padaa@dadaa! 11.10.2008 22:47:38 | |
---|
Derek And The Dominos: Little Wing. Perustelut? Duane Allman |
Province 15.10.2008 23:19:10 | |
---|
Joo, todella mielenkiintoista. Jätkä soittaa ite jossain mittatilauscoverbändissä... aika sielutonta menoa, mutta no, mikäpä se siinä. Kummassa on enemmän sielua, Nine Inch Nailsin Hurtissa vai Johnny Cashin versiossa? Maailma on täynnä cover-esityksiä, jotka voittavat alkuperäisen mennen tullen, sillä sielukkuudellaankin. Mark Kozelek onnistuu aina, esim. Neil Diamond -laina Kentucky Woman. Tietenkään alkuperäistä sielua ei voi korvata, eikä pidäkään, mutta lauluun voi tuoda tilalle jotain sellaista mikä nostaa kappaleen täysin uudelle tasolle. Vaikka tuo Hurt on aika kliseinen esimerkki aiheesta, niin siinä on kyllä sellainen versio, että näin Hurt olisi pitänyt alunperinkin tulkita. Miten sä voit väittää että meillä sielutonta menoa, ootko käynyt keikallamme ja missä? Ainakin naiset on keikan jälkeen tulleet pyytään nimmareita, viimeksi seurasivat parkkipaikalle asti - siinä sitä sulle sielua! Kai "KAJA" Jääskeläinen
The Hound Dog Man |
Terry Pantheras 16.10.2008 09:47:31 | |
---|
Type O Negativen Cinnamon Girl. Aina menee kylmät väreet pitkin selkää ja kajuuttaa, on se niin jylhän komea versio. Höpsis töppöseen! |
sub zero 16.10.2008 09:52:36 | |
---|
Derek And The Dominos: Little Wing. Perustelut? Duane Allman Kuulin tämän ja kuulosti niin paskalta etten voinut uskoa korviani. Siis ihan täydellistä tuubaa. No pitää varmaan kokeilla uudestaan joku päivä. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale ....
he kutsuvat sitä myrskyiseksi maantaiksi, mutta tiistai on aivan yhtä paha. keskiviikko on huonompi ja torstai on myös surullinen. |
Hiekkaharjun Hendrix 16.10.2008 10:00:01 | |
---|
Kuulin tämän ja kuulosti niin paskalta etten voinut uskoa korviani. Siis ihan täydellistä tuubaa. No pitää varmaan kokeilla uudestaan joku päivä. Noista Little Wing-vedoista ainoa alkuperäseen verrattava on mun mielestä se SRV:n versio. No, Vaughanin coverit on mun mielestä yleensäkin tosi onnistuneita (Voodoo Child, Mary Had a Little Lamb, Texas Flood...). Niissä on mun mielestä myös sitä joidenkin kaipaamaa sielua... "Laughter is loud when he tells nigger jokes
with his mouth full of banana" |
sub zero 16.10.2008 11:34:41 (muokattu 16.10.2008 11:37:17) | |
---|
Noista Little Wing-vedoista ainoa alkuperäseen verrattava on mun mielestä se SRV:n versio. No, Vaughanin coverit on mun mielestä yleensäkin tosi onnistuneita (Voodoo Child, Mary Had a Little Lamb, Texas Flood...). Niissä on mun mielestä myös sitä joidenkin kaipaamaa sielua... Texas Floodin alkuperäisversiota lienee aika harva kuullut. Minä en ainakaan. Testify on lähinnä alkuperäisbiisin riffille perustettu jamittelu. "Mary Had a Little Lamb" on tosiaan selvästi parempi kuin originaali. Tosin originaali kuulostaakin suht läpällä tehdyltä. Tuntuu, että vasta SRV otti biisin tosissaan. "Let Me Love You Baby" on kans hyvä Buddy Guy-coveri. "Leave My Girl Alone" on ehkä yllätyksetön (toisin kuin alkuperäinen, joka on aikamoinen...), mutta meneehän sekin hitaana blues-biisinä Vaughanin tyyliin. Guitar Slimin "Things That I Used to Do" on SRV:n vetona OK, muttei erikoinen. "Voodoo Child" ei mun mielestä ole ainakaan laulusuorituksena kovin hyvä. Siinä jotenkin jää se alkuperäisen vimma pois kokonaan. Samoin kitaroinnista puuttuu semmonen maaginen tatsi. "Come On" on tavallaan Henkka-koveri myös. Siinäkin mun mielestä puuttuu vähän sitä alkuperäisversion ilmavuutta ja eloa, jota ei ole saatuu kompensoitua millään muulla jutulla. "Cold Shotia" en ole kuullut alkuperäisenä, mutta SRV:n veto on ainakin kova. Sama juttu "Tin Pan Alleyn" kanssa. Howlin' Wolf -coverit (Tell Me, Love Me Darlin' ja You'll Be Mine) on kaikki varsin hyviä. Howlin' Wolfin ääni on tietysti aika lyömätön, mutta SRV:n karhea rock-ääni sopii noihin biiseihin hyvin, ainakin sen jälkeen, kun sovitukset on muutenkin vaihdettu blues-rockiksi. Esim tuo "Tell Me" on oikeestaa ihan vtun hyvin vedetty. Siinä saa olla aika tekijä, että saa aikaan uskottavia Howlin' Wolf covereita. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale ....
he kutsuvat sitä myrskyiseksi maantaiksi, mutta tiistai on aivan yhtä paha. keskiviikko on huonompi ja torstai on myös surullinen. |
Ozzyneito 16.10.2008 11:42:19 | |
---|
Tällä hetkellä soi Vukin Maj Karma -cover EP. Tässä vaiheessa uskallan sanoa, että ainakin Rukous ja Pasi sanoo ovat originaaleja kovempia. Tämä on upeutta koko levy. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
bsm 17.10.2008 16:03:58 | |
---|
Hanoi Rocksin veto Up around the bendistä on mun mielestä edelleen selkeesti originaalia parempi. Juu samaa mieltä. Toinen joka tuli mieleen on Slayerin versio born to be wildistä. Loistava cover minun mielestäni. Vaikka kyllä se alkuperäinen on kurko. |
Tilumiässs 17.10.2008 16:53:34 | |
---|
Slayer, krapulaisen aamup*ska... jou |
carnation 17.10.2008 17:15:00 | |
---|
Miten sä voit väittää että meillä sielutonta menoa, ootko käynyt keikallamme ja missä? Ainakin naiset on keikan jälkeen tulleet pyytään nimmareita, viimeksi seurasivat parkkipaikalle asti - siinä sitä sulle sielua! No justhan sie sanoit, että covereista puuttuu sielu. Mutta tämäkö ei sitten pädekään sinun yhtyeesi tapauksessa? Morjens. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Hiekkaharjun Hendrix 17.10.2008 17:57:19 | |
---|
Texas Floodin alkuperäisversiota lienee aika harva kuullut. Minä en ainakaan. Testify on lähinnä alkuperäisbiisin riffille perustettu jamittelu. "Mary Had a Little Lamb" on tosiaan selvästi parempi kuin originaali. Tosin originaali kuulostaakin suht läpällä tehdyltä. Tuntuu, että vasta SRV otti biisin tosissaan. "Let Me Love You Baby" on kans hyvä Buddy Guy-coveri. "Leave My Girl Alone" on ehkä yllätyksetön (toisin kuin alkuperäinen, joka on aikamoinen...), mutta meneehän sekin hitaana blues-biisinä Vaughanin tyyliin. Guitar Slimin "Things That I Used to Do" on SRV:n vetona OK, muttei erikoinen. "Voodoo Child" ei mun mielestä ole ainakaan laulusuorituksena kovin hyvä. Siinä jotenkin jää se alkuperäisen vimma pois kokonaan. Samoin kitaroinnista puuttuu semmonen maaginen tatsi. "Come On" on tavallaan Henkka-koveri