Aihe: Rajasaaren romanialaismuusikot
1 2 3 4 5 6 7 8 911 12 13 14 15
MrQ
27.07.2008 06:21:35
Mitenköhän käy nyt pienten romanityttösten, jotka olivat kanssani tanssimassa tuona iltana? Skinit kun ovat niin fiksua ja oikeamielistä porukkaa. En ihmettelisi, vaikka lähdettäisiin liikkeelle hyväksi todetulla "silmä silmästä" -periaatteella. Lynkkausmentaliteetin lietsominen on typerää. Heikot ja viattomat kärsivät siinä missä syyllisetkin. Itse asiassa, jos syylliset ovat jo lähteneet maasta, niin sittenhän pelkästään viattomat kärsivät. Onko se oikein?

Todella inhottavaa ja surullista, että kävi niin kuin kävi. On kuitenkin ikävä tosiasia, että myös suomalaiset miehet harrastavat sammuneiden naisten raiskaamista niin kotimaassaan kuin ulkomaillakin. Kuten sanoin, mätä on mätää.

Huomattavasti itseäni humanitäärisempi kaveri totesi jotakuinkin niin että hyvä tietää seuraavan kerran kun tulevat käymään kun puoli sukua on turpasaunottu miten täällä asiat hoituvat.

Tuo on, ikävä kyllä kaksipiippuinen haulikko. Mutta yleisesti on voitu todeta, ei siis aina että musikantit ovat väestöstä, yleensä elikästen useimmiten pikemminkuin päinvastoin, sitä skarpimpaa porukkaa.

viattomat ovat jo kärsineet. Tämä on aina hyvä muistaa. Ja jotakuinkin ainakin yksi, pahimmalla mahdollisella tavalla.
Ei nyt mennä sinne että pidän tuota nimenomaista talonvaltaaja sakkia kaikessa muussa kuin arvossa eikä mennä sinne että minä koitin varoittaa niitä jostain tällaisesta. Mennään sivuraiteille sen verran että piruvie, jälkiviisaus tuntuu aina hyvältä ja palataan aiheeseen jotta voidaan todeta oleellinen:

Minulle on aivan sama mitä koko porukalle tapahtuu tuon jälkeen. Jos omat frendini syyllistyisivät moiseen, hoitaisin lynkkausporukan jakamaan oikeutta JONKA jälkeen katsoisin että raiskattu, sikäli kun olisi tuttavani vaikka sitten tukasta raahaten tekee rikosilmoituksen. Tämän jälkeen pidän huolen siitä että sanaa menee kiven sisään sikäli jos häkki heilahtaa.

Vaikka olisivat ystäviäni.

Rivien välistä on luettavissa miten suhtaudun vastedes kyseiseen romaniyhteisöön ja siihen mitä niille tapahtuu. Mielestäni niiden vastuulla olisi ilmoittaa missä kaverit vispaavat siinäkin epätodennäköisessä tapauksessa että poliisit tekisivät mitään asialle.

Jos eivät sitä tee, noh. Voi heitä jos osuu isien synnit omaan nilkkaan.

Asian tekee pikantiksi seuraavat tosiseikat: JOS suomalaisporukka olisi raiskannut jonkun romanikollektiivin tyttäristä, täällä olisi aivan eri retoriikka ilmassa JA se tosiasia että suomalaista tyttöä kukaan muu ei tunnu säälivän... edes poliisi, jonka asenne lienee selvä tapausta kohtaan joskin täysin ansaitusti. En minäkään sellaisen pelleilyn jälkeen vaivautuisi näkemään muuta kuin viran puolesta pakotetun vaivan. Eikä silläkään välttämättä niin kiire olisi.

Tämän tapauksen suurin synti on edelleen ruokkivan käden pureminen jokseenkin pahimmalla kuviteltavissa olevalla tavalla. Joskus muistelen lukeneeni että balkanin alueen ihmiskaupparemmeissä oli tapana laittaa tulevat prostituoidut kertalaakista ns. kuosiin jatkuvilla joukkoraiskauksilla. Pointtina nimenomaan se että tajuavat heti alusta asti että heille voi tehdä mitä tahansa halutaan. Itseasiassa erään Garth Ennisin eräs graafinen novelli käsittelee ko. asiaa samoinkuin hieman sivuten David Cronenbergin uusin elokuva...

