![]() 18.03.2005 00:11:38 (muokattu 18.03.2005 00:12:44) | |
---|---|
Jaa, milläs perusteella? Tai olisko jotain esimerkkejä? Monet epäterveelliset tavat kasvattaa riskiä sairastua tauteihin. Esim. tupakointi => keuhkosyöpä, copd. Alkoholi => maksakirroosi, kihti. En tiedä muista, mutta minusta nuo on oikein passeleita esimerkkejä tyhmemmästä rahankäytöstä, kuin esimerkiksi kitaroihin (tai muihin soittimiin) tuhlaaminen. Noista ylempänä mainituista kun ei jää juuri mitään käteen kuin kuitteja, kitaran (tai muun soittimen) arvo kuitenkin säilyy jossain määrin. Silti toista noista pitää itekkin harrastaa, tyhmä kun on. Don't worry, be heavy | |
![]() 18.03.2005 00:36:25 | |
Monet epäterveelliset tavat kasvattaa riskiä sairastua tauteihin. Esim. tupakointi => keuhkosyöpä, copd. Alkoholi => maksakirroosi, kihti. En tiedä muista, mutta minusta nuo on oikein passeleita esimerkkejä tyhmemmästä rahankäytöstä, kuin esimerkiksi kitaroihin (tai muihin soittimiin) tuhlaaminen. Noista ylempänä mainituista kun ei jää juuri mitään käteen kuin kuitteja, kitaran (tai muun soittimen) arvo kuitenkin säilyy jossain määrin. Silti toista noista pitää itekkin harrastaa, tyhmä kun on. Aha joo, sä siis sanot mikä on tyhmää rahankäyttöö ja mikä ei. Ja mikä on tyhmä harrastus ja mikä ei. | |
![]() 18.03.2005 00:40:40 (muokattu 18.03.2005 00:42:18) | |
Sun kirjoituksesi, alempana, on sisällöltään todella typerä. Ensinnäkin en anna lainkaan ymmärrystä sun toistuvalle sukupuolistamiselle - että miehet kilpailevat tavaroillaan yms ja sitä kautta johdettua väärää, erittäin heikoilla jäillä olevaa perustelua väitteillesi ja näkemyksillesi miehistä, kamalistoista muusikoiden.netissä, ja soitinten ostamisesta yleensä. Tiedätkö kuinka typerää ja perustelematonta on ylipäänsä tehdä yleistyksiä koko sukupuolesta ja sen pohjalta johtaa kaikenlaisia päätelmiä ja näkemyksiä? Yrität selvästikin vaikuttaa kompetentilta väittelijältä ja jonkinlaiselta naisasiain ajattelijalta - vakuuttavuutesi nimissä lopeta tällainen. Toiseksi minulle tulee sinusta musiikin harrastajana muuna kuin sen kuuntelijana TODELLA AMATÖÖRIMÄINEN kuva, kun vertaat kitaran ostamista cd-levyn ostamiseen suoraan, ja sen jälkeen teet jonkin asian siitä, että kuinka paljon kitarat maksavat. Tämän jälkeen teet jonkinlaisen "hyväksyttävän esityksen" siitä minkälaisesti kitaroita saisi omistaa jottei ehkä täyttäisi jotain materiakilpailijauros-stereotypiaasi. Tiedätkö, hyvin monet tälläkin forumilla ymmärtävät miksi on järkevää omistaa ja tuoda lavalle kaksi fyysisesti täysin identtistä 2000 euroa maksavaa les paul kitaraa, enemmänkin. Täysin vielä musiikin esittämisen sanelemin ehdoin, ei mitään enempää eikä vähempää. Pitääkö antaa esimerkkejä? Voin tehdä niitä erillisessä kirjoituksessa jälkeenpäin jos vastauksesi tähän sepustukseen on jotain muuta kuin loukkaantunutta puolustelua tai vähät järjellisestä keskustelusta ja keskustelun kehittämisestä piittaavaa kieltämistä/naureskelua. Sitäpaitsi, minulla on eräästä suosikkiäänitteestäni ostettuna kolme kopiota; toinen cd koska ensimmäinen kului loppuun ja yksi vinyyli, koska vinyyli kuunteluelämyksenä on kuitenkin erilainen. Enkä ole eläessäni leveillyt näiden omistamisesta, paitsi nyt sitten ehkä, kun ihan itseäni varten olen hankkinut. hymilö. On eri asia tykätä joistain asioista, kuin