Aihe: Bob Dylan
1 2 3 4 57 8 9 10 1122 23 24 25 26
tsugaru
15.05.2009 07:48:25
Makkari: Mihin se aihe, jossa todettiin Dylanin julkaisevan uutta katosi?

No, kaipa voi sitten tänne kirjoitella mietteitä uudesta levystä...

Suosikeiksi ovat tähän mennessä nousseet "Beyound Here Lies Nothin'", "I Feel A Change Comin' On" ja "Forgetful Heart" (tässä on semmoista lähes pelottavaa jännitettä, bluesia parhaimmillaan). .

Tulihan hankittua levy. Hyvin kulkee, ja aika tavalla edellisen jatkumona, vai?
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
Flash
15.05.2009 08:32:59

Makkari: Jalan tämä musiikki joka tapauksessa saa liikkeelle, ja erityisen hyvää ovat mehukkaat kitarasoundit.

Samaan kiinnitin huomiota. Oliskohan Mike Campbellin mukanaololla jotain tekemistä asian kanssa...
Live Music Is Better!
Makkari
19.05.2009 19:33:34
Onko mitään järkevää tapaa hankkia 4th Street Positively ja Lay Down Your Weary Tune? vai onko ainoa järkevä tapa hankkia "sinkkuina" netistä?
Sergei Fallinen
19.05.2009 19:38:21
Makkari: Onko mitään järkevää tapaa hankkia 4th Street Positively ja Lay Down Your Weary Tune? vai onko ainoa järkevä tapa hankkia "sinkkuina" netistä?

biographiltahan ne löytyy, ei kai juuri muualta, onhan sillä tosin vähän hintaa mutta sillä on myös muita studiolevyjen ulkopuolisia helmiä, kuten caribbean wind ja up to me.
shinyjack
22.05.2009 00:44:37

Icy-Sun
07.07.2009 02:57:00
shinyjack: kirjoitinpa tuosta uudesta levystä http://shinnyjack.blogspot.com/2009 … ob-dylan-together-through-life.html

Together Through Lifen sain tyttöystävältä syntymäpäivälahjaksi. Pidin kovasti Love & Theffistä kokonaisuutena ja Modern Timesilla on muutama täysin tajunnan räjäyttävä kipale, mutta tämä uusin on silkkaa täydellisyyttä. Myönnän kapeakatseisuuteni ja olen yleensä vihannut haitarin ääntä, mutta Together Through Lifellä tämä instrumentti aukesi minulle aivan uudella tavalla. Bonin laulu on omiin korviini hienomman kuuloista kuin Modern Timesilla ja kappaleiden pituuksia ei ole venytetty äärirajoilleen. Sovituksissa nerokkaita pikkukikkoja ja soundit ovat ihanan muinaiset. Olen jonkin sortin Dylan diggari ja nostan tämän levyn oikeastikin heti Blonde On Blonden ja Desiren taakse. Ihan uskomattoman kova lätty. Ja on sitä vertailupohjaa kuitenkin jonkin verran. On kaksi edellistäkin tullut kuunneltua useaan otteeseen, etenkin Love & Thef. Ja jaksan löytää paljonkin eroja tyylillisestikin noilta kolmelta uusimmalta levyltä. Tulipas nyt kirjailtua, mutta mutta... Ostakaa ihmeessä, älkää jähmettykö niihin klassikoihin ;)
Sergei Fallinen
07.07.2009 05:18:57
love and theft on täyttä rautaa, uusista paras, oh mercyäkin parempi musta. taitaa olla street-legal edellinen L&T:tä parempi levy bobilta itse asiassa. mutta uusin on kyllä mulle melkonen pettymys. toi haitari kyl on aika hyvä homma, mutta biisit ja sanotukset on vaan tylsiä.
Sergei Fallinen
07.08.2009 21:21:41
vai että joululevyä, hoho:

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … ylan+tekee+joululevyn/1135248299252

en yhtään ihmettelis vaikka mun levyni jäisi kauppaan. tekis nyt vaan niitä muistelmia ja kertois niissä siitä jeesuksesta!
poppamies
07.08.2009 21:25:17

hibernance: vai että joululevyä, hoho:

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … ylan+tekee+joululevyn/1135248299252

en yhtään ihmettelis vaikka mun levyni jäisi kauppaan. tekis nyt vaan niitä muistelmia ja kertois niissä siitä jeesuksesta!

Nå sikäli mielenkiintoinen tilanne että kyseessä on juutalainen helluntailainen.
G strings are for strippers!
aksiom
24.08.2009 13:48:03
Poliisin kiinni ottama "outo vanhus" osoittautui Bob Dylaniksi
24.8.2009 11:37

Long Branchin asukkaat New Jerseyssä soittivat poliisin paikalle, kun "eksentrisen näköinen vanhus" käveli heidän pihallaan. 68-vuotias mies esittäytyi poliisille Bob Dylaniksi ja selitti katselevansa ajankulukseen taloja ennen keikkaansa Willie Nelsonin ja John Mellencampin kanssa.

Henkilöllisyystodistusta miehellä ei ollut, joten parikymppiset poliisit ottivat hänet kiinni ja kuljettivat hotellille, jossa kiertueen henkilökunta vahvisti Dylanin Dylaniksi.

