Aihe: Huijarin uhreja?
1 2 3 4 5 6 7 8 922 23 24 25 26
ubik
24.09.2010 10:26:43
juu pakkanen kaupitteli aikoinaan vht:n special 6 komboa nykyne e-maili on ee.tupakka.nen@hotmail.com

sinnikäs kaveri ei siinä mitään.

tatuointi liikkeissä (heaven&hell) pn tuo samainen "varkaus tapauksissa emme ilmoita poliisille" taitaa olla tätä hell's angelsin "vartiointi ja turva" bisnestä :P
Deepfreeze
27.09.2010 17:07:07
Tarmo (Sami) Sinisalon tilille meni täältäkin 80€ ^^ EI voi ku lyödä päätä seinään, kun ei tajunnut googlettaa ensin...... !!!!!!!!!!!)=/(%&!)=/?!!
Shitstorm
simohovari
27.09.2010 17:43:29
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000386056909&ref=sgm
Sami Sinisalo (Sama kuin tarinassa)

http://www.facebook.com/Biksu?ref=search
Biko Mbare (Sama kuin tarinan)

Nuoria sankareita :)
lankki
28.09.2010 15:31:44
Sinisalosta täällä myös yks tuore tarina. Takana myös itselläni melkoinen läjä kauppoja, ja tämä on vasta toinen ikävämpi kokemus mnetissä. Eetu Pakkanen oli ensimmäinen.

Mulla oli (ja on) ostoilmoitus yhestä efektistä. Sain eilen aamulla tekstiviestin, jossa henkilö mainitsi omistavansa uudenveroisen kapistuksen, ja pyysi tarjousta minulta. Tässä vaiheessa henkilö ei siis maininnut vielä mitään nimestään, eikä Eniro löytänyt numerolla mitään tietoja. Vastasin tarjoavani x määrä euroja, johon vastakkainen osapuoli suostui. Pyysi joko suoritusta tilille tai noutoa Turusta.

Kysyin, josko hän voisi laittaa paketin tulemaan postiennakolla. Tähän hän kuitenkin vastasi, ettei mielellään postiennakolla toimita. Hän kysyi pankkiyhteyttäni (hänellä Nordean tili), ja kun vastasin omaavani eri pankkiyhteyden hän pyysi minua laittamaan rahan hänen tililleen ("firman tili") Nordean pankkikonttorin kautta. Tässä vaiheessa alkoi epäilykset vähän nousta. Kysyin tilinumeroon liittyen tilinhaltijan nimeä, johon henkilö vastasi saajan olevan Tarmo Sinisalo. Soitin kaverilleni ja pyysin häntä suorittamaan mnetin keskustelualueella haun kyseisellä nimellä. (Istuin itse siis bussissa matkalla Oulusta Joensuuhun, joten en päässyt itse koneelle tarkistelemaan.) Kaverini soitti vähän ajan päästä, ettei mun kannattais alkaa missään nimessä kauppasille Sinisalon kanssa.

Lähetin Sinisalolle tekstiviestin, jossa mainitsin, etten osta häneltä efektiä, jos hän ei suostu sitä postiennakolla lähettämään. Mainitsin myös syyn - keskustelualueelta löytyy melkoisesti paskaa häneen liittyen. Takaisin tuli tekstiviesti: "Paketti on jo matkalla, että maksat tai laitan neg. palautetta foorumille." Pyysin jo aiemmin häneltä lähetystunnusta. Hän kuitenkin vastasi, ettei matkahuolto anna lähetystunnuksia firman paketeista. Vastasin, että jos paketti kerran on jo matkalla, niin maksan toki, mutten kylläkään palauteuhkailun vuoksi. Tämän jälkeen Joensuuhun päästyäni menin kuitenkin vielä koneelle selailemaan, mitäs kaikkea Sinisalon nimellä täältä löytyykään, JoaT:n kirjoitus varsinkin pisti kellot soimaan, kiitos siitä. Kaiken luettuani olin jo melko vakuuttunut, ettei tälle tyypille todellakaan kannata maksaa mitään.

Kävelin kuitenkin tämän jälkeen Nordeaan. Pankkivirkailijat eivät saa antaa tilinhaltijan tietoja, joten kysyin asiaa epäsuorasti. Selitin tilanteen ja epäilykseni, jonka jälkeen annoin pankkivirkailijalle tilinumeron (Nordea 159035-518764) ja sanoin, että tilinhaltijan pitäisi olla Tarmo Sinisalo. Pankkivirkailija oli melkoisen hämmentyneen näköinen ja totesi, että ei kyllä todellakaan ole. Jätin maksamatta ja lähetin Sinisalolle viestin, etten edellä mainitusta syystä pakettia maksanut. Sanoin kuitenkin samalla, että jos paketti tulee huomenna sovitusti, käyn sen välittömästi maksamassa. Takaisin tuli viesti, jossa hän pyysi minua maksamaan rahan "vaimon tilille op:hen, ok?" Kieltäydyin, ja totesin uudestaan maksavani hetimiten, jos paketti minulle sovitusti saapuu. Takaisin sain viestin: "Et hae pakettia ellen tänään saa rahoja." Vastasin, että selvä homma, ja totesin itselleni, että eiköhän tämä ollut tässä. Läheltä piti -tilanne oli, kiitokset varoituksista muille ikävän kohtalon kokeneille.