Ja amnestyt summuut ovat tottakai huutamassa tällaisten perään.

Se on hienoa huomata ettei sillä ole niin väliä kun joku jolla on väärä rotu tai kansalaisuus saa nenilleen. Suomen tarvitsee olla kuitenkin ainoa maa jossa se väärä rotu ja kansalaisuus on kotoperäinen.

Toisaalta mitä turhia. Asianomainen ei nostane älläkkää tästä ja tokkopa itse enää pystyn pahempaa saavuttamaan.

Kahtellaan kahtellaan. Mietin vain, jos näihin romaneihin alkaa kohdistumaan väkivaltaa, voidaankohan minua pitää syyllisenä? Katsotaan sitäkin sitten.
MrQ
27.07.2008 06:26:42
Mitä vuosikymmentä elät? Tuon sanan herjaavuutta et voi kiistää nykypäivän kielenkäytössä. Se on yks lysti mitä vuosikymmenet sitten pitkälti muusta maailmasta eristetyssä Suomessa ajateltiin "neekeri" -sanan käytöstä. Tuota hommaa kannattaa kokeilla mustan väestön kuulleen - ei vältsysti kovin suuressa suosiossa ole n-word.

Ai niin, ihmisillä on yleensä nimikin - ei oo pakko näitä luokituksia aina käyttää..

semiotiikkaa oikeastaan.
suomenkielen neekeri-sanalla ei ole samanlaisia konnotaatioita kuten englannin niggerillä. Nekru ajaisi saman asian. Ylipäätään jos mennään pidemmälle koko samperin N-sanat liki kaikissa eurooppalaisissa kielissä tarkoittavat tasan tarkkaan mustaa... saksalla ja englannilla lie omansa.

Se on ihan tasan ko. väestönosa joka on tehnyt siitä ongelman itselleen.

Aiheesta tahikka ei, siitä en tiedä. Mutta en nyt oikein käsitä miten vaikkapa sana uralilainen tahikka vastaava jotenkin sinnepäin alkuperääni kuvaava termi voisi olla loukkaava, ellei sitä käytettäisi tietentahtoen, nimenomaisesti loukkaavin tarkoitusperin.

Niin just, "vitun suomalaiset, sättänäh!" Noh. kyllä kaveria vitutti ruotsissa asuessaan kun boyz in da hood huutelivat perään että förbannade finnjävel summuuta hauskaa.

Tosin sille sanoin että se ansaitsi sen: mitäs muutti ruotsiin eikä opetellut kieltä. Siinä oli yksi äreä pieni ghettohobitti, muistan kyllä kun vittuilin sille aiheesta.

Joskin suomalaiset ovat ruotsissa ilmeisesti nähneet hieman vaivaakin paskan maineen saadakseen. Ei tarvitse mennä minun ainakaan heitä ärsyttämään lisää läsnäolollani.
Ziggy Bubba
27.07.2008 20:25:49 (muokattu 27.07.2008 20:32:52)

Se on ihan tasan ko. väestönosa joka on tehnyt siitä ongelman itselleen.

Varovaisesti veikkaan myös, jotta sanaa käytetään yleensä vähemmän mairittelevissa yhteyksissä. Tuo saattaa vaikuttaa sanan "kaikuun" mustan immeisen korvassa.

Rautalangasta: Aika juntti saa olla että tuota sanaa käyttää tänäpänä - varsinkin jos sen suosio mustan väestön parissa on tiedossa. Tai saahan tuolla varmasti aikaan sen tappelun nakkikiskan jonossa raflaillan päätteeksi... Jee!

E: MrQ, vieläkään esimerkit muiden väestöryhmien rasistisesta tai muuten vaan törkeästä käytöksestä eivät anna oikeutusta meidän "valkolaisten" toimenpiteisiin tai asennevammoihin... Suomessa on virkavalta mm. noita raiskaustapauksia varten.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
MrQ
27.07.2008 20:32:23
Varovaisesti veikkaan myös, jotta sanaa käytetään yleensä vähemmän mairittelevissa yhteyksissä. Tuo saattaa vaikuttaa sanan "kaikuun" mustan immeisen korvassa.

