![]() 23.06.2008 07:50:25 | |
---|---|
...ja Soundgarden lähes pelkkä Led Zeppelin ripoff. Aikas huolimaton tölväisy, kannattaa tutustua bändin tuotantoon paremmin. Kyllä siellä on muitakin vanhoja bändejä ripattu ;) Uutta musaa Crookmachine -projektiltani | |
![]() 23.06.2008 08:15:48 (muokattu 23.06.2008 08:16:09) | |
Aikas huolimaton tölväisy, kannattaa tutustua bändin tuotantoon paremmin. Kyllä siellä on muitakin vanhoja bändejä ripattu ;) Mm. Beatlesiä aika häpeilemättömästi jopa. | |
![]() 23.06.2008 12:56:03 | |
Ainoat hyvät asiat mitä tulee mieleen KOKO vuosikymmenellä on VHB, Don Huonot, Cavalera Conspiracy ja The Gutter Twins. Noh, Toolilla ja A perfect circlellä on toki hetkensä. Mutta kun vertaan sitä ysärin ja kasarin hillittömään tarjontaan toinen toistaan loistavampia yhtyeitä niin lähinnä vituttaa. Tämä nouseva indieaalto suomessa ei tuo mitään uutta tähän palettiin, mutta tarjoaapahan potentiaalin paremmalle. Tää on oikeesti aika hauska keskustelu muuten, pakko tässä vaiheessa liittyä mukaan, ettei jää väliin. Törkeiden yleistysten ja omien mielipiteiden esittäminen faktoina on arkielämässäkin lempipuuhaani. Ihmismieli on siitä hauska että se tottelee käskijäänsä aika sokeana. Jos itselleen vakuuttelee tarpeeksi jonkun olevan hyvää taikka huonoa, niin sitä se myös on. Siitä suurimmassa osassa musadiggailusta on kyse. Ihastutaan ulkomusiikillisiin markkinamiesten kiillottamiin tyyliseikkoihin jotka on pakettiin ympätty, kuten "asenne". Sitten fiilistellään että se kuuluu siinä musiikissa jotenkin. Sitten kun ensiksi sanoo että ei kuuntele mitään ikinä muutakuin kellarissa nauhoitettua skeidaa, niin on paska valittaa kun ei ole tullut mitään hyvää vastaan KOKO vuosikymmenellä. Jos on kuullut kaiken vuosikymmenen aikana tehdyn musiikin, voi vasta valittaa. Lisäksi VHB:tä ja don huonoja ei voi verrata tooliin. | |
![]() 23.06.2008 15:20:16 | |
Aikas huolimaton tölväisy, kannattaa tutustua bändin tuotantoon paremmin. Kyllä siellä on muitakin vanhoja bändejä ripattu ;) Eikö mun nyt sen sijaan kannattaisi tutustua niihin Vanhoihin Bändeihin, niin tiedän mitä on ripattu? Soundgarden on kuunneltu puhki aina Ultramega OKsta Down on the Upsideen lopulta Badmotorfingerin jäädessä ehkä toisix parhaax grungelevyx heti Dirtin jälkeen hei. Grunge listausvammailu käyntiin; 1. Dirt 2. Badmotorfinger 3. Jar of Flies 4. Vs 5. Nevermind 6. Ten 7. America's Least Wanted (pää kii mulkut) 8. Temple of the Dog 9. Apple/Facelift 10. Purple Hyvejä levyjä. Iski nuoreen mieheen. Tuosta kyl näkee sen ainakin, että kun alkaa listaan jotain uusia post-grunge/rock levyjä, niin nehän on ihan kauheeta paskaa ja ei ole edes mitään hittibiisejä. Vaikka nuo listailut on melko hanurista ihan oikeasti. Sitä mä en tajua, kun biisien tekeminenkin on unohtunu - ei se, että ollaan pop ja teinix, mutta että ku ei sakki osaa enää edes soittaa tai tehdä ralleja.. blaablaa. HAIL SATAN | |
![]() 23.06.2008 17:13:49 | |
Rearviewmirror on kyllä kaikkein aikoin paras runkepiisi. Just ihanan pop. Paramore on muuten kiva kans. Oonpas mä nyt hyvällä tuulella.. "Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis | |
![]() 23.06.2008 17:18:40 (muokattu 23.06.2008 17:19:10) | |
Grungesta on jo sen verran aikaa, että kohta siitä varmaan tulee taas trendikästä. Ja grungebändejä on taas joka kellarissa. - Ei luusereissa ole mitään vikaa. Heitä vain ei kiinnosta rahat tai valta. He haluavat vain vähän rakkautta ja murkinaa koirallensa. Aki Kaurismäki | |
![]() 23.06.2008 18:35:27 | |
Grungesta on jo sen verran aikaa, että kohta siitä varmaan tulee taas trendikästä. Ja grungebändejä on taas joka kellarissa. jepppp, nimenomaan yllämainittu paramore mm. vetää videoitaan vihreellä jaguarilla tjsp... :D | |
![]() 23.06.2008 18:54:43 | |
Onko tässä yhtään grungea? Tää tehtiin treenikämpillä jo -91, enkä osaa itse oikein objektiivisesti arvioida. http://www.mikseri.net/artists/?id=104394 | |
![]() 23.06.2008 19:07:58 | |
Onko tässä yhtään grungea? Tää tehtiin treenikämpillä jo -91, enkä osaa itse oikein objektiivisesti arvioida. http://www.mikseri.net/artists/?id=104394 pitäisi kai sanoa että grunge ei ole musiikkia sinällään vaan enemmänkin mielentila kaveriporukalla jotka väänsivät heviä parin vuoden ajan. tai jos grunge musaterminä jotain on, niin sitä kasari altsupunkkia sitten jos mitään. mutta nirvana ja pearl jam populaisoivat tuon kentän pehmeemmällä lähestymistavalla asiaan. ihan se ja sama, toi on aika lailla parasta shittiä mitä olen kuullut suomesta tulevan abaut koskaan ja on iso sääli ettei siitä olla kuultu sen enempää. | |
![]() 27.06.2008 15:34:01 | |
Grunge Likainen tukka ja suu mielellään mutrussa. Vaatetuksena ei mielellään Bossin farkkuja tai Niken pikeepaitoja. Omalla luvalla. | |
![]() 27.06.2008 15:45:00 | |
pitäisi kai sanoa että grunge ei ole musiikkia sinällään vaan enemmänkin mielentila kaveriporukalla jotka väänsivät heviä parin vuoden ajan. tai jos grunge musaterminä jotain on, niin sitä kasari altsupunkkia sitten jos mitään. mutta nirvana ja pearl jam populaisoivat tuon kentän pehmeemmällä lähestymistavalla asiaan. ihan se ja sama, toi on aika lailla parasta shittiä mitä olen kuullut suomesta tulevan abaut koskaan ja on iso sääli ettei siitä olla kuultu sen enempää. Kiitos, tuli kehu vähän puun takaa ja pitää keräillä pelikamoja =D Tuo oli mun "tuottama", joka tarkoitti sitä että kävin mm. ottamassa koekuunteluun Kruunuradiosta saatanan kalliit monitorit. Olihan meillä kasiraituri, ja bändi oli kyllä iskussa silloin. Toi oli viimeisiä aikoja ennenkuin basisti Siitosen Tero siirtyi pitkäksi aikaa pystybassoon ja opiskelemaan jazzia. Kitaristi Sakke Kuusisto (Zakke Cuba Blaster Master bändistä) muutti aika nopsaan tän jälkeen Ouluun ja laulaja Pola oli muuten vaan vähän metsässä. Mä liityin tän jälkeen Dam'n Your Dancing tyttöbändiin, kun olin ollut tuottamassa niiden EP:tä ja heittivät rumpalinsa pois. Mutta se onkin toinen tarina. Kiitos ystävällisestä arviostasi. | |
![]() 28.06.2008 12:15:36 | |
Grunge Likainen tukka ja suu mielellään mutrussa. Vaatetuksena ei mielellään Bossin farkkuja tai Niken pikeepaitoja. mmmmähhh. ei se aivan noin mene. pätee lähinnä cobainiin. pearl jam oli lähinnä hippejä täynnä. alice in chains saattoi vaikuttaa jokseenkin angstiselta mutta se kiteytyi lähinnä layneen. noista muista saa angstia etsiä kirveen ja koirien kanssa. mulle on vähän epäselvää mikä se kasarigrungen mesitsi oli... tulkinnasta päätellen lähinnä -Työ on paskaa -seattle on paska kaupunki -vittu bush on paska tai reagan tai clinton -sun bändis on paskempi kun mun -uijjuijjumalauta mikä futsi mulla on -kamaa, kits. ei voi sanoa varmaksi. en oikeasti tiedä | |
![]() 29.06.2008 12:41:12 | |
Omasta mielestäni nykymusiikki on mennyt kokonaan pelkäksi korruptoituneeksi bisnekseksi. Laitampa tähän mesekeskustelun, jonka kävin joskus kauan sitten erään nimeltämainitsemattoman henkilön kanssa. (Kuuntelin CMX:ää, taisi olla biisi Kaikkivaltias menossa) Se toinen henkilö: Elokuvamusiikkia? Minä: ? Se toinen henkilö: Kuunteletko? Nyt? Minä: Etkö CMX:ää tunne? http://fi.wikipedia.org/wiki/CMX Se toinen henkilö: Voi vittu kuunteletko jotain 80-luvun bändiä? Minkä vitun takia kuuntelet tuollasta homojen musiikkia Minä: Tuo bändihän on vieläki pystyssä, ja se on tehny varmaan biisejäki enemmän ku Beatles. Se toinen henkilö: No niin, mutta kumpi tienas enemmän? Ihan ku sillä biisien määrällä oliski jotain merkitystä. Mieti nyt vähän, jos sulta kysyttäis että kuunteletko mielummin Beatlesia vaiko jotain CMX:ää niin arvaisit varmaan vastauksen? (Tuota viimeisintä lausetta en ymmärtänyt) Minä: Sekö tekee musiikista hyvää että tekijällä on paljon rahaa? (jotain molemminpuolista vittuilua tässä välissä) Se toinen henkilö: Nyt estän sut. Eli nykyään tosiaan pidetään vain sellaisesta musiikista, jonka tekijällä on paljon rahaa. Millään muulla ei ole mitään väliä. Ja minulle vittuillaan paljon, koska kuuntelen joskus soundtrack-musiikkia. Nykyään jopa pidetään vähemmän ihmisistä, jotka kuuntelevat erilaista musiikkia. En todellakaan tiedä mikä on alunperin mennyt vikaan, mutta jotain todellakin on vialla nykymusiikin tilassa. Aika epäselvä viesti tuli. | |
![]() 29.06.2008 14:10:55 | |
Omasta mielestäni nykymusiikki on mennyt kokonaan pelkäksi korruptoituneeksi bisnekseksi. Laitampa tähän mesekeskustelun, jonka kävin joskus kauan sitten erään nimeltämainitsemattoman henkilön kanssa. (Kuuntelin CMX:ää, taisi olla biisi Kaikkivaltias menossa) Eli nykyään tosiaan pidetään vain sellaisesta musiikista, jonka tekijällä on paljon rahaa. Millään muulla ei ole mitään väliä. Ja minulle vittuillaan paljon, koska kuuntelen joskus soundtrack-musiikkia. Nykyään jopa pidetään vähemmän ihmisistä, jotka kuuntelevat erilaista musiikkia. En todellakaan tiedä mikä on alunperin mennyt vikaan, mutta jotain todellakin on vialla nykymusiikin tilassa. Aika epäselvä viesti tuli. Haa, oikeastaan melko turha ruveta tommosille älyköille heittämään vasta-argumenttia. Ei tollaisilla ole mitään halua olla järkeviä tai edes ottaa asioista selvää. One O'Clock Jump | |
![]() 29.06.2008 14:11:57 | |
