" :)
Jopa hieman salaa nautinkin siitä, mutta meitä on moneen junaan, ja asemillekin jää osa.

Itseasiassa eniten vihaan intterwepin aikakaudella juuri sitä ihmisten välisen kanssakäymisen olemattomuutta kun kaikki tilataan verkkosivuilta, jos tulee ongelmia niin lähetetään mailia ym, eikä osata puhua tai tavata ihmisiä enää livenä, sitten sitä leikitään olevansa sosiaalisia feisbuukissa ja uskotaan siihen itsekin kun on 5835 kaveria, joista 95% ole koskaan tavannutkaan.

En nyt tarkoita nimimerkkiä jota lainaan, kun en herraa tunne, ihan yleisesti vaan tuntuu olevan suuntana että ollaan niin helvetin sosiaalisia kaikki, yksin omassa kodissa verhot säpessä 4 seinän sisällä ja kiroillaan kun kokista ja saarioisten pizzaa ei pysty tulostamaan tietokoneen kautta.

Huh, helpotti.
Olipas kiva käydä ihan ihmisten parissa. Thomannillekin olen pari kertaa soittanut kun yleensä asiat joissa on epäselvää, hoituu heti, eikä tarvitse viikkoa odotella vastausmailia että voi kysyä lisää.
Lonesome
15.01.2013 12:05:17
joku muu sikko: Kyllä se vähän rangaistukselta tuntuu jos pitää ensin ajaa autolla johonkin, hakea parkkipaikkaa lumisohjossa. Vastailla kysymyksiin kuin jossain kuulustelussa. Mitä sais olla? Tarvitko jotain muuta? Laitanko pussiin? Pankilla vai luotolla? Ja sitten jotain väkinäistä diipadaapa small talkia tyyliin hyvä meininki, rok rok. Myyjä esittää olevansa kohtelias ja minä esitän kohteliaan näköisenä, että näyttäisin siltä kuin olisin kiinnostunut sen romuista.
Ei näin.

Eihän tuo nyt kovin kamalaa ole, jos ihan sivistyneesti palvellaan ja homma hoituu. :)

Enemmän ihmistä syö myyjän välinpitämätön suhde asiakkaaseen. Tai katteettomat lupaukset (tilataan/soitetaan asap, tottakaii!), joilla asiakkaasta pääsee eroon. Onneksi selkeä nettohinnoittelu on viimein yleistynyt, joten maahantuojan kuvastojen ohjehintoja vapaasti tulkitsevat veijarit kassatiskillä ilmeisesti joutuvat tekemään jotain muuta, kun alennusten jakaminen pärstäkertoimella on päättynyt.

Myönteinen kehitys lienee kuitenkin nettikilpailun tulosta, kuka sitä muuten saavutetuista eduista luopuisi... ;)

Hyvää ja huonoa palvelua saa myös netin kautta. Thomann on tarjonnut pääsääntöisesti hyvää palvelua, mutta muutakin on tarjolla.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
lukethesis
15.01.2013 14:58:44
Lonesome:
Enemmän ihmistä syö myyjän välinpitämätön suhde asiakkaaseen.

Niin puoleen, kuin toiseen. Ja tuohon käsitteeseenhän mahtuu monenlaista. Esimerkiksi, että myyjä ei edes jaksa "myydä" tuotetta, sanotaan vaikka tuhansien eurojen soitinta, vaan seisoo tuppisuuna. Siis siinäkään tapauksessa, että tätä on hihasta nykinyt kertomaan soittimesta. Tai se panostaa johonkin mummoon, joka vispaa siinä vieressä parinsadan Casion ostopäätöksessä...ja päättää kuitenkin "miettivänsä vielä".

Ja vois siitä tietenkin vaikka pienen hymyn kera kiitellä, jos asiakas useamman tonnin soittimen suomalaisesta kivijalkaliikkeestä ostaa...kun palvelu on samaa (heikkoa, tympeää, mitäänsanomatonta) ostit sitten 30e:llä vai 3000e:llä. Ei sillä, että se Thomannin nettikauppakaan asiakkaalle yhtään enempää tai vähempää hymyilisi, vaikka ostaisi kymppitonnilla. :-)

