Ziggy Bubba 31.01.2007 16:09:38 (muokattu 31.01.2007 16:10:08) | |
---|
Harmittaa kyllä Katran puolesta jos hänelle koituu ongelmia taustatiimin munailuista. Enemmän mua harmittaa jos tuo kiekuja valitaan edustamaan Suomea euroviisuihin - vaikkei sekään mun mielenterveyttäni juuri horjuta. Vaikka tuo Katran biisi ei olisikaan lain mukaan plagiaatti, niin ainakin se on mauton "rip-off" bändin tyylilajia ja konseptia myöten. P.S. Esitän eriävän mielipiteen Risto Asikaisen nerokkuutta koskien; Mieleeni ei tule yhtäkään "kuolematonta" kappaletta joka olisi miehen kynästä lähtenyt. Suuri osa noista biiseistä unohtuu yhtä nopeasti kuin niitä esittävät "yhden hitin ihmeet". Se perinteinen purukumi-vertaus sopii mun mielestä tähän kohtaan aika kivasti. Myspace.com/Crookmachine |
Sinap 31.01.2007 16:23:13 | |
---|
Oishan se tietty ihan jees tarjota sitten lähteitä noille väitteille. Jos esittää lähdekritiikkiä tiedotusvälineitä kohtaan, niin toki voi odottaa kokevansa saman tuomion muilta täällä. Väitteet? Mielestäni olen painottanut koko ajan, etten väitä. On täällä ihmiset väittäneet plagiaatiksi ja toiset puolustaneet tiukasti. Mun on ollu tarkotus vaan kaivaa asioita, joita tälläsessä tapauksessa VOISI olla takana. Sain juuri faktatietoa asiasta, joten lopetan spekuloinnin tähän. Olen jäävi. Kiusantekijät sahasivat Kouvolan rautatieasemalla vanhan puun - Meitä on moneen junaan, kommentoi VR:n puutarhuri. |
McNulty 31.01.2007 16:25:19 | |
---|
P.S. Esitän eriävän mielipiteen Risto Asikaisen nerokkuutta koskien; Mieleeni ei tule yhtäkään "kuolematonta" kappaletta joka olisi miehen kynästä lähtenyt. Nylon Beatin koko tuotanto. Miten voi unohtaa esim. Rakastuin Mä Luuseriin-biisin? :) Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
ilopertti 31.01.2007 16:28:57 | |
---|
Ylen nettisivulta: "Yleisradio tutki plagiointiepäilyt, ja avuksi kutsuttiin neljä ulkopuolista musiikin asiantuntijaa arvioimaan kappaleiden samankaltaisuutta. Asiantuntijat olivat Kalle Torniainen, Veikko Samuli, Riku Niemi ja Pertti Haverinen." Räkärodeon foorumilta: "Raadin jäsen Kalle Torniainen on Katran rumpali, raadin toinen jäsen Veikko Samuli säveltänyt Asikaisen työtoverina biisejä mm. Kikalle, raadin kolmas jäsen Pertti Haverinen tuottanut Asikaisen kanssa biisejä mm. tangokuningas Tommi Soidinmäelle ja Sasha Helmikalliolle. Neljäs jäsen Riku Niemi on kai ainoa, jolla ei tiettävästi kytköksiä Asikaiseen." Lähde: imperiumi.net "xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" |
Walrus 31.01.2007 16:37:31 | |
---|
Ylen nettisivulta: "Yleisradio tutki plagiointiepäilyt, ja avuksi kutsuttiin neljä ulkopuolista musiikin asiantuntijaa arvioimaan kappaleiden samankaltaisuutta. Asiantuntijat olivat Kalle Torniainen, Veikko Samuli, Riku Niemi ja Pertti Haverinen." Räkärodeon foorumilta: "Raadin jäsen Kalle Torniainen on Katran rumpali, raadin toinen jäsen Veikko Samuli säveltänyt Asikaisen työtoverina biisejä mm. Kikalle, raadin kolmas jäsen Pertti Haverinen tuottanut Asikaisen kanssa biisejä mm. tangokuningas Tommi Soidinmäelle ja Sasha Helmikalliolle. Neljäs jäsen Riku Niemi on kai ainoa, jolla ei tiettävästi kytköksiä Asikaiseen." Lähde: imperiumi.net Hoho, noissa piireissä ei näköjään tunneta käsitettä JÄÄVI :) Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Jormaz 31.01.2007 16:43:16 | |
---|
Mun mielestä on aika turhaa purkaa biisi paperille jos se kuulostaa samalta, riippumatta siitä mikä biisi milloinkin on epäilyn alla. Miees... |
Karlsson 31.01.2007 16:46:58 | |
---|
Mun mielestä on aika turhaa purkaa biisi paperille jos se kuulostaa samalta, riippumatta siitä mikä biisi milloinkin on epäilyn alla. Todistettiinko juuri, että kappaleen nuoteilla ja kuulokuvalla ei ole yhteyttä? "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies |
Mohla 31.01.2007 17:11:58 (muokattu 31.01.2007 17:14:49) | |
---|
Räkärodeon foorumilta: "Raadin jäsen Kalle Torniainen on Katran rumpali, raadin toinen jäsen Veikko Samuli säveltänyt Asikaisen työtoverina biisejä mm. Kikalle, raadin kolmas jäsen Pertti Haverinen tuottanut Asikaisen kanssa biisejä mm. tangokuningas Tommi Soidinmäelle ja Sasha Helmikalliolle. Neljäs jäsen Riku Niemi on kai ainoa, jolla ei tiettävästi kytköksiä Asikaiseen." Tuo Kalle Torniaisen osuus on ainakin täyttä potaskaa. Tämän tiedon lähde on varmasti erittäin luotettava... Virallista faktaa: Band Members: Katra - Vocals// Jaakko Järvensivu - Drums// Johannes Tolonen - Bass// Kristian Kangasniemi - Guitar// Tom Gardiner - Guitar // Jani Wilund - Keyboards//Lähde: http://www.mypspace.com/katramusic EDIT: Touhu alkaa mennä niin typeräksi ettei jaksa enää edes kiinnostaa. Varsinainen pointtihan tässä on jo selvinnyt. Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Tympee Huttunen 31.01.2007 17:15:16 (muokattu 31.01.2007 17:15:33) | |