Rautalangasta: Aika juntti saa olla että tuota sanaa käyttää tänäpänä - varsinkin jos sen suosio mustan väestön parissa on tiedossa. Tai saahan tuolla varmasti aikaan sen tappelun nakkikiskan jonossa raflaillan päätteeksi... Jee!

joo, näinon. Se ei silti vie tehoa tai tosiasioita pois aikaisemmasta kirjoituksesta.
neekeri on tarkoittanut tasan mustaa persoonaa ja siinä se. taisiis, afrikkalaistaustaista.

Pikanttia: kongossa eräilläkin alueilla on tavanomaista että lapset juoksevat valkoisen perässä ja heittelevät sitä asioilla nauraen ja laulaen jotain mikä menee suuunnilleen "valkoisen miehen henki haisee pahalle valkoinen mies haisee pahalle" tjsp ja se on ihan normaalia. Jos taas täällä, ainoassa* euroopan maassa suurinpiirtein millä ei ole mitään tekemistä siirtomaiden kanssa tai siirtomaaherruuksien kanssa sanotaan neekeri niin ollaan idiootteja.

Vittu oikeasti miten sokeata, tyhmää ja överiksi lyöneen etnosensitiivisiä täällä ollaan.

Kysytäänpä: Ketä helvettiä kiinnostaisi jos saataisiin kuulla että viiskytätuhatta amerikansuomalaista vangittiin ja tapettiin *joku tekosyy tähän* takia?

Ei mua ainakaan.

*= ei se oikeasti ole ainut, likimainkaan
MrQ
27.07.2008 20:38:42
MrQ, vieläkään esimerkit muiden väestöryhmien rasistisesta tai muuten vaan törkeästä käytöksestä eivät oikeutusta meidän "valkolaisten" toimenpiteisiin tai asennevammoihin... Suomessa on virkavalta mm. noita raiskaustapauksia varten.

sä missaat sen pointin.
en mä oikeuta rasismia tai tue rotusortoa tai sen sellaista.
mikään ei oikeuta sitä, periaatteessa, ainakaan jos halutaan elää ja olla TASA-arvoisessa maassa missä jokaisella on yhtäläiset velvollisuudet ja oikeudet.

Ja musta henk.koht. skinareiden toteuttamat kostotoimenpiteet ko. romanien perhettä kohtaan ajaisivat asian paremmin ja oikeammin kuin muutama kuukaus linnaa ja takas fattaan hakemaan massia.

mutta kyse ei ole minusta.

Minun nähdäkseni tasa-arvo koskee kaikkia. se tarkoittaa että romaneilla siinä missä jakomäkeläisillä valitettavasti on samat oikeudet ja velvollisuudet kuin meillä muillakin.
mun ei tarvitse pitää siitä, mutta se nyt on se pelikorttipakka millä mennään.

Sen PITÄISI tarkoittaa sitä että lain silmissä kaikki ovat tasaveroisia mihinkään asiaan katsomatta. Se ei kuitenkaan pidä kulttuurilillisesti, sosiaalipoliittisesti tai oikeustoimillisesti paikkaansa.

Hyvä esimerkki on just tuo, että valkoiseen kohdistuvaa rasismia esiintyy siinä missä mustiinkin mutta vain mustiin kohdistuvaan vastaavaan puututaan.
Historia sikseen, kuten juutalaiskysymyksessä jo osoitin, tasa-arvo ei katso historiaa. Ei ainakaan juridisesti. Valitettavasti yksilöt jotka tulkitsevat juridiikkaa ottavat mitättömiä pikkuseikkoja kuten isoisofaijan nimen näkymisen negatiivisessa kontekstissa valtakunnan propagandalehdissä tai sen että senkin isoisoisä oli poimimassa puuvilla teksasissa.

Muistakaa nyt hyvät ihmiset ettei meillä ole tekemistä minkään muun kuin sosialistien vainoamisen kanssa. Me emme ole edes eurooppalaisia herran nimeen.
Ziggy Bubba
27.07.2008 20:38:53 (muokattu 27.07.2008 20:39:00)

Pikanttia: kongossa eräilläkin alueilla on tavanomaista että lapset juoksevat valkoisen perässä ja heittelevät sitä asioilla nauraen ja laulaen jotain mikä menee suuunnilleen "valkoisen miehen henki haisee pahalle valkoinen mies haisee pahalle" tjsp ja se on ihan normaalia.

