Aihe: Saako M.Netissä missään keskustella Ari Koivusesta?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
epeli
11.07.2008 09:55:10

On alkanu pitemmän päälle vituttaa tää m.netin touhu. Ei uskalla oikee kirjottaa minnekkää ku kaikki keskustelualueet on täynnä ihmisiä, jotka pitävät itseään jonkinlaisena totuuden torvena, joiden suusta ei VOI tulla väärää mielipidettä. Jos meno jatkuu samanlaisena, niin millä helvetillä te luulette, että tänne uskaltaa uudet heput tulla. Jos ei kiinnosta AK:n musiikki, niin ei ole pakko tulla sitä tänne kertomaan. Olen joskus saattanut itsekkin moiseen sortua, mutta sentään myönnän, että olen joskus väärässä.

Meikäläisen mielestä Ari Koivunen on helvetin hyvä laulaja. Miehen ääni sopii just sellaseen musiikkiin mitä se nyt esittääkin. Olen jopa tipan verran kateellinen, etten itse pysty samanlaisiin suorituksiin.

Ja on ihan turha tulla valittamaan, että olen väärässä. Edelleen MUN MIELESTÄ se on helvetin kova. Tarttee kyllä levy ostaa...
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Lux
11.07.2008 10:30:09

On alkanu pitemmän päälle vituttaa tää m.netin touhu.
Ei saa syyttää m.nettiä, ongelma on paljon yleisempi. Itsekin jossain vaiheessa vittuunnuin "soittimenomistajat.nettiläisiin" mutta sitten huomasin, että samanlaista kuraa on verkko pullollaan. Kyse on siitä, että ihmiset kuvittelevat että kun heillä on oikeus (!) esittää mielipiteensä julkisesti, se olisi välittömästi jonkin arvoinen. Moni myös kuvittelee osaavansa "hauskan" ja "kyynisen" kirjoitustyylin, mutta lopputulos onkin jotain Nyt-liitteen kaltaista pikkumaista ja tarpeettoman ilkeämielistä sontaa. Eikä näissä AK-ketjuissa ole edes kyse Arista. Näissä on kyse viihdejulkisuudesta ja sen käsittelystä, pääosassa ovat ihmiset jotka kovasti haluaisivat olla jotenkin mukana kelkassa.

Mut kaikkea hyvää vaan ja sitä rataa... Oikeat musikantit käy tsekkaamassa keikan ja ehkä kommentoi jos on tarve, mutta kaikenlainen turha vinkuminen ja mollaaminen on julkkisuskovaisten amatöörien heiniä.
Ugh ja piis ja hymiö.
vapaus veljeys vandalismi
epeli
11.07.2008 10:50:12

Ei saa syyttää m.nettiä, ongelma on paljon yleisempi.

Olet kyllä oikeessa. Sama ilmiö on parilla muullakin käyttämälläni foorumilla.
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Krice
11.07.2008 10:53:43

Ei saa syyttää m.nettiä, ongelma on paljon yleisempi.

Ongelman nimi on ihminen eli homo sapiens.
carlos
11.07.2008 11:49:08
Moni myös kuvittelee osaavansa "hauskan" ja "kyynisen" kirjoitustyylin, mutta lopputulos onkin jotain Nyt-liitteen kaltaista pikkumaista ja tarpeettoman ilkeämielistä sontaa. - -
Oikeat musikantit käy tsekkaamassa keikan ja ehkä kommentoi jos on tarve, mutta kaikenlainen turha vinkuminen ja mollaaminen on julkkisuskovaisten amatöörien heiniä.

Joopajoo...
Zammy
11.07.2008 12:14:41
Luxille plussaa.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Simo78
11.07.2008 12:23:50
Ongelman nimi on ihminen eli homo sapiens.

Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä Kricen kanssa!
JCM
11.07.2008 13:49:20

Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä Kricen kanssa!

