Aihe: Junttimusiikkia!
1 2 3 4 57 8 9 10 1131 32 33 34 35
velipesonen
15.07.2010 18:38:44

Yllä oleva sikki-six kirjoitus on niin täyttä kasvatustiedepropagandaa ja demokratian hellimistä, vieläpä sekava, etten viitsi kommentoida yksityiskohtaisesti. Katsokaa ympärillenne, emmekö me kasvatustieteen tuotteet ole surkimuksia? Kuvittelemme olevamme kriittisiä vaikka emme tiedä mitään. Hellittelemme ja hyväilemme relativismeja, jotka kaikki joutavat muitta mutkitta romukoppaan.
Ziggy Bubba
15.07.2010 19:00:25 (muokattu 15.07.2010 19:01:55)

velipesonen: Yllä oleva sikki-six kirjoitus on niin täyttä kasvatustiedepropagandaa ja demokratian hellimistä, vieläpä sekava, etten viitsi kommentoida yksityiskohtaisesti. Katsokaa ympärillenne, emmekö me kasvatustieteen tuotteet ole surkimuksia? Kuvittelemme olevamme kriittisiä vaikka emme tiedä mitään. Hellittelemme ja hyväilemme relativismeja, jotka kaikki joutavat muitta mutkitta romukoppaan.

Jaahas, että oikein propagandaa... Minä löin sentään rehdisti korttini pöytään. Siihen perään koko stoorin leimaaminen propagandaksi on vähintäänkin laiskaa. Kyllä tuossa opintojen aikana on tullut pohdittua asioita suht moneen otteeseen, enkä koe joutuneeni kovin ankaran aivopesun kohteeksi. Mutta helppohan nämä on ohittaa olankohautuksella, hiphei.

Sitä en kiistä, etteikö opettajan tule aikuinen, auktoriteetti. Tuota faktaa jos pyrkii väistämään tai sen kiistämään, niin metässä ollaan. Sama näkyy nykyajan "kaverivanhemmuudessa".

Relativismi on tappiin asti vietynä käsien nostamista pystyyn, mutta maailmassa moni asia on vaan niin monimutkainen, että ei niihin yhtä simppeliä vastausta yleensä löydy. Tämän joutuvat luullakseni vähän kaikkien tieteiden tekijät hyväksymään. Se ääretön relativismi kasvatuksessa taas jättää myös lapsen tyhjän päälle omien luulojen ja tietojen kanssa... Siksi kasvatus on aina arvosidonnaista, sitä ei voi kiistää kukaan.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Teijo K.
15.07.2010 19:00:58 (muokattu 15.07.2010 19:02:45)

velipesonen: Yllä oleva sikki-six kirjoitus on niin täyttä kasvatustiedepropagandaa ja demokratian hellimistä, vieläpä sekava, etten viitsi kommentoida yksityiskohtaisesti. Katsokaa ympärillenne, emmekö me kasvatustieteen tuotteet ole surkimuksia? Kuvittelemme olevamme kriittisiä vaikka emme tiedä mitään. Hellittelemme ja hyväilemme relativismeja, jotka kaikki joutavat muitta mutkitta romukoppaan.

Ja sun epämääräiset höpötykset tieteenalasta siltä pohjalta että oot ollut kasvatustieteilijän kanssa naimisissa... Jestas miten uskottavaa. Not.

Heittelet ilmaan mutua ja luuloja ilman mitään tietopohjaa, ja jos sulta pyytää tarkennuksia niin vastauksena on tommosta tyhjää "kattokaa ympärillenne".
velipesonen
15.07.2010 19:10:29 (muokattu 15.07.2010 19:10:49)

sikki-six: Jaahas, että oikein propagandaa... Minä löin sentään rehdisti korttini pöytään. .

Juuri sitähän sinä et tehnyt vaan pyörit ympyrää, pyörität tyhjää, kommentoit varsin yksinkertaista tekstiäni ymmärtämättä sen yksinkertaisia viittaussuhteita. Ja sitä täällä ei näköjään kaikki huomaa.

