Bee-äf 25.03.2006 09:32:31 | |
---|
(täysin yksipuolinen haastattelukierros, tyyliin ravintoloitsija "Sedu" X & J.Merimaa) Oho. Aika tulehtunut taitaa tilanne olla, jos MERIMAA nähdään musiikintekijöiden vihollisena? With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Notefix 25.03.2006 09:33:59 | |
---|
Radioasemien maksama korvaus määrittyy niiden liikevaihdon mukaan. Paitsi Yle, jolla on oma tariffi joka ei sinänsä ole riippuvainen liikevaihdosta. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Thomy 25.03.2006 10:06:33 | |
---|
Oho. Aika tulehtunut taitaa tilanne olla, jos MERIMAA nähdään musiikintekijöiden vihollisena? Eihän toki, mutta ei se Jussikaan ihan huono business-mies ole ;-) Ja siitähän tässä enimmäkseen on kysymys. |
hoffe 25.03.2006 10:34:00 | |
---|
Järjestö on edunvalvontajärjestö, ei mikään paholainen, joka rahastaa kuluttajaa joka käänteessä. Ikävä kyllä asia ei ole näin yksinkertainen. Loppujen lopuksi edunvalvontajärjestöjen laskuttamat korvaukset maksaa kuluttaja jossain vaiheessa maksuketjua. Jos känny-tv toteutuu edes jossain em. muodossa, kuluttajaa tullaan "laskuttamaan" kaksinkertaisesti. Mielestäni kansanedustaja Kasvi perusteli hyvin, miksi känny-tv:tä ei tulisi laskuttaa erikseen. Luulen, että tappamalla känny-tv-hankkeen, nämä edunvalvontajärjestöt menettävät huomattavia tuloja, mitä tämä uusi teknologia voi mahdollisesti tuoda. Asia on monikerroksinen ja -ulotteinen ja siitä pitää keskustella - asiallisesti ja perustellen. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
jäykkis 25.03.2006 14:08:44 | |
---|
Toivottavasti kaatuu känny-tv-hanke. Syiden järjellisyys ei tässä yhteydessä edes jaksa kiinnostaa, koska känny-tv on itsessään niin nolo idea ihmislajilta että melkein masentaa. Henkilökohtaisesti olen siivousalalla, esimiesasemassa ja lisäksi olen ay aktiivi ja olen vakavasti sitä mieltä että känny tv on täysin turha keksintö. Ei nappaa. Enemmänkin olis käyttöä nettiradiolle. Ugh, olen puhunut, jag har pratat (hakee takkinsa). Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
M-Juhana 25.03.2006 14:34:07 | |
---|
Henkilökohtaisesti olen siivousalalla, esimiesasemassa ja lisäksi olen ay aktiivi ja olen vakavasti sitä mieltä että känny tv on täysin turha keksintö. Ei nappaa. Enemmänkin olis käyttöä nettiradiolle. Ugh, olen puhunut, jag har pratat (hakee takkinsa). Musta känny tv'ee olis kifa. Vois veskissäkin kattoa urheilua !! RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
kivi 25.03.2006 14:49:07 (muokattu 25.03.2006 14:52:49) | |
---|
