![]() 09.06.2007 23:09:54 | |
---|---|
Heh, no hei. Onko nää sun mielestä samalla viivalla olevia asioita? Vähän suhteellisuudentajua, t.tupakoitsija. Eihän nää välttämäti oo, mut ihan yhtä kaukaa haettua tuo lain peruste on. | |
![]() 10.06.2007 00:28:42 (muokattu 10.06.2007 00:34:36) | |
Pystyisikö sitä perustelemaan sillä tavalla, että rokkari tekee keikalla työtään, joka on järjestää kunnon show ja siihen kuuluu rokki-imagon luominen mm. tupakkia polttamalla? En mä tiiä, ehkä vähän tyhmä ajatus... Taitaa koko tupakointi olla tyhmä ajatus. Voishan sitä rokki-imagoa luoda jollain muullakin tavalla. Joskus lapsena jotkut piti "kovana" ettei käytä pipoa pakkasella. Oli mahdollisuus nähdä miten menee nykypäivänä erityiskoululla. Siellä jotkut oppilaat keksi ilmeisesti imagosyistä, että menee kovilla pakkasilla ulos t-paidassa... Kylhän se voi jotain imagoon vaikuttaa jos vetelee tupakkaa lavalla, mutta taitaa olla kuitenkin sen verta negatiivinen esimerkki, että kannattaa jättää väliin. Siinähän voisi suorittaa vaikka rokkiin sopivaa maailmanparannusta ja valita tupakoimattomuuden eikä lihottaa ahneita tupakkayhtiöitä! No tätä oon itsekkin miettiny. Mistä ne laskelmat tulee, että tupakka maksaisi valtiolle enemmän kuin tuottaisi? Mä voisin nimetä yhtäkkiä 50 sukulaista jotka polttaa, enkä tiedä yhtään jolla olis todettu tupakan aiheuttama syöpä/sydänkohtaus/jne. Minä maistoin armeijassa sikareita, totesin homman hetimiten typeräksi, enkä ole siitä lähtien polttanut. Olen vakuuttunut tupakan terveydelle haitallisesta vaikutuksesta. Eipä tee hyvää hengitellä muutakaan savua tai pölyä. | |
![]() 10.06.2007 00:29:12 | |
Tämän päivän, tai oikeastaan eilisen eli lauantain Fingerpori-sarjakuva Hesarissa sivuaa tätä aihetta oikein hienosti. Toylike people make me boylike | |
![]() 10.06.2007 00:49:35 | |
Taitaa koko tupakointi olla tyhmä ajatus. Voishan sitä rokki-imagoa luoda jollain muullakin tavalla. Joskus lapsena jotkut piti "kovana" ettei käytä pipoa pakkasella. Oli mahdollisuus nähdä miten menee nykypäivänä erityiskoululla. Siellä jotkut oppilaat keksi ilmeisesti imagosyistä, että menee kovilla pakkasilla ulos t-paidassa... Kylhän se voi jotain imagoon vaikuttaa jos vetelee tupakkaa lavalla, mutta taitaa olla kuitenkin sen verta negatiivinen esimerkki, että kannattaa jättää väliin. Siinähän voisi suorittaa vaikka rokkiin sopivaa maailmanparannusta ja valita tupakoimattomuuden eikä lihottaa ahneita tupakkayhtiöitä! No mutta olisko esim. Slash yhtä "rock" ilman röökiä, kuin nykyisellään? Rock on AINA ollut kapinoivaa ja keskisormea näyttävää kulttuuria, jolloin se rööki kuuluu suun pieliin, oli se nyt jumalauta miten typerää sun mielestä hyvänsä. Tämä ihmisten tasapäistäminen todellakin poistaa yksilöt, kuten Juicekin suunnilleen lauloi... ja sen huomaa nykyisessä rockkentässä varsin hyvin. Menee ehkä hiukan pitkälle, mutta samaa saivartelua löytyy myös toiselta rintamalta. Minä maistoin armeijassa sikareita, totesin homman hetimiten typeräksi, enkä ole siitä lähtien polttanut. Olen vakuuttunut tupakan terveydelle haitallisesta vaikutuksesta. Eipä tee hyvää hengitellä muutakaan savua tai pölyä. Samaisessa laitoksessa maistoin hetken aikaa johtajana olemista. Oli harvinaisen paskaa puuhaa, enkä halua enää ikinä olla sellainen persreikä. Johtajat ovat kaikki läpimätiä välilihoja. Ja nekin kuolevat joskus. | |
