Aihe: Pentti Hietanen - Rock
1 2 3 4 5 6 7 8
Fuzzy Boner
22.05.2005 09:38:54
Niin, Suomessahan menee myös Era, Gregorian, Il Divo ja Within Temptation sekä Irina kaupaksi, miksei siis myös Pentti Hietanen ja Rock? Sinne vaan samaan jonoon konsensuskansan levyhyllyihin.

Irinahan on mahtava, miten sä pystyt sitä vertaamaan jotenkin Il Divoon tms.. Pistä sinne listalle vaik Helmut Plötti ennemmin
Olet kirjoittanut keskusteluun 8400 kirjoitusta
MK73
22.05.2005 10:23:17
Nimenomaan, Irina on rokkimimmi jos kuka.

Se on totta, että kaikenlainen sonta(kin) Suomessa myy, mutta kyllä Hietanen rock-levyineen painii sentään eri sarjassa kuin nuo muutamat edellä mainitut nimet.
Fuzzy Boner
22.05.2005 10:33:29
Nimenomaan, Irina on rokkimimmi jos kuka.

Irina on muuten ihan älyttömän hyvä laulaja.. Livenä pölähtää todella komeasti
sirdickyj
22.05.2005 13:21:06 (muokattu 22.05.2005 13:21:36)
Irina on muuten ihan älyttömän hyvä laulaja.. Livenä pölähtää todella komeasti

Pölähtäköön vaan, mutta se levy on just niin surkeaa nyanssitonta ProTools "rokkia" kuin kaikki edellämainitsemani. Sehän ei välttämättä ole itse artistin vika, vaan tämä sarvikuonojen maa nyt vain on sellainen, että särmä pois, niin hyvä tulee. Hyvänä esimerkkinä Maija Vilkkumaan levyt, josista kuulee, että bändillä olis rahkeita muuhunkin kuin siihen siloiteltuun "radio friendly"-sointiin.

Kylläpä nimittäin oli lepoa korville, kun kuuli pitkästä aikaa Pistepirkkoja, siinä bändi jonka musassa on kaikesta kotikutoisuudestaan huolimatta -tai ehkä juuri siksi- vielä kosolti dynamiikkaa jäljellä.

Niin, se Irinan laulusoundi on siinä levyllä paskinta mitä on ikinä kuultu. Sitä ei edes tunnista samaksi mimmiksi, joka muuten veteli Raumanmeren keikalla yllättävän falskisti, kun vertaa muutamaan näkemääni Playan keikkaan joilla taas veti aika hyvin.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
MK73
22.05.2005 22:30:03
No no, kyllä täällä sarvikuonojen maassa tehdään (ja on tehty) todella paljon myös särmikästä, hyvää populaarimusiikkia. Ei pidä yleistää.

Minä tykkään Irinan laulusoundista levylläkin, se on persoonallinen. Siinä olet oikeassa, että Vahva-levy on tuotannoltaan turhan "radio ystävällinen" vaikka taustalta löytyy kovia tekijöitä, mm. Jaan Wessman.

Maija Vilkkumaalla on mainio bändi, mutta laulajattaren ääni ei oikein meikäläistä lämmitä. 22-Pistepirkko on puolestaan yksi mitäänsanomattomimpia yhtyeitä tässä maassa, ei sytytä niin ei sytytä. Sama kun vaikka Zen Cafe, ei huono mutta ei vaan iske.

Sitten sitä hyvää... Kauko Röyhkä & Narttu, Ben Granfelt, Qstone, Pepe Ahlqvist, Heikki Silvennoinen, Heikki Hela, Ageness, Pekka Pohjola, Jonna Tervomaa, Maarit, Peer Günt, Nylon Beat, Tiktak, Aki Sirkesalo, Sami Saari jne... jatsista puhumattakaan.

Kannattaa muuten tutustua Pentti Hietasen uuteen albumiin. Hän näyttää levynteon mallia - esittää ystävineen juurimusiikkia rehellisesti ja maanläheisellä otteella, ilman ProToolsia tai liikaa silottelua. Tuottajana huippubasistinakin tunnettu Frank Tikka :)
Teijo K.
23.05.2005 12:25:52

22-Pistepirkko on puolestaan yksi mitäänsanomattomimpia yhtyeitä tässä maassa, ei sytytä niin ei sytytä.

