Teijo K. 26.04.2005 10:15:32 | |
---|
jumalauta, jos väkisin lähtee etsimään "naisten ja miesten musiikkia", niin kyllä sitä löytää. mä en ole koskaan huomannut minkäänalaista eroa naisten ja miesten välillä. mun mutsi tykkää beethovenista ja niin minäkin. mun exä tykkäs toolista, minä en. mun miespuolinen kaveri tykkää meshuggahista, minä en. minä pidän the policesta, mun miespuolinen kaveri ei. Beethoven on paras, Tooliin en ole jaksanut tutustua Meshuggahia jaksa en ja Police on varsin oiva bändi. |
PomppoK 26.04.2005 10:22:59 | |
---|
jumalauta, jos väkisin lähtee etsimään "naisten ja miesten musiikkia", niin kyllä sitä löytää. mä en ole koskaan huomannut minkäänalaista eroa naisten ja miesten välillä. mun mutsi tykkää beethovenista ja niin minäkin. mun exä tykkäs toolista, minä en. mun miespuolinen kaveri tykkää meshuggahista, minä en. minä pidän the policesta, mun miespuolinen kaveri ei. Mieluumminkin niin, että jos väkisin haluaa nähdä oman tuttavapiirinsä muodostavan koko maailman, niin toki kaikki vois tykätä Mesestä, toki kaikki vois olla kavereita keskenään ja kaikilla olis kivaa, niinku. Yleistyksiä ei tietenkään tee perättömiksi se seikka, että poikkeuksiakin löytyy. Yleistyksiä voi toki ymmärtää tottumuksesta väärin, tai sitten silkasta tarkoituksesta. Take me don't leave me. |
etnopoju 26.04.2005 10:26:04 | |
---|
Beethoven on paras, Tooliin en ole jaksanut tutustua Meshuggahia jaksa en ja Police on varsin oiva bändi. hetkonen, ootko sä sit mies vai nainen, kun sä tykkäät beethovenista? beethovenin pitkät kehittelyjaksothan ovat HYVIN feminiinisiä, koska jos katsoo partsikkaa silmät kierossa, niin ne sävelet muodostaa usein kaaren, joka muistuttaa naisen lantiota tai vaihtoehtoisesti peltomyyrän populaatiotiheyttä eri vuodenaikojen välillä. myös tool on hyvin feminiinistä, koska maynard kuulostaa ihan muniin potkitulta homoversiolta james hetfieldistä...ainiin, paitsi olikos homot nyt miehekkäitä vai naisellisia? ainakin raksalla 16 tunnin työpäiviä tekevät muskelihomot on kovin miehekkäitä, mut onko maynardin haban ympärysmitta tarpeeks iso, että sen voi laskea miehekkääksi? perhana, kun on pahoja filosofisia pohdintoja. |
Feggy 26.04.2005 10:35:20 | |
---|
hetkonen, ootko sä sit mies vai nainen, kun sä tykkäät beethovenista? beethovenin pitkät kehittelyjaksothan ovat HYVIN feminiinisiä, koska jos katsoo partsikkaa silmät kierossa, niin ne sävelet muodostaa usein kaaren, joka muistuttaa naisen lantiota tai vaihtoehtoisesti peltomyyrän populaatiotiheyttä eri vuodenaikojen välillä. myös tool on hyvin feminiinistä, koska maynard kuulostaa ihan muniin potkitulta homoversiolta james hetfieldistä...ainiin, paitsi olikos homot nyt miehekkäitä vai naisellisia? ainakin raksalla 16 tunnin työpäiviä tekevät muskelihomot on kovin miehekkäitä, mut onko maynardin haban ympärysmitta tarpeeks iso, että sen voi laskea miehekkääksi? perhana, kun on pahoja filosofisia pohdintoja. Pikemminkin esteettisiä kuin filosofisia. Musta musiikin raskaus ei jaa kuulijoita sukupolven mukaan. Tunnen paljon raskaasta musiikista tykkääviä tyttöjä. Toisaalta on taas musaa, joka on enemmän tyttöjen kuin poikien suosiossa, ainakin Suomessa. Tälläistä on esim. britpop ja indiemusa ylipäätään. No, itse en diggaa raskaasta rockista ja mulla on pitkähkö tukka, joten neiti kai sitten olen. Less is more. |
