![]() 02.12.2006 13:05:56 | |
---|---|
Juuh, sama juttu. Aika hullu ajatus että joku oikeasti jaksaisi sitä seurata. Kyllä munkin mielestä dadassa paskanpuhuminen on selän takana puhumista, käytännössä ainakin. A) kukaan vitun hullu ei sitä pysty vain seuraamaan taustalta että joskos täällä puhuttaisiin musta pahaa B) turhuuksissa ei toimi haku C) dadat saavat aina punaista lukkoa D) siellä puhutaan niin paljon että yksittäiset lauseet hukkuvat satavarmasti sekaan. Kyllähän joku tuttu, puolituttu tai puolituntematonkin siitä aina pikaviestiä pistää jos oma nimi vilahtaa dadassa. En muista missään muussa yhteydessä käyneenikään dadassa kuin tarkistamassa mitä musta on sanottu, tämä on tapahtunut ehkä neljä, viisi kertaa. Itsekeskeinen? ;D "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 02.12.2006 14:22:32 | |
Kyllähän joku tuttu, puolituttu tai puolituntematonkin siitä aina pikaviestiä pistää jos oma nimi vilahtaa dadassa. En muista missään muussa yhteydessä käyneenikään dadassa kuin tarkistamassa mitä musta on sanottu, tämä on tapahtunut ehkä neljä, viisi kertaa. Itsekeskeinen? ;D Etkä oo ?? Vai oletko ?? :-) | |
![]() 02.12.2006 14:25:44 | |
Musta alkais olla aika perustaa 'dadanvastustajien-dada'. Siellä vois sitten käydä purkamassa vitutustaan dadaajia ja sisäpiiriä kohtaan. | |
![]() 02.12.2006 15:06:11 (muokattu 02.12.2006 15:06:54) | |
En hoksannut tämmöistä ketjua aikaisemmin (ajattelin sen käsittelevän otsikon mukaista musiikkia), mutta mukailen tähän paria vanhempaa vanhempaa viestiäni. En tiedä, onko tästä mitään hyötyä, toteanpahan silti olevani kaikenlaisia sisäpiiri-foorumeita ja kutsuvierashuoneita vastaan. Uskokaa pois, se näivettää keskustelua ja heikentää Muusikoiden.netin yleistä tasoa enemmän kuin edistää sitä. Kivahan se on tietysti perustaa ikioma keskustelupiiri Dream Theaterista, rumpujen soitosta tai humppamusiikista kiinnostuneille, mutta miten sellainen piilokeskustelu palvelee kyseisistä aiheista innostunutta noviisia, joka kirjautuu ensimmäistä kertaa Muusikoiden.nettiin? Foorumien ideanahan olisi myös välittää tietoa. Ok, onhan aina yleiset osiot, mutta piilossahan olisi nähtävästi tarkoitus käydä spesiaalimpaa tietoa käsitteleviä juttuja. Ei sisäpiirissä keskustelemiseen tarvittaisi Muusikoiden.netin yksityishuonetta. Sähköposti tai messenger riittää tällä teknologia-aikakaudella ihan hyvin - vaikka eihän sitä tietenkään myönnetä. Ja ei, en ole katkera siitä, ettei virtuaalinen asemani tässä yhteisössä oikeuta minua paikkaan sisäpiirissä (asia, joka olisi saattanut kyllä hatuttaa 16-kesäisenä), mutta se tuppaa harmittamaan, että sielläkin saatettaisiin kiinnostavia keskusteluita vaikka soulista, The Beatlesista tai lahjakkaista singer/songwritereista. Kovempi moderointilinja kelpaisi minulle. Etenkin Yleistä -osiolta voisi laittaa "Mistä tunnet edellisen käyttäjän?" -tyyppiset ikuisuusketjut Sekalaista-osastolle, lukkoon tai Demin foorumille. Lisäksi moderaattoreina toimivien käyttäjien nimet ja ketjujen lukitusperusteet olisi kiva tietää. Ei syntyisi ainakaan sitä epämiellyttävää ajatusta siitä, että toisten käyttäjien rölötystä katsellaan sormien läpi. Minusta Muusikoiden.net on kuitenkin ollut hyvä keskustelufoorumi, ja on sitä toivottavasti myös vastaisuudessa, kiitos monien asiallisten ja fiksujen käyttäjien, joilla on tietoa ja asiantuntemusta melkein mistä tahansa musiikkiin liittyvästä aiheesta. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) | |