![]() 10.06.2007 00:57:50 (muokattu 10.06.2007 01:00:51) | |
No mutta olisko esim. Slash yhtä "rock" ilman röökiä, kuin nykyisellään? Rock on AINA ollut kapinoivaa ja keskisormea näyttävää kulttuuria, jolloin se rööki kuuluu suun pieliin, oli se nyt jumalauta miten typerää sun mielestä hyvänsä. Meikäläisen mielestä rock on tossa suhteessa muuttunut ja rööki suun pielessä rupee olemaan jo vähän vanhanaikaista touhua? Itseä ei pahemmin muiden polttaminen haittaa, oon kuitenkin oikeasti sitä mieltä, ettei oo ainakaan paljon polttaville mikään hyvä juttu. Voin jopa pitää joskus harvoin pienestä tupakan tai sikarin hajusta, mutten halua sellaseen käyttää rahaa enkä heikentää terveyttä. Samaisessa laitoksessa maistoin hetken aikaa johtajana olemista. Oli harvinaisen paskaa puuhaa, enkä halua enää ikinä olla sellainen persreikä. Samaa mieltä, että siellä laitoksessa oli meininki persiistä! | |
![]() 10.06.2007 01:12:23 | |
Meikäläisen mielestä rock on tossa suhteessa muuttunut ja rööki suun pielessä rupee olemaan jo vähän vanhanaikaista touhua? No mutta onhan rock jo herranen aika päässyt miehen ikään pitkästi. Sehän on jo muutamaan otteeseen kuollutkin näiden vuosien aikana. Silti se on olemassa ja pysyy. Ei ole tupakka sitä tappanut. | |
![]() 10.06.2007 01:21:29 | |
No mutta onhan rock jo herranen aika päässyt miehen ikään pitkästi. Sehän on jo muutamaan otteeseen kuollutkin näiden vuosien aikana. Silti se on olemassa ja pysyy. Ei ole tupakka sitä tappanut. Nyt näitä kapinallisia on Linkolan Pentin tapaiset ja miksei voimalatyömaalla nosturiin linnoittautunut kaupunginjohtajan poika. Meikäläisen mielestä yhteiskunnallinen kantaaottavuus ja kapinallisuus ilman väkivaltaa on hyviä asioita. Ne on fiksuja juttuja toisin kuin rööki ;-) | |
![]() 10.06.2007 07:23:22 | |
Nyt näitä kapinallisia on Linkolan Pentin tapaiset ja miksei voimalatyömaalla nosturiin linnoittautunut kaupunginjohtajan poika. Meikäläisen mielestä yhteiskunnallinen kantaaottavuus ja kapinallisuus ilman väkivaltaa on hyviä asioita. Ne on fiksuja juttuja toisin kuin rööki ;-) No jaa. Onhan yhteiskuntakriittisyyskin jo aika wanha witsi. Mun mielestä olis tosi Rock käydä koulut hyvin ja alkaa poliitikoksi ja alkaa ajamaan keskituloisten eläkeasioita. Nykypäivän rokkareita on Eero Heinäluoma ja Matti Vanhanen. "Joo totta nyt kun mietin matalalla ihmisellä ei ole suuntakuulo niin hyvä ymmärtääkseni." -JPQ | |
![]() 10.06.2007 10:31:51 | |
Onhan yhteiskuntakriittisyyskin jo aika wanha witsi. Mun mielestä olis tosi Rock käydä koulut hyvin ja alkaa poliitikoksi ja alkaa ajamaan keskituloisten eläkeasioita. Nykypäivän rokkareita on Eero Heinäluoma ja Matti Vanhanen. Yhteiskuntakriittisyys on ainakin toistaiseksi ajankohtaista ja tarpeellista. Tietysti jos tulee se mm. Jehovan todistajien puhuma paratiisi, niin ehkä ei enää tarvi yhteiskuntakriittisyyttä. | |
![]() 10.06.2007 11:49:23 | |
