Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1048 49 50 51 52
Nuuskamuikkunen
28.12.2006 21:46:40
Voisitko kertoa, että mikä tuo ohjelma on, kun en itse sitä löytänyt?

No kun SONY:sta on kyse, niin softa on tod. näk. SonicStage, joka ei ole kovin hyvässä maineessa. (Ad-warea, korruptuneita kovalevyjä, henkilökohtaisten tietojen urkintaa, yms.)
iAudio X5L
stratocaster
28.12.2006 23:26:03
Itse ostin -kohta kaksi vuotta sitten- iPod minin 4gt, joka palveli minua vähän päälle tosiaan sen yks ja puoli vuotta. Olisi ollu silikooni suojat tarpeen, sen verran monta kertaa tuo kivilattialla pomppaili. Eipä mene enään päälle koko hökötys, mutta nyt on tilaukseen menossa 30 giganen iipotti. Suosittelen kyllä ipodia kaikille, siitä huolimatta että omani on ruumishuoneella jo.
Semijees.
Ziggy Bubba
29.12.2006 02:55:53

No kun SONY:sta on kyse, niin softa on tod. näk. SonicStage, joka ei ole kovin hyvässä maineessa. (Ad-warea, korruptuneita kovalevyjä, henkilökohtaisten tietojen urkintaa, yms.)

Jaa, no eipä ihme että toi toimi aikoinaan minidiscin kanssa niin hitaasti... Nyt olen tosin päässyt iTunesin ihanaan maailmaan - mun mielestä tuo on oikeasti mainio ohjelma, ei edes jumittele meikäläisellä.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Frequency
29.12.2006 11:43:18
2 vuotta vanhan 20gt iPodin kiintolevy alko vittuilemaan ja hidastelmaan niin ettei se jaksa edes musiikkia soittaa enään. Muuten toiminut lähes täydellisesti tähän asti (mitä nyt välissä oli pientä häikkää kuulokeliitännän kanssa).

Toissapäivänä laitoin sitten uuden 30gt iPodin tilaukseen ja eilen oli tullut jo paketti kotio asti. Helkkarin hyvältä peliltä tämä uusikin vaikuttaa. Mitänyt menut vähän lagaa jos musiikki soi taustalla päällä ja kuulokkeet tuntuu huonontuneen parin vuoden takaisista.
"Sä haiset ihan ydinjätteelle..."
Ziggy Bubba
29.12.2006 16:06:51

...kuulokkeet tuntuu huonontuneen parin vuoden takaisista.

Soundin artikkelia vapaasti lainatakseni: "iPodin kuulokkeiden ainoa oikea sijoituspaikka on roskakori!"

Eli juh, heittäkää nyt ihmeessä mäkeen ne kamalat - mutta oi niin trendikkäät - valkonapit. En ymmärrä miten jotkut maksavat 300 euroa hienosta soittimesta, mutta tyytyvät noiden tarjoamaan soundiin. Ehkä sen trendikkyyden pitää sitten näkyä.

Mulle oli aikamoinen shokki kun tuon iPodini sain, musahan kuulosti aivan kamalalta... Onneksi vika oli helppo korjata: Sennheiser PX100:set vaan kaupasta (n. 37e) ja rokki soi aivan uusilla taajuuksilla :)
PekkaM
29.12.2006 16:09:03
Soundin artikkelia vapaasti lainatakseni: "iPodin kuulokkeiden ainoa oikea sijoituspaikka on roskakori!"

Eli juh, heittäkää nyt ihmeessä mäkeen ne kamalat - mutta oi niin trendikkäät - valkonapit. En ymmärrä miten jotkut maksavat 300 euroa hienosta soittimesta, mutta tyytyvät noiden tarjoamaan soundiin. Ehkä sen trendikkyyden pitää sitten näkyä.