Jep, kuten sanoin tuommonen idioottimainen käytös ei anna meille oikeutta olla idiootteja - vai? Tai anna mennä vaan ;)

Vittu oikeasti miten sokeata, tyhmää ja överiksi lyöneen etnosensitiivisiä täällä ollaan.

Oho, kukas se onkaan sensitiivinen. Omien kokemusten mukaan neekeri-sanan käyttö ei vaan noin yleisesti ole kovin välttämätöntä, harvoin sitä ns. viksujen suusta kuuleekaan.
MrQ
27.07.2008 20:42:24
Jep, kuten sanoin tuommonen idioottimainen käytös ei anna meille oikeutta olla idiootteja - vai? Tai anna mennä vaan ;)

ei, en mä sitä tarkoittanut. Mä en vain sisällytä edes halventavia termejä inherentisti negatiivista konnotaatiota. Halusin tuoda esiin sen oleellisen asian: valkoisen miehen halveksunta on ok, muut etnot ovat turvassa pahoilta pahoilta vaaleilta aaveilta.

Oho, kukas se onkaan sensitiivinen. Omien kokemusten mukaan neekeri-sanan käyttö ei vaan noin yleisesti ole kovin välttämätöntä, harvoin sitä ns. viksujen suusta kuuleekaan.

totta. itse käytän myös rullahuulta, mokkakeppiä, lakunaamaa, paremmin ruskettunutta ja monia muita. Yleensä tähtään maksimaaliseen "EI TOLLE VOI NAURAA HYI" -reaktiolle.
Ziggy Bubba
27.07.2008 20:43:38

Sen PITÄISI tarkoittaa sitä että lain silmissä kaikki ovat tasaveroisia mihinkään asiaan katsomatta. Se ei kuitenkaan pidä kulttuurilillisesti, sosiaalipoliittisesti tai oikeustoimillisesti paikkaansa.

Se on kato kova tämä enemmistöväestön rooli, nyyh. Ei tartte kovin tarkkaan historiaan vilkasta että huomaa kuinka ronskisti meitä "crackereitä" on sorsittu ja oikeuksiamme poljettu - sama paska jatkuu :D
Pieni rumpalipoika
27.07.2008 20:44:49

ei, en mä sitä tarkoittanut. Mä en vain sisällytä edes halventavia termejä inherentisti negatiivista konnotaatiota. Halusin tuoda esiin sen oleellisen asian: valkoisen miehen halveksunta on ok, muut etnot ovat turvassa pahoilta pahoilta vaaleilta aaveilta.

totta. itse käytän myös rullahuulta, mokkakeppiä, lakunaamaa, paremmin ruskettunutta ja monia muita. Yleensä tähtään maksimaaliseen "EI TOLLE VOI NAURAA HYI" -reaktiolle.

Onkohan sanonta smugu korrekti?

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
MrQ
27.07.2008 20:45:55
Se on kato kova tämä enemmistöväestön rooli, nyyh. Ei tartte kovin tarkkaan historiaan vilkasta että huomaa kuinka ronskisti meitä "crackereitä" on sorsittu ja oikeuksiamme poljettu - sama paska jatkuu :D

itseasiassa suomeahan on pantu haitariin niin paljon kuin on vaan voitu :D
ei sillä että se mua kiinnostaisi...
...mun kiinnostus tätä kansaa kohtaan on etninen ja kielellinen, ei todellakaan poliittinen tai sosiaalinen.

joskin noita nyt on turha lähteä toisistaan erittelemään.

Koska linja on mitä on pitää muistuttaa ettei patrioottia musta saa tekemälläkään.
Se että mä välittäisin vittuakaan maasta tarkoittaisi sitä että mun pitäisi olla kiinnostunut ihmisistä, mikä ei pidä paikkaansa. sama pätee poliittiseen suomeen.
tämän maan legitiimi hallitus on jotain mitä halveksun sydänjuuriani myöten.
MrQ
27.07.2008 20:46:36
Onkohan sanonta smugu korrekti?