On muuten ensimmäinen kerta kun näen Pirkkoja sanottavan mitäänsanomattomaksi. Kaikkea muuta olen kyllä kuullut, mutta en tuota. Yleensä tuppaa olemaan lähinnä arviot joko "loistavaa" tai "paskaa", ensimmäistä kertaa joku osuu sille välille.

Mut ei siin sinänsä, minäkin syön kyllä homejuustoa mutta en diggaa siitä sillälailla hulluna. Se on "ihan kivaa". Ei mul sit muuta, jatkakaa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
J.Hollström
23.05.2005 12:41:18
Ei pysty jatkamaan ennenkuin sirdickyj pistää sen Jukka Kajavamaisen (R.I.P.) analyysinsä tosta Pentin levystä. Eiks kukaan nyt sais sitä hänelle kostoksi hankittua? DVD oli jo kai tuloillaan?
Notefix
23.05.2005 12:49:11

Pölähtäköön vaan, mutta se levy on just niin surkeaa nyanssitonta ProTools "rokkia" kuin kaikki edellämainitsemani

Hmmm, pitääkin kuunnella toi...todennäköisesti diggaan.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Fuzzy Boner
23.05.2005 13:26:16
Hmmm, pitääkin kuunnella toi...todennäköisesti diggaan.

Mä diggaan ainaki. Hyviä biisejä siinä muutama!
sirdickyj
23.05.2005 15:20:10
Ei pysty jatkamaan ennenkuin sirdickyj pistää sen Jukka Kajavamaisen (R.I.P.) analyysinsä tosta Pentin levystä. Eiks kukaan nyt sais sitä hänelle kostoksi hankittua? DVD oli jo kai tuloillaan?

Niin, kostakaa joku mulle jotain...vaikka mun syntymä! Oli kyllä aikeena että hommaisin Teräsbetonin uutukaisen (sekin muuten koneella kokoon kursittua musaa, mutta toimii silti) keikkamatkojen iloksi, mutta jos joku hoitais Pentin lätyn, niin ei sit tuohon tarvis investoida.
sirdickyj
23.05.2005 15:27:11
22-Pistepirkko on puolestaan yksi mitäänsanomattomimpia yhtyeitä tässä maassa, ei sytytä niin ei sytytä.

Juu, ei meitsikään mikään fani oo, mutta pisti vaan korvaan positiivisesti kun listassa tuli niiden bisi sen hapatuksen seassa, että tässähän on inhimillisyyttä mukana. Myös siinä sointimaailmassa, vaikka nehän on kyllä teknologiaa käyttäneet hyväkseen jo pitkään. Se on kumminkin semmoista lo-fi meininkiä.

Sitten sitä hyvää... Kauko Röyhkä & Narttu, Ben Granfelt, Qstone, Pepe Ahlqvist, Heikki Silvennoinen, Heikki Hela, Ageness, Pekka Pohjola, Jonna Tervomaa, Maarit, Peer Günt, Nylon Beat, Tiktak, Aki Sirkesalo, Sami Saari jne... jatsista puhumattakaan.

Hyviähän nuo, kaikissa yhteisenä yekijänä, että fiiliksellä on tehty ja ammattitaidolla, aina ei kuitenkaan esittäjän ammattitaidolla. Se mistä nyt kinattiin, eli Irina, ei kuulu tuohon joukkoon.

Kannattaa muuten tutustua Pentti Hietasen uuteen albumiin. Hän näyttää levynteon mallia - esittää ystävineen juurimusiikkia rehellisesti ja maanläheisellä otteella, ilman ProToolsia tai liikaa silottelua. Tuottajana huippubasistinakin tunnettu Frank Tikka :)

Näyttäköön vaan, mutta laulu on ainakin kaikkien TV-esiintymisten perusteella silkkaa paskaa. Se kuulostaa juuri siltä, miltä kuulostaa opperajätkä vetämässä rokkia. Yhtä hyvältä kuulostaa, jos perusrokkari vetää oopperaa.
Oukki
26.05.2005 22:40:17
Pentti Hietanen - Rock toimi oikein hyvin, lukuunottamatta Pentti Hietasta. Ei sopinut biisit sille yhtään.
sirdickyj
27.05.2005 02:19:11
Pentti Hietanen - Rock toimi oikein hyvin, lukuunottamatta Pentti Hietasta. Ei sopinut biisit sille yhtään.

No tämähän on ihan pikkupuute...
J.Hollström
27.05.2005 09:12:46
No tämähän on ihan pikkupuute...

Olin jo eilen ostamassa sinulle tota levyä kun sattui City Marketissa silmään, mutta täydellä hinnalla en viitsinyt investoida...
Silvio Dante
27.05.2005 09:50:53 (muokattu 27.05.2005 09:51:39)
Olin jo eilen ostamassa sinulle tota levyä kun sattui City Marketissa silmään, mutta täydellä hinnalla en viitsinyt investoida...

Jos ostat levyn, mä lupaan ostaa DVD:n. Sitten saadaan lukea miten "totuuden torvi" puhuu...

EDIT: Odotellaan vähän et noi menis sinne ale-koriin.
Pääasia että pizza herkullinen ja kuuma.
J.Hollström
27.05.2005 10:04:40
Jos ostat levyn, mä lupaan ostaa DVD:n. Sitten saadaan lukea miten "totuuden torvi" puhuu...

EDIT: Odotellaan vähän et noi menis sinne ale-koriin.

Tämä oli ajatus. It's a deal.
sirdickyj
27.05.2005 13:58:34
Tämä oli ajatus. It's a deal.

Takuu; rahat takaisin, jos ei ole huono
Silvio Dante
30.05.2005 22:30:10
Takuu; rahat takaisin, jos ei ole huono

Eli, mä voin mennä ostamaan DVD:n sulle. Sä voitkin sitten antaa mulle ne rahat jo etukäteen. Missä ja milloin nähdään?
Aijai!
Kalmo
05.06.2005 11:33:22
Ystävät hyvät! Älkää nyt tällaisen takia keittäkö :oP
Eihän tällaisen tilapäiskokoonpanon ensimmäinen/ainoa(?) keikka voi olla fiilikseltään rento ja räväkkä.
Teknistä osaamista oli vaikka muille jakaa, mutta fiilinki oli
vähän virkamiesmäinen. Hietalan ääni on niin massiivinen ja "paksu", ettei se aina elä rockin vaatimalla tavalla, mutta esim. Pictures of home oli mielestäni upea. En muuten ikinä
ole kuullut kenenkään esittävän sitä coverina. Harvalla riittää eväät edes yrittää! Lähinnä konsertti kävi hyvästä oppimateriaalista nuoremmille/kokemattomammille: Taitoa ja kokonaisnäkemystä tarvitaan, mutta veri,hiki ja kyyneleetkin pitäisi pystyä pitämään mukana. Pistäkääpä rinnalle joku junioripoppoo á la Negative. Asennetta ja showta on upeasti, mutta esim. Jonne ei kykene livenä laulamaan yhtään laulua edes suunnilleen sävelessä, kun koko ajan pitää olla niin rock.
sirdickyj
05.06.2005 11:47:02
Taitoa ja kokonaisnäkemystä tarvitaan, mutta veri,hiki ja kyyneleetkin pitäisi pystyä pitämään mukana. Pistäkääpä rinnalle joku junioripoppoo á la Negative. Asennetta ja showta on upeasti, mutta esim. Jonne ei kykene livenä laulamaan yhtään laulua edes suunnilleen sävelessä, kun koko ajan pitää olla niin rock.

No mutta siksihän onkin hyvä, ettei tuo Jonne niitä biisejä missään yritäkkään laulaa. Samoin voisi tuo Pentti jättää ne hommat niille, joilla on sitä, mitä noiden biisien esittämiseen tarvitaan, olkoon se sitten vaikka verta, hikeä ja kyyneleitä. Sama se on, puuttuuko ääntä vai uskottavuutta, tulos ratkaisee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)