Aihe: Onko erikseen miesten ja naisten musiikkia?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Bee-äf
27.04.2005 10:19:48
En usko varsinaisesti olevan miesten tai naisten musiikkia, mutta musiikkitouhuihin liittyvä hifismi ja saundiyksityiskohtien kanssa leikkiminen on täysin miesten hommaa. Luin taannoin eri aikakauslehtien lukijaprofiileja, tuulilaseilla, mikrobiteillä ja metsästyslehdilläkin on 20% lukijoista naisia, mutta hifilehdellä valtaisat 3%.

Vai milloin näitte viimeksi naisen miksauspöydän ääressä?
Hot RedX
27.04.2005 10:22:37
En usko varsinaisesti olevan miesten tai naisten musiikkia, mutta musiikkitouhuihin liittyvä hifismi ja saundiyksityiskohtien kanssa leikkiminen on täysin miesten hommaa. Luin taannoin eri aikakauslehtien lukijaprofiileja, tuulilaseilla, mikrobiteillä ja metsästyslehdilläkin on 20% lukijoista naisia, mutta hifilehdellä valtaisat 3%.

siis itse laitteet on miesten hommia, vaan kyllä soundeja on kiva etsiä ja vääntää, kunhan siis joku ensin vaan liittää piuhat oikein! :)
So What? Who Cares?
Bee-äf
27.04.2005 10:29:56
siis itse laitteet on miesten hommia, vaan kyllä soundeja on kiva etsiä ja vääntää, kunhan siis joku ensin vaan liittää piuhat oikein! :)

Juu, mutta luulis että merkittävä vähemmistö naisista kuitenkin on sen verta insinööriaivoisia, että piuhojen liittäminen ei tuota vaikeuksia... :)

Mä luulen että kyse on jostain syvemmästä, miehiä jostain syystä vain kiinnostaa kuinka realistisen stereokuvan joillain kaiuttimilla ja akustoinneilla saa, ja naisia ei.

Liekö siinä jotain ikiaikaista, kun miehet metsällä ollessaan tuntikausia kuulostelivat ympärillä kuuluvia ääniä ja pyrkivät poimimaan sieltä yksityiskohtia jotka johdattaisivat saaliin jäljille...vois joku tiedemies/nainen tutkia asiaa?
Hot RedX
27.04.2005 10:33:26 (muokattu 27.04.2005 10:35:32)

Mä luulen että kyse on jostain syvemmästä, miehiä jostain syystä vain kiinnostaa kuinka realistisen stereokuvan joillain kaiuttimilla ja akustoinneilla saa, ja naisia ei.

Liekö siinä jotain ikiaikaista, kun miehet metsällä ollessaan tuntikausia kuulostelivat ympärillä kuuluvia ääniä ja pyrkivät poimimaan sieltä yksityiskohtia jotka johdattaisivat saaliin jäljille...vois joku tiedemies/nainen tutkia asiaa?

siis naisia saattaa kiinnostaa juuri sit taasen se, että kuinka epärealistisen kuvan niillä saa aikaan ;)
So What? Who Cares?
Feggy
27.04.2005 10:46:42 (muokattu 27.04.2005 10:47:15)

Hehe.

No itse käsitän sen niin, että ne ovat niitä mielikuvia, joita tiettyyn musiikkiin ja bändeihin liitetään. Ts. Iron Maiden --> möykkäävä miesjoukko, keskikalja, yhteislaulu / -kiljunta, moshaus, tietty yhteiskuntaluokka (?) jne.tms.

"Koska olen akateeminen ja sivistynyt nainen, minun kuuluu pitää korkeakulttuurista enkä siksi voi kuunnella Iron Maidenia"

(Älkää vetäkö hernettä, kärjistetty esimerkki)

No jaa. Yhtä hyvin voi sanoa, että koska olen 16 v. teini ypäjällä ja tykkään juoda kaljaa ja heilua kylillä, tykkään Iron Maidenista. Jollekulle Iron Maiden voi olla vähän kuin shokki-sarjakuvat tai kauhuleffat eli vähän liian lapsellista ja typerää hömppää. Tuolla voi olla tekemistä korkean koulutuksen kanssa tai sitten ei.
Less is more.
Feggy
27.04.2005 10:49:38

Totta. Mutta luin myös samantyyppisen tutkimuksen, jossa paljastui, että suurin osa hifi-lehden lukijoista omaa insinöörin tai muun teknisen alan koulutuksen. Hifi-intoilu on mulle kyllä henk. koht. käsittämätöntä. Äskettäin oli muuten Hesarissa hauska Viivi & Wagner-sarja aiheesta.
Less is more.
tuomo
27.04.2005 10:51:13

the Mentors on miesten musiikkia :) en usko yhdenkään naisen saavan kickesjä heidän tsipaleistaan. vaati myös tietyn äijyys vaihteen päälle että tuolle jaksa ittekään hiristä.

"Heterosexuals have the right to rock
So glam fags get off the block
Who wants to see transvestites in drag
Who look like a glam rock fag"
kivi
27.04.2005 10:55:43 (muokattu 27.04.2005 11:00:10)

Höpsis!

