Naama-amis 26.06.2009 20:56:20 | |
---|
Kepeät mullat vaan Michaelille. Sinne meni Popin Kuningas (hmm taisin muuten huutaa kirosanan tai kak kun uutisten alalaidassa pyörivässä tekstissä oli lainausmerkit tuon kohdalla), ensimmäinen ja ylivoimaisesti eniten mun musiikki-innostukseeni ikinä vaikuttanut artisti. Vaikka ei mitään vakiokuuntelukamaa niin ole viime aikoina ollutkaan. Kaivoin äsken noita alle kouluikäsenä saamiani Jacksonin levyjä esiin, voi perkele miten noistakin tulee montaa juttua mieleen.. Bad ja Thriller C-kasetteina ja Dangerous CD, ostettu suunnilleen vuonna 92, 93... Eli mun ollessa korkeintaan 6v.. Oli muuten eka CD-levy meidän perheessä, mutsi ja faija ei ole mitään musiikki-ihmisiä ja varsinkin faija oikeestaan vihaa kaikkea "ylimäärästä ääntä" (diggaa kyllä torvi- ja marssimusasta hetkittäin). Cd-soitintakaan ei silloin 90-luvun alussa meillä tietenkään ollut, vaan faijan kaveri kopsas ton mulle c-kasetille.. (ilmeisesti soitinta ei ollut vielä 95 vuonnakaan, koska mulla on myös Leijonat & Curre & Kirka - Den glider in -kasetti) ;) Ihan käsittämätöntä miten paljon tää on nyt tunnelmiin vaikuttanut. Jotkut parkukin oikeen uutisissa, ei nyt ihan semmosta mutta silti.. Just pari päivää sitten juttelin kaverin kanssa että jännä nähdä miten mies saa ne keikkansa mitenkään kunnialla vedettyä. Että saattaa kyllä olla tekemätön paikka, syystä tai toisesta, mutta että tällä lailla sitten. Nyt pistää miettimään että olisko syytä ottaa asiaksi nähdä ne kaksi muuta suurta innostajaa (Green Day, Metallica) vielä kun on yleensä mahdollista. Kehtaakohan sanoa että välttämättä en olis Michaelin tulevia konsertteja hirveesti halunnut nähdäkään, ne harvat pätkät joissa mies on julkisuudessa viime vuosina näyttäytynyt, antoi sen verran väsyneen kuvan.. Että parempi vaan pitää mielessä ne vanhat musavideot joissa äijä panee parastaan.. ...siihen asti kunnes niiden tukat sotkeutuu floikkiin. |
foetor ex ore 26.06.2009 20:58:49 | |
---|
Yksi klisee lisää tähän mut Maailma on kylmempi ilman häntä! |
Mika Kangas 26.06.2009 21:40:41 | |
---|
Kävin spotifyssä kuuntelemassa näitä Thrillerin jälkeisiä hittejä pitkästä aikaa ja kattelemassa youtubesta livevetoja.Kyllähän selvästi biisit on tiukkoja ja huipuunsa vedettyjä.Ja lavaesiintymisessä ei kyllä "läskejä" eli löysää ole,homma vedetään tiukkuudella,hiellä ja intohimolla.Nimitys popin kuningas on kyllä paikallaan. Onko toi Helsingin toinen keikka julkaistu DVD:llä by the way?Sehän on aikoinaan tullut maikkariltakin ulos. |
L.Ruoska 26.06.2009 21:56:42 | |
---|
Ei paljon nappaa äijän musa mutta täs on must aika hyvä veto Jackolta. Come Together: http://www.youtube.com/watch?v=q5ONBm8QHUw Ennenkaikkea vaan outoa että ukko on dead. Jotenkin kun se on ollu olemassa niin kauan kuin olen tiedostanut musiikin niin hassua että Jacksonia ei oo enää. No, such is life and now he's dead. Kemosabe! |
jjsound 26.06.2009 22:39:53 | |
---|
R.I.P. Mitä tuohon voi sanoa... "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
McNulty 27.06.2009 00:10:11 | |
---|
Yllättäen media taas hyeenana paikalla. Nyt revitään seinätkin auki luurankojen toivossa. Surullista millaiseksi nykymedia ja -maailma onpi mennyt. "Tell me what has become of my life I have a wife and two children who love me I am the victim of police brutality, now I'm tired of bein' the victim of hate You're rapin' me of my pride Oh, for God's sake I look to heaven to fulfill its prophecy... Set me free" The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
