Aihe: Härskeimmät plagioinnit?
1 2 3 4 583 84 85 86 87172 173 174 175 176
Ari78
18.09.2009 18:45:20
TheKukavittu: Muuten hyvä mut eihän toi oo plagiointii jos oman biisin kirjottaa uudestaan.

Tiedän kyllä mut mun mielestä aika huvittavaa, plagioinu itteensä. Sit soittaa vielä molempia keikoillaan, niistähän sais kyllä hyvän medleyn, kuka tykkää that is.. minä en voi sietää.:)
Migeteus
19.09.2009 11:28:53
Ari78: Tiedän kyllä mut mun mielestä aika huvittavaa, plagioinu itteensä. Sit soittaa vielä molempia keikoillaan, niistähän sais kyllä hyvän medleyn, kuka tykkää that is.. minä en voi sietää.:)

Itseään on plagioinut myös Muddy Waters, joka teki biisit Rollin' Stone ja Still a Fool. Sävellyksen osalta ne ovat täysin samanlaisia, sanoitus vain on eri.

http://www.youtube.com/watch?v=nBywcdZ65Z8
http://www.youtube.com/watch?v=WuXCjOYcKI0
This means that juusto.
TheKukavittu
19.09.2009 16:23:48
Migeteus: Itseään on plagioinut myös Muddy Waters, joka teki biisit Rollin' Stone ja Still a Fool. Sävellyksen osalta ne ovat täysin samanlaisia, sanoitus vain on eri.

Itseään plagioivaksi yhtyeeksi voisi kutsua Nickelbackia. Biisit Hero ja How you remind me on jotenki liian samankuulosii. Eri sanat on kyl.
Eniten vihaan rasismia, kiroilua ja niitä saatanan nekruja.
TheKukavittu
19.09.2009 16:30:26
Oasiskselta löytyy monia plagiointeja kans. En jaksa luetella kaikkii niit mut jos tietää niitten biisei ni luultavasti huomaa ton. Tosin kaikkien räppäreitten luvattomat samplaukset eri rock-klassikoist on anteeksiantamattomii. Esim. Led zeppelinin kashmir on biisi jost on tehty luvattomii samplei. Yhen version videos Jimmy page soitti kitaraa joten se oli luvallinen mut ne muut versiot. Ihan ku ei räppäreil ois parempaa tekemist...
Ari78
20.09.2009 16:27:45 (muokattu 20.09.2009 16:29:19)
Migeteus: Itseään on plagioinut myös Muddy Waters, joka teki biisit Rollin' Stone ja Still a Fool. Sävellyksen osalta ne ovat täysin samanlaisia, sanoitus vain on eri.

Puhumattakaan Arthur Crudupista joka väsäs That´s Allrightin ja My Baby Left Me:n jotka ovat ihan sama biisi dadadadiididiideineenkin. Toki täytyy myös muistaa että valkolaiset ryöväsivät suurimman osan rahoista niin ois voinu tehdä vaikka kolmannenkin.:)
artope
21.09.2009 12:24:32

Juice-vainaakin plagioi sitten itseään: Napoleonin mopo, Einarin polkupyörä, Tarzanin kalsarit
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
hjukke
21.09.2009 16:27:02

Pearl Jamin Evenflow ja Kissin setien uusi viritys modern day delilah.
Molemmat vielä alkaa pickslidella, pari kertaa autolla ajaessa olen kuullut tuon kissin ja ajatellut hetken "pearl jamia, kiva". Kiva kiva..
TheKukavittu
21.09.2009 16:30:50
hjukke: Pearl Jamin Evenflow ja Kissin setien uusi viritys modern day delilah.
Molemmat vielä alkaa pickslidella, pari kertaa autolla ajaessa olen kuullut tuon kissin ja ajatellut hetken "pearl jamia, kiva". Kiva kiva..