kivi 26.04.2005 10:38:42 | |
---|
No, itse en diggaa raskaasta rockista ja mulla on pitkähkö tukka, joten neiti kai sitten olen. Pitkähkö? No, korvien yli, kenties kauluksellekin. En menis sanomaan :-) |
etnopoju 26.04.2005 10:42:17 | |
---|
Toisaalta on taas musaa, joka on enemmän tyttöjen kuin poikien suosiossa, ainakin Suomessa. ei se riipu itse musiikista, vaan musiikkiin liitetyistä sosiaalisista konnotaatioista. |
Feggy 26.04.2005 10:59:36 | |
---|
ei se riipu itse musiikista, vaan musiikkiin liitetyistä sosiaalisista konnotaatioista. Totta. Tuo asianlaita Suomessa just viittaa siihen. Englannissa tuommoinen melodinen kitarapop on sellaista jokapojan musaa vähän kuin Suomessa Metallica tai Iron Maiden. Less is more. |
etnopoju 26.04.2005 11:11:12 | |
---|
Totta. Tuo asianlaita Suomessa just viittaa siihen. Englannissa tuommoinen melodinen kitarapop on sellaista jokapojan musaa vähän kuin Suomessa Metallica tai Iron Maiden. aivan ja sit jos sattuu pitämään celine dionista, niin on hintti. ...en siis sano, että itse pitäisin celine dionista tai et olisin ho...eiku. |
C 26.04.2005 11:34:30 | |
---|
ei se riipu itse musiikista, vaan musiikkiin liitetyistä sosiaalisista konnotaatioista. Kyllä, ja juuri siitä näkökulmasta voidaan jaotella miesten ja naisten musa. "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
Feggy 26.04.2005 11:44:12 | |
---|
Kyllä, ja juuri siitä näkökulmasta voidaan jaotella miesten ja naisten musa. Mutta ei yleistäen. Voidaan ehkä sanoa, että Suomessa tuntuu Iron Maiden kuuluvan jokapertin äidinmaitoon. Mutta siitä ei voi päätellä, että jokamaijan musa olisi Antti Tuiskua. Ihan samoin ei voida Englannin kohdalla sanoa, että jos jokajohnin musa on Franferdinandia, niin jokajoanin musa on Beyoncea. Less is more. |
Hot RedX 26.04.2005 11:47:18 | |
---|
ei se riipu itse musiikista, vaan musiikkiin liitetyistä sosiaalisista konnotaatioista. suomenna tämä So What? Who Cares? |
PomppoK 26.04.2005 12:46:55 (muokattu 26.04.2005 12:48:00) | |
---|
Mutta ei yleistäen. Voidaan ehkä sanoa, että Suomessa tuntuu Iron Maiden kuuluvan jokapertin äidinmaitoon. Mutta siitä ei voi päätellä, että jokamaijan musa olisi Antti Tuiskua. Ihan samoin ei voida Englannin kohdalla sanoa, että jos jokajohnin musa on Franferdinandia, niin jokajoanin musa on Beyoncea. Tietenkin siihen päätelmään, että anttituiskut ovat 'tyttömusaa', vaikuttavat eri/muutkin seikat kuin pelkästään se, että ironmaidenit ovat 'poikamusaa'. Muttajoo, jos tätä lähtisi paremminkin tutkimaan, tulos ei todennäköisesti olis pätevin mahdollinen jos kohdehenkilöiden määritteinä olis vain tyttö/poika, kun lähdetään etsimään yhteyksiä vaikkapa luonteen ja musiikillisten mieltymysten välille... vaikkakin naisille ja miehille tyypillisiä luonteenpiirteitä/ominaisuuksia löytynee. Tieteelliselle tasolle on tietty työlästä päästä, tässäkin asiassa, etenkin tavallisen pekan. Toisaalta asia sivuaakin merkittävästi useaa tieteen alaa, että yhdestä vinkkelistä ei välttämättä saadakaan selville mitään uutta... vähän samaa vikaa toki muissakin ongelmissa/kysymyksissä; jokainen haluaisi nähdä asian oman erikoistumisensa pohjalta. Niin, ja onhan niitä 'oikeitakin' ongelmia ihan riittävästi ratkaistavaksi... Take me don't leave me. |