Little Savage 27.06.2009 00:45:14 | |
---|
Muistokonsertit ja paskan marjat. Kyllä siellä esiintyy lähes kaikki ne jotka haluavat käyttää toisen onnettomuuden omaksi edukseen. ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. |
Juhani 27.06.2009 02:59:29 | |
---|
Little Savage: Muistokonsertit ja paskan marjat. Kyllä siellä esiintyy lähes kaikki ne jotka haluavat käyttää toisen onnettomuuden omaksi edukseen. Tuskin sinne monikaan kuolevainen pääsee. On ne edut jo saavutettu. |
Atomic Cafe 27.06.2009 05:49:02 (muokattu 27.06.2009 06:00:25) | |
---|
Kapis: Kun katsotaan vaikka pelkästään levymyyntiä, nousee kaksi artistia (tai kuningasta) hyvin kauas muiden yläpuolelle - toinen kuoli '77 ja toinen 32 vuotta myöhemmin. Jos he hetkittäin olivat normaalia myyttisempiä hahmoja ja jos he eivät aina olleet julkisuuskuvaltaan ihan tavanomaisimpia ihmisiä voi se johtua siitä ettei noihin sfääreihin yksinkertaisesti pääse ihan vain työnsä hyvin tekemällä. On vain yksi Elvis ja yksi Michael, kummankin elämä oli jotain sellaista mitä ei voi sanoilla kuvata. Jos unohdetaan sensaatiolehtien happiteltat ja keskitytään vain siihen mitä Jackson itse kertoi TV-kameroille niin Kuningas Michael oli Peter Pan inkarnaatio joka rakasti lapsia ja halusi tuoda maailmaan rakkautta. Jackson ja Presley tekivät hienoa musiikkia mutta ihmisestä ei tule kuningasta vaikka säveltäisi maailman hienoimman laulun joka saa sokeat näkemään ja rammat kävelemään. Kuninkaat olivat ilmiöitä joilla oli omat alamaisensa jotka palvoivat maata kuninkaiden jalkojen alla. Kun Michael heilutteli vauvaansa parvekkeella hurraavan väkijoukon yläpuolella niin siinä oli jotain hyvin vertauskuvallista. Kuninkaat saavuttivat kaiken sen mitä musiikkia tekemällä voi saavuttaa ja tuhoutuivat samaan tahtiin menestyksen kanssa sillä nuotioon istuessa palaa perse, se on luonnonlaki. Kuninkaat eristäytyivät omaan maailmaansa, Elviksellä oli Graceland ja Michaelilla Neverland. Viimeisinä elinvuosinaan Elvis muistutti ulkoiselta olemukseltaan norsua kun taas Michael muuttui humanoidiksi ja pelkäsi että nenä tipahtaa lattialle. Vaikka kysymyksessä on vain konserttiarvio niin Ilkka Mattila tavoitti kuninkaan ristiriitaisen olemuksen erittäin nerokkaalla tavalla vuonna 1997: http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … paleinen+spektaakkeli/1135247217311 |
MV 27.06.2009 15:32:51 | |
---|
Jackson ja Presley tekivät hienoa musiikkia Aijaa? Mä kun luulin, että Elvis ei rustannut ainuttakaan biisiä itse... Are you madferit? |
south_of_heaven 27.06.2009 15:46:08 | |
---|
MV: Aijaa? Mä kun luulin, että Elvis ei rustannut ainuttakaan biisiä itse... Kyl se kai pari niistä väänsi, mutta silti.. Life in plastic, it's fantastic! |
south_of_heaven 27.06.2009 15:47:57 | |
---|
Niin ja kevyet mullat Jacksonille. Ei olis kyllä uskonu, että näin käy. Life in plastic, it's fantastic! |
Atomic Cafe 27.06.2009 16:29:12 (muokattu 27.06.2009 17:11:49) | |
---|
