![]() 29.07.2008 12:57:58 | |
---|---|
Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta kyllä mullakin olisi pari valittua sanaa sanottavana noiden aktivistien toimintatavoista... Raivostuttavaa, kun idealismi ajaa järjen ja käytännöllisyyden edelle. | |
![]() 29.07.2008 13:00:49 | |
Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta kyllä mullakin olisi pari valittua sanaa sanottavana noiden aktivistien toimintatavoista... Raivostuttavaa, kun idealismi ajaa järjen ja käytännöllisyyden edelle. mä olen samaa mieltä: mä itse varoitin niitä olemaan olematta missään tekemisissä romanien kanssa. Mutta näin käy kun ei kuunnella järkipuhetta. | |
![]() 29.07.2008 13:11:50 | |
mä en oikein nää tässä yhteyttä. siis polyamorian ja sen, että jotkut on nussineet kännissä olevaa tyttöä Ziisus! Kelaa nyt vähän. Mahdollisesti saman yhteisön alaikäinen jäsen on paria viikkoa aiemmin raiskattu tai muuten vaan nussittu useamman adoniksen taholta vastoin tytön tahtoa ja nyt ne pitää Polyamoriasta kurssin/paneelikeskustelun/what ever. Kyllä toi nyt vittu sentään sen verran läheltä liippaa, että normaalijärkiset ihmiset vaihtaisivat keskustelun aiheeksi seksuaalisen väkivallan tai peruuttaisivat koko homman. Joista jälkimmäinen varsinkin toisaalta taas menisi hieman tekopyhyyden puolelle. Mitäs luulette muuten, jos tää hyväksikäytetty tyttö oli ajatellut osallistua kyseiseen tilaisuuteen, ja vaikka olisi aiemmin jo osallistunutkin vastaavaan, vieläkö aihe kiinnostaa noin niinkuin teorian kannalta? Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 29.07.2008 13:16:24 | |
mä olen samaa mieltä: mä itse varoitin niitä olemaan olematta missään tekemisissä romanien kanssa. Mutta näin käy kun ei kuunnella järkipuhetta. Tai ainakin voisi kohdata asiat sillä tavalla, kuin ne todellisuudessa ovat, eikä hyssytellä faktatietoja. (Tuota hyssyttelyä olen kohdannut aktivistitoiminnassa jo ennenkin, ja se on ällöttävää. Se on suurin syy siihen, miksi en itse ole osallistunut erinäisten järjestöjen toimintaan, vaikka tiettyjä asioita periaatteessa kannattaisinkin.) Esimerkiksi: kysyin paikan päällä, tiesivätkö järjestön jäsenet, kenelle kerätyt varat lopulta olivat menossa, eli kuka oli rahoittanut romaneiden matkan. Matkakulut kun ovat niin suuret, että siihen menee n. 3 kk:n palkka per nuppi, n. 250€. YLE:n näyttämässä haastattelussa eräs romanimies oli itse sanonut, että kyseessä oli "pohatta, jolla oli paljon rahaa," ja jolle olisi "kuukausi aikaa" maksaa takaisin. Tiesivätkö aktivistit, kenestä oli kyse? Olivatko rahat menossa lopulta jollekin romanialaiselle mafiapomolle? "Pötypuhetta," kuittasi nimeltämainitsematon järjestön jäsen, ja asia oli sillä selvä. Jaa-a. | |
![]() 29.07.2008 13:17:09 (muokattu 29.07.2008 13:21:20) | |
Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta kyllä mullakin olisi pari valittua sanaa sanottavana noiden aktivistien toimintatavoista... Raivostuttavaa, kun idealismi ajaa järjen ja käytännöllisyyden edelle. Niin. Järki ja käytännöllisyys ohjaavat aika pitkälle järjestäytyneen demokratian toimintaan. Siksi se ei kelpaa hipeille (tai vaikka yritysjohtajille), koska mennään yleisen (koko kansan) edun mukaan, eikä pienemmän ryhmittymän. Edit. Vielä hieman tuosta hyssyttelystä ja faktojen salaamisesta. Sehän on kaikelle kiihkoilulle tyypillistä. Uskotaan niin sokeasti omaan asiaan, ettei edes haluta katsoa muualle kuin omaan napaan. Ja jos katsotaan ja satuttaisiin jotain näkemäänkin, ei uskota silmiään. Hipit, Aatu, Stalin, Bush, Saddam jne. Kaikilla heillä on tai oli, hyvää tarkoittava ajatus, ideologia. Jossain kohtaa homma vain lähtee käsistä. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 29.07.2008 13:23:48 | |