Eipä oo pakettia näkynyt.
Rämppy
28.09.2010 16:04:32
maksat tai laitan neg. palautetta foorumille.
No huh. Sävy kovenee, oikein uhkailua ja kiristystä. Hoitoon, hoitoon!
En sitten malttanut olla sanomatta.
JoaT
28.09.2010 17:43:31 (muokattu 28.09.2010 17:45:43)
Hyvä että oli varoituksesta apua. Voisi olla ihan hyvä saada esim. torin etusivulle tai sivupalkkiin nimilista näistä tiedetyistä huijareista. Eetu Pakkanen ja Sami Sinisalo esimerkiksi ovat siinä määrin vakiopelureita että voisi ainakin vaikeuttaa näiden toimintaa kun nimet olisi mainittu torilla jossain.

Itse en esimerkiksi ennen tätä episodia ole keskustelupalstalla juuri pyörinyt. Ja uskon että torilla on kaltaisiani paljon.

Deepfreeze ja lankki, tehkää tutkintapyynnöt / rikosilmoitukset omista tapauksistanne. Ei näitä koskaan edes hidastettua saada jos ei hommaan puututa päättäväisesti.
lankki
28.09.2010 20:10:28
JoaT: Hyvä että oli varoituksesta apua. Voisi olla ihan hyvä saada esim. torin etusivulle tai sivupalkkiin nimilista näistä tiedetyistä huijareista. Eetu Pakkanen ja Sami Sinisalo esimerkiksi ovat siinä määrin vakiopelureita että voisi ainakin vaikeuttaa näiden toimintaa kun nimet olisi mainittu torilla jossain.

Itse en esimerkiksi ennen tätä episodia ole keskustelupalstalla juuri pyörinyt. Ja uskon että torilla on kaltaisiani paljon.

Deepfreeze ja lankki, tehkää tutkintapyynnöt / rikosilmoitukset omista tapauksistanne. Ei näitä koskaan edes hidastettua saada jos ei hommaan puututa päättäväisesti.

Voinko tehdä ilmoituksen pelkästä huijausyrityksen epäilystä?
rintapek
28.09.2010 22:19:13

lankki: Voinko tehdä ilmoituksen pelkästä huijausyrityksen epäilystä?

Tottakai voit. Ei sinun tartte tietää onko petoksen yritys rikos ja onko tekijä syyllinen, vai sattuiko täs tapauksessa kyseessä olemaan huono- onninen samanniminen.

Jos epäilet, et sinua kaupassa yritettiin viilata linssiin, niin aina voit ilmoittaa asiasta poliisille. Jos huomaat, et taskuvarkaan käsi on taskussasi, jonka olet taskuvarkauden pelossa tyhjentänyt, ni kyllä sä poliisille ilmoitat, että toi vihreätakkinen rasvaletti muuten kävi penkomassa mun taskujani.
One kind of music only - the good kind
kiriminni
28.09.2010 22:34:00
Lankille isot plussat.Saipahan paskiainen nenilleen.
Aika pitkälle yritti huijata,mitähän jatkoa se vielä olisi keksinyt tuon vaimon tilinumeron jälkeen?Lähetä rahat oikeuskanslerin kautta.
absqua
29.09.2010 15:17:11 (muokattu 29.09.2010 16:25:51)
"Tarmo" Sinisalo on parhaillaan käynnissä olevan viestienvaihtomme (yrittää kaupata mulle DOD-efektispedua) perusteella vaihtanut puhelinnumeroaan tuohon ylläolevaan nähden. Nykyinen näyttäis olevan 040 3234547.
Tarjoilemansa tilinumero on edelleen sama kuin yllä eli 159035-518764.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jiiar8
01.10.2010 18:30:18
0403234547 numeroon meni menneellä viikolla rahaa hukkaan yhdeltä oppilaalta.
Viime yönnä tuli ostoilmoitukseeni tarjous ko. numerosta. Kyselee osoitetta turhan aktiivisesti ensiksi...Kannattaa ilmoittaa viranomaisille ensiksi, vaikka ei olisikaan heti hyötyä. Ompahan tietoa yhdessä paikassa. ps. Meiän mustia pietään jatkossa pienes näläs....
absqua
02.10.2010 13:05:02 (muokattu 02.10.2010 13:07:43)
jiiar8: 0403234547 numeroon meni menneellä viikolla rahaa hukkaan yhdeltä oppilaalta.
Viime yönnä tuli ostoilmoitukseeni tarjous ko. numerosta. Kyselee osoitetta turhan aktiivisesti ensiksi...Kannattaa ilmoittaa viranomaisille ensiksi, vaikka ei olisikaan heti hyötyä. Ompahan tietoa yhdessä paikassa. ps. Meiän mustia pietään jatkossa pienes näläs....