Sama. Kerrankin Kricen kanssa samoilla linjoilla.
sirdickyj
11.07.2008 17:24:13
Ei saa syyttää m.nettiä, ongelma on paljon yleisempi. Itsekin jossain vaiheessa vittuunnuin "soittimenomistajat.nettiläisiin" mutta sitten huomasin, että samanlaista kuraa on verkko pullollaan. Kyse on siitä, että ihmiset kuvittelevat että kun heillä on oikeus (!) esittää mielipiteensä julkisesti, se olisi välittömästi jonkin arvoinen. Moni myös kuvittelee osaavansa "hauskan" ja "kyynisen" kirjoitustyylin, mutta lopputulos onkin jotain Nyt-liitteen kaltaista pikkumaista ja tarpeettoman ilkeämielistä sontaa. Eikä näissä AK-ketjuissa ole edes kyse Arista. Näissä on kyse viihdejulkisuudesta ja sen käsittelystä, pääosassa ovat ihmiset jotka kovasti haluaisivat olla jotenkin mukana kelkassa.

Mut kaikkea hyvää vaan ja sitä rataa... Oikeat musikantit käy tsekkaamassa keikan ja ehkä kommentoi jos on tarve, mutta kaikenlainen turha vinkuminen ja mollaaminen on julkkisuskovaisten amatöörien heiniä.
Ugh ja piis ja hymiö.

Mitä sitten on tämä kaikenlainen turha vinkuminen? Mä vingun, olen käynyt tsekkaamassa keikan, ja olen ainakin etäisesti ihan oikea musikantti.

Mun kohdalla kyse on ollut koko ajan Ari Koivusesta, ja sen sivutuotteena arikoivusesta ja tällaiseen kökköön johtavasta medihölmöilystä, jonka olen myös tuonut julki.

En laske itseäni mistään kohtaa julkkisuskovaiseksi amatööriksi, ja olen ihan tarpeeksi mukana kelkassa, jossa koen tarpeelliseksi.
Ei kerta homoa tee!
Bullitt
11.07.2008 19:24:08
Mitä sitten on tämä kaikenlainen turha vinkuminen? Mä vingun, olen käynyt tsekkaamassa keikan, ja olen ainakin etäisesti ihan oikea musikantti.

Mun kohdalla kyse on ollut koko ajan Ari Koivusesta, ja sen sivutuotteena arikoivusesta ja tällaiseen kökköön johtavasta medihölmöilystä, jonka olen myös tuonut julki.

En laske itseäni mistään kohtaa julkkisuskovaiseksi amatööriksi, ja olen ihan tarpeeksi mukana kelkassa, jossa koen tarpeelliseksi.

Niin omasta mielestäs. Sitä vaan ihmettelen että mikä sinutkaan saa luulemaan että muuttumaton mielipiteesi samasta asiasta muka kiinnostaa jotakuta sadan viestin ajan jauhettuna? Ja mikä saa sinut kuvittelemaan että mielipiteesi ylipäänsä ketään kiinnostaa?

Joo tiedän, ei näitä pakko ole lukea. Ja itse aiheeseen, kukin muodostakoon oman mielipiteensä ko. artistista ja tuokoon julki mielipiteensä mikäli kokee sen jotenkin merkittäväksi asiaksi.
PS: Tuohon foorumin laatuongelmaan todettakoon että asiallisempaan meininkiin törmää jopa motot.net-forumilla, jonka käyttäjistä suurimman osan muodostaa 15-16 -kesäiset mopoilijateinit :D.
Nidhöggr
11.07.2008 19:26:55
PS: Tuohon foorumin laatuongelmaan todettakoon että asiallisempaan meininkiin törmää jopa motot.net-forumilla, jonka käyttäjistä suurimman osan muodostaa 15-16 -kesäiset mopoilijateinit :D.

No siellä onkin vain "SÄÄH AMMATTI KOULU SUSUKI PV INTTER KUULERI MOPO TUNINK VIRITYS 130 KILSAA TUNNIS SÄÄÄHH"-tyyppejä, täällä on laajemmin kaikenlaisia hyypiöitä joista kukaan ei ymmärrä toisiaan.
Ronsto
11.07.2008 19:29:37

No siellä onkin vain "SÄÄH AMMATTI KOULU SUSUKI PV INTTER KUULERI MOPO TUNINK VIRITYS 130 KILSAA TUNNIS SÄÄÄHH"-tyyppejä,

Mitä selität, mopoilu on ehkä siisteintä ikinä. Antaisin sieluni jos voisin vielä kerran olla 15-vuotias villi nuorimies.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me!
Bullitt
11.07.2008 19:36:56
No siellä onkin vain "SÄÄH AMMATTI KOULU SUSUKI PV INTTER KUULERI MOPO TUNINK VIRITYS 130 KILSAA TUNNIS SÄÄÄHH"-tyyppejä, täällä on laajemmin kaikenlaisia hyypiöitä joista kukaan ei ymmärrä toisiaan.

Jostakin kumman syystä nämä "SÄÄH AMMATTI KOULU SUSUKI PV INTTER KUULERI MOPO TUNINK VIRITYS 130 KILSAA TUNNIS SÄÄÄHH"-tyypit osaavat pitää yllä kuitenkin yllä parempaa, aiheessa pysyvää keskustelua ilman pakonomaista mukahauskuuden ja tekokyynisyyden, kusipäisyyselitismin, yms. muusikoiden.netille tyypillisen paskan jauhamista. Ja meikän käsityksen mukaan muusikoiden.net on lähinnä täynnä tyyppejä joiden mieliharrastus tuntuu olevan omien, ehdottoman oikeina pidettyjen mielipiteiden julistaminen totuutena ja kaikkien muiden mielipiteiden dissaaminen. No joo, vaan menipä taas, ensin sanon kuinka omien mielipiteiden pakonomainen tuputtaminen on perseestä ja nyt itse harrastan sitä...
Lux
11.07.2008 21:00:21

Niin, miten se menikään se sanonta siitä koirasta ja kalikasta?
vapaus veljeys vandalismi
M-Juhana
11.07.2008 21:43:54

Niin, miten se menikään se sanonta siitä koirasta ja kalikasta?

Se koira älähtää, kenen aunukseen kalikka tungetaan.

Totta, et nää AK jutut on puhdasta viihde-media-vainoa. Ei näillä ole musiikin kanssa mitään tekemistä.
"Akaan Saabisti" -Veikko
Lonesome
11.07.2008 23:56:07
Totta, et nää AK jutut on puhdasta viihde-media-vainoa. Ei näillä ole musiikin kanssa mitään tekemistä.

Hyvin todettu. ;)

Idolsit, Pop Barsit, Tähtien kanssa transsiat, Maajussille porsivat, Luukusta luksusta, Unelmien homomies, Tangamarkkinat, Big Bother ja muut todellisuutta koteihin tuovat media-pläjäykset. Ei niillä ole musiikin kanssa mitään tekemistä. Silti ne on lööpeissä ja mekin, jotka ei olla nähty Idols Aria ko. kisassa milloinkaan, tiedetään ketä mies on haukkunut tai paljonko tuli pokerissa pelattua.

Lyhyesti: Toimitaan avoimesti talouden ehdoilla. Jos lähtee tuollaiseen systeemiin kuin Idols, on varmaankin sopimus-juridiikka hallussa ja tietää oikeutensa. Kunnianloukkauksista prosessit käyntiin ja työterveyshuolto antaa terapiaa, jos on tullut ahdistusta. Kai Idols-starat tekee asialliset työsopimukset järjestävien tahojen ja levy-yhtiön kanssa?

Arin tai muiden Idols-starojen tuotokset arvioidaan samalla tavoin muiden kanssa, mutta ei esim. timanttilevy tee kenestäkään musiikillista neroa.