Niin. Järki ja käytännöllisyys ohjaavat aika pitkälle järjestäytyneen demokratian toimintaan. Siksi se ei kelpaa hipeille (tai vaikka yritysjohtajille), koska mennään yleisen (koko kansan) edun mukaan, eikä pienemmän ryhmittymän. Äläs nyt liioittele. Kyllä kansalaistottelemattomuutta saa ja pitää olla. Kapina on oikeassa kontekstissa hyvä ja rakentava asia. Se pitää vaan hoitaa älykkäästi. Muuten toiminta tekee pelkästään hallaa omille tarkoitusperilleen, kuten tässä tapauksessa. | |
![]() 29.07.2008 13:24:09 | |
Tai ainakin voisi kohdata asiat sillä tavalla, kuin ne todellisuudessa ovat, eikä hyssytellä faktatietoja. (Tuota hyssyttelyä olen kohdannut aktivistitoiminnassa jo ennenkin, ja se on ällöttävää. Se on suurin syy siihen, miksi en itse ole osallistunut erinäisten järjestöjen toimintaan, vaikka tiettyjä asioita periaatteessa kannattaisinkin.) Esimerkiksi: kysyin paikan päällä, tiesivätkö järjestön jäsenet, kenelle kerätyt varat lopulta olivat menossa, eli kuka oli rahoittanut romaneiden matkan. Matkakulut kun ovat niin suuret, että siihen menee n. 3 kk:n palkka per nuppi, n. 250€. YLE:n näyttämässä haastattelussa eräs romanimies oli itse sanonut, että kyseessä oli "pohatta, jolla oli paljon rahaa," ja jolle olisi "kuukausi aikaa" maksaa takaisin. Tiesivätkö aktivistit, kenestä oli kyse? Olivatko rahat menossa lopulta jollekin romanialaiselle mafiapomolle? "Pötypuhetta," kuittasi nimeltämainitsematon järjestön jäsen, ja asia oli sillä selvä. Jaa-a. Tiedän mitä tarkoitat sanotun esimerkin ulkopuolelta. se on samaa henkistä perintöä noiden hippien taipumattomuuden kanssa. asiat pitää esittää hyvässä ryhdissä, selkä suorana, totuudesta viis veisaten ja painoarvon ollessa positiivisella mediahuomiolla. Voima uutisoisi tapauksesta: "kahakka rajasaaressa-romanit ahdingossa " kun taas normaalijärjellä varustettu aviisi (enkä tarkoita die sturmerin hengellistä perintöä) "romanit pahanteossa" tjsp That's some hippie for you | |
![]() 29.07.2008 13:29:27 | |
Äläs nyt liioittele. Kyllä kansalaistottelemattomuutta saa ja pitää olla. Kapina on oikeassa kontekstissa hyvä ja rakentava asia. Se pitää vaan hoitaa älykkäästi. Muuten toiminta tekee pelkästään hallaa omille tarkoitusperilleen, kuten tässä tapauksessa. En mä mitään liioittele. Enkä tuomitse kapinaa ja kansalaistottelemattomuutta. En mä myöskään pidä demokratiaa parhaana yhteiskuntamuotona. Musta ainoat teoriassa oikeasti toimivat yhteiskuntamuodot ovat joko diktatuuri tai sosialismi. Mutta en mä jaksa enää 31-vuotiaana barrikadeillekaan nousta utopististen tavoitteiden puolelta. Ja vaikkei diktatuuri tai sosialismi olisikaan Suomessa utopiaa, en mä varmaankaan sitä kannattaisi siltikään. En haluaisi ottaa riskiä huonosta diktaattorista tai vituiksi menevästi sosialismia. Mä olen laajassa mittakaavassa tyytyväinen näin. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 29.07.2008 15:09:30 | |