kuluttaa niihin määrättömästi rahaa. Yhden kitaran hinta on aika iso verrattuna muutes yhteen cd-levyyn. Tietty minäkin ymmärrän sen, että eri kitara eri käyttötarkoituksiin - akustista, sähkistä ja elektroakustista, vaikkapa. Jos niitä kitaroita pitää ostaa jostain syystä monia kappaleita ja ihan lähes tulkoon samanlaisia, niin siinä menee jo egobuustauksen puolelle. Enhän minäkään osta samoja levyjä kaksin kappalein. hymilö. EDIT: Ja niin monet harrastavat tätä hifistelyä, "että on varmasti hienommat laitteet kuin naapurilla". Sitä en ymmärrä. Siitä tässä on kyse, mutta monet ottavat sanomiseni henkilökohtaisesti. Onko nyt miehisyyden ydintä loukattu, kun sanon vähän kärkkäämmin miten asian koen? ;) the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. | |
![]() 18.03.2005 00:48:02 | |
En tiedä puhutaanko tässä enää aiheesta, mutta itsellä on neljä kitaraa: Gibson SG Falcon Stratokopio Epiphone teräskielinen akustinen Landola nylonkielinen akustinen kaikki siis kovin erilaisia kitaroita. Toisaalta bändikäytössä olisi hyvä olla varakitara joka olisi samasaundinen kuin pääkitara, nuo kaksi sähkökitaraani ovat kovin erisaundisia. Ehkä jonain päivänä kutoslinjan Variax... | |
![]() 18.03.2005 00:57:39 | |
Aha joo, sä siis sanot mikä on tyhmää rahankäyttöö ja mikä ei. Ja mikä on tyhmä harrastus ja mikä ei. En. Kuten voit huomata, tuolta löytyy teksti: En tiedä muista, mutta minusta nuo on oikein passeleita esimerkkejä tyhmemmästä rahankäytöstä. Eli nää on vaan _minun_ mielipiteitä (ja lääketieteellisesti myöskin todistettuja, johon satun nyt luottamaan), mutta jokainen tehkööt ratkasunsa omalla kohdallaan. Jokainen valitkoon harrastuksensa ja rahankäyttönsä, oon jo pariin kertaan sen sanonutkin. Muilla ei siihen asiaan pitäisi olla sanomista, elllei rahankäyttö/harrastus ole vaaraksi toisille viattomille ihmisille (esim. jos harrastuksena on vaikkapa ydinaseitten näpertely). Vastasin siksi, koska kysyit onko jotain esimerkkejä epäterveellisistä elämäntavoista, joihin voi tuhlata rahansa. Minun mielestä nuo ovat, jos jonkun muun mielestä eivät, niin sille en mahda mitään. Don't worry, be heavy | |
![]() 18.03.2005 01:11:11 (muokattu 18.03.2005 01:14:08) | |
(ja lääketieteellisesti myöskin todistettuja, johon satun nyt luottamaan) Todistettu epäterveelliseks, ei tyhmäks. Vastasin siksi, koska kysyit onko jotain esimerkkejä epäterveellisistä elämäntavoista, joihin voi tuhlata rahansa. Kyselin niitä tyhmiä harrastuksia. Minun mielestä nuo ovat, jos jonkun muun mielestä eivät, niin sille en mahda mitään. Se ei kyllä oikeen oo mielipidekysymys, onko ne epäterveellisiä. Mun tekis mieli ostaa oikeen kallis auto ja ajaa se helvetin kovaa seinään. Tässä ei oo mitään sen tyhmempää kun kitaroiden hamstraamisessa tai missään muussakaan vaikka kävis kuinka. | |
![]() 18.03.2005 01:15:52 | |
Joukolla on helppo mollata yhtä ihmistä. Tupuna hyvä: joka leikkiin lähtee, leikin kestäköön. Jos lähtee tietoisesti viljelemään kärkeviä kommentteja, niin kannattaa varautua myös siihen, että takaisin tulee samalla mitalla. Ainakin mun nenään kommenttisi tässä ketjussa haiskahtavat ihan tietoiselta provoilulta. "Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan" -Mikael | |
![]() 18.03.2005 01:53:36 | |