Eli nykyään tosiaan pidetään vain sellaisesta musiikista, jonka tekijällä on paljon rahaa. Millään muulla ei ole mitään väliä. Ja minulle vittuillaan paljon, koska kuuntelen joskus soundtrack-musiikkia. Nykyään jopa pidetään vähemmän ihmisistä, jotka kuuntelevat erilaista musiikkia. En todellakaan tiedä mikä on alunperin mennyt vikaan, mutta jotain todellakin on vialla nykymusiikin tilassa. No, hah hah. Jos yksi tuttavasi on idiootti, ei se tee koko kansaa typeräksi. Oma mielipiteeni on, että musiikin kenttä on tällä hetkellä laajempi kuin koskaan ja koko ajan tulee aivan mahtavaa uutta tavaraa. Avarakatseisuus on lisääntynyt hämmästyttävästi ja porukka on selvästi "valmiimpaa" tutustumaan uuteen ja lähtökohdiltaan erilaiseen musiikkiin. | |
![]() 29.06.2008 15:24:42 (muokattu 29.06.2008 15:25:19) | |
mesekeskustelun, jonka kävin joskus kauan sitten Eli nykyään tosiaan pidetään vain sellaisesta musiikista Mikä on vialla? | |
![]() 29.06.2008 15:46:49 | |
No, hah hah. Jos yksi tuttavasi on idiootti, ei se tee koko kansaa typeräksi. Oma mielipiteeni on, että musiikin kenttä on tällä hetkellä laajempi kuin koskaan ja koko ajan tulee aivan mahtavaa uutta tavaraa. Avarakatseisuus on lisääntynyt hämmästyttävästi ja porukka on selvästi "valmiimpaa" tutustumaan uuteen ja lähtökohdiltaan erilaiseen musiikkiin. ei, ei se tarkoitakaan että koko kansa on typerä. siihen on varmasti monia muitakin syitä mutta joo, väitteesi on huono ja väärä: mahtavaksi juuri mitään viimeisen viidentoisrta vuoden aikaista ei voi sanaoa pahalla tahdollakaan. | |
![]() 29.06.2008 15:58:55 | |
"Ennen oli kaikki paremmin" syndrooma naamioitu terävien lauseiden ja sutjakan ajatuksenjuoksun metsään. | |
![]() 29.06.2008 16:01:01 | |
"Ennen oli kaikki paremmin" syndrooma naamioitu terävien lauseiden ja sutjakan ajatuksenjuoksun metsään. nomut tässä on just tää jako: on elämyskuuntelijoita ja on musadiggareita. en mä halua nollasentimentin paskavätystelyä kuunnella: ei biisi ole hyvä jos siinä ei oo tunnetta mukana. helvetti, robbie williamsia kuuntelen mielelläni koska jätkä osaa kanavoida. samoin max cavalera. siltikin moni vastaava artisti lähinnä vituttaa koska on selkeästi vain töissä täällä. ei se ole siisitä. | |
![]() 29.06.2008 16:07:03 | |
nomut tässä on just tää jako: on elämyskuuntelijoita ja on musadiggareita. en mä halua nollasentimentin paskavätystelyä kuunnella: ei biisi ole hyvä jos siinä ei oo tunnetta mukana. helvetti, robbie williamsia kuuntelen mielelläni koska jätkä osaa kanavoida. samoin max cavalera. siltikin moni vastaava artisti lähinnä vituttaa koska on selkeästi vain töissä täällä. ei se ole siisitä. Elikäkinkö kaikki viimeisenä viitenätoista musasektorilla tuotetusta musasta elämyksiä saavat ovat teeskentelijöitä tai aivopestyjä? Äh, tiedän että tarkoitat "minusta", on vaan kiva vääntää. Mulle on pääasia että ihmiset saa fiiliksiä. Kaikki eivät voi kokea musiikkia niin syvällisesti kuin minä, ja suon jokaiselle oman tapansa käyttää sitä. Vaikka se olisi poikien saunailta ja Matti Nykänen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)