Musta känny tv'ee olis kifa. Vois veskissäkin kattoa urheilua !! Aivan sama, mutta kyllähän se tietysti tulee. Kunhan nyt vain valittavat hinnasta, toi on ihan normaalia tinkimistä, että kerrotaan kuinka "tää ja tää on nyt niin kallista, että melkein ei voi tehdä mitään, eiks me nyt saada alennusta tästä ja tästä?" :-) Sinänsä hauskaa, että tuollainen käytös jonka kaikki tunnistavat lasten suussa turhaksi inttämiseksi, tinkimiseksi tms. onkin suuryritysten käyttämänä validi pointti, jolla esim Nokia voi saada vapautuksen tonttimaksuista ja lisää rakennuslupaa vaikka vastoin kaavaa (kun muun toiminnan pitäminen suomessa on niin kallista, ja kun, ja kun). Aivan varmasti ei tekijänoikeusmaksu, olipa vaikka tuplamääräinen, kaada mitään. On vaan niin kiva kertoa kuinka epäreilua tekiänoikeuden valvominen on, ja kuinka siinä sattuu ylilyöntejä. Voihan sitä tietysti sanoa, että "mutta kun kyse on periaatteesta", ja ihan hyvä niin. Joku suhteellisuudentaju kumminkin mukaan; kun kysyin silloin taksien maksukorvausjupakan aikaan kaikilta takseilta joiden kyydissä matkustin, oliko korvaus mielestään oikein vai väärin, oli yleisin vastaus linjalla: "Se on niin pieni raha, ettei tunnu missään, onkos se kaksikymppiä vai mitä se on, kyllähän sen voi maksaa..." |
M-Juhana 25.03.2006 14:56:00 | |
---|
Musta känny tv'ee olis kifa. Vois veskissäkin kattoa urheilua !! Kyllä mulle muunkin värinen kelpaa ! Mut : A: Jos känny tv'stä katsotaan tuota samaa paskaa mitä tuosta olohuoneen somistuksesta-> ei tekijänoikeusmaksuja ! B: tuotetaan omaa ohjelmaa tuolle mobiili telkulle-> tekijänoikeusmaksut ovat perusteltuja. Täl viisiin, minusta. RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
kivi 25.03.2006 15:18:05 (muokattu 25.03.2006 15:21:28) | |
---|
Kyllä mulle muunkin värinen kelpaa ! Mut : A: Jos känny tv'stä katsotaan tuota samaa paskaa mitä tuosta olohuoneen somistuksesta-> ei tekijänoikeusmaksuja ! B: tuotetaan omaa ohjelmaa tuolle mobiili telkulle-> tekijänoikeusmaksut ovat perusteltuja. Täl viisiin, minusta. Noinhan se järkevästi ajatellen olisi. Tuntuukin siltä, että koko kina on aiheutunut siitä, että toiset uskovat vakaasti vaihtoehdon A olevan mahdollinen, toiset (esim minä) taas eivät usko mahdolliseksi kuin vaihtoehdon B, tosin sellaisessa muodossa että se muistuttaa vaihtoehtoa A. Mä olisin erittäin tyytyväinen, jos saisin kuulla varmalta taholta olevani väärässä. Tosin mulla on jo autossa tv, mutta valitettavasti se sijaitsee sillai kuskinpukin takana, ettei sitä pysty kunnolla seuraamaan ajaessa :-P (...kun taas kännykälle on oma nivelletty teline heti tuulettimen, tuhkakaukalon, pullotelineen, nite-glo-madonnan, pyhän Kristoforoksen ikonin, Aku Ankka ja Mikki Hiiri -nukkejen, saksalaisten olutkilpien ja bosnialaisten jouluvalojen vieressä kojelaudallani...) |
Lennu 25.03.2006 15:25:21 | |
---|
Mä olisin erittäin tyytyväinen, jos saisin kuulla varmalta taholta olevani väärässä. Tosin mulla on jo autossa tv, mutta valitettavasti se sijaitsee sillai kuskinpukin takana, ettei sitä pysty kunnolla seuraamaan ajaessa :-P Ei mikään ongelma. Mapsaset vaan 'auto cruisen' päälle ja könyät loosteriin kattelemaan telkkaria. (multa löytyy näitä neuvoja, ottakaa vaari) himassa.net :: "Sun mutsis on niin läski, et ku se laittaa korkkarit jalkaan ni se löytää öljyy!" -Captain Planet. |
kivi 25.03.2006 15:34:00 | |
---|
Ei mikään ongelma. Mapsaset vaan 'auto cruisen' päälle ja könyät loosteriin kattelemaan telkkaria. (multa löytyy näitä neuvoja, ottakaa vaari) Ai juu, niinhän ne amerikassakin tekee, kun pitää mennä keitteleen kaffetta. Mulla ei kyllä oo Cruise Controlia, mutta kojelaudassa ols yks ylimääräinen katkaisin. Alkaako se toimia, jos laitan siihen Dymolla tekstin? |
Lennu 25.03.2006 16:11:53 | |
---|
Ai juu, niinhän ne amerikassakin tekee, kun pitää mennä keitteleen kaffetta. Mulla ei kyllä oo Cruise Controlia, mutta kojelaudassa ols yks ylimääräinen katkaisin. Alkaako se toimia, jos laitan siihen Dymolla tekstin? Jos kirjoitat siihen 'Tom Cruise' niin sillä pystyy vaikka lentämään. himassa.net :: "Sun mutsis on niin läski, et ku se laittaa korkkarit jalkaan ni se löytää öljyy!" -Captain Planet. |
jäykkis 25.03.2006 16:14:32 | |
---|
Musta känny tv'ee olis kifa. Vois veskissäkin kattoa urheilua !! Juu, varmaan jotain biljardia tai muuta shakkia, mutta meinasitko kattella kesällä myös jalkapallon MM:t huusin pöntöllä? Noinhan se järkevästi ajatellen olisi. Tuntuukin siltä, että koko kina on aiheutunut siitä, että toiset uskovat vakaasti vaihtoehdon A olevan mahdollinen, toiset (esim minä) taas eivät usko mahdolliseksi kuin vaihtoehdon B, tosin sellaisessa muodossa että se muistuttaa vaihtoehtoa A. No voi hyvä ihme sentään? Kyllähän tässä nimenomaan YLE:n osalta puhutaan rinnakkaislähetyksistä joka on "yksi yhteen" muun lähetyksen kanssa. Ellet sitten tarkoita sitä tekijäjärjestöjen pointtia, että kuvaa jouduttaisiin skaalaamaan tms. jotta se olisi katsottavissa pieneltä näytöltä. Yksi sivujuonnehan tässä keskustelussa on juuri se, että tekijätahot haluavat tulkita periaatteessa saman, mutta "skaalatun" lähetyksen omaksi lähetyksekseen. Toisekseen, niin jos tuosta on / olisi epäselvyyttä, niin ajattelit siis näin ensinalkuun ihan vain varmuuden vuoksi laskuttaa... ;-) Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
kivi 25.03.2006 16:34:57 | |
---|
Jos kirjoitat siihen 'Tom Cruise' niin sillä pystyy vaikka lentämään. Ja lentääkin. Ja Jäykkis: en ajatellut kaiken varalta laskuttaa. En myöskään usko, että kännykkään johdattava ohjelmavirta olisi yhtään samaa kuin tavallinen lähetys, eikä ero synny yksin skaalaamisesta. Mutta jos on, niin sittenhän kaikki on ok. Ehkä jopa tv-lupamaksuista voidaan luopua samoin kuin radioluvista luovuttiin, kun tilanne karkaa lian isoksi valvoa. Se olisi tervetullut uudistus tällaiselle media-addiktille tv:n-vihaajalle. |
M-Juhana 25.03.2006 16:38:12 | |
---|
Juu, varmaan jotain biljardia tai muuta shakkia, mutta meinasitko kattella kesällä myös jalkapallon MM:t huusin pöntöllä? Jos tulee akuutti tarve kesken matsia, on kätevää siirtää katselu kännykkään ja juosta veskiin. Tämä jos jokin on nykyaikaa ja elintasoa ! RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
Lennu 25.03.2006 16:40:31 | |
---|