---|
Ylen nettisivulta: "Yleisradio tutki plagiointiepäilyt, ja avuksi kutsuttiin neljä ulkopuolista musiikin asiantuntijaa arvioimaan kappaleiden samankaltaisuutta. Asiantuntijat olivat Kalle Torniainen, Veikko Samuli, Riku Niemi ja Pertti Haverinen." Räkärodeon foorumilta: "Raadin jäsen Kalle Torniainen on Katran rumpali, raadin toinen jäsen Veikko Samuli säveltänyt Asikaisen työtoverina biisejä mm. Kikalle, raadin kolmas jäsen Pertti Haverinen tuottanut Asikaisen kanssa biisejä mm. tangokuningas Tommi Soidinmäelle ja Sasha Helmikalliolle. Neljäs jäsen Riku Niemi on kai ainoa, jolla ei tiettävästi kytköksiä Asikaiseen." Lähde: imperiumi.net :D Muutenkin on hauskaa, kun "ulkopuoliset" asiantuntijat tulevat kertomaan, että kappaleet eivät kuulosta samanlaisilta, vaikka valtaosan mielestä asia on juuri toisin. Mun mielestä paska haisee todella pahalle, eikä mun päätä saa kääntymään joku asiantuntija, joka ilmaisee paperilla kakan haisevan oikeasti todella hyvälle. |
ilopertti 31.01.2007 17:17:10 | |
---|
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" |
rockitsb 31.01.2007 17:18:32 (muokattu 31.01.2007 17:20:29) | |
---|
Tuo Kalle Torniaisen osuus on ainakin täyttä potaskaa. Tämän tiedon lähde on varmasti erittäin luotettava... Potaskaa, mutta ei ihan täyttä. Googlaamalla selvisi että on ollut Katran rumpalina aikaisemmin ja on toiminut mm. Popstars-yhtyeissä. edit. ja myöhässä..., ilmeisesti vaan tuolla sinkulla soittanut Katrassa. "kaunissti soi blues..." -veksi5
Bella Italia #5 |
Mohla 31.01.2007 17:18:42 | |
---|
Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Rotuvaari 31.01.2007 17:31:55 | |
---|
Hoh hoh hoo. Aivan uskomatonta! Tähän kiteytyy taas suomalainen musiikkibisnes. Pienet on piirit, kun asiantuntevat muusikot joutuu ottamaan kaveripiiristä. Tosin jenkeissä homma toimii samaan tapaan ihan politiikassakin. Kamut jeesaa, siitähän ne hyvät sellaiset tunnetaan. Jatkakaa. En ehkä ole yhtä komea kuin Elvis, mutta elossa olemisestani kiistellään vähintään yhtä paljon. |
Karlsson 31.01.2007 18:19:23 | |
---|
Kun otetaan huomioon, että Yle kasasi tuon asiantuntijaraadin, niin eikös se tarkoita, että myös Yle on tässä salajuonessa mukana? Tässä on nyt kyllä elämää suurempaa menossa. "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
Mohla 31.01.2007 19:22:22 | |
---|
Kun otetaan huomioon, että Yle kasasi tuon asiantuntijaraadin, niin eikös se tarkoita, että myös Yle on tässä salajuonessa mukana? Tässä on nyt kyllä elämää suurempaa menossa. Asikainen on lahjonu kaikki että Katra myis enemmän! Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Karlsson 31.01.2007 20:04:01 | |
---|
Asikainen on lahjonu kaikki että Katra myis enemmän! Illuminati-Asikainen! "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
Wiitala 31.01.2007 20:31:28 | |
---|
Mutta kyllä mun mielestä tämä Katran biisi on semmoista copypaskaa muutenkin, että ei sillä ainakaan edustuspaikkaa finaaliin saada. Joten huolet pois. :) "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
rainmaker 31.01.2007 20:41:33 | |
---|
Illuminati-Asikainen! Hoho! Tienasit juuri plussan. Itse aiheeseen. Sillä, miltä kappale paperilla näyttää ei todennäköisesti ole tavalliselle kuluttajalle mitään merkitystä. Tuon huomaa kuurokin, että intro ja kertsin alkuosa kuulostaa samanlaiselta, oli sitten plagiaatti tai ei. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Anonymous-jazz 31.01.2007 20:42:11 | |
---|
Asikainen on lahjonu kaikki että Katra myis enemmän! No eihän se mikään rahaton äijä ole ja YLE kyllä kumartaa rahalle :) Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
Anonymous-jazz 31.01.2007 20:43:54 (muokattu 31.01.2007 20:44:11) | |
---|
Mitähän jos joku tekisi seuraaviin euroviisuihin hard rock hallelujah biisistä transponoidun version eri sävellajissa missä nuotit vaan siirretään kahdeksasosalla eteenpäin. Voisi taas perustella että ei tässä ole nuotit samassa kohdassa. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |