Aihe: CMX: Mikä siinä mättää?
1 2 3 4 5 6 7 8
maelstrom
31.03.2005 14:01:10
Itse pidän paljon CMX:stä ja ymmärrän hyvin senkin, miksi joku ei pidä. Itsellänikin sattuu niitä hetkiä aika usein, jolloin tulee mieleen ajatus "pitikö niiden tämäkin tehdä" mutta kokonaisuus jää aina runsaasti plussan puolelle.

Sitä sen sijaan en ymmärrä, jos joku sanoo, että ei pidä MISTÄÄN mitä kyseinen yhtye on tehnyt. Se on käytännössä mahdotonta jos ylipäätään pitää musiikista, koska bändi on tehnyt lähestulkoon kaikkea mitä yksi bändi voi tehdä. Paitsi reggaeta, mikä on vain positiivista.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Leper Messiah
31.03.2005 14:04:03
ei siinä mikään mätä.
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
funkyboss11
31.03.2005 14:18:41
Paitsi reggaeta, mikä on vain positiivista.
Mitäs vikaa reggaessa on?
"Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski-
el Bastardo
31.03.2005 16:38:00
Mitäs vikaa reggaessa on?

Ehkei se sovi CMX:lle...
funkyboss11
31.03.2005 20:42:18
Ehkei se sovi CMX:lle...

Höpöhöpö... Pojat kasvattaa vaan rastat, niin se on siinä. No ei vaineskaan, vitsiksihän minä kysymykseni tarkoitin. Ironia vaan on helpompaa puhutussa kielessä kuin kirjoitetussa kielessä.
"Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski-
Sperm Donor
31.03.2005 21:02:01
Ei CMX:ssä sinänsä mitään vikaa ole. Muutamia loistavia biisejä, toki Yrjänän laulutyyli välillä mättää. Mutta eniten mua nypii kriitikoiden jatkuva ja liiallinenkin ylistys. Mutta eihän se bändin vika ole.
tuomo
01.04.2005 10:05:39

Tämän ketjun viestien perusteella on pelottavaa se että ihmiset antavat näinkin paljon painoarvoa kriitikkojen sanomisille ja "yleiselle mielipiteelle".
riimu
01.04.2005 10:09:54
Onhan se pelottavaa jos bändi tekee hyvää musiikkia.
Let us go in; The fog is rising.
Jussi Guitar
01.04.2005 11:59:26
Kysymys heräsi siitä kun tuossa eräällä palstalla monet sanoivat EI tykkääväänsä.
Perustelkaa kerrankin miksi?
Veikkaan että jää aika lyhyeksi topiikiksi.
Siis mikä ärsyttää,koska minusta se on tämänpäivän hienointa SUOMALAISTA musiikkia!

Mun hekilökohtaisella inhokkilistalla CMX on aina ollu top3:ssa, syitä siihen voisi luetella vaikka juhannukseen asti.
Näistä muutamia mainittakoon.

-Yrjänä on mun mielestä maailman vastenmielisin itseään täynnä oleva tekotaiteellinen muka älykäs paska.

-Sanoitukset on sellasta tuubatekotaiteellisuutta täynnä, mun mielestä vanha kummeli sketsi "paha keisari syö kaikilta pään" on just sitä yrjänä lyriikkaa ja sen runo kirjat on täynnä sitä samaa sontaa.

-Bändin isoimmat hitit on Manic Street Preachersillta tai joltain muulta brittibändiltä varastettuja. Esim "ja elämä jatkuu"="Design of life" videota myöden identtinen, ainut vaan että yrjänä on huonompi laulaja.

-Soitetaan selät yleisöä kohti paikallaan ja soitetaan muka kesän taiteellisin keikka, ei vittu mitä pelleilyä.

-En mä jaksa koko päivää avautua.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA.
paavi
01.04.2005 12:40:03
Mun hekilökohtaisella inhokkilistalla CMX on aina ollu top3:ssa, syitä siihen voisi luetella vaikka juhannukseen asti.
Näistä muutamia mainittakoon.

Okei. Mä ymmärrän, että eri asiat saattaa herättää vahvoja tunteita suuntaan jos toiseen eri ihmisillä. Ja niitä on usein vaikea perustella mitenkään järjellä, kuten nyt tuossa alla:

-Yrjänä on mun mielestä maailman vastenmielisin itseään täynnä oleva tekotaiteellinen muka älykäs paska.

Mikä tekee siitä tekotaiteellisen? Mikä v**** nyt se tekotaiteellisuus taas on? Mikä muka älykkään? Mun mielestä se vaatii aina jollain tavalla älyä, jos pysyy noin huipulla noin kauan ja luo suosittua musiikkia ja runoutta...Riippumatta siitä, mitä sä niistä teoksista ajattelet. Milloin Yrjänä on kertonut olevansa jotain enemmän? Millä tavalla itseään täynnä? Tuleeko mieleen, että ihmiset ei ehkä ole ihan sitä mitä antavat julkisuudessa itsestään kuvan ja usein on "pakko" pitää kovaa kuorta suojana tai sitten toisaalta esim. piiloutua hassuttelun taakse.

-Sanoitukset on sellasta tuubatekotaiteellisuutta täynnä, mun mielestä vanha kummeli sketsi "paha keisari syö kaikilta pään" on just sitä yrjänä lyriikkaa ja sen runo kirjat on täynnä sitä samaa sontaa.

Kyllä mä sieltä myös syvällisiä juttuja löydän. Juttuja, jotka puhuttelee mua. Ei kaiken tarvitse olla aina valmiiksi pureksiltua, valmiiksi piirrettyä. Jotain voi jättää aina kuulijan luovuuden varaan.

-Bändin isoimmat hitit on Manic Street Preachersillta tai joltain muulta brittibändiltä varastettuja. Esim "ja elämä jatkuu"="Design of life" videota myöden identtinen, ainut vaan että yrjänä on huonompi laulaja.

Tuollaista oon itsekin huomannut, mutta en sen enempää kuin keskimäärin millään muullakaan bändillä.

-Soitetaan selät yleisöä kohti paikallaan ja soitetaan muka kesän taiteellisin keikka, ei vittu mitä pelleilyä.

Aha??? Mun kokemat keikat ovat olleet kyllä ihan jotain muuta. Ei CMX ole energisin livebändi, mutta kova yritys on. Kyllä siellä hiki lentää ja yleisö saadaan yleensä todella hyvin mukaan.

-En mä jaksa koko päivää avautua.

Ihan hyvä kun avauduit, mutta ehkä olis syytä miettiä uudestaan noita perusteluja.
karpela diem (tartu tanjaan)
Conrad Lant
01.04.2005 12:49:17

Ja AaWee on sentään ollut Terveissä Käsissä.

Ja tallenti Suomen kaikkien aikojen ykkösparhaat vokaalit Raivo -ep:llä. Siinä jäi Läjä Äijäläkin sen ainoan kerran toiseksi.
No one prayed for Sodom
sepeli
01.04.2005 14:09:40
Esim "ja elämä jatkuu"="Design of life" videota myöden identtinen

Tässähän on taas tämä juttu että CMX:n DVD:ltäkin löytyvässä Aura-albumin teosta kertovassa dokumentissa nähdään CMX:n kitaristi Timo Rasio soittelemassa tuota "Jatkuu niinkuin sade"-kappaleen nakkia Auran sessioiden aikana jo vuonna '93. Manic Street Preachersien "A Design For Life"-kappale ilmestyi '96.
Jatkuvahuuhtelureaktorilla päästään tämän jälkeen helposti pas membranakean seutuun ja sormi rectumissa tästä eteenpäin uretrassa olevaa katetria seuraten päästään myös rakkoon. | IMIK #22
lxi
01.04.2005 14:34:38
Tässähän on taas tämä juttu että CMX:n DVD:ltäkin löytyvässä Aura-albumin teosta kertovassa dokumentissa nähdään CMX:n kitaristi Timo Rasio soittelemassa tuota "Jatkuu niinkuin sade"-kappaleen nakkia Auran sessioiden aikana jo vuonna '93. Manic Street Preachersien "A Design For Life"-kappale ilmestyi '96.

Ja ainoa varsinainen samankaltaisuus biisissä on lasku kertosäkeeseen. Tahtilaji 6/8 aiheuttaa yhtäläisyyden tunnetta, mutta sointukuluissa ei ole mitään samaa.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Keimo
01.04.2005 20:17:08
Mulle CMX kolahtaa ja lujaa, en osaa sanoa miks. Se on vaan hyvä. Yleensä mä en kuuntele muuta kuin heviä.