Hoho.

smugu? onks tollainenkin? :D siistiä.
Iso-Jaakko
27.07.2008 21:17:57

Tuosta rikoksesta ei kai sitten ole muita todisteita kuin Adolf Hitlerin idolikseen mainitsevan ja jo aikaisemmin ketjua muukalaisvihaa pursuavilla lausunnoilla rikastuttaneen MrQ:n sana? Sanan luotettavuutta on vaikea arvioida, kun ei miestä tunne.

Itse jos kuulisin tällaisen näin hirvittävän rikoksen tapahtuneen, ilmoittaisin poliisille, en muusikoiden.nettiin ja uusnatseille.
Mujo kuje konja po mjesecu!
MrQ
27.07.2008 21:35:42
Tuosta rikoksesta ei kai sitten ole muita todisteita kuin Adolf Hitlerin idolikseen mainitsevan ja jo aikaisemmin ketjua muukalaisvihaa pursuavilla lausunnoilla rikastuttaneen MrQ:n sana? Sanan luotettavuutta on vaikea arvioida, kun ei miestä tunne.

Nyt osuit aivan asian ytimeen!

Koko uutisen olemassa olo riippuu siitä haukutaanko nimimerkkiä muukalaisvihamieliseksi ja ennenkaikkea sen todenperäisyys. ENNENKAIKKEA SE.
Vitut tapahtuneesta, vitut asianomaisista, mrq on natzi sicka joten se vaan rupee omassa paremmuudessaan kun sen ainoan kerran ikinä kun etnot tekevät pahaa niin voi jestas kun on kivaa :D

Öh... tämäkin menee ad hominem- osastolle. Vähänniinku, ammu kirje, älä postimiestä.

Itse jos kuulisin tällaisen näin hirvittävän rikoksen tapahtuneen, ilmoittaisin poliisille, en muusikoiden.nettiin ja uusnatseille.

se on tehty jo. ja kuten viisi kertaa mainittu, poliisit "eivät voi (lue: teknisesti eivät voi mutta käytännössä eivät aio)" tehdä asialle mitään koska ne ovat ruottissa ne kulttuurinrikastajat hädänalaiset raukat. Joutuivat pakenemaan sinne rasistista ilmapiiriä ja vihamielistä oikeuslaitosta olettaisin.

Luepa vielä ajatuksella se mitä tekisin parhaille ystävilleni jos sattuisivat tekemään moista.
MrQ
27.07.2008 21:37:47
sitä paitsi huomattavasti mielenkiintoisempaa mielestäni on se että mainitsen monia muitakin idoleikseni profiilissani... aijjjjettä se toimiikin hyvin tässä keskustelussa se itävaltalainen nostalginen henkilö :D

mahtavaa katsoa kun aikuiset ihmiset muuttuvat pieniksi lapsiksi aivotoiminnaltaan :D

oikeasti, tämä palsta yllättää mua sitä vähemmän mitä enemmän oon täällä asioinut. :D
Ziggy Bubba
27.07.2008 21:53:45

sitä paitsi huomattavasti mielenkiintoisempaa mielestäni on se että mainitsen monia muitakin idoleikseni profiilissani... aijjjjettä se toimiikin hyvin tässä keskustelussa se itävaltalainen nostalginen henkilö :D

Jep, aika kummasti jengi tuohon sun laiskaan provoon tarttuu. Tuon nazi-teemoilla leikittelyn kun luulisi olevan se ankein ja kulunein herkkähipiäisten pelottelukeino. Vaan, kyllä se kai yhä toimii - kysykää vaikka Slayeriltä, Marilyn Mansonilta ym., ym :P

Enemmän mua häiritsee nuo selkeästi "rasistista vibaa" sisältävät kommentit MrQ:n osalta... That's not cool, kuten sanotaan.
MrQ
27.07.2008 22:04:49 (muokattu 27.07.2008 22:08:10)
Jep, aika kummasti jengi tuohon sun laiskaan provoon tarttuu. Tuon nazi-teemoilla leikittelyn kun luulisi olevan se ankein ja kulunein herkkähipiäisten pelottelukeino. Vaan, kyllä se kai yhä toimii - kysykää vaikka Slayeriltä, Marilyn Mansonilta ym., ym :P

kun se ei ole provo. se on siinä syystä. samalla tavalla kuin ne muutkin.

Enemmän mua häiritsee nuo selkeästi "rasistista vibaa" sisältävät kommentit MrQ:n osalta... That's not cool, kuten sanotaan.

mhhh. rasismia ne sisältävät siinä vaiheessa kun voidaa eksplisiittesesti todistaa että negatiivinen ulosanti johtuu etnisyydestä.

ollaan rehellisiä, vähemmän mä tätä paskaa heittäisin ellei jengillä olisi niin suurta vaikeutta kunnioittaa isäntäkulttuuria mutta uskopa pois: saman syyn takia en halua mennä tallinnaa lähelekään ja jos ulkomailla olen niin pysyn mailin verran etäällä briteistä ja israelilaisista.

Siinä on kaksi porukkaa jotka ei tottavie osaa käyttäytyä.

Mistä tässä on kyse, mikä on mun motivaatio, on se että yleismaailmallisesti jengi vois ihan oikeasti lakata käsittelemästä jengiä jonkun vitun rotukriteerin mukaan ja keskittyä rikoksen kontekstiin: ruokkivaa kättä pureva henkilö ei mielestäni ansaitse mitään sympatiaa.

E: sori mutta "rasistinen viba" ei riitä. Mä en tänne kirjoittelisi tällaisia jos mulla ei olisi nimenomaan "etnopositiivista" taustaa. Vituttaa kerta toisensa jälkeen puolustella itseään mutta oikeastaan... ei tämä ole mun vikaani. Se on tän ajan trendi olla näkemättä metsää puulta ja tuntea olonsa paremmaksi kun on liberaali ja kaukana siitä paskasta mitä kulttuurien yhteentörmäys tuottaa.

ja etnopositiivisella tarkoitan tasan sitä että haluaisin nähdä mnetin jäsenen jolla on enemmän ulkomaalaisia tai ulkomaalaistaustaisia ystäviä kuin minulla.

Ihme kyllä nimim. heroin taitaa olla sellainen. katoppas vaan vittua! sehän on kanssa natzi sympati seeraaja massa murhaaja!
Pieni rumpalipoika
27.07.2008 22:08:20 (muokattu 27.07.2008 22:10:35)

Niin. Mä _luulen_ näkeväni rasismin ja realiteettien eron ja niin taitaa MrQ:kin luulla. Se on vain niin vaikeaa puhua näistä asioista, koska suurimmalle osalle asia on täysin mustavalkoinen. Ja nimenomaan mustavalkoinen. Kaikki kritiikki, joka ei kohdistu puhtaan valkoisen ihonvärin omaavaan etniseen ryhmään, menee rasismiksi automaattisesti.

Rasismi on mulle systemaattista syrjintää. Musta se ei ole rasismia, että rakkaat heimoveljeni, mustalaiset, leimaan suurelta osin paskasakiksi. Ja leimaan heidät sellaisiksi omien kokemusteni perusteella. Mä en leimaa manneja (natiivimanneja) siis miksikään heidän rotunsa tai taustansa takia. En leimaa esimerkiksi rötösteleviä romanialaismuusikoita siksi, että he ovat muusikoita tai koska ovat romanialaisia. Mä leimaan heidät tekojensa takia.

Aivan samalla tavalla leimaan kotimaisia nistejä, nilkkejä, deekuja, näpistelijöitä, pummeja, what ever, paskasaksi jotka voitaisiin karkeasti ajateltuna päästää vaivoistaan. Jos joku näiden perusteella _leimaa_ mut rasistiksi (varsinkin jossain netissä tuntematta mua ollenkaan), olen mielelläni rasisti. Ei paina paljoa.