![]() 02.12.2006 15:32:43 | |
Jos oikeasti haluatte kovempaa moderointia niin käyttäkää sitä varoitusnappia. Se toimii ihan oikeasti. | |
![]() 02.12.2006 16:03:39 | |
Marlowe: En tiedä, onko tästä mitään hyötyä, toteanpahan silti olevani kaikenlaisia sisäpiiri-foorumeita ja kutsuvierashuoneita vastaan. Uskokaa pois, se näivettää keskustelua ja heikentää Muusikoiden.netin yleistä tasoa enemmän kuin edistää sitä. Kivahan se on tietysti perustaa ikioma keskustelupiiri Dream Theaterista, rumpujen soitosta tai humppamusiikista kiinnostuneille, mutta miten sellainen piilokeskustelu palvelee kyseisistä aiheista innostunutta noviisia, joka kirjautuu ensimmäistä kertaa Muusikoiden.nettiin? Foorumien ideanahan olisi myös välittää tietoa. Ok, onhan aina yleiset osiot, mutta piilossahan olisi nähtävästi tarkoitus käydä spesiaalimpaa tietoa käsitteleviä juttuja. Huoneiden hyöty on siinä, että ellei pääse välillä pois ja pakoon niiden noviisien kysymyksistä muusikoiden.netin sisällä, on ainoa vaihtoehto hylätä koko muusikoiden.netti ja paeta jonnekin muualle. Jos huoneilla saadaan houkuteltua osaavat vastaajat pysymään muusikoiden.netissä, siitä ei voi olla mitään haittaa. Noviiseja kyllä palvellaan, mutta ei koko sivusto voi pyöriä sillä tavalla aloittelijan ehdoilla, että jokainen ketju joudutaan vääntämään rautalangasta että kaikki varmasti ymmärtävät (se on huomattu, että ellei tätä pohjustusta tee, tulee kaiken maailman nollateoreetikkoja kertomaan omia mielipiteitään faktoina). On aivan pakko saada välillä puhua ammattiasioista rauhassa. Jos väitteeni tuntui tylyltä, käypä lukemassa aloittelijan-palstan vastauksia. Siellä sokea taluttaa sokeaa. :-) "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 02.12.2006 16:21:04 (muokattu 02.12.2006 18:15:45) | |
tulee kaiken maailman nollateoreetikkoja kertomaan omia mielipiteitään faktoina Aina välillä mietin että olenko tuommoinen? Kun joskus olen eksynyt elektroniikka/tietoliikenneinsinöörin koulutuksella ilman studiokokemusta nipottamaan siitä että polariteetin kääntäminen on eri asia kuin vaiheen siirtäminen. EDIT: jäinpäs miettimään että mikä minussa herätti tämän kommentin. Sitten aloin miettiä että eri keskustelualueilla taitaa olla omat sosiaaliset sääntönsä ja niiden hahmottaminen vie uusilta tulokkailta aikaa? jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång | |
![]() 02.12.2006 17:02:14 | |
Huoneiden hyöty on siinä, että ellei pääse välillä pois ja pakoon niiden noviisien kysymyksistä muusikoiden.netin sisällä, on ainoa vaihtoehto hylätä koko muusikoiden.netti ja paeta jonnekin muualle. Jos huoneilla saadaan houkuteltua osaavat vastaajat pysymään muusikoiden.netissä, siitä ei voi olla mitään haittaa. Noviiseja kyllä palvellaan, mutta ei koko sivusto voi pyöriä sillä tavalla aloittelijan ehdoilla, että jokainen ketju joudutaan vääntämään rautalangasta että kaikki varmasti ymmärtävät (se on huomattu, että ellei tätä pohjustusta tee, tulee kaiken maailman nollateoreetikkoja kertomaan omia mielipiteitään faktoina). On aivan pakko saada välillä puhua ammattiasioista rauhassa. Jos väitteeni tuntui tylyltä, käypä lukemassa aloittelijan-palstan vastauksia. Siellä sokea taluttaa