Tämä ei liity nyt mitenkään musiikkiliikkeisiin saatika Thomanniin (no, ehkä vähän, teknisempien härvelien kohdalla) - mutta minua on ruvennut myös ärsyttämään ns. myyjien ja asiakaspalvelijoidenkin täysi osaamattomuus myymiensä tuotteiden kohdalla. Ns. tekninen tuki on nykypäivänä käytännössä googletus-kilpailu, kumpi löytää samat asiat netistä nopeammin, asiakas vai ns. "asiantuntija".
Erska88
15.01.2013 15:26:09
Tämä ei liity nyt mitenkään musiikkiliikkeisiin saatika Thomanniin (no, ehkä vähän, teknisempien härvelien kohdalla) - mutta minua on ruvennut myös ärsyttämään ns. myyjien ja asiakaspalvelijoidenkin täysi osaamattomuus myymiensä tuotteiden kohdalla. Ns. tekninen tuki on nykypäivänä käytännössä googletus-kilpailu, kumpi löytää samat asiat netistä nopeammin, asiakas vai ns. "asiantuntija".

Tähän asiaan liittyen tavallaan mulla meni hermot paikallisessa musaliikkeessä kun olin symbaaleita ostamassa. Olin hommaamassa 18" rässille kaveria ja suunnittelin samankokoista mutta eri paksuista symbaalia. "Et sä niin voi tehä ne on liian saman kuuloiset!".
No katselin sitten toista symbaalia joka oli samaa merkkiä mutta eri sarjaa mutta "en saanut sitäkään ostaa", koska ei nekään soi yhteen koska ovat eri sarjalaisia. Tarjosin vaihdossa vielä kolmea yht n. 600€ jälleenmyyntiarvoista peliä joista suostuivat 200€ hyvittään jos ostan kaksi peltiä.

Koko homma huipentui kun sanoin kiltisti "pitäkää tunkkinne!" ja lähdin ky**ä ottassa kotiin ja myin lätyt täällä noin viikossa ja tilasin haluamani symbaalin thomannilta, ilman että ne soitti perään ja kerto et "ET SÄ TOTA OSTA!"

Asiassa ongelma on siinä että jotakuinkin pienessä kylässä ei kovin montaa muusikkoa ole ostamassa semi pro/ pro tuotteita yms. ja näiden asiakkaiden menettäminen (mm. paskalla asiakaspalvelulla) johtaa siihen että ainoat asiakkaat ovat niitä mummeleita yms keski-ikäisiä, jotka ostelee karaoke soittimia ja 100€ kitarapaketteja ja Casioita mukuloille. Myyntivoitto tehdään varmaan jokatapauksessa plektroilla ja rumpukapuloilla. :/

Ps. (Varmaan) suurin osa Mnettiläisistä haluaa kuitenkin suosia sitä oman kylän musaliikettä Thomannin sijaan. Itsekin monta ärsyttävää käyntikertaa olen anteeksi antanut, mutta korkea on kynnys silti lähteä sinne "kauppaa tekemään". Mainittakoon loppuhuipennukseksi että kävin kesällä Hesassa levytukussa ja asiointi oli todella mainiota. Teki heti mieli mennä uudestaan ja varmasti tulee käytyäkin. :)
Mollihan on duurin vastakohta!
Seba
17.01.2013 10:39:30

Ei siellä ainakaan hidastella.
Tilasin monitorin, akustiikkakamaa ym pikkusälää yöllä ja nyt on kamat jo matkalla.
HXY
19.01.2013 12:29:24

Tilasin B-stock -kaiuttimet. Parin päivän päästä ilmoittivat pikkuvikaisten tuotteiden loppuneen ja lähettivät samaan hintaan käyttämättömän kappaleen.
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
Seba
19.01.2013 12:52:57 (muokattu 19.01.2013 13:35:40)

HXY: Tilasin B-stock -kaiuttimet. Parin päivän päästä ilmoittivat pikkuvikaisten tuotteiden loppuneen ja lähettivät samaan hintaan käyttämättömän kappaleen.