Edit. Haha. Kirjotettiin aika pitkälti samoja juttuja hieman eri kantilta MrQ:n kanssa samaan aikaan. Olin itseasiassa kirjoittamassa myös britti-sioista, mutta jätin sen pois. Vaikka näemmä olemme MrQ samoilla linjoilla tässä, niin me on selvästi päästy lopputulokseen eri kautta. Ja tässä asiassa silläkin on todella paljon merkitystä.
MrQ
27.07.2008 22:15:33 (muokattu 27.07.2008 22:17:05)
Rasismi on mulle systemaattista syrjintää. Musta se ei ole rasismia, että rakkaat heimoveljeni, mustalaiset, leimaan suurelta osin paskasakiksi. Ja leimaan heidät sellaisiksi omien kokemusteni perusteella. Mä en leimaa manneja (natiivimanneja) siis miksikään heidän rotunsa tai taustansa takia. En leimaa esimerkiksi rötösteleviä romanialaismuusikoita siksi, että he ovat muusikoita tai koska ovat romanialaisia. Mä leimaan heidät tekojensa takia.

vähän sama. painopiste on etnisyydellä tällä kertaa siksi että Oikealla Tavalla Ajatteleva Fiksu Älykäs Nuori ei voi hyväksyä sellaista ajatusta että etnoja kritisoidaan ylipäätään ollenkaan ja jos ne sikailevat se ei johdu heistä vaan historiasta ja paskasta yhteiskunnasta jossa joutuvat kärsimään.

Siksi minä painotan tätä hommaa: kulttuurit ovat erilaisia ja kun ne törmäävät sen sijaan että kanssaelävät: näin tapahtuu. Hipit antoivat kaikkensa ja mitä saivat?
mutta sillä ei ole väliä. Oleellista on että mrq on kansallis sosialisti eugenisti narkkari.

kristus. :D

Aivan samalla tavalla leimaan kotimaisia nistejä,olen nilkkejä, olen deekuja, olen näpistelijöitä, pummeja, what ever, paskasaksi jotka voitaisiin karkeasti ajateltuna päästää vaivoistaan. Jos joku näiden perusteella _leimaa_ mut rasistiksi (varsinkin jossain netissä tuntematta mua ollenkaan), olen mielelläni rasisti. Ei paina paljoa.

emminä ainakaan. jaan saman asenteen :D

Edit. Haha. Kirjotettiin aika pitkälti samoja juttuja hieman eri kantilta MrQ:n kanssa samaan aikaan. Olin itseasiassa kirjoittamassa myös britti-sioista, mutta jätin sen pois. Vaikka näemmä olemme MrQ samoilla linjoilla tässä, niin me on selvästi päästy lopputulokseen eri kautta. Ja tässä asiassa silläkin on todella paljon merkitystä.

Joku sentään tajuaa. Mutta näköjään se on oikeasti niin että pitää olla aikuinen että ymmärtää nämä asiat. muutkin kuin yksittäisten lauseiden kontekstistaan irroittamisen kautta. :D
MrQ
27.07.2008 22:22:43
Joku voisi muistaa että herrojen mugabe ja tutu summuiden harjoittama toiminta on presiis samaa meininkiä kuin vaikkapasten exxonin hallituksen ja hra. bushin.

ero on siinä että ykän frendit hoitaa homman niin ettei omalla maalla ammuta alempirotuisia.
Pieni rumpalipoika
27.07.2008 22:40:32

vähän sama. painopiste on etnisyydellä tällä kertaa siksi että Oikealla Tavalla Ajatteleva Fiksu Älykäs Nuori ei voi hyväksyä sellaista ajatusta että etnoja kritisoidaan ylipäätään ollenkaan ja jos ne sikailevat se ei johdu heistä vaan historiasta ja paskasta yhteiskunnasta jossa joutuvat kärsimään.

Niin. Mulle henkilökohtaisella tasolla lähtökohta sen sijaan aina on se, että etnisellä alkuperällä ei ole merkitystä. Se että joissain ryhmissä (oli se ryhmää yhdistävä tekijä sitten rotu, asuinpaikka, sosiaalinen status, lukutaito jne.) esiintyy rikollista toimintaa, työttömyyttä tai mitä tahansa asiaa enemmän kuin toisissa, on musta vain tilastollinen tosiasia.

Mulkku on mulkku, oli se sitten taskuvaras Romaniasta, nisti Kantsusta tai Reiska puistosta. Tai allekirjoittanut itä-Helsingistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)