sokeaa. :-) ... tuollako se aloittelijan-palstan taso nousee?? toisaalta: en erityiseti ole huomannut esim. studiotyö -palstalta, että ammattilaisempiin aiheisiin noviisit olisivat menneet sotkemaan toisaalta 2: Kivi kyllä on ajoittain kovastikin paneutunut neuvojen antamiseen noviiseillekin - minunkin kysymyksiini on tullut hyvät vastaukset. Vaan - josko ottaisi rennommin, eikä yrittäisikään oikoa kaikkea maailmassa liikkuvaa väärää tietoa ... isommatkin organisaatiot on siinä epäonnistuneen ;-) Musisointi- ja studiohommissa tuntuu olevan kysyntää hyvästä suomenkielisestä opaskirjallisuudesta - olisiko Rokkibändin ABC:n laajentamiselle tilausta?? Soitetaan jamia! | |
![]() 02.12.2006 17:42:26 | |
Ihminen kun on sosiaalinen eläin ja haluaa turista muiden samanmielisten kanssa. Ei siinä sen kummempaa. | |
![]() 02.12.2006 18:20:54 | |
Ihminen kun on sosiaalinen eläin ja haluaa turista muiden samanmielisten kanssa. Ei siinä sen kummempaa. Olen samaa mieltä. Ite oon pörränny täällä vuoden päivät ja alkuinnostuksen laannuttua mun jutut on muuttunu yheksänkytprossasesti ihan paskanjauhannaksi ja rölöttämiseksi. Ei kai se haittaa, kunhan osaa olla tappelematta, eikä ihan päin näköä vittuile. Se on kyllä totta, että osa ihmisistä on vaan herkkänahkaisempia kuin toiset ja siitä ne kinastelut sitten joskus saa alkunsa. Kyllä täällä viihtyy ja tietoakin saa jos tarvii, kuten juttuseuraakin myös. Dadassa mä en pärjää, pari kertaa oon kokeillu. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta | |
![]() 02.12.2006 18:35:31 | |
Jos väitteeni tuntui tylyltä, käypä lukemassa aloittelijan-palstan vastauksia. Siellä sokea taluttaa sokeaa. Ehkä se on kuitenkin mukavampi kävellä yhdessä päin punaisia, kun niin moni vain katselee sivusta...;-) Ei kiitos...minulla on jo pingviini. | |
![]() 02.12.2006 20:44:33 | |
"Mistä tunnet edellisen käyttäjän?" -tyyppiset ikuisuusketjut Sekalaista-osastolle, lukkoon tai Demin foorumille. Mistä muistan Marlowen? Piitlesistä ja siitä, että ainakin kolmessa näkemässäni ketjussa se vaahtoaa tuosta samasta ketjusta. Surullista tässä on se, että joidenkin täytyy puolustella tämän paikan olemassaoloa. Eipä muuta juuri. Nykyisinä vaikeina aikoina olen ollut pakotettu ymmärtämään, että ainakin pari läheisintä ystävääni asuu täällä. Kovin vaikeaa myöntää edes itselleni. Toisen niistä olen jopa nähnyt elävänä. Kiitos M.net, olet tärkeämpi kuin uskotkaan! I got run over by truth one day. Didn't see the red light. | |
![]() 02.12.2006 21:04:44 | |
Surullista tässä on se, että joidenkin täytyy puolustella tämän paikan olemassaoloa. Eipä muuta juuri. Nykyisinä vaikeina aikoina olen ollut pakotettu ymmärtämään, että ainakin pari läheisintä ystävääni asuu täällä. Kovin vaikeaa myöntää edes itselleni. Toisen niistä olen jopa nähnyt elävänä. Kiitos M.net, olet tärkeämpi kuin uskotkaan! Tämä on kyllä helvetin totta. Paha kello kuuluu helposti kauas ja negaatio ottaa usein vallan. Mutta niin se tottajumalauta on, että m.net on paljon muutakin kuin pelkkä keskustelupalsta. Myös minulle. Täällä on tullut tutustuttua ihmisiin, joista on tullut todella tärkeitä ja läheisiä. Ja yhtä suuri juttu on se, että on itse tullut läheiseksi joillekin. Se on, meinaan, lähes käsittämätöntä. Kun meitä kaikkia ei tosiaan ole siunattu niillä sosiaalisilla taidoilla... Your funeral, my trial. | |