jaahas. 10 kitaran omistaminen ei kyllä ole välttämätöntä, mutta mikä olis sen hienompaa kuin omistaa paljon eri soittimia: kitara,basso,rummut,bongot,piano,klarinetti,huuliharppu,triangeli,bozouki jne. se toisi mukavaa vaihtelua harrastukseen ,ja voi saada hyviä ideoita kitaralle. This guy can interface technology..! | |
![]() 18.03.2005 01:58:49 | |
En nyt varmaan ole kovin true-muusikko, kun en ymmärrä tällaista tosirokkarin itsestäänselvyyttä, mutta miksi monet ihmiset omistavat useita kitaroita. Tuli mieleeni vain kun tuolla Musiikkiin liittymättömät aiheet -palstalla joku esitteli huoneestaan kuvaa, jossa näkyi kai kuusi kitaraa.. Voisit tiedustella asiaa joltain tuolla piitkän pitkällä artisti-listalla olevalta sinua kovin miellyttävän yhtyeen kitaristilta. Todennäköisesti tarpeeseensa ovat ostaneet soittimensa, niinkuin moni muukin tällä saitilla oleva. Tosin, kuten varmaan huomasit, on aivan turhaa ulkopuolisen ryhtyä asettelemaan mitään rajoituksia soittimien määrään, niin kauan kuin ovat itse ne hankkineet.. =) Selitäpä minulle nyt, miksi soittaja ei saisi omistaa useita soittimia? Miksi esim. tuolla sinun suosikkibändiesi listalla on yhtyeitä, joiden jäsenillä on useita soittimia. Usein jopa aivan samanlaisia. Ovatko he niitä true-muusikoita, ja saavat usean soittimen omistaa, vai oletko nyt vaan kade, kun jollakulla nimeämättömällä on jopa kai kuusikin kitaraa kuvassa? Ehkä oli seitsemänkin? Ajatella! Viisi on sekin liikaa, kaksi saa olla ja loput rahat hyväntekeväisyyteen, niinkö? Hei haloo! =) Vastauksia kaivataan..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 18.03.2005 02:46:56 | |
Tää on oikeesti paras viestiketju pitkään aikaan. Onneks on erilaisia ihmisiä. Kiitos Tupuna, mut mä oon kyl komeempi ku sä. Paino ei ole mikään ongelma. † FAT = MOTION † | |
![]() 18.03.2005 05:57:54 | |
Siks kun on kivaa keräillä. Yhden kitaran kun mä vielä löydän niin sitten lopetan ja alan hortonomiksi. No ei.. Tai joo. Mut eri soundi ja tatsi jokaisessa, vaikka mulla onkin kolme samalaista kitaraa. Hullua eikö? Eipähän ole silti tarvinut eurosopperin tuotteida syödä. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. | |
![]() 18.03.2005 06:18:10 (muokattu 18.03.2005 06:23:06) | |
No nyt on kyllä otsikon vastaus tullut jo harvinaisen selväksi ainakin kaikille muille kuin Tupunalle...ja hänkin lienee tyytyväinen kun sai kaipaamansa todistuksen miesten tyhmyydestä ja osoitettua ylemmyydentuntonsa. Less is more. | |
![]() 18.03.2005 09:11:23 | |
minulla on yksi soitin, sekin lainassa (sitä on vähän paha listata). olen ylettömän onnellinen tästä yhdestä :) kotiini ei kyllä enempää pianoja mahtuisikaan ja vaikka mahtuisi olisihan se hassunkurista, jos huoneessa olisi monta pianoa. kitarani myin ajat sitten, kuten myös basson. En ollut erityisen kiintynyt niihin. Voihan se olla, että isolla rahalla saa kauniimmin soivan instrumentin? Kyllä on vissi ero halvalla ja kalliilla soittimella. Jossain äänityssessioissa voidaan halpaakin kohdella hyvin. nimittäin voihan se olla, että johonkin juttuun tarvitaan juuri sen soundi. En ole kiinnostunut muiden soittimista. So What? Who Cares? | |
![]() 18.03.2005 10:01:40 | |
Täytettä ihmisen muuten niin tyhjään elämään.. sama vika mullakin :( mikä siinä on kun aina löytyy uusia "elämäni kitaroita" rahat ei vaan riitä... surku.... tai ei.. 2 suurta elämän totuutta on:
1.Oikeat basistit soittaa plektralla.
