Ianuarius 28.02.2011 22:58:01 | |
---|
Noni, tasan viikko sitten lukasin tästä haasteesta ja nyt on sit demot upittu. :) Kyseessä siis, kuten lupasin, Dio/Maiden-tyylinen fantasiattema-albumi. http://fawm.org/fawmers/ianuarius/ Tuolta löytyy biisit. Mielestäni parhaimmat merkkasinkin siihen jo. Myös viimeinen biisi, joka on akustinen, on mun mielestä aika hyvä, mutta niin erilainen noihin muihin verrattuna. The Blood Bond taas on oma inhokkini. Siitä vaan tuli jotenki paska ja kertsin lauluki piti pudottaa oktaavilla ku jonkin aivopierun takia biisi tuli niin korkealle ja hokasin sen vasta ku aloin laulaan sitä. |
qak 28.02.2011 23:09:58 | |
---|
Äh, kolmeen jäi tänä vuonna. Viime vuoden innokkaan rykäisyn jälkeen jäi vähän vaisuksi, kun ei vaan aika riittänyt millään. Ei paljoa auta tuo kandintyön tekeminen ja kaljanjuonti kaiken muun lomassa. Noh, tänään yritin tehdä tutkielmaa ja sen sijaan syntyikin tää kolmas biisi: http://fawm.org/songs/20439/__
Ostetaan romua, myydään antiikkia. |
qak 28.02.2011 23:17:30 | |
---|
Ianuarius: Noni, tasan viikko sitten lukasin tästä haasteesta ja nyt on sit demot upittu. :) Kyseessä siis, kuten lupasin, Dio/Maiden-tyylinen fantasiattema-albumi. http://fawm.org/fawmers/ianuarius/ Oho, aikamoinen rykäisy. Onneksi olkoon! Mulla ei vaan lähe noi biisit soimaan. Höh. Pitää kokeilla myöhemmin. __
Ianuarius 28.02.2011 23:19:08 (muokattu 28.02.2011 23:28:59) | |
---|
qak: Oho, aikamoinen rykäisy. Onneksi olkoon! Mulla ei vaan lähe noi biisit soimaan. Höh. Pitää kokeilla myöhemmin. Kiitti, kyllähän se tuntuu makialta ku saa joskus jotain tehtyäki. :D Mut joo, muutki sano, että jotenki takkuaa noi... ja toi sivusto ei välillä mullakaan taho kulkea eteenpäin. :/ Kyl ne kuitenki on muillaki alkanu soimaan. EDIT: Sulla oliki aika hiton hyvä biisi. Pistin sinne kommenttia. |
qak 01.03.2011 00:12:04 | |
---|
Ianuarius: Kiitti, kyllähän se tuntuu makialta ku saa joskus jotain tehtyäki. :D Mut joo, muutki sano, että jotenki takkuaa noi... ja toi sivusto ei välillä mullakaan taho kulkea eteenpäin. :/ Kyl ne kuitenki on muillaki alkanu soimaan. EDIT: Sulla oliki aika hiton hyvä biisi. Pistin sinne kommenttia. Kiitos, kiitos. :D Kyllä nuo näköjään saakin soimaan, kun klikkaa download-linkin kautta. Hyvän kuuloista menoa, etenkin kitarointi toimii - mitä nyt rummuista paistaa midi-ohjelmointi läpi. __
Jokapaikanapina 01.03.2011 00:29:52 | |
---|
14 - winner. Tuli väännettyä lopuks helppo mut kuitenkin ihan letkeän hauska oodi kaukana asuville ystäville :D Kaikki biisit on kyllä musta ihan hyödynnettäviä mun singer/songwriter-jutuissa ja myös bändillekin liikenee pari biisiä. Paria on itseasiassa jo soiteltukin. |
Rahkoi 01.03.2011 01:36:48 | |
---|
Tulipahan valmiiksi! Meni kyllä puolen yön ohi, mutta jo ihan m.net nimimerkkinikin johdosta pidätän itselläni oikeuden vetää aamuyöhön. Eli tuolta löytyypi kaikki meikäläisen tekeleet: http://fawm.org/fawmers/rahkoi/ Oma suosikkini, Where the Skyfire Gleams on tosin sen verran työn alla että se löytyy vasta nimenä tuolta. Biisi on kuitenkin instrumenttien osalta valmis ja lyriikat on kirjoitettu, laulujen äänityksessä vaan vähän kestää. Ehkä sitä tämän viikon puolella sais valmiiksi. Katsotaan nyt kuinka paljon ryhdytään laulajan kanssa niitä säätämään. Kaikkiaan ihan tyytyväinen olen. Jonkun verran tuli käytettyä oikopolkuja ja etenkin loppua myöten suosittua tota orkesterikamaa, mutta sain suurimman osan tavoitteista suoritetuksi. Ideana ei kuitenkaan mulla ollut sinällään tuottaa "käyttis"-materiaalia vaan pikemminkin tehotreenata tiettyjä juttuja, joita ei normaalisti tule lähdettyä koittamaan. Loistojuttu! Seuraavaksi sitten 50/90? "Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä."