Käsittääkseni esittämiäni väitteitä ei ole siis kukaan vielä yrittänytkään kumota.
Meadow
15.07.2010 19:13:01
Jätkät hei...
Klapp
15.07.2010 19:15:12

Kasvatustieteen opintojen sijaan suosittelisin laajoja sekä filosofisen että matemaattisen logiikan opintoja, matematiikkaa, retoriikkaa. Opettajaksi ei saisi hyväksyä ketään jonka mielestä "asia on toisaalta näin ja toisaalta näin".

Pitäskö vetää Hitler-kortti esiin?

Opettajaksi ei saisi hyväksyä ketään jonka mielestä "asia on toisaalta näin ja toisaalta näin".

Aa, okei. Pitäis.

Minä ehdotan nyt, kunhan sveitsin malli suorempine demokratioineen saahaan Suomeen, että jäsen velipesonen äänestetään koko m.netin voimin päättämään siitä, mikä on oikein ja mikä hömppää.

Samassa äänestyspaketissa haudataan Olkiluotoon vähintään 200 000 vuodeksi termi "toisaalta". Neljännesvuoden päästä äänestykseen pääsee käsite "relativismi".

Maailmassa on vain totuuksia, ja se on saatanan totta?

Jäsen velipesonen, onko koskaan lurpsahtanut mieleen, että niin logiikka kuin matematiikka kuin matemaattinen logiikkakin noinniinku tieteenaloina ovat aivan täsmälleen yhtä relativistisia, aivan täsmälleen ja täsmällisesti yhtä ihmisen nitkuttamia oletuksia (niin, oletuksia...) siitä, mitä ja miten maailma on ja etenee, kuin kauhistelemasi kasvatus- ja viestintätieteet?

Myönnettäköön, minuakin kiehtoo maailma, jossa jäsen velipesosen kaltaisille syväajattelijoille luvataan kauhistuttavan tasapäistävän peruskoulun jälkeen ilmainen sisäänpääsy maailman kaikkiin matemaattis-luonnontieteellisiin tiedekuntiin, jossa joku sympaattinen mutta ehdoton sumean logiikan professori saa hakata tasapäisen lammaslauman päähän, niin, totuuksia.

Vai kävikö niin jo?

Tähän kauniiksi lopuksi taikasana: evoluutiopsykologia! Itsellinen geeni! Dawkins! ID!

Meitsi muuten tykkää Radiopuhelimista, joka on pahemman luokan junttimusiikkia, ja joka muuten alkaa kahden tunnin päästä raikamaan tuossa vanhalla suurtorilla tosi kovaa. Et morjes vaan.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
itsy
15.07.2010 19:20:10
jazzmies: Ei ole kysymys sähkösoittimista tai volyymista, vaan groovesta, tekemisen implisiittisestä koheesiosta tai vuorovaikutuksen toteutumistasosta.

Onko juntti jos ei onnistunut hahmottamaan lausetta ilman googlen apua?
oivoi
velipesonen
15.07.2010 19:22:38

Klapp: Jäsen velipesonen, onko koskaan lurpsahtanut mieleen, että niin logiikka kuin matematiikka kuin matemaattinen logiikkakin noinniinku tieteenaloina ovat aivan täsmälleen yhtä relativistisia, aivan täsmälleen ja täsmällisesti yhtä ihmisen nitkuttamia oletuksia (niin, oletuksia...) siitä, mitä ja miten maailma on ja etenee, kuin kauhistelemasi kasvatus- ja viestintätieteet?

Ei ole. Ne ovat epätäydellisiä, ja niiden laitamilla voi esiintyä relativismiakin, mutta lähtökohtana on, että lauseen totuusarvo on aina eksakti.

Meitsi muuten tykkää Radiopuhelimista, joka on pahemman luokan junttimusiikkia, ja joka muuten alkaa kahden tunnin päästä raikamaan tuossa vanhalla suurtorilla tosi kovaa. Et morjes vaan.

Kerrohan Raatikaiselle terveisiä!
Klapp
15.07.2010 19:22:48
Mä oon muuten tavannut kerran kirjastossa yhden Veli-nimisen jätkän. Se lainas ihan vääriä kirjoja.

Induktiivisesti tulin siihen tulokseen, että kaikki Veli-nimiset jätkät lainaa ihan vääriä kirjoja. Yks niistä oli Laila Hietamiehen koko tuotanto. Se oli tosi paksu kirja! Kaikki Veli-nimiset tyypit on tosi paksuja!
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
velipesonen
15.07.2010 20:24:26

Teijo K.: Ja sun epämääräiset höpötykset tieteenalasta siltä pohjalta että oot ollut kasvatustieteilijän kanssa naimisissa... Jestas miten uskottavaa. Not.

Heittelet ilmaan mutua ja luuloja ilman mitään tietopohjaa, ja jos sulta pyytää tarkennuksia niin vastauksena on tommosta tyhjää "kattokaa ympärillenne".

Minuun on kohdistettu 12 vuotta (peruskoulu ja lukio) kasvatustiedettä, ja siitä kymmenen vuotta istuin kovennettua. Kyllä minun on mahdollista, kevyestikin, niillä pohjilla sanoa mielipiteeni didaktiikan suuntauksista. Ennen kaikkea olen tässä keskustelussa koettanut tuoda esille mielipiteeni siitä, millaiseksi musiikinopetusta ja opetusta yleensä pitäisi muuttaa. Enkä ole ollut väärässä antaessani ymmärtää että siinä skenaariossa on kasvatustieteelle vähänlaisesti sijaa. That's about it.

Vihoviimeisen sanan kasvatustieteestä voi tietenkin antaa alan pätevöitynyt tiedeihminen. Mutta minäkin olen kasvatustieteen asiantuntija, erittäin korkeatasoinen vieläpä, koska kyseistä tiedettä on yritetty soveltaa minuunkin voimaperäisesti (kehnoin tuloksin). Eikö muka Stalinin leirillä vuosikausia virunut henkilö ole kommunismin asiantuntija? Eikö Auschwitzissa palvellut vanki ole kansallissosialismin asiantuntija?

Vaikka onhan sekin eräs mielipide, jos sinun mielestäsi pätevän mielipiteen natsismista voivat muodostaa ainoastaan Auschwitzin teloittajat itse.
TommiTomminen
15.07.2010 20:26:51
En mie jaksakaan poimia tuolta nyt mitään erityisiä pointteja. Taidan ennemmin ottaa oluen ja seurata sivusta. Sikki tuossa olennaiset sanoikin. Samoilla linjoille olen enimmäkseen.

On meillä täällä Suomessa sitten niin huono koulusysteemi.
Schönen Donau under Vienna sun!
TommiTomminen
15.07.2010 20:28:34 (muokattu 15.07.2010 20:32:13)
velipesonen:

Älä nyt viitsi. Et kaikki kasvatustiede on hanurista kun siun avioliittosi ei toiminut? Ja salettiin kaikki kasvatustieteen maisterit on samanlaisia?

E: Ja sori, toi menee henkilökohtaisuuksiin, mut itse nyt vertailet omaa kokemustasi, joka mielestäni ei nyt enää liity suoranaisesti kasvatustieteisiin.
Lennu
15.07.2010 20:35:04

Palataan nyt siihen, että toiset ei ymmärrä tai hyväksy sitä, että maailmassa on sekä totuuksia, että mielipiteitä. Mielipiteet on hyvin likiarvoisia, totuudet vähemmän, lähinnä vain tarkennettavia. Totuus on vaikka 1+1=2, koska siinä on järkeä. Tai että Radiohead on rasittavaa nääkymistä, makes sense. On. Rolling Stones ei osaa soittaa, ok. Mutta silti ihmisillä on mielipide, että yhteenlasku voikin olla jotain enemmän, merkityksellisempää. Eskapismia, sanon. Vain totuus ratkaisee, ainakin jos on mielestään nihilisti. (käytin huumorin keinoa manipuloidakseni, tunnustan syntini sen osalta)
My life is like an Opel-highway.
TommiTomminen
15.07.2010 20:44:13
Lennu: Palataan nyt siihen, että toiset ei ymmärrä tai hyväksy sitä, että maailmassa on sekä totuuksia, että mielipiteitä. Mielipiteet on hyvin likiarvoisia, totuudet vähemmän, lähinnä vain tarkennettavia. Totuus on vaikka 1+1=2, koska siinä on järkeä. Tai että Radiohead on rasittavaa nääkymistä, makes sense. On. Rolling Stones ei osaa soittaa, ok. Mutta silti ihmisillä on mielipide, että yhteenlasku voikin olla jotain enemmän, merkityksellisempää. Eskapismia, sanon. Vain totuus ratkaisee, ainakin jos on mielestään nihilisti. (käytin huumorin keinoa manipuloidakseni, tunnustan syntini sen osalta)

Liittykö tää nyt siihen, et rok on paskempaa kuin jatsi vai koulutusasiaan?