B stockit on asiakaspalautuksia tai demotuotteita.
Harvemmin ne pikkuvikaisia on :)
joku muu sikko
19.01.2013 19:29:20 (muokattu 19.01.2013 19:31:18)
Kyllä tuli taas tohmannia ikävä. Eksyin nimittäin tänään suomalaiseen alunperin makeistuotteistaan kuuluisan brandin soitinkauppaan. Löysin kuin löysinkin kiinnostavan käytetyn kitaran jota näpelöin ja melkein jo innostuinkin soittimesta.
Nooh, lähellä haahuili sellainen alle kakskymppinen eksyneen näköinen, tunnistin kaverin myyjäksi (siitä kun hän seisoskeli siinä ilman ulkovaatteita).
Kysyin että tuleeko tähän laukku mukaan. Vastaukseksi sain omituista mutinaa "öö tuo on näköjään käytetty, ei niihin kai yleensä tule.." Ja ennen kuin ehdin kysyä että no tuleeko vai ei niin kaveri oli jo luikahtanut pois. Se meni oikeasti seisomaan hyllyn eteen ja TUIJOTTI kitarapiuhoja jotka roikkui seinällä. Samanlainen poissaoleva ilme kuin mun 9v pojalla sen jälkeen kun se on pelannut 3 tuntia yhtäsoittoa Minecraftia.
Kaverille tuli toinen asiakas; nainen poikansa kanssa. Nainen selitti että poika on soittanut 5 vuotta akustista kitaraa ja olisi nyt kiinnostunut sähkiksien ostamisesta. Poika selitti myyjälle innoissaan että Jacksonit kiinnostaisi. Myyjä katsoi hajamielisen näköisenä kaksikkoa, näytti kädellä seinätelinettä missä kitaroita roikkuu ja sanoi että tulkaa kysymään "jos jotakin tulee mieleen".
Voihan myötähäpeä.. Tehkää nyt jotakin siellä!

Se soitinkauppa ketju on hävinnyt jonnekin, niin laitoin nyt tähän.
There is no school like "old school".
Antti1997
19.01.2013 20:43:33
joku muu sikko: Kyllä tuli taas tohmannia ikävä. Eksyin nimittäin tänään suomalaiseen alunperin makeistuotteistaan kuuluisan brandin soitinkauppaan. Löysin kuin löysinkin kiinnostavan käytetyn kitaran jota näpelöin ja melkein jo innostuinkin soittimesta.
Nooh, lähellä haahuili sellainen alle kakskymppinen eksyneen näköinen, tunnistin kaverin myyjäksi (siitä kun hän seisoskeli siinä ilman ulkovaatteita).
Kysyin että tuleeko tähän laukku mukaan. Vastaukseksi sain omituista mutinaa "öö tuo on näköjään käytetty, ei niihin kai yleensä tule.." Ja ennen kuin ehdin kysyä että no tuleeko vai ei niin kaveri oli jo luikahtanut pois. Se meni oikeasti seisomaan hyllyn eteen ja TUIJOTTI kitarapiuhoja jotka roikkui seinällä. Samanlainen poissaoleva ilme kuin mun 9v pojalla sen jälkeen kun se on pelannut 3 tuntia yhtäsoittoa Minecraftia.
Kaverille tuli toinen asiakas; nainen poikansa kanssa. Nainen selitti että poika on soittanut 5 vuotta akustista kitaraa ja olisi nyt kiinnostunut sähkiksien ostamisesta. Poika selitti myyjälle innoissaan että Jacksonit kiinnostaisi. Myyjä katsoi hajamielisen näköisenä kaksikkoa, näytti kädellä seinätelinettä missä kitaroita roikkuu ja sanoi että tulkaa kysymään "jos jotakin tulee mieleen".
Voihan myötähäpeä.. Tehkää nyt jotakin siellä!

Se soitinkauppa ketju on hävinnyt jonnekin, niin laitoin nyt tähän.

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi jengi tilaa Thomannilta.
Laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?
JuhaHo
27.01.2013 19:29:55
joku muu sikko: Kyllä tuli taas tohmannia ikävä. Eksyin nimittäin tänään suomalaiseen alunperin makeistuotteistaan kuuluisan brandin soitinkauppaan.

Soittelin samaiseen kauppaan Joulukuun puolella ja kerroin, että olen varannut pari-kolme tonnia bassovahvistimen ostoon. Ystävällinen henkilö puhelimessa kertoi, että juuri hän ei tiedä bassovahvistimista, mutta lupasi, että joku ottaa yhteyttä viimeistään seuraavana päivänä - ei soittanut. Saksalaiselle soitinkauppiaalle vahvistimen myyti ei ollut ongelma, joten tilaus meni sinne. Toki olin kysellyt vahvistinta muutamasta muustakin kotimaisesta kaupasta, mihin sain vastauksia tyyliin, ettei heillä ole tarjolla mitään siihen hintaluokkaan. No olisivat sitten tarjonneet kalliimpaa tai halvempaa.
Andy Six
27.01.2013 21:07:46 (muokattu 27.01.2013 21:08:14)
JuhaHo: Soittelin samaiseen kauppaan Joulukuun puolella ja kerroin, että olen varannut pari-kolme tonnia bassovahvistimen ostoon. Ystävällinen henkilö puhelimessa kertoi, että juuri hän ei tiedä bassovahvistimista, mutta lupasi, että joku ottaa yhteyttä viimeistään seuraavana päivänä - ei soittanut. Saksalaiselle soitinkauppiaalle vahvistimen myyti ei ollut ongelma, joten tilaus meni sinne. Toki olin kysellyt vahvistinta muutamasta muustakin kotimaisesta kaupasta, mihin sain vastauksia tyyliin, ettei heillä ole tarjolla mitään siihen hintaluokkaan. No olisivat sitten tarjonneet kalliimpaa tai halvempaa.