C 26.04.2005 12:58:06 | |
---|
mä en ole koskaan huomannut minkäänalaista eroa naisten ja miesten välillä. Heh. "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
maelstorm 26.04.2005 16:34:29 | |
---|
En ole. Morrisette, Madonna ja auf der Maur on toki poikkeuksia. Muotoillaan tämä toisin: Valtaosa naisista ei toimi säveltäjinä. Sun kaikki kärkevät mielipiteet tyssähtävät kuin paska ladon oveen kun sä kaivat madonnan jonain poikkeuksellisena säveltäjänä esiin. the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
etnopoju 26.04.2005 16:43:42 (muokattu 26.04.2005 16:43:55) | |
---|
|
Henko 26.04.2005 20:15:47 | |
---|
Kaverin äiti kuunteli autossa Slayeria. Aprillia vittu. Kaikki on aprillia. |
etnopoju 26.04.2005 20:19:17 | |
---|
mun mutsi tykkäs joistakin sepulturan biiseistä. kuulemma "rankka meininki". |
Hot RedX 27.04.2005 07:48:28 | |
---|
http://fi.wikipedia.org (Ainoa tieto , jonka tuota kautta löysin liittyi natsijohtajiin.Tuskin tässä siitä kuitenkaan on kyse? Vai olisiko? Eli tuo konnotaatio sana kyllä jäi vähän epäselväksi, uskoisin sen kuitenkin liittyvän jollain tapaa luokitteluun?) Väittäisin, että tää on kyllä filosofinen kysymys. Kyse on ihmisen vapaasta tahdosta... Minkähänlaisiksi levylistat muuttuisivat, jos ihmiset kuuntelisivat sitä musiikkia, josta oikeasti pitävät? Tiettyyn kehitysvaiheeseen kuuluu auktoriteettien (lue: arvojen kyseenalaistaminen) uhmaaminen ja tarve leimautua. Tätä tietoa levy-yhtiöt käyttävät huoletta hyväkseen. Suurin osa pop-musiikin (lue tässä poppiin kuuluvaksi kaikki kuvitettu musiikki) kuluttajista on varmasti alle 35-vuotiaita(?) Ei luultavasti ole väliä kumpaa sukupuolta nämä kuluttajat ovat, pääasia on, että tuote on tehty hyvännäköiseksi ja vastaa sitä mielikuvaa, jollaiseksi ostaja itsensä mieltää. So What? Who Cares? |
Rattata 27.04.2005 08:05:18 (muokattu 27.04.2005 08:05:26) | |
---|
Travis on kait aika naisten musiikkia? Näin olen ainakin jostain kuullut. No, pidän siitä silti. korhosen isäntä rupes riehummaan pilikkimetällä nii laetettiin oekeen tappovarrooja persuuksiin nii jo aatto |
C 27.04.2005 08:23:01 | |
---|
(Ainoa tieto , jonka tuota kautta löysin liittyi natsijohtajiin. Hehe. Eli tuo konnotaatio sana kyllä jäi vähän epäselväksi No itse käsitän sen niin, että ne ovat niitä mielikuvia, joita tiettyyn musiikkiin ja bändeihin liitetään. Ts. Iron Maiden --> möykkäävä miesjoukko, keskikalja, yhteislaulu / -kiljunta, moshaus, tietty yhteiskuntaluokka (?) jne.tms. "Koska olen akateeminen ja sivistynyt nainen, minun kuuluu pitää korkeakulttuurista enkä siksi voi kuunnella Iron Maidenia" (Älkää vetäkö hernettä, kärjistetty esimerkki) "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |