Aihe: Maailman huonoin musiikkikappale
1 2 3 4 571 72 73 74 75138 139 140 141 142
jazzmies
14.02.2012 20:01:06
Epämuusikko: Älä sotke tätä biisiä tänne!

Se ei ole oikeasti huono, se vain kuulostaa siltä!
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
velipesonen
14.02.2012 20:11:29

Mnetin KaleviHärvä muutama aika sitten valisti minua amerikkalaisen Bill Nyen sutkauksesta "Minulle on kerrottu että Wagnerin musiikki on parempaa kuin miltä se kuulostaa".

Ehkäpä maailman huonoin musiikkikappalekin on joko huonompi kuin miltä kuulostaa tai sitten on kaikkein huonoin juuri siksi että kuulostaa niin paljon huonommalta kuin todellisuudessa on?
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
Epämuusikko
14.02.2012 20:19:59
jazzmies: Se ei ole oikeasti huono, se vain kuulostaa siltä!

.......niin!
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lennu
14.02.2012 20:54:15

Oan: Mikä/kuka on määrittänyt taiteen näin ja miksi?

Kysyn vastakysymyksen, vaikka se onkin mnetin yksi pahimpia syntejä: Missä vaiheessa taiteessa on annettu lupa implementoida sisällöttömyyttä ja lakonisuutta, mitä tämä ilmeisesti indie(?)-genre edustaa? Ei tuo ole taidetta, se on just, kuten osuvasti jo sanottiinkin, ritalin-huurujen taustahälinää, kunnianhimotonta silkkipillun hieromista.
no is any good musics maked anymore...
jannu
14.02.2012 22:20:22
Erinin "Vanha nainen hunningolla". Totesin tänään, että se kaikilla mittapuilla maailmankaikkeuden huonoin biisi koskaan. En tiedä kenen tekemä biisi, mutta voisin kuvitella että vastaavalta kuulostaisi ainoastaan jos Risto Asiakainen saisi aivoinfarktin.
"Yhm ees zyntyys törtsapaa taas mieliin tuhansiin!" -Kirill Babitzin
Lennu
14.02.2012 22:53:35

jannu: Erinin "Vanha nainen hunningolla". Totesin tänään, että se kaikilla mittapuilla maailmankaikkeuden huonoin biisi koskaan. En tiedä kenen tekemä biisi, mutta voisin kuvitella että vastaavalta kuulostaisi ainoastaan jos Risto Asiakainen saisi aivoinfarktin.

Sehän on jatsia, kun A ja B osa menee eri sävellajista.
itsy
14.02.2012 23:41:39
Lennu: Missä vaiheessa taiteessa on annettu lupa implementoida sisällöttömyyttä ja lakonisuutta, mitä tämä ilmeisesti indie(?)-genre edustaa? Ei tuo ole taidetta, se on just, kuten osuvasti jo sanottiinkin, ritalin-huurujen taustahälinää, kunnianhimotonta silkkipillun hieromista.

Varmaan siinä vaiheessa, kun se kertoo ja tarjoaa musiikkina jotain oleellista elämästä vaikkapa niille ritalin-huuruisille muotokielellään ja määrittelemälläsi sisällöttömyydellä.

Hoho, vaarit ei ymmärrä.
Sad but table
Lennu
14.02.2012 23:42:19

Itchy: Varmaan siinä vaiheessa, kun se kertoo ja tarjoaa musiikkina jotain oleellista elämästä vaikkapa niille ritalin-huuruisille muotokielellään ja määrittelemälläsi sisällöttömyydellä.

Hoho, vaarit ei ymmärrä.

Mutta kun ei se kerro, eikä tarjoa.
itsy
14.02.2012 23:45:02
Lennu: Mutta kun ei se kerro, eikä tarjoa.

Ootko nuori ja ritalin-huuruissa, mieluusti myös muodikas? Niin just.

Täytynee kuunnella yhtyeen debyyttilevy Spotifysta läpi, niin voi puhua mutuilematta yhtyeen musiikin sisällöllisyydestä.
Sad but table
KTR
15.02.2012 00:04:21
Näin The Xx:n livenä kerran ja pidin kosolti.
StJerky
15.02.2012 10:29:02
Itchy: Täytynee kuunnella yhtyeen debyyttilevy Spotifysta läpi, niin voi puhua mutuilematta yhtyeen musiikin sisällöllisyydestä.

Kuuntelen sitä nyt. Muusikoiden netin etusivulla sanotaan:

"debyyttilevyllään musiikkia kuuntelevan maailman polvilleen saanut brittiläinen The xx(UK) "

Minusta kyllä tosi tylsää, mutta en tykkää Coldplaystakaan.
Bongowing
15.02.2012 10:44:48 (muokattu 15.02.2012 10:51:17)
velipesonen: On kyseenalaista onko tämä enää sama kappale koska Tracey Thorn tekee melodiasta pienellä muuntelulla negroidin gospelmelodian. Edelleen on originaalissa niin väljähtänyt satsi että väljähtäneisyys on olennainen osa ilmaisua; tässä on väljähtäneisyyttä poistettu sovitusteknisin menetelmin.

Tänne linkatun originaalin (live-)esityksen väljähtäneisyydestä ja muusta esitetystä kritiikistä samoilla linjoilla, mutta onhan tässä nyt selkeesti kyseessä sama kappale. Maailman huonointa kappaletta tässä kai edelleen haettiin, ei huonointa sovitusta, tulkintaa tai esitystä? http://www.youtube.com/watch?v=OacvIIdvwX4&feature=related orig.:http://www.youtube.com/watch?v=p7lfKe8OlTY
But where the heck is magenta?
Terry Pantheras
15.02.2012 11:43:12
Itchy: Ootko nuori ja ritalin-huuruissa, mieluusti myös muodikas? Niin just.

Täytynee kuunnella yhtyeen debyyttilevy Spotifysta läpi, niin voi puhua mutuilematta yhtyeen musiikin sisällöllisyydestä.

Kysehän oli tuosta tsipaleesta "Night Time", eikä bändistä The XX.

Kuuntelin levyä "XX" Spotifysta ja onhan siinä hetkensä, mutta melko samalla linjalla tuon Night Timen kanssa mennään koko levyn. Kovasti alkaa kyllästyttämään jo alkutaipaleella ja aika piteni, sekä valahdin ja veltostuin henkisesti. Night Time oli varmaan biiseistä huonoin, mutta Shelter, Stars ja Basic Space tulevat siinä perässä. Täysin kokonaan tuota ei pystynyt kuuntelemaan.

Levystä plussaa hämyisestä ja utuisesta tunnelmasta joka tuo hieman PJ Harveyn ja Interpolin mieleen, mutta miinusta turhan minimalistisesta musiikista ja loppuunkalutuista sointukuluista ja melodioista.

Jep jatkan töitä...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
hjukke
15.02.2012 19:00:25

jannu: Erinin "Vanha nainen hunningolla". Totesin tänään, että se kaikilla mittapuilla maailmankaikkeuden huonoin biisi koskaan. En tiedä kenen tekemä biisi, mutta voisin kuvitella että vastaavalta kuulostaisi ainoastaan jos Risto Asiakainen saisi aivoinfarktin.

So wrong. Se popeda-ralli on vielä pahempi paljon.
baron
15.02.2012 20:33:52 (muokattu 15.02.2012 21:01:47)

Pystytkö itse yhtä huonoon kappaleeseen?
Myi kultalevyn verran.
Se on Erinin oma piisi.

Sä jäät mielipiteesi kanssa vähemmistöön.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
maelstorm
15.02.2012 20:56:20
hieno yhdistelmä myyntiluku-argumenttia ja tee-ite-paremmin-argumenttia, kompaktissa tavumäärässä vieläpä!

bravo. :)
baron
15.02.2012 21:05:10

maelstorm: hieno yhdistelmä myyntiluku-argumenttia ja tee-ite-paremmin-argumenttia, kompaktissa tavumäärässä vieläpä!

bravo. :)

Kun oon eri mieltä kirjoittajan kanssa.
Mun mielestä on fiksumpaa perustella omaa mielipidettään kuin väittää että eriävän mielipiteen kirjoittaja olisi joteskin nuija (jota mielipidettä en todella ole)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
maelstorm
15.02.2012 21:23:34 (muokattu 15.02.2012 21:26:29)
baron: Kun oon eri mieltä kirjoittajan kanssa.
Mun mielestä on fiksumpaa perustella omaa mielipidettään kuin väittää että eriävän mielipiteen kirjoittaja olisi joteskin nuija (jota mielipidettä en todella ole)

juu ei ole minustakaan kyllä maailman huonoin piisi ainaskaan tämä Erinin tekele. tai yksikään niistä muistakaan biiseistä, jotka siitä levyltä olen kuullut. ei kyllä ole xx:kään minusta se huonouden riemujuhla jona sitä täällä pidetään.

laitetaan raadille nyt yksi:

http://www.youtube.com/watch?v=Qj6xUzvlvNg

tässä musiikkia, jonka tahtiin sairastin teiniahdistuksiani 90-luvulla. tehokasta jonain kiasma-paskana ehkä, mutta musiikkina...

no niin.
RamoQ
15.02.2012 21:36:42
maelstorm: juu ei ole minustakaan kyllä maailman huonoin piisi ainaskaan tämä Erinin tekele. tai yksikään niistä muistakaan biiseistä, jotka siitä levyltä olen kuullut. ei kyllä ole xx:kään minusta se huonouden riemujuhla jona sitä täällä pidetään.

tässä musiikkia, jonka tahtiin sairastin teiniahdistuksiani 90-luvulla. tehokasta jonain kiasma-paskana ehkä, mutta musiikkina...

no niin.

Alkoi ahdistamaan ihan perkeleesti kun tuota kuunteli...

Voiko sen laskea siis huonoimmaksi, jos joku tätä nimenomaista ahdistusta hakisi?
Itse en hae. Oli kyllä todella huono.
"Nobody boogie like the boogieman"
Terry Pantheras
15.02.2012 22:24:44 (muokattu 15.02.2012 22:27:01)
maelstorm: juu ei ole minustakaan kyllä maailman huonoin piisi ainaskaan tämä Erinin tekele. tai yksikään niistä muistakaan biiseistä, jotka siitä levyltä olen kuullut. ei kyllä ole xx:kään minusta se huonouden riemujuhla jona sitä täällä pidetään.

no niin.

Tässä kohtaa pitäisi varmaan määritellä tarkemmin termi musiikkikappale... :D

E: Tavallaan aika vangitseva nimenomaan tuon videon takia. Eraser Head tuli mieleen. Ei se nyt kylmäksi jättänyt...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)