Toki se ei tarkoita sitä, että jos tupakoi, niin automaattisesti sairastuu sydäninfarktiin, vaan jos tupakoi, niin on paljon merkittävämpi riski sairastua infarktiin, kuin ei tupakoitsevalla. On tilastoitu, ei kiistattomasti todistettu. Totta kai voi pyöritellä. Ja siitä seikasta tiedeyhteisö on todella tarkka. Jos julkaisee tutkimustuloksen, jossa tuloksia on manipuloitu, se tulee ilmi ja tämän tutkijan on enää turha hakea rahoitusta tuleville projekteilleen, mikä taas tarkoittaa tutkijan uran loppua. Etenkin tällaisessa aiheessa kuin tupakoinnin vaikutus terveyteen vilpit tulevat vääjäämättä ilmi, koska sitä aihetta tutkitaan/on tutkittu aivan älyttömiä määriä ympäri maailmaa. Eli: mussunmussun Tilastot on useinkin todellisuuteen nähden 17 asteen kulmassa, eli puppua suurimmaksi osaksi. Tilastoja pystyy mikä tahansa instanssi rukkaamaan mielin määrin ja julistamaan niitä totuutena. Ei siitä sen enempää, ettei mene off-topicin puolelle. Kyllähän Wikipedian artikkeleihin jengi uskoo myös. Paljon siellä on hyvää juttua, mutta yhtä paljon silkkaa skeidaa. | |
![]() 10.06.2007 13:53:22 | |
On tilastoitu, ei kiistattomasti todistettu. Niinhän minä sanoin. Lue tarkemmin lainaamasi pätkä. Riski kasvaa huomattavasti, mutta se ei tarkoita sitä, että jos vedät yhdet henkoset, olet tuomittu sairauteen. Jos vedät henkosia 30 vuotta riski siraantumiseen on kasvanut huomattavaksi suhteessa raikkaaseen henkilöön. Tilastot on useinkin todellisuuteen nähden 17 asteen kulmassa, eli puppua suurimmaksi osaksi. Tilastoja pystyy mikä tahansa instanssi rukkaamaan mielin määrin ja julistamaan niitä totuutena. Ei siitä sen enempää, ettei mene off-topicin puolelle. Sinulla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä tutkimusmaailmasta. Tulosten vääristely ja runkkaaminen ei johda pitkälle. Sillä tutkija sahaa altansa sitä oksaa, jolla itse keikkuu. Ja tämänkin mainitsin jo edellisessä viestissäni. Kyllähän Wikipedian artikkeleihin jengi uskoo myös. Paljon siellä on hyvää juttua, mutta yhtä paljon silkkaa skeidaa. Paitsi, että nyt ei ole kyse likipediasta, johon kuka tahansa saa ilman kritiikkiä pistää mitä tahansa puppua. Huono vertaus. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." | |
![]() 10.06.2007 14:47:10 | |
Tupakointia ollaan kokoajan ajamassa alas vaikka valtio siitä repii verorahoja ties miten paljon. Ilmeisesti se terveyshaitta sitten oikeasti vie enemmän hilloa ku tuo kassaan. Nyt sitten alkaa varsinainen valistus. Tupakointi on meikäläisellä riippuvuus siinä missä alkoholikin. Tupakoinnin olen tosin lopettanut ja korvannut sen pelkällä nikotiinilla. Mun keuhkot ei kestä jatkuvaa polttelua. Mutta enivei alkoholisti/nikotinisti. Nisti.Nyt sauhuttelun loputtua on tullut uusi näkökulma tupakointiin ja aika huvittavaa touhua se on sivusta seurata. Jokainen tupakoitsija on avoin kirja. Näyttää oman heikkoutensa. ROCK! Slash. Rock. Johnny Depp. Rock. Ville Valo. Rock. Juu. Ihminen on keksinyt hienoja asioita. Tupakka ei siis tullut ihmisen jumalan lahjana. Se tuli rahasta. Ihmisestä. Riippuvuudesta. Nautinnosta. En ymmärrä miten joku voi nisteilyään puolustella mutta en ymmärrä myöskään nipottajia. Rööki on ollut niin olennainen osa meidän mainospaskakulttuuria. Tyhmät sortuu, luonto korjaa. Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille. | |
![]() 10.06.2007 14:50:48 | |
Kyllä tuossa laissa on joku joka siitä hyötyy vitusti. Ei sitä muuten ole otettu voimaan. Pakko olla.. | |
![]() 10.06.2007 14:52:30 | |
Kyllä tuossa laissa on joku joka siitä hyötyy vitusti. Ei sitä muuten ole otettu voimaan. Pakko olla.. Jep. Me hyödytään siitä kaikki. | |
![]() 10.06.2007 14:54:18 | |
Jep. Me hyödytään siitä kaikki. Tarkoitin lähinnä jotain sikariportaan herraa joka hyötyy rahallisesti. Ei tuossa terveyttä ole ajateltu kuin tekosyynä. Olen salaliittojen kannalla. :) | |
![]() 10.06.2007 17:42:20 | |
Miltä Slashkin näyttäis ilman sitä pakollista sätkää siinä huulessa (vaikka mies ei taidakaan enää polttaa..?). Tai Ville Valo. Kyllä tuossa monen rokkarin imago kärsii. pöö | |
![]() 10.06.2007 18:48:57 | |
Miltä Slashkin näyttäis ilman sitä pakollista sätkää siinä huulessa Tältä: http://www.gallery-319.com/images/knight/large-images/slash.jpg Tai vaikkapa tältä: http://home.swipnet.se/~w-68238/ph-slash108.jpg Joo, anteeksi. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. | |
![]() 10.06.2007 19:11:10 | |
Miltä Slashkin näyttäis ilman sitä pakollista sätkää siinä huulessa (vaikka mies ei taidakaan enää polttaa..?). Tai Ville Valo. Kyllä tuossa monen rokkarin imago kärsii. Voihan se alkaa käyttämään inhalaattoria. "Joo totta nyt kun mietin matalalla ihmisellä ei ole suuntakuulo niin hyvä ymmärtääkseni." -JPQ | |
![]() 10.06.2007 20:04:14 | |
Mä en kyllä tiedä miksi te tupakoitte kun lukee noita Slash-kommentteja :S Mä tupakoin sen takia kun on liikaa rahaa ja oon liian terve, pakko saada jotain valitettavaa. Lopettamista en o ikinä ajatellutkaan, tupakoin itselleni! *h4liih* | |
![]() 11.06.2007 00:44:50 | |
Rock on AINA ollut kapinoivaa ja keskisormea näyttävää kulttuuria, jolloin se rööki kuuluu suun pieliin, oli se nyt jumalauta miten typerää sun mielestä hyvänsä. Tämä ihmisten tasapäistäminen todellakin poistaa yksilöt, kuten Juicekin suunnilleen lauloi... Mitä muuta kuin tasapäistämistä on lause: "rööki kuuluu suun pieliin, oli se nyt jumalauta miten typerää sun mielestä hyvänsä". Eli rokki on kapinaa, mutta itse rokin kliseitä vastaan ei saa kapinoida? Kaikkien tosirokkareiden on vedettävä rössöä? Todella yksilöllistä... Vaikka toden sanoakseni, "rock" ei ole ollut kapinaa enää pitkään aikaan, omilla aivoilla ajattelu ja uuden luominen on muutunut eilispäivän starojen apinoinniksi ja puritaaniseksi nostalgisoinniksi. "Rock"-bändit ovat nykyään lähinnä periodiorkestereita, joissa vaatteiden, hiuksien, soittimien ja itse musiikin on oltava mahdollisimman tarkkoja menneen ajan rekonstruktioita. Ja rööki tietenkin pitää olla huulessa, ei ruveta sooloilemaan! Vielä itse röökistä; parin vuoden kuluttua tämäkin laki on jo nielty ja kitinät kitisty ja korkeintaan paatuneimmat savukeuhkot vielä haikailevat mennyttä kulta-aikaa. On toki mahdollista että röökin vetämisestä tulee taas hetkellisesti jopa ajattelevien aikuisten keskuudessa cool muoti-ilmiö, kun joku älypää keksii ylevöittää riippuvuutensa poliittiseksi kannanotoksi. Mutta tuskinpa moinenkaan hupsutus kauan jatkuu, vaan nikotinistit nielevät kiukkunsa ja alistuvat kohtaloonsa. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)