- Ed Wynne, Ozric Tentacles |
Meadow 01.03.2011 01:50:34 | |
---|
Yökyöpeli: Seuraavaksi sitten 50/90? Se onkin jo aika sairas haaste. :D Taidan jättää väliin. |
Rahkoi 01.07.2011 13:49:56 | |
---|
Heitetään nyt sitten vaikka tähän ketjuun... Eli yllä mainittu 50/90 on alkamassa maanantaina. Kyseessähän siis FAWMin sisartapahtuma, jossa tarkoituksena on 90 päivään 4.7.-1.10. välisenä aikana tehdä 50 biisiä. Onkos täällä ketään muuta yhtä hullua ja/tai elämätöntä lähtemään mukaan? http://fiftyninety.fawmers.org/"Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä."
Ianuarius 01.07.2011 15:50:52 (muokattu 01.07.2011 16:27:56) | |
---|
Yökyöpeli: Heitetään nyt sitten vaikka tähän ketjuun... Eli yllä mainittu 50/90 on alkamassa maanantaina. Kyseessähän siis FAWMin sisartapahtuma, jossa tarkoituksena on 90 päivään 4.7.-1.10. välisenä aikana tehdä 50 biisiä. Onkos täällä ketään muuta yhtä hullua ja/tai elämätöntä lähtemään mukaan? http://fiftyninety.fawmers.org/ Ehkäpä... pitänee vähän tutustua sääntöihin. Allrighty, ilmoittauduin messiin. Suunnitelma ois se, että about 5 biisiä joka viikko. Helpompi työskennellä semmosen ison köntsän kanssa kuin yksittäisten biisien. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Meadow 01.07.2011 16:49:01 | |
---|
... no helvetti, ei tässä muutakaan tekemistä ole. |
levesinet 01.07.2011 17:03:06 | |
---|
Yökyöpeli: tarkoituksena on 90 päivään 4.7.-1.10. välisenä aikana tehdä 50 biisiä... http://fiftyninety.fawmers.org/ Missä säännöt? Pitääkö olla lyriikat mukana? Voisin kokeilla, jos pelkkä soitinmusiikki kelpaa. |
Rahkoi 01.07.2011 17:06:44 | |
---|
levesinet: Missä säännöt? Pitääkö olla lyriikat mukana? Voisin kokeilla, jos pelkkä soitinmusiikki kelpaa. Instrumentaalit kelpaa, (pelkät lyriikat kelpaa myös, tuolla on jonkun verran ihan 100% lyriikankirjoittajia mukana) niitä itsekin meinaan lähinnä tehdä. Ei tuossa niin kauhean tarkkoja olla ylipäätäänkään, tärkeimpänä boostata ja kurittaa omaa luovuutta. Suosittelen ehdottomasti, ainakin itselle tämän vuoden FAWM oli kaikin puolin loistava kokemus. Hyvä että saadaan täältäkin porukka mukaan. "Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä."
Sergei Fallinen 01.07.2011 18:42:40 | |
---|
mä oisin kyl elämätön enkä oo kirjottanu yhtään biisiä aikoihin niin miksei sitä vois koittaakin, siis sanottaa. |
HXY 01.07.2011 18:50:29 | |
---|
Voisin kokeilla tota 50/90-haastetta, joskin olen hieman skeptinen onnistumiseni suhteen. :-D "Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti |
Meadow 01.07.2011 19:19:58 | |
---|
Päätin tehdä eeppisen konseptialbumin supersankareista. Laulaa en osaa vieläkään, mutta olisi siistiä tehdä mahdollisesti yhteistyötä vokalistien kanssa. |
Ianuarius 01.07.2011 19:25:51 | |
---|
Meadow: Päätin tehdä eeppisen konseptialbumin supersankareista. Laulaa en osaa vieläkään, mutta olisi siistiä tehdä mahdollisesti yhteistyötä vokalistien kanssa. Tuleeko siitä 50 biisin konseptialbumi? Albumeiden Lord of the Rings! :D Mä voisin tietenki laulella, jos ei haittaa et oon iteki aika amatööri. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
levesinet 01.07.2011 19:31:55 (muokattu 01.07.2011 19:33:08) | |
---|
Pitää siis tehdä 4 biisiä viikossa ja yli 12 viikon ajan. Woihan nenä, kusessa olen. HXY: Voisin kokeilla tota 50/90-haastetta, joskin olen hieman skeptinen onnistumiseni suhteen. :-D Nyt tsempataan! |
Ianuarius 01.07.2011 19:40:03 | |
---|
Helvetti... meikä sai just idean. Oon pyöritelly sellasta juonenjuurta mielessä, ku oon aatellu, että siitä sais hyvän elokuvan... mut meikä tekeeki siitä konseptin tähän skabailuun. Jaan sen kolmeen osaan, niin jos joskus tulevaisuudessa on mahiksia, niin voi vaikka yrittää väsätä ihan levyt niistä. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Sergei Fallinen 01.07.2011 19:54:47 | |
---|
Ianuarius: Tuleeko siitä 50 biisin konseptialbumi? Albumeiden Lord of the Rings! :D
tai albumeiden Iijoki-sarja |