Mulle oli aikamoinen shokki kun tuon iPodini sain, musahan kuulosti aivan kamalalta... Onneksi vika oli helppo korjata: Sennheiser PX100:set vaan kaupasta (n. 37e) ja rokki soi aivan uusilla taajuuksilla :)

iPodin napit on napeiksi ihan asialliset. Ei niistä paljoa paremmaksi panna ellei puhuta sitten korvakäytävään ängettävistä tulpista. Minulla oli lentokonekäyttöön ennen Kossin Plugit, mutta ne ovat kamalat huminan lähteet. Nyt on kehutut Sennheiser CX300:t, jotka maksoi Englannista tuotettuina vain 45€. Muuten hyvät, mutta eristävillä tulpilla askeleet jymähtelee korvissa, kun kävelee.
Stain
29.12.2006 16:36:53
Mp3-soittimet on perseestä. Tai no ehkä jotkut Ipodit saattavat toimiakin yli vuoden. Siskolla on tuollainen Philipsin GoGear 512MB -soitin. Puolen vuoden käytön jälkeen soitin alkoi sammua itsestään silloin tällöin kesken kuuntelun vaikka se oli ladattu juuri täyteen. Nyt se paska ei enää pihahdakaan vaikka kuinka yrittäisi ladata virtaa sisään. Ja takuuhan ei ole enää voimassa.

Kellään vinkkejä miten esim. omat nauhoitukset saisi takaisin sieltä muistista?
It's a bittersweet symphony, this life
Ziggy Bubba
29.12.2006 16:40:55

iPodin napit on napeiksi ihan asialliset.

Ehkä tossa piilee se homman juju - nappikuulokkeet on kätevät käsitellä, mutta kuuntelun kanssa on vähän niin ja näin. Muistaakseni Sonyn minidiscin mukana tulleet napit olivat samaa tasoa kuin Applen tarjoamat.
PekkaM
29.12.2006 16:48:19
Mp3-soittimet on perseestä. Tai no ehkä jotkut Ipodit saattavat toimiakin yli vuoden. Siskolla on tuollainen Philipsin GoGear 512MB -soitin. Puolen vuoden käytön jälkeen soitin alkoi sammua itsestään silloin tällöin kesken kuuntelun vaikka se oli ladattu juuri täyteen. Nyt se paska ei enää pihahdakaan vaikka kuinka yrittäisi ladata virtaa sisään. Ja takuuhan ei ole enää voimassa.

Minulla on neljäs soitin menossa. Tämä on ensimmäinen iPodi ja ylivoimaisesti eniten ongelmia myös aiheuttanut tähän asti. Tosin onhan noissa sama kuin autoissa, eli softan määrä lisääntyy ja bugit sen myötä.

Ensimmäinen (CF-kortteja käyttävä) soittimeni, jonka merkki oli joku totaalisen obskyyri, meni perintönä isälleni ja toimii yhä mainiosti. Seuraava oli merkiltään iRiver ja meni vaimolle perintönä. Hajosi lopulta fyysisesti liian kovaan kohteluun. Kolmas soittimeni oli Sonyn kiintolevymalli, joka kosahti venäläisen tullimiehen käsittelyssä lattiaan.

Ei noiden kestävyyttä mielestäni voi moittia.

Kellään vinkkejä miten esim. omat nauhoitukset saisi takaisin sieltä muistista?

Ei varmaan mitenkään järkevästi. Mittänhän ei noiden tallennuksen varaan pitäisi kyllä jättääkään. Koskaan ei tiedä milloin lipsahtaa hanskasta maahan tai joku ottaa vahingossa/varastaa vaikka takkisi.
PekkaM
29.12.2006 16:50:51
Ehkä tossa piilee se homman juju - nappikuulokkeet on kätevät käsitellä, mutta kuuntelun kanssa on vähän niin ja näin. Muistaakseni Sonyn minidiscin mukana tulleet napit olivat samaa tasoa kuin Applen tarjoamat.

Kuuntelisin varmaan edelleen kaiken iRiverin soittimen mukana tulleilla Sennheiserin perusnapeilla, mutta ne eivät pysy kovin hyvin päässä. Erityisesti kun johdot pakkasella kangistuvat, ovat korvakäytävään menevät tulpat parhaat pysymään päässä. Niissä tosin kiusaa juuri se askelten jymähtely sekä se, että liikenteen äänet vaimenevat liiaksikin (noin oman turvallisuuden kannalta ajatellen).
Ziggy Bubba
29.12.2006 17:02:56

Jep, kyllähän nappikuulokkeet ovat varsin kätevät, mutta niin ovat monet sangallisetkin mallit. Esim. nuo Sennheiserit menevät kätevästi kasaan ja vaikka takin taskuun reissussa. Eivätkä ole suljetut, eli liikenteen äänet kuuluvat, askelten jytinä ei.
Jokapaikanapina
14.01.2007 16:01:41
Mulla on onglema!