MV: Aijaa? Mä kun luulin, että Elvis ei rustannut ainuttakaan biisiä itse... Tekemistä se on laulaminenkin, ymmärrän kutenkin pointin joten seuraavalla kerralla kirjoitan että molemmat LAULOIVAT hienoja lauluja. Vaikka minulle toimii näistä kahdesta laulajasta ja tanssitaiteilijasta vain Elvis, en kuitenkaan muista mikä Elviksen rooli oli biisinteossa aikojen alussa. Enemmän se oli laulaja ja vähemmän säveltäjä mutta jos miehen ääni on pelkkää sielua ja tulta niin on aivan yhdentevää kuka ne biisit rustaa, minulle Elvis on kuningas ja ääni, paskat siitä taustamusiikista. Michael oli myös lahjakas säveltäjä mutta minä olen kuullut vain sitä Thriller tuotantoa joten tietoni Michaelin musiikillisista ansioista ovat sangen vähäiset. Pakko tunnustaa että minulle Kuningas Jackson oli ensisijaisesti mielenkiintoinen ilmiö ja vain toissijaisesti muusikko, mutta makuja on monia ja niin pitääkin olla. |
ganesha 27.06.2009 18:18:08 | |
---|
south_of_heaven: Niin ja kevyet mullat Jacksonille. Ei olis kyllä uskonu, että näin käy. Kevyet mullat, jep. Mutta kyllähän jotain tämän suuntaista oli kyllä odotettavissa; Kyllähän Miihkalin edesottamuksista on viime vuosina voinut päätellä että hissi ei enää kulje sinne ylimpään kerrokseen asti, siihen päälle ne miljoonavelat niin... noh, kultakautenaan teki kuitenkin sen verta kuranttia musiikkia, että ei voi kuin hattua nostaa: Off The Wall, Thriller, Bad... viina. hanuri. ja naiset. |
HaloOfFlies 27.06.2009 19:09:05 | |
---|
Mika Kangas: Kävin spotifyssä kuuntelemassa näitä Thrillerin jälkeisiä hittejä pitkästä aikaa ja kattelemassa youtubesta livevetoja.Kyllähän selvästi biisit on tiukkoja ja huipuunsa vedettyjä.Ja lavaesiintymisessä ei kyllä "läskejä" eli löysää ole,homma vedetään tiukkuudella,hiellä ja intohimolla.Nimitys popin kuningas on kyllä paikallaan. Onko toi Helsingin toinen keikka julkaistu DVD:llä by the way?Sehän on aikoinaan tullut maikkariltakin ulos. Saisivat melkeinpä näyttää tuon Jacksonin muistoksi. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Mohla 27.06.2009 21:07:02 | |
---|
Mökillä olin, kun tuli anoppi käymään ja kertoi tämän uutisen. Etenkin lapsena tuli kuunneltua isän kaseteilta ja vinyyleiltä Bad ja Thrilleriä. Aivan loistavaa poppia. RIP. "Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
|
HungryFD 28.06.2009 15:12:48 | |
---|
Kaverilta tuli saman iltana/yönä viesti ja oli se aikamoinen yllätys. En ois uskonu, että vielä siinä iässä ois kuollut. Elin myös siinä uskossa, että ois kuitenkin ihan hyvässä kunnossa vielä... Oli yks ensimmäisistä lapsuuden musiikillisista idoleista ja muistan ku seinällä oli joskus Jacksonin jättijuliste... RIP Michael Jackson "Serenity now!" |
stickyfinger 28.06.2009 17:30:30 | |
---|
danny: Saisivat melkeinpä näyttää tuon Jacksonin muistoksi. Voipi olla lupa-asiat sillä mallilla ettei onnistu. "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
Alpha 28.06.2009 20:34:12 (muokattu 28.06.2009 20:44:54) | |
---|
Tekstini näemmä poistettiin, mutta Jackon "Heal The World" sai jo aiemmin tunteet pintaan. Nyt paljon enemmän... http://www.youtube.com/watch?v=sm-TlW9gXmk Ja Michaelin tahdissahan meikäläisen sukupolvi kasvoi. Jotkin aiemmat biisit ovat myös sangen tehokkaita tietyissä tilaisuuksissa. On tullut paljon kuunneltua kyseistä taiteilijaa tässä vuosien aikana. RIP Michael Jackson. Alpha aka Teemu |
itsy 28.06.2009 21:35:18 | |
---|
|