myös. Siinäkin mun mielestä puuttuu vähän sitä alkuperäisversion ilmavuutta ja eloa, jota ei ole saatuu kompensoitua millään muulla jutulla. "Cold Shotia" en ole kuullut alkuperäisenä, mutta SRV:n veto on ainakin kova. Sama juttu "Tin Pan Alleyn" kanssa. Howlin' Wolf -coverit (Tell Me, Love Me Darlin' ja You'll Be Mine) on kaikki varsin hyviä. Howlin' Wolfin ääni on tietysti aika lyömätön, mutta SRV:n karhea rock-ääni sopii noihin biiseihin hyvin, ainakin sen jälkeen, kun sovitukset on muutenkin vaihdettu blues-rockiksi. Esim tuo "Tell Me" on oikeestaa ihan vtun hyvin vedetty. Siinä saa olla aika tekijä, että saa aikaan uskottavia Howlin' Wolf covereita. Juu, en minäkään noista alkuperäisistä läheskään kaikkia ole kuullut, mutta omaan korvaan nuo Stevien vedot kuulostaa kyllä aikas hyvälle. Voodoo Childista löytyy ainakin aika maukas veto tuolla El Mocambo DVD:llä. Aika jamitteluksihan se loppua kohden menee, mutta aika jami-biisikin on kyseessä. "Laughter is loud when he tells nigger jokes
with his mouth full of banana" |
Foe mounier 21.10.2008 21:28:33 (muokattu 21.10.2008 21:29:12) | |
---|
|
Nazareth 21.10.2008 21:30:00 (muokattu 21.10.2008 21:30:10) | |
---|
Mun mielestä Sweetin versio Paperback Writerista on parempi ku itse Beatlesien. En osaa selittää, kaikki vaan toimii miusta paremmin. "Helman alta tupsu vilkkuu, go-go-rytmi soi." - Irwin Goodman |
Meadow 28.10.2008 17:37:03 (muokattu 28.10.2008 17:39:26) | |
---|
Mielestäni Jipun versio Kotiteollisuuden Tuonelan koivuista on monin verroin parempi kuin alkuperäinen. En alunperin edes tiennyt, että kyseessä on cover, mutta YouTubesta biisin videon katsoessani en voinut olla huomaamatta KT-retardien itkemistä kommenteissa. |
Valtsu88 28.10.2008 17:52:49 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=hxvP96Lddko Cheap Trickin cover Elviksen Don't Be Cruelista on mielestäni kyllä parempi kuin originaali. Bassolinja ainakin on aivan mahtava, piti ihan opetella kun on niin hienon kuulonen "James, tule tänne niin kusen sun suuhun. Mitä, etkö tahdo totella?" |
J.C 29.10.2008 21:00:19 | |
---|
You're
a star fucker, star fucker, star fucker, star
fucker, star |
samulirask 29.10.2008 23:52:37 | |
---|
Egotrippi: Lautturi Mielestäni intensiivisempi versio kuin eppujen originaali. Loistava biisi muuten. Loistavat sanat. |
finnishwarrior 31.10.2008 20:53:32 | |
---|
ihmiset vihaa mua tän jälkeen mut Tool:in versio Led Zeppelinin "No Quarter" kappaleesta on aivan mainio, muita mainittakoon sitten esim Jimi Hendrixin "All along the watchtower" ja Jeff Buckley "Hallelujah" |
Artist 31.10.2008 21:09:36 | |
---|
Joan Jettin versio "I Love Rock'n'Rollista" on mielestäni alkuperäistä parempi, jopa siinä määrin, että tästä on muodostunut se versio joihin muita tulkintoja tästä biisistä verrataan. Jettillä on monta muutakin hyvin onnistunutta coveria. "Don't say you're happy, out there without me, I know you can't be
'cause it's no good" |
Sam Hotman 31.10.2008 23:08:12 | |
---|
Stonen Final Cuntdown on paljon parempi kuin se Europen alkuperäinen. Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766 |