Ei tuota nyt ihan kaikkeen voi soveltaa. Radiohead on rasittavaa nääkymistä enimmäkseen mut silti se myy levyjä.

Ja onko tääkin näkemys nyt sovellettavissa niin, että jos Pertti osaa lukea ja Jarkko hieman heikommin, niin opetetaan sitten vaan Perttiä lukemaan paremmin?
velipesonen
15.07.2010 20:47:47

TommiTomminen: Älä nyt viitsi. ... joka mielestäni ei nyt enää liity suoranaisesti kasvatustieteisiin.

Jokainen peruskoulun käynyt on kasvatustieteen asiantuntija, ja itseäni pitäisin erikoisasiantuntijana, koska istuin rangaistukseni kovennettuna.
TommiTomminen
15.07.2010 20:49:12
velipesonen: Jokainen peruskoulun käynyt on kasvatustieteen asiantuntija, ja itseäni pitäisin erikoisasiantuntijana, koska istuin rangaistukseni kovennettuna.

No jaa, oon miekin ajellut junalla vaikka kuinka paljon mut en nyt väittäs olevani rautatie-ekspertti.
velipesonen
15.07.2010 20:52:57

TommiTomminen: No jaa, oon miekin ajellut junalla vaikka kuinka paljon mut en nyt väittäs olevani rautatie-ekspertti.

Älä heittäydy tyhmäksi. Koululaitos toteuttaa yhteiskunnallisesti tärkeää tehtävää, minun mielestäni kaikkein tärkeintä. Jos oppilaat kyllästetään sosiaalisella kompetenssilla ja heihin kohdistetaan ryhmäpsykologian keinoja, asia on enemmän kuin vakava, se on katastrofaalinen.
Lennu
15.07.2010 20:54:13

TommiTomminen: Liittykö tää nyt siihen, et rok on paskempaa kuin jatsi vai koulutusasiaan?

Ei tuota nyt ihan kaikkeen voi soveltaa. Radiohead on rasittavaa nääkymistä enimmäkseen mut silti se myy levyjä.

Ja onko tääkin näkemys nyt sovellettavissa niin, että jos Pertti osaa lukea ja Jarkko hieman heikommin, niin opetetaan sitten vaan Perttiä lukemaan paremmin?

No ei mitään noista varsinaisesti, paitsi että ensimmäiseen tosiaan löytyy määreitä, millä sen voi todistaa.

Tarkoitus oli palauttaa ketjua junttimusiikkiaiheeseen, josta ammuin kieltämättä Radiohead -lainillani ohi. Se ei ole junttimusaa popedamielessä, vaan se massa-aivopierun tuotos on, että sen levyjä pitää ostaa platinamääriä hyllyihin pölyttymään. Vai myöntääkö joku niitä kuuntelevansa vieläkin? Aivan.

En mä ole sitä mieltä, että Perttiä pitää opettaa enemmän. Mun mielestä pitää vaan hyväksyä se, että Jarkko nyt vaan on sellanen, että se justjust osaa pitää lapiota oikeinpäin. Yhtä paljon kumpaankin pitää panostaa, nythän, tällä hetkellä, asia ei näin ole.
Funkånaut
15.07.2010 20:55:20

TommiTomminen: No jaa, oon miekin ajellut junalla vaikka kuinka paljon mut en nyt väittäs olevani rautatie-ekspertti.

Tästä plussaa! Loistavasti tiivistetty.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered. - George Best
Lennu
15.07.2010 20:57:30 (muokattu 15.07.2010 20:57:48)

Funkonaut: Tästä plussaa! Loistavasti tiivistetty.

Ei ollut, mutta onhan sulla oikeus mielipiteeseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)