tuluppa 23.12.2006 10:14:50 | |
---|
Ma siirryin winampista itunesiin ihan sen takia ku koen tuollaisen soittolistameiningin ja nopean selattavuuden itelleni käyttökelpoisemmaksi ku yksittäisten albumien kanssa kikkailun med winamp. Oha tuossa jotain viilattavaa, mutta en nyt aivan pysty yhtymään niihin kaikkiin negatiivisiin kommentteihin mitä tuohon softaan liitetään, mulla on toiminut oikein mainiosti. Nopeammin voisi kyl käynnistyä ja parin hätäisen päivityksen apple oisi voinut jättää julkaisematta. Kai se 8gigan nano täytyy ostella. Tuntuu että tuo systeemi on tehty ihmiselle. |
gandar 23.12.2006 13:49:31 | |
---|
30 gigan iPodin onnellinen omistaja olen minäkin. Muutamia ongelmia on ilmennyt, mm. kappaleiden omituista skippausta ja iTunesin kaatumista, mutta toisaalta kaikki ongelmat ovat ratkenneet uusimmalla päivityksellä ja uudelleensynkronisoinnilla. Ceci n'est pas une signature |
Nuuskamuikkunen 23.12.2006 17:51:20 (muokattu 23.12.2006 17:57:11) | |
---|
Sori tytöt ja pojat, mutta kopiontisuojattuja levyjä ei saa muuttaa mp3-muotoon enää. Entäs OGG-formaattiin? Minä olen siirtänyt kaikki levyni ulkoiselle kovalevylle OGG-formaattiin. Ei tarvitse joka kerta alkaa plarailemaan levyhyllyä, kun haluaa kuunnella tietyn biisin. CDex pakkaa, ja foobar2000 ja iAudio:n X5L toistaa musiikin. iAudio X5L |
Ziggy Bubba 23.12.2006 18:25:41 | |
---|
Sori tytöt ja pojat, mutta kopiontisuojattuja levyjä ei saa muuttaa mp3-muotoon enää. Olen valmis uhmaamaan kohtaloani, gulp! :P www.mikseri.net/sigkk My musique |
PekkaM 23.12.2006 18:32:10 | |
---|
Sori tytöt ja pojat, mutta kopiontisuojattuja levyjä ei saa muuttaa mp3-muotoon enää. Aiheen vierestä: Ei ole muuten vajaan 500 levyn hyllyyni eksynyt edelleenkään kuin yksi suojattu levy eli Velvet Revolver - Contraband. Sekin tosin rippaantui naurettavan helposti, joten en tiedä voiko sitä pitää vahvana suojauksena, jonka kierto olisi kiellettyä (palstapolliisille tiedoksi: rippasin sen ennen kuin kiellettiin). Vain yksi levy on jäänyt suojausten vuoksi ostamatta ja sekin oli Iron Maidenin livelevy, jonka olisin hankkinut lähinnä täydellisen kokoelman vuoksi... |
south_of_heaven 23.12.2006 19:01:36 | |
---|
Ainoa varsinainen suojaus levyissäni mikä on häirinnyt halutessani laittaa mp3-soittimeen musiikkia on tuo Amoralin Decrowning. Että kiitos siitä. Ei ole tullut paljoa kuunneltua kun sen täytyy kerran olla niin hankalaa. itki south_of_heaven |
32788 23.12.2006 20:08:15 | |
---|
Mulla on aika montakin kopiosuojattua levyä mutta kaikki ne on nätisti iTunesilla rippautuneet... Mites on, kun tuo iTuneshan löytyy mäkeistä valmiina, niin eikös se ole sallittua, jos sen voi "vahingossa" ripata? |
PekkaM 24.12.2006 14:20:28 | |
---|
Juuri kun pääsin kehumasta iPodia laitteena, päättikin se vetäistä tietokantansa jonkinlaiseen solmuun. Tiesittekö muuten, että Apple ei tarjoa minkäänlaista sähköpostitukea, ainoastaan foorumin, jossa käyttäjät saavat neuvoa toisiaan? Jos haluat puhelimitse apua iPodisi käyttöön, maksaa se 35€ per ongelma. Tuossa ongelmani niin kuin sen kirjoitin Applen foorumille, en jaksa kääntää: Yesterday I experienced "the demo effect" while showing my new iPod to a friend. All the songs were also listed under