"Ei tämä mies näyttänyt yhtään Dylanilta, poliisin edustaja on kertonut ABC-yhtiön uutisille. "Näemme paljon ihmisiä työvuorollamme, enkä ollut varma oliko hän karannut sairaalasta tai jotakin. Hän käyttäytyi hyvin epäilyttävästi. Ei harhaisesti, vain epäilyttävästi."

Edellisellä levyllään Yhdysvaltain listaykköseksi noussut Dylan lauloi illan keikalla jälleen klassikkonsa Like A Rolling Stone, jossa kysytään miltä tuntuu, kun on täydellisen tuntematon.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … ttautui+Bob+Dylaniksi/1135248764100

Tämä uutinen sai kyllä hymyilemään.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
zekeode
24.08.2009 14:29:38

Mitä helvettiä? Hesari taas ajoissa liikenteessä...
Sergei Fallinen
24.08.2009 15:02:18
zekeode: Mitä helvettiä? Hesari taas ajoissa liikenteessä...

niinpä. ja paskinta on, ettei olla edes vaivauduttu mihinkään merkitseen että toi tapahtu joskus heinäkuus
Atomic Cafe
25.08.2009 07:24:09
Hyvä että ahdistelivat tällä kertaa Dylania eikä Ramboa, siinä hommassa on jo kerran käynyt todella huonosti.

http://www.youtube.com/watch?v=Q9-FbvTJJLM&feature=related
Makkari
13.10.2009 17:53:15
Onko kukaan hankkinut uuden levyn jo? Ilmestyikö se Suomessakin tänään?
Andy Six
14.10.2009 21:52:42
Musta monet Dylanin biisit on parhaimmillaan jonkun toisen esittäminä..Esim. Byrdsin Mr Tambourine Man on yksi hienommista biiseistä,mitä olen koskaan kuullut...Biisintekijänä mies on mahtava guru,hienoja omia esityksiäkin toki on,kuten I Want You ja Like a Rolling stone...
Kuudella Kielellä Koetan...
Sergei Fallinen
14.10.2009 23:15:45
Makkari: Onko kukaan hankkinut uuden levyn jo? Ilmestyikö se Suomessakin tänään?

Ei kyl kestä joululauluja lokakuussa edes bob dylanin esittämänä. En siis oo hankkinut.
padaa@dadaa!
15.10.2009 12:19:14

CeeCeeÄr: Musta monet Dylanin biisit on parhaimmillaan jonkun toisen esittäminä..Esim. Byrdsin Mr Tambourine Man on yksi hienommista biiseistä,mitä olen koskaan kuullut...Biisintekijänä mies on mahtava guru,hienoja omia esityksiäkin toki on,kuten I Want You ja Like a Rolling stone...

Mutta niinhän sen pitäisikin olla. Dylan aloitti itse esittämällä muiden biisejä vähän sanoja muokaten. Näin se elävä traditio menee, eli biisistä ei ole olemassa mitään valmista versiota vaan se muuttuu kun sitä esitetään.
zekeode
15.10.2009 12:24:06

LeoFender: Mutta niinhän sen pitäisikin olla. Dylan aloitti itse esittämällä muiden biisejä vähän sanoja muokaten. Näin se elävä traditio menee, eli biisistä ei ole olemassa mitään valmista versiota vaan se muuttuu kun sitä esitetään.

http://www.youtube.com/watch?v=uJIDDQTxid0

Jotenkin tuli tämä mieleen :D
padaa@dadaa!
15.10.2009 20:22:24

zekeode: http://www.youtube.com/watch?v=uJIDDQTxid0

Jotenkin tuli tämä mieleen :D

Tää oli vähän kuin JimTV:n dokkarit puhuvine päineen.
Makkari
18.10.2009 13:08:07 (muokattu 18.10.2009 13:11:02)
hibernance: Ei kyl kestä joululauluja lokakuussa edes bob dylanin esittämänä. En siis oo hankkinut.

Eikö muka uteliaisuus voita? :) Ja kun on kyse Dylanista, niin levy pitää tietenkin koittaa saada ilmestymispäivänä.

No, itse pidän levystä kovastikin. Odotin ehkä jotain rockimpaa tai bluesimpaa, mutta tämä on hyvin perinteinen joululevy. Se perinteisyys ja retrohenkisyys on tämän(kin) levyn ihanuus. Ja toki Dylan tuo vähän rosoa noihin lauluihin. Dylanin ääni kuulostaa kylläkin varsin oudolta joissain kohdin. Taustakuoro taas on kiva lisä. Kaiken kaikkiaan tää kuulostaa juuri nyt varsin oudolta, mutta joulukuussa tulen varmaankin soittamaan tämän puhki.

No, itse olen aika vahvasti jouluihminen ja pidän joululauluista. Joulua inhoavalle nyt en tätä levyä suosittele. :) Todettakoon kuitenkin, että nämä joululaulut ovat folkia ihan yhtä paljon kuin esim. Froggie went a courtin', House of the Rising sun tai Stack-a-lee, eli sikäli nämä kyllä sopivat Dylanin esittämiksi.

Deluxe-editioniin kuuluu CD samanlaisena kuin normiversiossa plus 5 kansikuva-joulukorttia. Ei muuta. Nämä pakattuna samanlaiseen pahvikoteloon kuin aikaisemmatkin luksusversiot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)