2.Laatuviineissä on kierrekorkit | |
![]() 18.03.2005 10:07:18 | |
Tämä on varmaan sanottu jo tässä ketjussa, mutta eiköhän näissä jäsenkuvausten kamalistoissa ole kyse siitä, että mnettiläiset ovat aidosti musisoinnista ja soittimista intoilevia ihmisiä. Osa soittolistoista voi olla pätemistä, mutta ainahan jossain täytyy päteä ainakin pikkuisen. Sehän on yleisinhimillistä ja ihan ok, ellei se riistäydy rasittavuuden puolelle. Tälläisena keski-ikäisenä ukkelina näkee aivan liikaa kyynisiä ja mistään innostumattomia tyyppejä, joten musa- ja soittokamaintoilu on tästä vinkkelistä katsottuna ihan sympaattista hommaa. Ja onhan se kivaa kavereidenkin kanssa välillä turista soittokamoista. Erittäin rentouttavaa toimintaa esim. oluenjuonnin ohessa. Mun tuttavapiirissä soittokamaa on kertynyt yli välttämättömän tarpeen ihan siksi, että vanhaa kamaa ei ole raaskittu myydä pois uuden alta tai ollaan ajateltu, että myydään sitten kun tulee akuutti rahantarve. Kyllä ihmisillä on muutenkin kaikenlaista "turhaa" kamaa nurkat täynnä (mikä nyt onkaan kenellekin turhaa). Ei tämä ole soittajien yksinoikeus. Ihminen on hamsteri. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? | |
![]() 18.03.2005 10:12:30 | |
Mun jäsenkuvauksessa on se perimmäinen syy. dumdidum dum dum | |
![]() 18.03.2005 11:29:39 (muokattu 18.03.2005 11:44:31) | |
Hienoa Tupuna, sait minutkin provosoitumaan... vähän ;-) Mistä helvetistä sitten johtuu, että suurella osalla tämänkin foorumin miehistä on jäsenkuvauksensa alla kamalista, ja mitä pidempi, sen parempi. Sillä tavalla voi uskotella muille olevansa Tr00. Naisia tämä vain naurattaa. Hyvä havainto. Muusikoiden.netiin tutustuessani minäkin nopeasti huomasin, mikä on homman nimi. Totesin että kiva, lähdetään sitten leikkimään... ja kyllä, minä tunnustan, minä tykkään kivoista tavaroista, esimerkiksi efektipedaaleista ja hassun näköisistä kitaroista. Minä en asustele muusikoiden.netissä tarkoituksenani tehdä vaikutus kehenkään. Jos puuhasteluni naurattaa, hyvä juttu. On mukavaa ilahduttaa ihmisiä ympärillään. Jos voin välillä olla avuksi juniorimuusikolle joka miettii ratkaisua laitteistopulmiinsa, niin kiva kiva. Minulla kyllä on lisäksi ihan oikea elämä, mutta se ei kuulu tänne. Mutta miehet ne eivät aikuistu koskaan. Vakavasti puhuen, Tupuna, en tiedä tarkalleen mitä tarkoitat aikuistumisella mutta minusta tuntuu että tarkoittamassasi mielessä minä en aio aikuistua milloinkaan. Olen tarpeeksi ryppyotsainen jo nyt, 34-vuotiaana ja haluan pitää kiinni niistä vähistä vastuuttomuuden, ärsyttävyyden, kypsymättömyyden, päättämättömyyden, itsekeskeisyyden ja ylimielisen arroganssin rippeistä mitä minulla vielä on jäljellä. Olen feministi, kasvissyöjä, yksityisautoilija, hetero ja kaappibasisti - ja minähän leikin jos leikityttää. *Pärisyttää kieltä* EDIT: Tupunalle tuli muuten plussaa lainaamastani kirjoituksesta. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. | |