the videos in the iPod's menu and videos were also listed under songs. No matter where I played them from, I only got audio and the screen layout was same as playing a song with the CD-cover image showing up a screenshot of the video. Today I connected to iTunes which in turn showed my iPod as having no videos at all and all the videos listed among the songs. After disconnecting the iPod, the video menu on it was also empty andthe videos listed under the songs wouldn't play at all. Now I've restored the iPod and currently am moving all the music back to it. What really bugs me though is that I have to recode all the videos to mpeg4 since I didn't save those 320x240 versions on my Windows hdd... From what I've read, I'm not the only person who's had this happen. Is Apple aware or do they read these forums? I just spent half an hour looking for some kind of support email address just to notify them of this problem but came up with none. I'm sure as **** not going to pay money to call one of their support numbers and inform them that their product has problems. |
Omk 25.12.2006 12:31:27 (muokattu 25.12.2006 12:34:04) | |
---|
Millä laadulla kannattaa Kopioida CD:ltä koneelle noi biisit että se kuulostaa hyvältä mp3:sessa, onko mitään järkeä esim 320kbps : D? millä kannattais? ps. ja vielä että mp3 vai wma- tiedostoina? toi creativen ohjelmal ei kyl kai voi muuttaa cd:t kuin wma? !" |
PekkaM 25.12.2006 12:32:13 | |
---|
Millä laadulla kannattaa Kopioida CD:ltä koneelle noi biisit että se kuulostaa hyvältä mp3:sessa, onko mitään järkeä esim 320kbps : D? millä kannattais? Itse olen suosinut EAC + LAME yhdistelmää ja 192kbps/VBR. |
Omk 25.12.2006 12:35:38 | |
---|
ööh, oon vähän pihalla näistä. Mitä nuo EAC ja LAME mahtaa tarkottaa? !" |
PekkaM 25.12.2006 13:04:36 | |
---|
ööh, oon vähän pihalla näistä. Mitä nuo EAC ja LAME mahtaa tarkottaa? Ne on ohjelmia, joilla levy ripataan ja pakataan. Molemmat saa täältä: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/ |
Nuuskamuikkunen 26.12.2006 09:39:13 | |
---|
Juuri kun pääsin kehumasta iPodia laitteena, päättikin se vetäistä tietokantansa jonkinlaiseen solmuun... Ikävä ongelma tosiaan. Löytyisikö siihen jotain uudempaa firmwarea tai vastaavaa, vai saako niitä ylipäätään päivitettyä? iAudio X5L |
Cathi777 27.12.2006 22:19:29 | |
---|
http://www.sony.fi/view/ShowProduct … ew&category=PAW+Network+Walkman Tuollasien omistan ja oikein mainio peli. Pienikokoinen, tyylikäs ja erittäin kestävä. Hintakaan ei ole laatuun nähden päätähuimaava. Ainoa huono puoli on soittimen mukana tuleva softa jota ilman ei musiikkia laitteelle saa. Asian pystyy kuitenkin korjaamaan sonyn sivuilta saatavalla pikkuohjelmalla. Voisitko kertoa, että mikä tuo ohjelma on, kun en itse sitä löytänyt? Only pop music can break my heart... |
Isodee 28.12.2006 09:00:01 | |
---|
Itse olen ostamassa iPod nanoa, kun on kehuttu niin kovasti. Ainoa mikä tuossa häiritsee on soittimessa navigointi. Jostain luin että biisejä ei voisi etsiä ollenkaan Artistin nimellä? Eli artisteja ei saisi pitkäksi listaksi, jota sitten rullaillen etsiä oikea. Onko asia näin? Kyllä nanossa voi hakea artistin nimellä, samoin biisin nimellä tai levyn nimellä. Artistihaku on varmaan se näppärin, sieltä alta löytyy sitten vielä alavalikko jos nanossa on samalta artistilta useampi levy. Sieltä voi valita joko tietyn levyn tai "play all." Ihan kätevää. |