Kas kas. Jotain tuttuu siin Kissin biisis oliki. No nykysin on vaikee välttää samankaltasuuksii toisten biisien kaa. Tuskin toikaan on tarkotuksel tehty.
Ari78
21.09.2009 20:03:58
En tiedä onko jo täällä ollut mutta Kissin Psycho Circuksella oleva Dreamin´on ihan järkky plagiaatti I´m Eighteenista. Tuo Modern Day on kevyttä kauraa siihen verrattuna.
K.A.P.V
22.09.2009 14:58:42

artope: Juice-vainaakin plagioi sitten itseään: Napoleonin mopo, Einarin polkupyörä, Tarzanin kalsarit
Lisäksi samaan sarjaan kuuluu Vaimoni on Frankenstein, Kalevi ja Reiska - Orimattila, Filosofi. Mitäs sitä uusia biisiä väsäämään, kun on yhden hyvän keksiny :)

Juicelta kyllä löytyy aika paljo noita kunnon plagiointejakin. Tiedä sitten kuinka paljon tässä on sattumasta kyse, mutta Laihia - Heinäpää on lähes suora kopio Wishbone ashin Time was -biisin yhestä osiosta.
"Vituttais jos kiinnostais, mutta ku ei kiinnosta niin ei vituta"
sub zero
22.09.2009 15:09:32

tämmösiä tapauksia on kuule vanhat blues-levyt pullollaan... kuuluisimpana varmaan elmore jamesin "dust my broom", josta joillakin kokoelmalevyllä on minulle täysin käsittämättömäst syystä parhaillaan viis eri versiota eri sanoilla.
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
artope
22.09.2009 15:37:52

K.A.P.V: Lisäksi samaan sarjaan kuuluu Vaimoni on Frankenstein, Kalevi ja Reiska - Orimattila, Filosofi. Mitäs sitä uusia biisiä väsäämään, kun on yhden hyvän keksiny :)

Juicelta kyllä löytyy aika paljo noita kunnon plagiointejakin. Tiedä sitten kuinka paljon tässä on sattumasta kyse, mutta Laihia - Heinäpää on lähes suora kopio Wishbone ashin Time was -biisin yhestä osiosta.

Joo, ja Norjalaisessa villapaidassa on aika paljon yhtäläisyyksiä Beatlesin Norweigian woodiin (A-osaan)
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
rybk
22.09.2009 15:48:09
hjukke: Pearl Jamin Evenflow ja Kissin setien uusi viritys modern day delilah.

Ei kai vaan KISS oo menny plagioimaan...

Aliven soolon alku on muuten She'n soolosta napattu, minkä McCready on kyllä itse maininnut haastattelussa.
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Lesko
22.09.2009 19:12:00
Kalevalamittaisia runoja "kalevalarunoilijakyrpäperseessäkoskaansustamitääntulejostolleenajatteletlesko." -Kailis
lurkki
23.09.2009 09:08:00
Irina - Et huomaa
http://www.emi.fi/jukebox/play/1265/et_huomaa
The police - Wrapped around your fingers
http://www.youtube.com/watch?v=BRoUpDON0_0
HaloOfFlies
23.09.2009 10:54:55

rybk: Ei kai vaan KISS oo menny plagioimaan...

Aliven soolon alku on muuten She'n soolosta napattu, minkä McCready on kyllä itse maininnut haastattelussa.

Ja Shen soolon alku taas on puolestaan The Doorsin Five To One-soolosta napattu, minkä Ace Frehley on myöntänyt haastattelussa.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Lord of the strings
23.09.2009 12:20:42
K.A.P.V: Juicelta kyllä löytyy aika paljo noita kunnon plagiointejakin. Tiedä sitten kuinka paljon tässä on sattumasta kyse, mutta Laihia - Heinäpää on lähes suora kopio Wishbone ashin Time was -biisin yhestä osiosta.

Henkilökohtainen suosikkini Juicen pöllimistä jutuista on Heinolassa jyrää -biisin väliosa. Ihan suoraan muuan Beatlesin Back in the USSR -kappaleesta.
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
tuomittu
27.09.2009 02:05:18
JESTAS SENTÄÄN MITKÄ PILLUT!
markkuliini
29.09.2009 12:11:18

toxic: Mtv3:n spotti.fi mainoksessa on raiskattu Bubble Bobblea :(

Tulee kyllä aina mieleen kyseinen peli, kun kuulee/näkee mainoksen :)

Kyllä.
Lisäksi mainoksessa kuvaillaan mainosten syntyä. Huvittava on kohta jossa muusikot ovat studiossa äänittämässä mainoksen musiikkia.
Just...Ehkä 80-luvun alussa vielä oli niin...
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
phren
30.09.2009 16:26:33
Anssi Kelan sivuilta:
http://www.anssikela.com/?p=4936

Eli joku virolainen on vetänyt omiin nimiin Kelan biisin 1972
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)