![]() 02.12.2006 21:18:45 | |
No, oliko se edellinen vertaus sitten kohdillaan tosiaan? Toki siihen on hyvä tarrautua, jos halutaan mustamaalata tuota dada-juttua. No ei todellakaan ollu, eikä se siitä hirveesti paremmaks muuttunu uudemmallakaan vertauksella, kuten sanoin. Öö, ihan yleisellä tasollahan tässä on puhuttu, ei susta. Joo, oli ihan millä tasolla tahansa. Piti vaan huomauttaa, ettei muhun yhdistetä tommosta mielikuvaa. Edelleen, nuo dada-ketjut eivät ole paikkoja, joissa puhutaan pääasiallisesti paskaa muista. Paskaa siellä puhutaan, mutta kiusaamiskerho tai joku sisäpiirin runkkausrinki se ei ole. Harmi, että se välillä näin ulkopuoliselle näyttää juurikin siltä sisäpiirin runkkausringiltä. Esimerkkejäkin taisin laittaa ketjun toisella sivulla. Mutta eipä siinä, pitäkää dadanne. Onhan niistä enemmän iloo monille, kun mitä niissä huonoja puolia nään. Tulipahan vaan sanottua, kun sitä oikeen "kerjäsit" ketjun alkupäässä. Aamen | |
![]() 02.12.2006 21:19:15 | |
Mnet on tyypillinen asuinfoorumi eli täällä on iso porukka, jotka asioi pääasiassa täällä ja oleskelee säännöllisesti. Mä taas tapaan tehdä niin, että vaellan 5-6 foorumin välillä ja nappaan kiinni jos on jotain kiinnostavaa. Aika herkästi kommentoin kyllä kieltämättä. Nykyään keskitän kylläkin uudet ketjut erääseen toiseen foorumiin kuin tänne siitä yksinkertaisesta syystä, että olen sen ylläpitäjä. Nyt kun on tekijänoikeushullutuksesta eroon päästy (mitä mä sanoin kivi siitä, että kun me lopetetaan, TO-keskustelu loppuu paljolti siihen), niin täällä kommentoi lähinnä jotain bändiasiaa tai uutta kiinnostavaa ketjua. En mä jaksa mitään löpinää kauheasti harrastaa, yritän pitää sen elämänkin jossain taka-alalla. Varmasti kussakin foorumissa on kausittaista - välillä hehkuu, välillä sammuu. | |
![]() 03.12.2006 11:08:19 | |
Wikissä ongelmana vaan on että teksti pitäisi kirjoittaa ns. asiamuotoon ja jäsennellä, josta taas seuraa se että kovin moni ei jaksa kirjoittaa asiasta ja artikkelit tahtovat jäädä tyngiksi. Lisäksi wiki-muotoinen teksti ei tuo esille sitä että kirjoitus on kirjoittajansa MIELIPIDE. Kitarakamaahan on vaikea arvostella objektiivisesti, jokainen kun tykkää vähän erilaisista asioista. Ja kyllä, Wiki olisi hieno asia jos täältä oikeasti saadaan innostusta. (Skitta.netissä muuten on tuollainen raakile) e. http://www.skitta.net/wiki/index.php/Etusivu Kun oli tästä wikistä puhetta, ja yhtenä ongelmana nähtiin se että wikissä tekstin pitää olla tietyllä tavalla muotoiltua, niin tämä pätee lähinnä Wikipedia-säätiön ylläpitämiin virallisiin wiki-projekteihin, mutta kuka tahansa voi perustaa oman wikin, ja asettaa sille aivan omat säännöt ja suuntaviivat. Se että esimerkiksi tuo skittawiki näyttää tietosanakirjamaiselta, johtuu osittain siitä että kirjoittajat ovat mieltäneet sen tietosanakirjamaiseksi, vaikka sen voi mieltää myös jollain toisella tapaa, ja osittain ehkä siksi että sisältö on ensihätään kopioitu suoraan wikipediasta. Esimerkiksi tuonne skitta.netin wikiin voisi ihan hyvin alkaa kirjoittamaan vaikka kama-arvosteluja, eikä tekstin tarvitse olla mitenkään neutraalia, tai kolmannessa persoonassa kirjoitettua. Sekin voisi riittää että omat mielipiteensä allekirjoittaa (anonyymi nimimerkkikin riittää), jotta lukijalla eivät mene eri kirjoittajien sanomat sekaisin. Tämän toteutuminen vaatii vain sen että ihmiset itse vaivautuisivat. Tuo wikipedian ja muiden wikien sisällön arvosteleminen on vähän kuin näkisi maassa roskan, huolestuisi kaupungin siisteydestä, näkisi viiden metrin päässä roska-astian, ja ottaisi sitten aloitteen omiin käsiinsä...eli kirjoittaisi Helsingin Sanomien yleisönosastolle. | |