Mutta niiden Kysy-palsta on kyllä säälittävä. Isot miehet vittuilee faneilleen. Hyi anus.
------
Keppis
01.04.2005 22:13:45
Minua CMX:ässä viehättää biisien ja sanoitusten lisäksi se rajojen rikkominen. Esim. se yrjänäkin laulelee vähän "miten sattuu" välillä huutaa ja välillä taas vetää semmosta tosiaan äänialaansa liian matalaa muminaa. Nuo tyylithän eivät kovin lähellä normaalia laulantaa ole, mutta siitähän ei ole välitetä. Myös heidän uransa biisit ovat olleet niin laidasta laitaan, että ihan joka välissä tuskin on mietitty, että sopiiko tämä bändillemme.

Yrjänän teksteistä suurimmaksi osaksi tykkään ja olen lukenut Rotan ja Arcanan ja tykkäsin niistäkin, tosin en aivan yhtä paljon, kun biisien lyriikoista. Välillä runot pistävät jopa naurattamaan positiivisessa mielessä. Jotkut jutut ovat suorastaan nerokkaita vaikkeivat ihan "normaalien" runojen mukaisia.

Tätä keskustelua on rasittava lukea, kun toisten mielipiteitä kumotaan rankasti koko ajan. Minä hyväksyn täysin sen, että joku pitää CMX:ää "tekotaiteellisena paskana", enkä viitsi alkaa väitteleen asiasta, koska se tuskin muuttaa toisen osapuolen mielipidettä ja vaikka muuttaisi, mitä siittä hyödyn.

Ärsyttävää vaan, kun puolesta ja vastaan olijat kumoavat jatkuvasti toistensa mielipiteitä ja esittävät oman mielipiteensä totuutena ja toisen mielipiteen paskapuheena. Tietysti mielipidettä saa tiedustella, että miksi näin, mutta ei sitä nyt heti tarvitse sanoa, että "vitun idiootti mene muualle jauhaan paskaa yrjänä on paras"....
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Zed
02.04.2005 03:41:07 (muokattu 02.04.2005 03:41:54)

Enpä viitsikään vittuilla yh dys sanoista. Pyyhkikää peppu viestillä tällä. Olen taas päissään.
R on huono i.
funkyboss11
02.04.2005 19:22:02
Mutta niiden Kysy-palsta on kyllä säälittävä. Isot miehet vittuilee faneilleen.

Itse en muusta pidäkkään CMX:n kotisivuilla. Monet naurut Kysy-palsta on aiheuttanut. Mutta se faneille vittuilu on kyllä välistä vähän yliammuttua - ja lapsellista.
etnopoju
02.04.2005 20:31:20

parasta kun joku nuija blokkaa kaks sointua, jotka on samat kuin jossain toisessa biisissä ja väittää sillä perusteella, et biisi on täysi kopio...
konehes
03.04.2005 13:23:17
Mutta se faneille vittuilu on kyllä välistä vähän yliammuttua - ja lapsellista.

Mutta sen ansiosta siellä käy niin heövetin paljon ihmisiä joka päivä. Enpä välttämättä menisi juttelemaan CMX:n tyypeille jos jossain näkisin...
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Lux
03.04.2005 15:40:49 (muokattu 03.04.2005 15:43:04)

Helvetti, miksi en oo ikinä tuollaiselle keikalle päässyt?

Yleensähän kitarapartio esittää niin suvereenia ja antaumuksellista rock-poseerausta, että Yrjänällä on pokassa pitelemistä.

Tipi on varmasti Suomen uskottavimman näköinen rock-kitaristi yrmeänä haara-asennossaan kitaraa tylyttäen, ja Halmkrona saa keekoilullaan tytöt kuumiksi ja pojat kateellisiksi.

Selät yleisöön? Sekoitatko nyt CMX:n Pistepirkkoihin? Niiltä oon nähnyt pari tuollaista keikkaa.

Itse muuten ketjun aihe on aika kaluttu. Ihmisillä on asiasta vahvoja mielipiteitä, ja oma mielipide on tietysti ainoa oikea, koska muut on perseestä.

Toivoisin kuitenkin, et uudet kirjottelijat lukis koko ketjun läpi ennen, kuin alkaa toistella samoja mielipiteitä, jotka on jo sivuilla 2,3,4,5 ja 6.

Ja edelleen: jos CMX ärsyttää niin vitusti, niin kannattaa aina harkita itsemurhaa. Onhan se nyt saatana, jos joku bändi tekee elämästä helvetin...
Enkä laita hymiötä.
vapaus veljeys vandalismi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)