HS: "Helsingin rikospoliisi tutkii epäiltyä seksuaalirikosta, jossa usean miehen epäillään käyttäneen alaikäistä seksuaalisesti hyväksi. Tapaus sattui Helsingin Rajasaaressa yöllä 14.15. heinäkuuta." Tässä on kyllä kyseessä aito tapaus ns. klassikkomatskua! Tämä uusi käänne Rajamäessä tuo mieleen, että Yölinnulla taisi olla laulu aiheesta nimeltään "Sitä saa mitä tilaa". Punarintama voittoon! Rajat auki! Kapitalismia vastaan! Marx-jumala suojelee lapsiaan!! Solidaarisuus voittoon! Suvaitsevaisuus über alles! Kaikki ihmiset ja kulttuurit ovat tasa-arvoisia! On olemassa vain yksi rotu; ihmisrotu! Punaisia perinteitä jatkaen kaikilla rintamilla: http://fi.wikipedia.org/wiki/Trofim_Lysenko Biologia on fasistien salajuoni! | |
![]() 29.07.2008 16:21:40 | |
En ota kantaa muuhun keskusteluun, mutta sivusta seuratenkin huomaa miten aktivistitoiminassa voi olla järkyttävän paljon piirteitä kulttimaisesta/lahkomaisesta toiminnasta. Erityisesti se korostuu tietynlaisena totuuden kieltämisenä ja täydellisenä suhteellisuudentajuttomuutena ja kääntyy täysin omaa toimintaansa vastaan. Toistellaan samoja fraaseja mitä joku karismaattinen keskushenkilö on upottanut "alamaisiinsa" ja se oma ajattelu - mitä usein itsekin korostavat ("uskalla ajatella, uskalla kyseenalaistaa"..) - puuttuu täysin. Mutta Eetun sanoin: Mehän olemme kaikki Itä-Euroopan romaneja.. | |
![]() 29.07.2008 16:25:55 (muokattu 29.07.2008 16:26:27) | |
En ota kantaa muuhun keskusteluun, mutta sivusta seuratenkin huomaa miten aktivistitoiminassa voi olla järkyttävän paljon piirteitä kulttimaisesta/lahkomaisesta toiminnasta mulle kans tulee usein tän tyyppisiä ajatuksia. mutta toisaalta sama liittyy politiikkaankin, että uskotaan omaan näkemykseen ja tuomitaan muut "kateutena" tai "typeryytenä" (molemmat viime päivien politiikassa hallituksen jäsenten käyttämiä keinoja). jälkikäteen löytyy kyllä selitys jos oma politiikka ei toiminut. "aktivismista" puhuessa myös homogenisoidaan kansalaisaktivismi joksikin tietynlaiseksi, vaikka toimijoita on aika moneen lähtöön huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale | |
![]() 29.07.2008 17:42:07 | |
"aktivismista" puhuessa myös homogenisoidaan kansalaisaktivismi joksikin tietynlaiseksi, vaikka toimijoita on aika moneen lähtöön Hyvin totta. Itse viittasinkin tähän nimenomaiseen tapaukseen. | |
![]() 29.07.2008 19:01:49 | |
Heterot raiskaa naisia. Pidän heteroutta vähintäänkin epäilyttävänä. Toivottavasti ymmärtävät olla pitämättä heteroustyöpajoja siellä. Menenkin tästä siippakuntani joukkoraiskattavaksi. Joukkoraiskaaminen kun liippaa niin läheltä useaan ihmiseen yhtäaikaa kohdistuvaa rakkautta ja sillai. Onko tämä 'hippiyhteisö' muuten ottanut kantaa tapahtumiin missään? "Lucy can't dance to the noise but she knows what the noise can do." David Bowie: Lucy can't dance | |
![]() 29.07.2008 19:12:16 | |
Onko tämä 'hippiyhteisö' muuten ottanut kantaa tapahtumiin missään? Veikkaan, että on mennyt vähän sormi suuhun. | |
![]() 29.07.2008 20:13:04 | |
Onko tämä 'hippiyhteisö' muuten ottanut kantaa tapahtumiin missään? ei. itseasiassa täys nollatoleranssi taitaa olla koko porukalla mitä mediaan tulee. eetu viren tjsp vapaa liikkuvuus- järjestöstä kertoo että romaneita ei pidä leimata yksittäisen erillistapauksen takia jota ei saa yleisrtää. | |