Suomessakin on useita naispuolisia äänittäjiä, muitakin kuin Silja Suntola. Toivottavasti alan koulutuksen myötä tulee lisää, perinteinen "studion nurkassa notkujasta ammattilaiseksi" -metodi kun toimii miesvaltaisessa ympäristössä huonommin tytöillä kuin pojilla. Siis - joka finninaamajolpista tietää, että jos se viihtyy studiossa, se tahtoo äänittäjäksi mutta vastaavassa tilanteessa tytön pitää todistaa että aikeet ovat kunnialliset ja vakavat.

Ehkä tytöistä ajatellaan, että fanittaminen menee aikanaan ohi, poikien kohdalla fanittamisesta taas tulee ammatti tai harrastus.

PS. En mäkään pysty lukemaan Hifi-lehteä vakavalla naamalla enää. Se maailma alkoi naurattaa about kun täytin 15. Eipä mua kyllä kiinnosta Tekniikan maailmakaan, mulla ei oo tarvetta lukea henkilöautovertailuja, ja muissa aiheissa taas testit ovat aika pinnallisia kaikesta arvovaltaisuuden tavoittelustaan huolimatta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
C
27.04.2005 11:36:40
Jollekulle Iron Maiden voi olla vähän kuin shokki-sarjakuvat tai kauhuleffat eli vähän liian lapsellista ja typerää hömppää. Tuolla voi olla tekemistä korkean koulutuksen kanssa tai sitten ei.

Joo toi mun esimerkki olikin vain yksi esimerkki muiden mahdollisten joukossa. Siis vain antamaan jotain kuvaa noiden konnotaatioiden vaikutuksista.
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
Bee-äf
27.04.2005 11:52:50
Hifi-intoilu on mulle kyllä henk. koht. käsittämätöntä.

Hifi on miehen ainoa väylä päästä vaikuttamaan kodin sisustuspäätöksiin.
Margarita
27.04.2005 12:18:29

Toissayönä viimeeksi - näin itseni.
Jani The Rock
27.04.2005 12:24:13

Hifi on miehen ainoa väylä päästä vaikuttamaan kodin sisustuspäätöksiin.

Tämä ei pidä kaikissa tapauksissa paikkaansa.
The road never ends for me, kid. Bella Italia #1
etnopoju
27.04.2005 15:21:52

(Ainoa tieto , jonka tuota kautta löysin liittyi natsijohtajiin.Tuskin tässä siitä kuitenkaan on kyse? Vai olisiko?
Eli tuo konnotaatio sana kyllä jäi vähän epäselväksi, uskoisin sen kuitenkin liittyvän jollain tapaa luokitteluun?)

luulen, että saat tiedon selville nopeammin ja paremmin selvittämällä itse asian, kuin kysymällä täällä. kai sulla jossain on sivistyssanakirja (?) tai myös www.google.fi voi auttaa.

googletin sanalla "sivistyssanakirja" ja näytti olevan ensimmäinen osuma jo, jolla löytyi:

"konnotaatio sanan tai ilmaisun luoma mielle(yhtymä), oheismerkitys ¶ Vrt. denotaatio. Esimerkiksi sanan "ruusu" denotaatio on eräs kasvilaji (tai -ryhmä), mutta siihen liittyy monenlaisia konnotaatioita kuten mielleyhtymä ruususta rakkautta kuvaamassa, ruusujen antamisesta onnittelutarkoituksessa tai piikistä, joka piilee kauneimmankin ruusun alla. Konnotaatiot voivat eri ihmisille ja eri tilanteissa olla hyvin erilaisia."
etnopoju
27.04.2005 15:24:03

samalla tavalla sanottiin 20 vuotta sitten, että pappeus on miesten hommaa eikä naiset VOI tehdä sitä.

just joo.
C
27.04.2005 16:12:47
"konnotaatio sanan tai ilmaisun luoma mielle(yhtymä), oheismerkitys ¶ Vrt. denotaatio.

Jep, kuten esim. että Maiden on miesten musiikkia ;o)
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
BV2
28.04.2005 10:54:16
Juu, kyl bee-äf taitaa muistella 80-luvun aikoja tai jotain..

Esim Finnvoxilla on Minerva Pappi ollut jo vuosia luottovalinta masteroijaksi, kun halutaan viimeistellä soundit tehokkaiksi *asiakkaita kuunnellen* ;)
Henko
28.04.2005 18:16:46

Tuntuu vahvasti siltä, ettei tää keskustelu johda mihinkään. Kun joku sanoo, että Maiden on miesten musiikkia kuten pappeus vain miesten työ, heti joku korjaa että onhan niitä naispappejakin.
Aprillia vittu. Kaikki on aprillia.
Margarita
28.04.2005 20:01:02
Tuntuu vahvasti siltä, ettei tää keskustelu johda mihinkään. Kun joku sanoo, että Maiden on miesten musiikkia kuten pappeus vain miesten työ, heti joku korjaa että onhan niitä naispappejakin.

Turha aihe, lähinnä sen takia että se tuo ensisijaisesti esiin ihmisten ennakkoluulot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)