Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 57 8 9 10 1148 49 50 51 52
poppamies
15.01.2007 18:01:08 (muokattu 15.01.2007 18:28:44)

Mulla on noi ipodin omat napit tippuneen vessanpönttöön nyt 11 kertaa, vielä toimii.
Eli en ole vaihtamassa ihan heti uusiin.

Kuitenkin ihmettelette, niin työskentelen siivoojana ja mulla on aina musiikkia.Siksi siis pönttöön vahingossa joskus.

Jos toinen pää iPodista tippuisi niin todennäköisesti ei se pää toimisi enään. Ole varovainen.

Itellä on nykyään vain tuo N70 puhelin 1 G kortilla. Riittää minulle. Mielummin vaihdan kappaleen usein.
G strings are for strippers!
Hesrock
15.01.2007 18:20:45
Creativen MuVo v100 512mb, ei mitää valittamista, mahtuu tarpeeksi musaa jne..ööh.? tämmöstä mulla..
pardy
16.01.2007 05:56:29

Itse olen todennut, että kaikki, missä tulee mukana minkäänlainen softa, on totaalisen perseestä. Niiden kanssa saa sitten enemmän tai vähemmän tapella. Tyttöystävällä oli ennen Philipsin GoGear, joka oli sekä softaltaan että ihan fyysisestikin aivan kammottava. Ohjelma ei toiminut kunnolla, eikä loppuvaiheessa musiikkia pystynyt enää vaihtamaan vehkeeseen. Laitekin hajosi. Näyttö pimeni, ja silloin tällöin tilttas ja piti odottaa akun loppumista kun se ei mihinkään reagoinut. Eikä resettiäkään ollut. Eilen hän sitten osti uuden värkin. 6GB Logik-merkkinen vehjes. Sen kanssa tappelin aluksi aika urakalla, mutta kun luin ohjeet uudemman kerran, ni huomasin yrittäneeni siirtää tiedostoja väärin. Nyt tää vaikuttaa jo aika pätevältä laitteelta.

Toistaa .mp3-, .wma- ja .ogg-tiedostot, ja musiikin siirtotapoja on monia. On ihan "drag and drop", sekä mukana tuleva yksinkertainen sekä todella kevyt ja simppeli ohjelma, Audiophile. Kolmas tapa on käyttää Windows Media Playeria, ja siitä synkronointitoimintoa, jolla voi siirtää kirjaston biisit suoraan ulkoiselle laitteelle. Itse koin tämän helpoimmaksi tavaksi toimia. Ei tarvinnut asennella mitään paskaohjelmia tällä kertaa. Windows kun on muutenkin niin tuo oli tietty valmiiks jo.

Neitonen kun on tunnettu hömelöydestään, niin ottipa vielä fiksuna Gigantin täystakuun kolmeksi vuodeksi 40e hintaan. Eli jos laite sinä aikana hajoaa vaikka omastakin syystä, niin uuden saa tilalle. Tai luultavasti paremman, siinä vaiheessa kun tilalle on tullut uusi malli (joka on parempi?).

Laitteen hinta 100e. Eli 140 eurolla sai tyttöseni takuulla toimivan laitteen kolmeksi vuodeksi eteenpäin, eikä tietotekniikkavastaavankaan (=minä) tarvitse repiä hiuksia päästä toimimattomien softien kanssa.

Suosittelen harkitsemaan edellä mainittua vaihtoehtoa. Voin myöhemmin kertoa lisäkokemuksia. Näin alkuun vaikuttaa kuitenkin hintaansa nähden loistopeliltä.
Thet
16.01.2007 15:04:23
Mikä helvetti siinä on että nappikuulokeista ei voi tehdä kestävämpiä. Yks nykäsy niin piuhat katki. No nytten oon joulusta saakka pitäny uusia kuulokkeita kuin timanttia ja ehjänä ovat pysyneet. Ne on sellaset siistit creativen syvälle korvaan tungettavat nappikset, oikeestaan tosi hyvä saundi niissä.
Mp3:na toimii Creative zen nano plus 1G, hyvä vehje mutta patterin suoja on menny paskaks.
"I need pikata for my banghole"
Matjardo
16.01.2007 15:46:51
Hmph, pers. Meni sitten meikän soitin särki. Advent joku se oli, giganen tilavuudeltaan. Tasan vuoden kesti, toissa jouluna lahjaksi sain, ja nyt tuossa joulun jälkeen sanoi sopimuksensa irti. Siihen hajoamis hetkeen saakka toimi kuin unelma. Soitin ei tarttenu mitään softia, ja oli muutenkin toiminnoiltaan varsin varma peli ja myös ihan siistin näköinenkin jopa. Mutta sitten yhtäkkiä, soitin ei mennyt päälle. Vaihdoin patterit, ei auttanut. No räpläsin sitä hetken, kunnes se suostui käynnistymään. Sitten ruutuun läsähti teksti "no file". No perkele, varmana on faileja siellä, toista sataa biisiä. Iskin koneeseen kiinni tarkistaakseni, notta mikä hiivatti mättää. Kone iski kylttiä viallisesta laitteesta summuuta. Noh, totesin että sen soittimen elämä päppy siihen, ei voi mitään. Harmittaa vaan, kun ei ole rahaa ostaa uutta, ja kun kuitenkin olen musiikkiriippuvainen siinä mittakaavassa, että jopa koulumatkat ilman rakasta mp3 soitinta tuntuvat tuskallisilta.
Two beers or not two beers?
zuper
17.01.2007 17:19:49 (muokattu 17.01.2007 17:22:48)
Mulla oli viimeks kanssa toi adventin, mutta 512mb muistilla. Kesti noin 3 kuukautta. Gigantista ostin ja niillä toimii takuu niin hyvin, että sain ostaa samalla rahalla jotain muuta tilalle, kun niiltä en enää mp3 viittinyt ostaa, kun se oli jo 3 halppis, jonka olin palauttanut. Nyt mulla on Creativen zen microphoto 8 Gb muistilla. Tominu moitteettomasti alkuvaikeuksista selvittyä. Eikä hintakaan paha ollu. (199€)

Ja muuten ihan sama ongelma oli mulla ton adventin kanssa. Se valitti, että no file, vaikka se oli täynnä biisejä. Mutta softan puuttuminen oli hieno asia, onneksi nykyisessä on siirrettävä levy extrana, että jos kavereilta ottaa biisejä, niin ei tarvitse softaa vaan voi laittaa sit ne kotona kuunneltaviksi softan kautta. Ja radio on hyvä plussa.
Ritsie
18.01.2007 22:27:48
Kertokaas, pystyykö nuita biisejä "pakkaamaan" mitenkään, kuitenkin tuhoamatta äänenlaatua täysin? Puhelimessa on sen verta pien muisti (15 mb) että siihen ei montaa mahu.
"Sinä Oksanen oisit erinomainen sinne Big Brotheriin. Vaikket keltään pillua saiskaan, niin ainakin oisit kiinnostunu niistä asioista" - Harri Ahonen
Ziggy Bubba
18.01.2007 22:55:04

Kertokaas, pystyykö nuita biisejä "pakkaamaan" mitenkään, kuitenkin tuhoamatta äänenlaatua täysin? Puhelimessa on sen verta pien muisti (15 mb) että siihen ei montaa mahu.

Eikös tuo mp3 ole aika suosittu pakkausmuoto musan saralla. Tuohon 15mb:seen ei tosin montaa kuuntelukelpoista biisiä mahdu vaikka kuinka pakkaisit.
TiMiTheShiT
24.01.2007 13:56:47 (muokattu 24.01.2007 13:58:57)
Noniin nostimpa eli missäs tällä hetkellä mennään????