MaD PiAnIsT 28.12.2006 12:54:44 (muokattu 28.12.2006 12:55:01) | |
---|
Sanokaas nyt kokeneemmat, että kumpi soitin kannattaisi ostaa. Creativen Zen Vision M (30gb) vai Applen iPod (30gb)? Creativesta on ainakin itselle jäänyt halvan firman maku suuhun. Ainakin oma Creative Muvo v200 on alkanut rätisemään ja suhisemaan ja veljen samanlainen laite ei enää lähtenyt päälle. Joten enemmän olisin kääntymässä tuon iPodin puoleen. Mutta mites akun vaihto onnistuu Creativeen, koska iPodiinhan ei käsitykseni mukaan sitä itse pysty vaihtamaan rikkomatta koko laitetta? Kokemuksia molemmista laitteista saa laittaa. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
SuvantoJ- 28.12.2006 13:00:09 | |
---|
Kaiken iPod-hössötyksen keskellä täytyy todeta, että olen pari kuukautta sitten ostamaani Cowonin iAudio X5:een kyllä todella tyytyväinen. Soitin tunnistui Linuxissanikin suoraan USB-kovalevyasemaksi, eikä ole tarvetta ihmetellä erillisten ohjelmistojen kanssa jos haluaa musiikkia heittää sisään. Ja eipähän joudu kärsimään siitä onnettomasta bassotoistosta ;). Ainoa miinus tulee siitä, ettei USB-piuhaa tai laturia saa suoraan kiinni soittimeen, vaan tuohon täytyy pistää ensin kiinni tuo pieni välikappale, jossa on edellämainittujen lisäksi vielä linjaliitännät. Sopivaa soitinta etsiessäni ehdoton ykköskriteeri oli Ogg Vorbis -toiston mahdollisuus ja alunperin koitin etsiä iRiverin H1xx-sarjalaisia, kun niistä oli hyviä kokemuksia entuudestaan, mutta eipä niitä enää juuri liiku. iAudio X5 vaikutti ominaisuuksiensa ja revikoiden perustella varsin samanhenkiselta kuin iRiverin kalliimpi H3xx-sarja, joten loppujen lopuksi valinnan teko oli melko helppoa, vaikka maksoihan tämäkin aika paljon. Täytyy kyllä myöntää, että jo muutaman päivän päästä siirryin valmistajan omasta firmwaresta Rockboxiin ( http://www.rockbox.org/). Suosittelen ehdottomasti iPodistienkin ainakin kokeilevan, mukana kun tulee tuki Vorbis-toistolle ja vaikka mitä muuta kivaa :) M.A.C.H.O. # 3 - My name is spelt "Luxury Yacht" but it's pronounced "Throatwobbler Mangrove" |
Cujo 28.12.2006 13:10:37 | |
---|
koska iPodiinhan ei käsitykseni mukaan sitä itse pysty vaihtamaan rikkomatta koko laitetta?. No, ei se vissiin ihan mahotonta ole: http://www.ipodbatteryfaq.com/ "It is when pirates count their booty that they become mere thieves." |
SiwamieS 28.12.2006 18:09:29 | |
---|
http://www.pixmania.com/fi/fi/45615 … usys/mp3-soitin-i-dj-670-20-gb.htmlTuommoinen on ollut muutaman viikon käytössä... Hintaansa nähden tiugga vehje, ei ole suurempia ongelmia ilmennyt. Silloin tällöin skippaa yllättäen biisistä toiseen kesken biisin.. mutta suotakoon tuo vusykselle anteeksi.. ainakin siihen asti kunnes joku näyttää mulle halvemman 20gb kovalevysoittimen. Take your wings outside, you can't fly in here |
Fuzzy Boner 28.12.2006 18:14:20 | |
---|
Mä sain tollasen 60gigasen ipodin lahjaks. Samalla myös sellasen piuhan että pystyy laittamaan telkkariin kiinni. Leffoja + musaa. Jeah. (Enää pitäs oppia kääntämään DVD:t tunesille ja sieltä podiin. heh) Te-Pe-Vä |