Onnea Arille & muille yrittäjille. Meikälle tunnetuin Idols-voittaja on toistaiseksi Pikku Kakkosen Sääveikkaaja Ilkka... :)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Krice
12.07.2008 09:23:31

muusikoiden.net on lähinnä täynnä tyyppejä joiden mieliharrastus tuntuu olevan omien, ehdottoman oikeina pidettyjen mielipiteiden julistaminen totuutena ja kaikkien muiden mielipiteiden dissaaminen.

Mutta, sanomalla noin liityt itsekin siihen joukkoon, jonka mielipide tuntuu olevan oikea, se vain liittyy keskusteluun itse (vanha kunnon "keskustelun taso" -keskustelu). Sitten on vielä ylin taso eli meta-taso, josta tuo minun kommenttini on hyvä esimerkki, eli kaikki ihmiset on kökköjä. Eli kaavio on suunnilleen tällainen:

1. Mielipide
2. Vastakkainen mielipide
3. Mielipiteistä valittaminen (keskustelun taso -taso)
4. Meta-taso (homo sapiens -kritiikki)
5. Profit
oo-p
12.07.2008 13:30:11 (muokattu 12.07.2008 13:30:44)

Ehkä alaotsikossa: Elvis oli sätkyistä ölähtelyä, kun taas Arska on takakireetä ulvontaa. Mutta muuten kyllä kaikki artistithan ovat samanarvoisia, Sepi Kumpulaisesta Matti Nykäsen kautta vaikka Chris Cornelliin. Kaikki on samalla viivalla.

Mutta toiset ovat samanarvoisempia kuin toiset. Go Sepi Go!
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Quru
12.07.2008 19:01:08 (muokattu 12.07.2008 19:02:39)
Olisin halunnut olla osallistumatta tähän keskusteluun. Pakko nyt kuitenkin.

En ole mikään muusi-netin veteraani, en todellakaan. Rekisteröidyin joskus ja olen pyörinyt täällä enemmän tai vähemmän aktiivisesti, useimmiten vähemmän. Olen muutenkin nettifoorumien suurkäyttäjä ja olen huomannut samanlaisia piirteitä foorumeilla muutenkin. Tämä ei ole ainoa foorumi, jolla valitetaan "ennen kaikki oli paremmin, nykyään tämä foorumi on täynnä kusipäitä ja tyhmiä ihmisiä joilla on vääriä mielipiteitä". Foorumilla on tietty porukka, joka on ollut mukana alusta asti. Kun foorumi oli tuore, kukaan ei tiennyt siitä ja vakioporukka saattoi harrastaa elitististä mielipidemasturbointia keskenään. Jossain vaiheessa tämä pikku idylli katoaa, kun väkeä tulee lisää. Silloin vakioporukka alkaa kovaan ääneen valittaa, miten foorumi on paska, ennen kaikki oli paremmin, nyt vain valitetaan jne.jne.jne. Ei hyvä. Asia ei todellisuudessa edes välttämättä ole paha, tämä on vain "vanhojen partojen" tapa osoittaa että he ovat true-muusinettiläisiä, tai mistä foorumista nyt onkaan kysymys. Eli yksi tämän elitismin ilmentymismuodoista myös. EI HYVÄ.

Älkää nyt ihmiset ottako itseenne tästä. Ei se ole niin vakavaa.

E: Ari Koivusesta ei täällä pidetä, koska ihmiset ovat kyrpiintyneitä kun tuollaisista kilpailuista päästään oikaisemaan musiikkimaailmaan. Kateellisia ovat. Ehkä.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
ode47
13.07.2008 04:55:19
Tosta ropsahti plussa.

Veit sanat suustani. Toisaalta, Ne ei ole aina ne ns. vanhat parrat. Joskus myös suht uudet jäsenet, joilla on vaan negatiivinen asenne, rupeavat keskustelusta valittamaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)