Pitäis kyl ostaa ipod ei kiinnosta, joku muu.

väh. giga tilaa ois hyvä olla.
Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms.
Sakmäster
24.01.2007 14:18:07
Mulla on tommonen 2 giganen ipod nano, on toiminu yllättävän hyvin, jotain pieniä jumituksia on välillä. Ajattelin että tuo 2 giganen riittäisi, mutta kyllä siinä valitettavasti on liian vähän tilaa.
Larsson bergeri
kikkomies
24.01.2007 14:51:03

Mites noiden Creativen Zenien kanssa, voiko niihin siirrellä ämpeekolmoset ihan windowsin resurssienhallinnalla drag&droppina vai onko Zenissä joku oma softansa tähän tarkoitukseen?
ekikoo
24.01.2007 16:47:25
Noniin nostimpa eli missäs tällä hetkellä mennään????

Pitäis kyl ostaa ipod ei kiinnosta, joku muu.

väh. giga tilaa ois hyvä olla.

Onko hinta este? Päälle viikko ollut nyt gigainen Creativen ZEN Nano Plus, Anttilasta 79,90. Aika hintava, mutta kun hintaeroa 512:een oli vain parikymppiä niin what the hell. Erittäin tyytyväinen oon ollut, käytön aikana havaitsin, ettei 512 olis riittänyt mihinkään :P
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
tuluppa
24.01.2007 16:57:48

Mites noiden Creativen Zenien kanssa, voiko niihin siirrellä ämpeekolmoset ihan windowsin resurssienhallinnalla drag&droppina vai onko Zenissä joku oma softansa tähän tarkoitukseen?

Joooo. Se telakoituu näkyviin kuin usb-muisti Omaan tietokoneeseen. Myös uudella winampilla onnistuu siirto kätevästi.
hanuristi
24.01.2007 17:03:51
Jos toinen pää iPodista tippuisi niin todennäköisesti ei se pää toimisi enään. Ole varovainen.

Itellä on nykyään vain tuo N70 puhelin 1 G kortilla. Riittää minulle. Mielummin vaihdan kappaleen usein.

Toinen pää on dipannut jalkakylpyyn, toimii hyvin.
Kolme tuntia kuivuttuaan, siis.
"huora on loistava sana ku sen sanoo oikein tunteella"
Jaqqi1991
24.01.2007 21:40:07
Huomenna tulee 4gb creative zen v. Kallishan se on 170€ kun 100€ olisi saanut jo jonkun "merkittömän" 6gb mutta toivotaan että laatu siinä maksaa
RonRoco
24.01.2007 23:28:52
Edelleenkään ei löydy iPod nanon voittanutta. Ellei iTunes tai apple merkkinä ole jostain ihmeen syystä este... Ostakaa ihmiset flash-muistin omaavia laitteita jos ette tarvitse yli 10gigaa tilaa.
I got the Blues...
Bassolow
04.02.2007 00:09:56
Onko kenelläkään kokemuksia näistä huuto.netissä myytävistä mp4-soittimista, joita myydään halvalla ja joissa ominaisuuksia piisaa? Esim tämmöset:
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46769571
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=45977932
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi http://www.mikseri.net/thel Instrumentaalia stoner metallia
mrk
04.02.2007 00:13:51
Onko kenelläkään kokemuksia näistä huuto.netissä myytävistä mp4-soittimista, joita myydään halvalla ja joissa ominaisuuksia piisaa? Esim tämmöset:

Kiinalaista piraattituotantoa, toimii miten toimii, jos toimii.
"Short On Long Term Goals"
Nuuskamuikkunen
04.02.2007 11:03:17
Edelleenkään ei löydy iPod nanon voittanutta.

Ei pidä paikkaansa, jos äänen laadulla on jotain merkitystä. Muussa tapauksessa tämä voikin olla totta.
AitoidiotiA
MaD PiAnIsT
04.02.2007 11:11:49

Sanokaahan vielä viisammat viimeinen sana kumman soittimen ostan? 5G iPodin vai Creativen Zen Vision M ? Nyt olis valinnan paikka edessä noitten kahden väliltä.

Ainakin monet ovat Creativea kehuneet. Onko kokemuksia Creativesta?
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)