![]() 18.03.2005 12:02:17 | |
Yhden kitaran hinta on aika iso verrattuna muutes yhteen cd-levyyn. Tietysti hinta on soittimissa suurempi kuin jossain cd-levyissä. Ite kun kuuntelen jonkun levyn, kyllästyn siihen nopeesti ja taas tarttee ostaa uus. Mut samalla soittimella sitä soittaa vuosikausia! Tietty minäkin ymmärrän sen, että eri kitara eri käyttötarkoituksiin - akustista, sähkistä ja elektroakustista, vaikkapa. Jos niitä kitaroita pitää ostaa jostain syystä monia kappaleita ja ihan lähes tulkoon samanlaisia, niin siinä menee jo egobuustauksen puolelle. Enhän minäkään osta samoja levyjä kaksin kappalein. Ei mulla ainakaan tule tunnesidettä mun cd-kokoelmaan samalla tavalla ku tulee mun omiin soittimiin. Ja soittimia keikkailevilla muusikoilla tuleekin olla, kun joskus siihe just omaan keikkasoittimeen tulee jotain pientä, niin on sitte varahärvelit messissä. Ja himafiilistelyt voi soittaa melkeimpä soittimella ku soittimella saundista tinkimättä. Jot ei tartte niitä parhaimpia omia roudata treenikämpiltä himaan ja takas... EDIT: Ja niin monet harrastavat tätä hifistelyä, "että on varmasti hienommat laitteet kuin naapurilla". Sitä en ymmärrä. Siitä tässä on kyse, mutta monet ottavat sanomiseni henkilökohtaisesti. Onko nyt miehisyyden ydintä loukattu, kun sanon vähän kärkkäämmin miten asian koen? ;) Kyl se vaan on niin, että jos ostaa jonku halvan cd-ränkyttimen ja vertaa kunnon stereoihin, niin on siinä ainakin mulla musiikin suurkuluttajana korvaan kuuluva huomattava ero.. Jos mä (naisena) saan valita kunnon stereoiden ja cd-rämpyttimen väliltä, niin kyl ne sterkat voittaa! Eikä siin oo naapureilla mitään virkaa, oma korva sen ratkasee! -Tupu- Mitään ymmärtämätön kaikkitietävä :-) | |
![]() 18.03.2005 12:31:30 | |
Mulla on nylonkilinen, jolla alottelin soiton. Mukava ottaa vaikkaa mökille mukaan, kun ei rahallista arvoa kovin paljoa ole. 3 sähkistä löytyy. Ykköskitara, jolla soittelen pääasiassa. Sitten on yks varakitara, jota pidän keikoillakin varmuuden vuoksi mukana. Se olis hieno pistää vaikka drop c vireeseen, mutta ei oikeen tunnu pitävän niin matalaa virettä. Sitten on viä yks ritsa, jota en viitti myydä, ku varmaan alle satasen siittä sais. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. | |
![]() 18.03.2005 14:55:16 | |
Nylonkielinen Landola Epiphonen hevikeppi Fender Startocaster muuta ei sitten tarvitakkaan. Tupuna on varmasti Huevoksen sisar. Ei kannata ihmiset provosoitua. Hoh. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)