Funkånaut 14.09.2018 10:28:57 | |
---|
baron: Jollain musaleirillä perkussiomaikka demosi mitä tamburiinilla voi tehdä ja se on yllättävän hieno ja monipuolinen soitin - jos osaa! Nimenomaan. Masentavan usein vaan joku vokalisti ottaa sen käteensä ja pistää paukutellen ihan päin honkia, sillä onhan tamburiini helppo soitin ja kaikki osaa. Pikemminkin kaikki kuuntelijat joutuvat kärsimään, kun tämä yksi kuvittelee osaavansa. :) "Ei kannata ryhtyä matkimaan Don Quijotea. Parasta on vain tyytyä jäätelön syöntiin." |
Prophet 14.09.2018 17:38:22 | |
---|
|
Epämuusikko 15.09.2018 20:13:53 (muokattu 15.09.2018 20:16:04) | |
---|
uliuli |
Pinewood 15.09.2018 23:35:40 | |
---|
Joko koirapilli on mainittu? Ainakin mun on tosi vaikea kuulla eroa hyvän ja huonon soittajan välillä. |
Gary Enfield 15.09.2018 23:49:01 | |
---|
Äänestän edelleen melodicaa. Rytmistä ei ole niin väliä, rytmi on kuulkaa oikeasti vaikea, tutut melodiat ovat ummikolle se oivalluksen hetki. |
Sax-pappa 16.09.2018 09:51:20 | |
---|
Gary Enfield: Äänestän edelleen melodicaa. Rytmistä ei ole niin väliä, rytmi on kuulkaa oikeasti vaikea, tutut melodiat ovat ummikolle se oivalluksen hetki. Onhan vaikkapa piano vielä helpompi. Ei tarvitse puhaltaa samanaikaisesti. |
öl m 16.09.2018 09:56:13 | |
---|
NHR: Eiköhän tuokin riippune pääasiallisesti siitä, ovatko puut itsessään yhä pysty- vai jo vaakasuorassa. Ei tosin mitenkään välttämättä sittenkään taaskaan. |
Gary Enfield 16.09.2018 11:30:11 | |
---|
Sax-pappa: Onhan vaikkapa piano vielä helpompi. Ei tarvitse puhaltaa samanaikaisesti. Melodicassa on 2 oktaavia. |
Sax-pappa 16.09.2018 12:50:48 | |
---|
Gary Enfield: Melodicassa on 2 oktaavia. Ja miten tämä vaikuttaa helppouteen? |
Gary Enfield 16.09.2018 14:27:27 | |
---|
Sax-pappa: Ja miten tämä vaikuttaa helppouteen? Hämmentävä kysymys. Otat melodican huulille ja alat painelemaan näppäimiä tai istut pianon eteen ihmettelemään koskettimien määrää. Melodica tarjoaa suoraan sopivan alan tutuille melodioille. |
Jarmo_S 16.09.2018 15:09:56 | |
---|
Hyvä ettei kukaan ole sanonut viimeaikoina että uke. Se on oikeastaan melkoisen monipuolinen ja kiva rytmi ja myös melodia soitin. Vanhat kitaristit kuten minä tykkää siitä paljon :) Sama joustava viritys muttei bassokielien demppausta niin tarvitse kuin kun isoveljessään :) |
Sax-pappa 16.09.2018 15:20:12 | |
---|
Gary Enfield: Hämmentävä kysymys. Otat melodican huulille ja alat painelemaan näppäimiä tai istut pianon eteen ihmettelemään koskettimien määrää. Melodica tarjoaa suoraan sopivan alan tutuille melodioille. Unohdit sen puhaltamisen : ) |
Gary Enfield 16.09.2018 16:22:00 | |
---|
Sax-pappa: Unohdit sen puhaltamisen : ) Melodicaan puhaltaminen on vaikeaa? Näkemys kai sekin. |
Kefiiri 17.09.2018 07:32:43 (muokattu 17.09.2018 07:38:27) | |
---|
Ei se puhaltaminen ole vaikeaa eikä näppäinten paineleminekaan, mutta noiden suoritusten tekeminen samanaikaisesti on lähes ylivoimaista ;) Oikeasti, ne kerrat mitä olen melodicaa kokeillut, on homma tuntunut jotenkin erittäin epäluontevalta. Silmät kierossa saa ihmetellä mitä siellä nenän alla tapahtuu. En ole musiikin asiantuntija. |
Gary Enfield 17.09.2018 09:30:35 | |
---|
Kefiiri: Ei se puhaltaminen ole vaikeaa eikä näppäinten paineleminekaan, mutta noiden suoritusten tekeminen samanaikaisesti on lähes ylivoimaista ;) Oikeasti, ne kerrat mitä olen melodicaa kokeillut, on homma tuntunut jotenkin erittäin epäluontevalta. Silmät kierossa saa ihmetellä mitä siellä nenän alla tapahtuu. Hiukan tuottaa vaikeuksia uskoa moista, että miten se hengittäminen sitten onnistuu esim autoa ajaessa? Whatever. |
StJerky 17.09.2018 09:55:21 | |
---|
Kefiiri: Silmät kierossa saa ihmetellä mitä siellä nenän alla tapahtuu. Nykyään niissä on yleensä letku, niin voi asetella sen vaikka pöydälle eteensä. |
baron 17.09.2018 10:43:07 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Kefiiri 17.09.2018 10:45:01 | |
---|
StJerky: Nykyään niissä on yleensä letku, niin voi asetella sen vaikka pöydälle eteensä. Olen nähnyt juu semmoisiakin, mutta se puhallustuntuma on niin kummallinen. Tarttis olla sen letkun päähän semmoiset poljettavat palkeet ettei tarvitsisi puhaltaa. Ja saman tien jo hommaa polkuharmoonin. En ole musiikin asiantuntija. |
sticky fingers 17.09.2018 11:33:08 | |
---|
Helpoin soitin on se, jonka jo "osaa". Uusien opittavien juttujen vaikeus riippuu sitten tavoitetasosta. Näin vanhemmalla iällä olen oppinut, että piano on länsimaista musaa ajatellen kaikken loogisin hahmotettava: Yksi painike vastaa yhtä ääntä, aina ja yhden äänen ulos saadessaan näkee kaikki olemassa olevat variaatiot seuraavaa ääntä ajatellen kerralla. Jos itse opiskelisin musiikin teoriaa, niin uskoisin hahmottavani sitä parhaiten juuri pianon kautta. Myös diatoninen huuliharppu on aika helppo. Oikean sävellajin kun osaa valita ja soittaa riittävä yksinkertaista musaa, niin pulikkaan voi hönkiä tai imeskellä melkein mitä vain ja saada sen kuulostamaan osapuilleen järkevältä. Itse "jouduin" kerran vetelemään Neil Youngin Heart of Goldin huuliharppuosuudet. Opin ne esityskuntoon (päämelodia siten kun Young sen vetää, täydentävät osat ja "soolot" hatusta) n. tunnin harjoittelulla. Eikä kukaan ainakaan moittinut esityksen jälkeen, joku jopa kehaisi suoritusta. "'I've got, as they say, a well-developed talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened" |
StJerky 17.09.2018 12:16:51 | |
---|
Kefiiri: Olen nähnyt juu semmoisiakin, mutta se puhallustuntuma on niin kummallinen. Tarttis olla sen letkun päähän semmoiset poljettavat palkeet ettei tarvitsisi puhaltaa. Ja saman tien jo hommaa polkuharmoonin. Olen joskus miettinyt jos laittaisi polkuharmooniin kompuran (paineilma) ja "kaasupolkimen". |