![]() 29.07.2008 21:16:46 (muokattu 29.07.2008 21:17:43) | |
En puolustele mitään hyväksikäyttöä, mutta eikö ole aika härskiä tuomita koko ihmisryhmä yksittäisen tapauksen perusteella? Ihme lynkkausmeininki jengillä heti kun jotain tällaista tapahtuu. Toivottavasti syylliset saadaan kiinni ja rauha maahan.. Eilinen on jo mennyt, huomisesta ei tiedä, joten meillä on vain tämä päivä. | |
![]() 29.07.2008 21:55:07 | |
En puolustele mitään hyväksikäyttöä, mutta eikö ole aika härskiä tuomita koko ihmisryhmä yksittäisen tapauksen perusteella?.. ei kuten olen sanonut aikaisemminkin, veikkaan että näiden yksittäisten tapauksien takia koko eurooppa inhoaa noita. jotkut ei vain halua olla osa yhteiskuntaa. mitään muuta selitystä noiden asemalle ja asenteille ei ole. musta niitä ei pidä sääliä tilanteen minkä itse ovat aiheuttaneet takia. | |
![]() 29.07.2008 22:06:24 | |
En puolustele mitään hyväksikäyttöä, mutta eikö ole aika härskiä tuomita koko ihmisryhmä yksittäisen tapauksen perusteella? Tavallaan se on ihan loogista. Samalla logiikalla ku et jos tulee 1, 2, 3, jne.. ni loogisesti päättelemme et mikään ei muutu ja seuraavaks tulee neljä. Eli soveltaen. Ekat 5 ihmisryhmän henkilöä raiskaavat nuoren sammuneen tytön seuraavat kerjäävät rahaa epämääräiselle taholle kadunkulmissa, seuraavat myyvät hyvässä alennuksessa ollutta sälää...no tuskin sillä seuraavallakaan on hyvät mielessä. Tai toisaalta. Ihmisryhmä x toteaa, että omat luonnonvarat pääsi loppumaan--->kaapataan kaukaisen maan x luonnon varat. Ja kun ne loppuvat---> kaapataan seuraavan maan luonnonvarat...yms. mr.Q on siinä oikeassa, että niin kauan kuin mikään ei osoita toisin on täysin loogista ja järkevää olettaa että tietyt tyypit tekee tiettyjä juttuja. No kyllähän me kaikki silti tiedetään että kunnollisia ihmisiä asuu romaniassa ja muuallakin ulkomailla. Mut ei se tarkoita, etteikö täällä voisi olla kosolti näennäisesti samaa jengiä aiheuttamassa ongelmia. Halataanko? | |
![]() 29.07.2008 22:54:43 (muokattu 29.07.2008 23:01:14) | |
jotkut ei vain halua olla osa yhteiskuntaa. mitään muuta selitystä noiden asemalle ja asenteille ei ole. Tuossa olet kyllä väärässä. On niitä muitakin syitä. Se on ihan yhtä paljon ympäröivän yhteiskunnan asenteista kiinni, kuin omista. Siitä syntyy itseään ruokkiva ongelmavyyhti. Luuletko, että tuosta vaan tullaan osaksi yhteiskuntaa, kun satoja vuosia on potkittu päähän? Tajuatko, missä kurjuudessa nämä ihmiset ovat joutuneet elämään, ja mitä sellainen kurjuus tekee moraalille? Mä olen kaikesta huolimatta edelleen sitä mieltä, että yksilöt ovat vastuussa teoistaan, ja että lynkkausmentaliteetin lietsominen ON typerää ja vaarallista. P.S. Yksilön vastuusta puheen ollen, miten on mahdollista, että ketkään paikalla olleista eivät onnistuneet estämään syyllisten poistumista maasta? | |
![]() 29.07.2008 23:04:09 | |
Mä olen kaikesta huolimatta edelleen sitä mieltä, että yksilöt ovat vastuussa teoistaan, ja että lynkkausmentaliteetin lietsominen ON typerää ja vaarallista. Ja ennen kaikkea yksilö EI ole vastuussa ryhmän/kansakunnan x teoista. Jos yksilö jo syntyessään tuomitaan varkaaksi tai raiskaajaksi tai miksi vaani, ei lähtökohta ole hyvä. Tästä rasismissa on kyse. There is no ought from is. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)