Tässä näkyy taas se fakta,että Thomannilla on miljoonien eurojen varasto musiikkilaitteita nopeasti toimitettavaksi...Se on firman valtti,valtava valikoima löytyy heti varastosta...Moiseen ei ihan ymmärrettävästi ole kotimaisilla yrittäjillä mahdollisuutta....
Erska88
28.01.2013 12:03:28
Andy Six: Tässä näkyy taas se fakta,että Thomannilla on miljoonien eurojen varasto musiikkilaitteita nopeasti toimitettavaksi...Se on firman valtti,valtava valikoima löytyy heti varastosta...Moiseen ei ihan ymmärrettävästi ole kotimaisilla yrittäjillä mahdollisuutta....

Tässä tullaan taas siihen ärsyttävään puoleen että jos kotimaisessa puljussa ei jotain ole, myyjät on puoliväkisin tilaamassa sen sinne. Miksi haluaisin odottaa viikon, että joku tuote tulee musiikkiliikkeeseen, josta voin sen ostaa kalliimmalla kuin thomannilta, josta se tulee viikossa KOTIOVELLE. Kuitenkin sitä melkein velvoittaa itsensä ostamaan tuotteen jos se tilataan liikkeeseen....

Ps. Olen tutustunut ensimmäistä kertaa eBayn ihmeelliseen maailmaan. Kun ahdistavista PayPal -tilin luomisista ja rahansiirroista selvittiin, toimi palvelu pirun hyvin. Alle viikossa settiä Lontoosta ilman postikuluja kotiovelle. :)
joku muu sikko
29.01.2013 08:57:51
Niin, kyllä näille kivijalkakaupoilla tulee aina varmaan olemaan omat markkinansa, mutta tuntuu se ajatus kyllä jo nykyään tosi vanhanaikaiselta että raahaisi itsensä johonkin kauppaan hypistelemään niitä suppeita valikoimia.
Metall1n JuudaS
30.01.2013 11:05:44
Sain sieltä 14 vuotis synttärilahkajksi rummut, käytän niitä vieläkin.
Sain sieltä myös akustisen kitaran ja basson, nekin toimivat hyvin.
Omasta mielestäni Thomann on hyvä musaliike.
"Long Live Rock 'N' Roll", Rainbow
Seba
30.01.2013 13:59:47

Metall1n JuudaS: Sain sieltä 14 vuotis synttärilahkajksi rummut, käytän niitä vieläkin.
Sain sieltä myös akustisen kitaran ja basson, nekin toimivat hyvin.
Omasta mielestäni Thomann on hyvä musaliike.

Pakkohan se on olla jos ovat antaneet sulle nuo kaikki :)
esprit de corps
30.01.2013 14:02:34
Seba: Pakkohan se on olla jos ovat antaneet sulle nuo kaikki :)

Onhan se toki hienoa nuorelle käyttäjälle heti opettaa, että tänne kirjoitetaan vain täydellistä kirjakieltä.
"Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift-
Seba
30.01.2013 14:19:35 (muokattu 30.01.2013 14:25:08)

esprit de corps: Onhan se toki hienoa nuorelle käyttäjälle heti opettaa, että tänne kirjoitetaan vain täydellistä kirjakieltä.

Kannattaisikohan sunkin tilata thomannilta vähän huumorintajua?

E:
Tarkistin, valitettavasti ei kuulu valikoimaan.
esprit de corps
30.01.2013 14:25:55
Seba: Kannattaisikohan sunkin tilata thomannilta vähän huumorintajua?

Tällä foorumilla ei enää tiedä, kuka on joka ikistä pientä muotovirhettä kommentoidessaan tosissaan, Sebskuseni.
"Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)