Nonniin. Sama tyyppi liikenteessä. Järjestelmällistä toimintaa, rikoksen tunnusmerkit on kyllä hyvinkin täyttyneet jo moneen kertaan.

Mulla tulleessa viestissä tarjosi hämäykseksi mahdollisuuttaa noutaa kauppaamansa laite Ulvilasta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
JoaT
03.10.2010 16:12:59
jiiar8: 0403234547 numeroon meni menneellä viikolla rahaa hukkaan yhdeltä oppilaalta.

Enpä usko että Sinisaloa osoite muuten kiinnostaa kun sen välttämiseksi ettei sen tarvitse selitellä miksei naamakkain kaupat onnistu. Kun asut tarpeeksi kaukana, tilisiirto ja postitus on ainoa järkevä vaihtoehto. Ja tuohon taas perustuu Samin toimintamalli.

Että älä koiraparkaa sen vuoksi näännyttämään rupea. =)
Metalrock
06.10.2010 14:58:30
tender.insanity
06.10.2010 15:05:10
Metalrock
06.10.2010 15:23:00
tender.insanity: Saiko se pitää ruuvit?

Toivottavasti,,tuli kyllä ruuveille kova hinta :)
Twinkle
06.10.2010 15:45:58
Veijo Budda: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2260540

Jotakuta on näköjään huijattu internetissä, tätä ei ole ennen tapahtunutkaan ja siitä pitäisi kyllä raportoida valtakunnallisessa mediassa.
JoaT
14.10.2010 10:52:47
Avaudunpa hieman taas...

Huijattuna olen nyt parin kaupan verran kokeillut julkisesti yleisesti suositeltua tapaa jossa teen kaupan niin, että lähetän postimaksun verran myyjälle joka laittaa tavaran tulemaan postiennakolla merkinnällä "Saa avata vastaanotettaessa".

Voin kokemusteni perusteella kertoa että tämä tapa ei muusikoiden.netissä toimi. Kaksi yritystä = kaksi missattua kauppaa.

Myyjä on myynyt jonossa seuraavalle kun minun kanssani "on mennyt vaikeaksi".

En silti usko että olen törmännyt kahteen huijariin vaan käytäntö on yksinkertaisesti mennyt liian vaikeaksi.

Eli jos muusikoidennetissä haluaa kauppaa tehdä, taitaa näin korpiasujalla olla ainoa vaihtoehto se, että luottaa kauppakumppaniin.

Harmittaa nuo toteutumatta jääneet kaupat. Sami Sinisalon kerrannaisvaikutuksia.
jhakwe
15.10.2010 11:17:19 (muokattu 15.10.2010 11:30:09)

Tossahan toi nyt parhaillaan yrittää soitella tämän ilmoituksen tiimoilta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=460175

Laittoi tekstiviestiäkin, löytyisi kuulemma 3kk vanha kaappi Turusta, kuitit tallella ja Matkahuollolla illaksi perille. Meinasin ja huojentuneena vastata, notta pistähän komotti matkaan, mutta viime hetkellä ajattelin googletella numeron ja kappas.

Yllättäen bussiennakko ja tuotteen tarkastaminen ennen maksua ei käy päinsä. Hoh hoijaa.
tito
15.10.2010 14:59:59 (muokattu 15.10.2010 15:01:01)

Herättää(kö)hän tämäkin ilmoitus epäilyksiä?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=459989

Kaveri on samana päivänä kirjautunut m-nettiin ja laittanut samantien myynti-ilmon. Aika halvalla lähtee SM58, ja sanoo vielä: "voin harkita tilisiirtoa ja postissa lähettämistä", jos ei ostaja halua Pieksämäeltä asti lähtä viiskasia hakemaan. Hmmm, en nyt syyttele ketään, jos vaikka onkin ihan rehellinen kaveri, mutta myyjienkin kannattaa huomioida, että jos ei postiennakko paketin tarkastusoikeudella onnistu, niin epäilyksiä herää välittömästi.
taas on tänään
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)