![]() 03.12.2006 11:18:24 | |
Kun oli tästä wikistä puhetta, ja yhtenä ongelmana nähtiin se että wikissä tekstin pitää olla tietyllä tavalla muotoiltua, niin tämä pätee lähinnä Wikipedia-säätiön ylläpitämiin virallisiin wiki-projekteihin, mutta kuka tahansa voi perustaa oman wikin, ja asettaa sille aivan omat säännöt ja suuntaviivat. Tätä juuri yritin sanoa. Itse pystytin itselleni wikin omia opintomuistiinpanojani varten, ovat nyt paremmassa järjestyksessä kuin erillisinä tiedostoina. Esimerkiksi tuonne skitta.netin wikiin voisi ihan hyvin alkaa kirjoittamaan vaikka kama-arvosteluja, eikä tekstin tarvitse olla mitenkään neutraalia, tai kolmannessa persoonassa kirjoitettua. Näin juuri, ja koko wikin rakennekin koostuu käyttäjien luomista ja editoimista sivuista joten sinne voinee "perustaa kama-arvostelu -alueen". Itseäni vain pelkkä skittawiki ei kiinnosta, oma musiikinharrastukseni on laaja-alaisempaa. jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång | |
![]() 03.12.2006 11:25:19 (muokattu 03.12.2006 11:25:52) | |
Mua taas tympii tuo lyriikkapalstan kuoleminen. Eihän siellä saa nykyään yhden yhtä kommenttia jos jonkun tekstin laittaa. Sit jos jonkun saa niin siinä on kaksi lausetta joissa toisessa mainitaan ohimennen se teksti ja toisessa mainostetaan omaa tekstiä :D Pyrinkin nyt kommentoimaan mahdollisimman paljon siellä palstalla just niitä tekstejä jotka ei oo saanu yhtään kommentteja, niin ehkä sitte munki tekstit sais. Tämmönen kultainen sääntö -periaate. harmi kans ton demoalueen kuoleminen mut se ei toisaalt haittaa niin paljon ku on kuitenkin paikkoja esim mikseri missä saa kyllä biiseilleen kommenttia.. edit:liikojen hymiöiden poisto Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö. | |
![]() 03.12.2006 11:42:54 | |
Itseäni vain pelkkä skittawiki ei kiinnosta, oma musiikinharrastukseni on laaja-alaisempaa. Se on käsittääkseni vain nimi, joka juontuu tuosta skitta.netistä, mutta siis aihe ei ole mitenkään rajattu pelkästään kitaroihin, vaan sinne kelpaa mikä tahansa musiikkiin liittyvä. | |
![]() 03.12.2006 11:48:19 | |
No ei todellakaan ollu, eikä se siitä hirveesti paremmaks muuttunu uudemmallakaan vertauksella, kuten sanoin. Pitänee lopettaa niiden käyttö, en osaa. Joo, oli ihan millä tasolla tahansa. Piti vaan huomauttaa, ettei muhun yhdistetä tommosta mielikuvaa. Selvä, ei ollut tarkoitus yksilöidä näitä mihinkään tai keneenkään. Harmi, että se välillä näin ulkopuoliselle näyttää juurikin siltä sisäpiirin runkkausringiltä. Esimerkkejäkin taisin laittaa ketjun toisella sivulla. Vapaamuotoisesta keskustelusta löytynee ihan mitä vaan. Mutta eipä siinä, pitäkää dadanne. Onhan niistä enemmän iloo monille, kun mitä niissä huonoja puolia nään. Tulipahan vaan sanottua, kun sitä oikeen "kerjäsit" ketjun alkupäässä. Kritiikki sekä keskustelu on toki paikallaan ja itse olisin surullinen, jos näistä tulisi jonkinlaisia keskinäisen vallan kerhoja. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)