Eli eilen kun päivitin iPodia, niin se tuli täyteen, ja vielä oli jotain ylimääräisiä biisejä, joten kone kysyi että "tehdäänkö sinulle soittolista joka päivittyy aina automaattisesti iPodillesi" tai jotain sinne päin. Tänää poistin sen soittolistan, ja nyt kun yrittää päivittää Podia niin lukee "iPodin "Trunx" kohteita ei voida päivittää, koska kaikkia synkronoitaviksi valittuja soittolistoja ei ole enää olemassa", ja lisäks kaikki biisit katos Podilta! Eli miten saan taas päivitettyä Podini?
Jaqqi1991
14.01.2007 16:11:46
Kellään kokemuksia noista creativen zen v malleista? Ajattelin ostaa 2 tai 4gigasen
Kirk_Hammett
14.01.2007 18:22:54
mulla on tällä hetkellä Creativen 256mt kokoa oleva soitin ja hyvin on pelittäny jo yli vuoden :)
ainut mikä siinä on huonoa on se koko, mutta biisejä tarpeeksi usein vaihtamalla sekin ongelma häviää
You know it's sad but true...
Planetist
14.01.2007 19:00:39
Kellään kokemuksia noista creativen zen v malleista? Ajattelin ostaa 2 tai 4gigasen

Tälläinen löytyy. Kauhea säätö kun jostain syystä siinä vain on jotain ongelmaa tietokoneeni kanssa eikä se toimi. Toisella koneella sain sitten laitettua ja toimii ihan bueno.
Sir Henri
14.01.2007 21:28:41
Osaakohan joku auttaa mua Creative zen vision m:n ongelman kanssa? Se nimittäin ei suostu enää ottamaan levyjä vastaan. Kun aloittaa rippaamisen, niin kohta se sanoo että unable to transfer and rip data tai jotain siihen suuntaan.

Voisiko se johtua jostain viruksesta?
"En halua armoa, haluan pullaa". - Wagner
ekikoo
14.01.2007 23:11:46
Tulin ajatelleeksi että tarvitsen lopultakin mp3-soittimen, ja Stockmannin lahjakorttia ajattelin käyttää sen hankkimiseen. Pitää tässä joku päivä käydä paikan katsomassa, mutta osaisitteko etukäteen suositella jotain kyseisessä puljussa myytävistä merkeistä? Hintakatto 75e, tilaa sais olla ainakin sen 512? Tänks.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Anri8000
14.01.2007 23:37:06

Onks kellää kokemuksia siitä sonyn laitteesta jossa on vastamelu tekniikka mukana?toimiiko?ku tekis mieli sellainen ostaa mutta kun ei oo kuullut keltään mitään kokemuksia ko. laitteesta.pelottaa se sika siellä säkissä...
tm:ssa oli pieni testi siitä,mutta en ihan sen perusteella uskalla sijottaa.ei siinä tosin mitään moitteitakaan jaettu.
Maailman maku myrkyllinen mutta syötävä on ihmisen.
Nuuskamuikkunen
15.01.2007 14:12:13
Tässäpä teille sivustoja joilla kannattaa kävästä, kun olette hannkimassa soittimia:

http://www.anythingbutipod.com Laite aiviointeja ja uutisia enimmäkseen.

http://dapreview.net/news.php Samankaltainen kuin edellinen.

http://www.iaudiophile.net/news.php Erikoisesti COWON / iAudio soittimien sivusto. \,,/
AitoidiotiA
hanuristi
15.01.2007 17:01:12
Mulla on noi ipodin omat napit tippuneen vessanpönttöön nyt 11 kertaa, vielä toimii.
Eli en ole vaihtamassa ihan heti uusiin.

Kuitenkin ihmettelette, niin työskentelen siivoojana ja mulla on aina musiikkia.Siksi siis pönttöön vahingossa joskus.
"huora on loistava sana ku sen sanoo oikein tunteella"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)