Jos tulee akuutti tarve kesken matsia, on kätevää siirtää katselu kännykkään ja juosta veskiin. Tämä jos jokin on nykyaikaa ja elintasoa ! Hehe, mietipä niitä hands-free laitteita. Semmonen kehikko päähän, jossa kännykkä roikkuu optimaalisella etäisyydellä silmistä. Voi kätevästi kattoa salkkarit kauppareissullaan. Tosi ihanaa, ei tarvii enää videoita. himassa.net :: "Sun mutsis on niin läski, et ku se laittaa korkkarit jalkaan ni se löytää öljyy!" -Captain Planet. |
kivi 25.03.2006 17:06:47 | |
---|
Hehe, mietipä niitä hands-free laitteita. Semmonen kehikko päähän, jossa kännykkä roikkuu optimaalisella etäisyydellä silmistä. Voi kätevästi kattoa salkkarit kauppareissullaan. Tosi ihanaa, ei tarvii enää videoita. Silmälappuvideot? |
Xizor 27.03.2006 10:26:41 | |
---|
Sellaista vaan vielä lisäisin tähän, että ilmeisesti aika monella tulee Mobiili-TV:stä vain mieleen 1" näyttö ja surkea resoluutio. Mulla on työn puolesta käytössä tälläinen luuri: http://europe.nokia.com/nokia/0,8764,65385,00.html (Tätähän käytettiin tuossa Nokian Digi- TV pilottiprojektissakin) Kyllä ainakin tämän kokoiselta näytöltä (81mm x 41mm, reso: 640x320) TV-lähetysten seuraaminen olisi mielestäni täysin buenoa ja olisin siitä valmis jopa jotain maksamaankin. Tietty edellytyksenä olisi tosiaan "täydellinen" DVB-H- viritin, jolla voisi katsoa 1:1 kaikkia digiverkon kanavia, mitä normaalillakin digiboksilla näkyy.. |
Adama 27.03.2006 13:49:26 | |
---|
Noinhan se järkevästi ajatellen olisi. Tuntuukin siltä, että koko kina on aiheutunut siitä, että toiset uskovat vakaasti vaihtoehdon A olevan mahdollinen, toiset (esim minä) taas eivät usko mahdolliseksi kuin vaihtoehdon B, tosin sellaisessa muodossa että se muistuttaa vaihtoehtoa A. Miksi vaihtoehto A ei mielestäsi ole mahdollista? Kannattaa muuten olla tarkkana mistä mobiilitv:stä ollaan puhumassa. Näyttää siltä että suomalaiset operaattorit mainostaa mobiilitv:nä myös 3G:n yli toimivaa IPTV:tä. Tosin en näe syytä miksi myös IPTV ei voisi ollaa saamaa reaaliaikaista tv:tä mitä siitä olohuoneen sontaluukustakin tulee. |
Teijo K. 27.03.2006 14:01:36 | |
---|
Sellaista vaan vielä lisäisin tähän, että ilmeisesti aika monella tulee Mobiili-TV:stä vain mieleen 1" näyttö ja surkea resoluutio. Mulla on työn puolesta käytössä tälläinen luuri: http://europe.nokia.com/nokia/0,8764,65385,00.html (Tätähän käytettiin tuossa Nokian Digi- TV pilottiprojektissakin) Kyllä ainakin tämän kokoiselta näytöltä (81mm x 41mm, reso: 640x320) TV-lähetysten seuraaminen olisi mielestäni täysin buenoa ja olisin siitä valmis jopa jotain maksamaankin. Tietty edellytyksenä olisi tosiaan "täydellinen" DVB-H- viritin, jolla voisi katsoa 1:1 kaikkia digiverkon kanavia, mitä normaalillakin digiboksilla näkyy.. No aika tihrustin tuokin ruutu on miusta. Kannettavan tietokoneen näyttö alkaa olla jo siinä rajoilla että jos yksin jotain elokuvaa katsoo, että siitä jaksaa seurata. Mutta en sitäkään juuri nautinnoksi sanoisi. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |