Aihe: Pohdiskelua rockin tulevaisuudesta
1 2 3 4 550 51 52 53 5460 61 62 63 64
Lennu
07.08.2013 00:32:46

carnation: No onko sitä lähdettä? Muutenhan väitteesi on tosiaan vitsi.

Huoh http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=11522870
no is any good musics maked anymore...
Roadkill
07.08.2013 11:29:45

velipesonen: Tästä saadaan rockin elinajaksi

s. 5.7.1954 illalla Memphis, Tennessee, USA
k. 17.11.1986 klo 21 Berliini (Länsi), Saksan Liittotasavalta

32 vuotta, 4 kuukautta ja 12 vuorokautta.

Rock kuoli kun JFK sanoi olevansa berliiniläinen?
We all like metal and Whiskey! Livin' Hard and chasin' down Hell.
velipesonen
07.08.2013 12:39:32

Roadkill: Rock kuoli kun JFK sanoi olevansa berliiniläinen?

Kuinka niin.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Enigmatic
07.08.2013 15:20:25

Kennedy ammuttiin 1963 Dallasissa. 1980 -luvulla ei ole sen kanssa paljonkaan tekemistä.

Muutenkin aivan turhaa kiukuttelua koko ketju, rock tulee elämään kauemmin kuin yksikään palstalaisista.

Halusitte tai ette. =D
velipesonen
07.08.2013 15:45:29

Enigmatic: Kennedy ammuttiin 1963 Dallasissa. 1980 -luvulla ei ole sen kanssa paljonkaan tekemistä.

Paitsi myyttien maailmassa jota tulkitaan runouden keinoin.

Muutenkin aivan turhaa kiukuttelua koko ketju, rock tulee elämään kauemmin kuin yksikään palstalaisista.

Ainakin sikäli kuin kuolleet elävät, onhan näitä juttuja.

Halusitte tai ette. =D

Sitenpä hyvinkään - tai sitten ei!
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Cathi777
08.08.2013 14:47:10

Nää tällaiset ketjut on aina huikeita, jotka eivät ala mistään eivätkä pääty mihinkään. En edes tajua, että miksi olen käyttänyt tämänkin ketjun lukemiseen aikaani. Mitään en tästä saanut, turhan päivästä lässytystä kyllä sitäkin enemmän. No ehkä se onkin se pohjimmainen syy...
Only pop music can break my heart...
Wradlin
08.08.2013 16:13:29
Cathi777: Nää tällaiset ketjut on aina huikeita, jotka eivät ala mistään eivätkä pääty mihinkään. En edes tajua, että miksi olen käyttänyt tämänkin ketjun lukemiseen aikaani. Mitään en tästä saanut, turhan päivästä lässytystä kyllä sitäkin enemmän. No ehkä se onkin se pohjimmainen syy...

Lähinnähän nämä ketjut sisältävät entisten tulevien rokkitähtien masentunutta nillitystä sekä nuorten tulevien entisten tulevien rokkitähtien pelokasta todistelua että kaikki on hyvin.
Kefiiri
09.08.2013 09:16:11
Wradlin: Lähinnähän nämä ketjut sisältävät entisten tulevien rokkitähtien masentunutta nillitystä sekä nuorten tulevien entisten tulevien rokkitähtien pelokasta todistelua että kaikki on hyvin.

Ihan ketjua lukemattakin olen vakuuttunut, että tässä tiivistettiin keskustelun sisältö jotakuinkin kattavasti :)
En ole musiikin asiantuntija.
Askr
09.08.2013 09:39:58
Totta, tukan kun leikkais, hankkis oikean ammatin, kunnon työn, niin jäis turhan päiväiset haihatukset.
Terry Pantheras
09.08.2013 11:43:16
Cathi777: Nää tällaiset ketjut on aina huikeita, jotka eivät ala mistään eivätkä pääty mihinkään. En edes tajua, että miksi olen käyttänyt tämänkin ketjun lukemiseen aikaani. Mitään en tästä saanut, turhan päivästä lässytystä kyllä sitäkin enemmän. No ehkä se onkin se pohjimmainen syy...

Kyllä meikäläinen ainakin lukee näitä mieluummin kuin topiceja tyyliin: "onpas hyvä bändi", "hiton hyvä kertsi", "tuolle keikalle on pakko päästä" yms. yms., joita tämä palsta on pullollaan, eikä nekään pääty... mihinkään muuhun kuin hiljaisuuteen. Ihan samanlaista "turhan päivästä lässystystä" nekin on, mutta mielestäni vähemmän mielenkiintoisia ja tylsempiä. Mut kuka tykkää mistäkin.

Jos jonkun mielestä rock elää tällä hetkellä kukoistuskauttaan, tai edes kovin elinvoimaista ja luovaa kautta, niin olen vähän ihmeissäni havaintokykyjen suhteen - joko omieni tai sen jonkun... Mielestäni tätä nykyä lämmitellään rockia pakastimesta. Teen sitä itsekin keskinkertaisine aladivisioonan bändivirityksineni, kun en mitään uutta ja mullistavaakaan keksi. Ai mitä ne pakasteet on? Vanhoja muitten tekemiä levytyksiä, vitamiinit ja entsyymit ovat vaan pitkälti tuhoutuneet sulatuksen myötä.

Ehkä mun pitäisi olla pahoillani näkemyksestäni ja tuntea itseni imposteriksi true rawk n rollareitten parissa, mutta enpäs - paitsi ehkä jälkimmäisen osalta vähän.
Numb
09.08.2013 11:58:18

Ja mä kun luulin, että se riittää kun vaan rämistelee menemään itseään viihdyttävällä tavalla.

Semmoista pientä kurttuotsaisuutta havaittavissa tässä.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
313
09.08.2013 13:29:47
Terry Pantheras: ...
Ehkä mun pitäisi olla pahoillani näkemyksestäni ja tuntea itseni imposteriksi true rawk n rollareitten parissa, mutta enpäs - paitsi ehkä jälkimmäisen osalta vähän.

Hyvin laitettu, otahan plussa!
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
Terry Pantheras
09.08.2013 14:02:39
Numb: Ja mä kun luulin, että se riittää kun vaan rämistelee menemään itseään viihdyttävällä tavalla.

Semmoista pientä kurttuotsaisuutta havaittavissa tässä.

Riittäähän se... Pääasia että on hauskaa, siitähän tässä musisoimisessa ja harrastuksissa yleensä on kyse. En minä oikeastaan ole edes varma "onko rock kuollut", siltä se vaan vaikuttaisi kun mitään uutta ei ole enää pitkään aikaan tullut. Mutta eihän se hauskuutta poista vaikka näin ajattelee.
porcupine
09.08.2013 14:29:33
Mutta siinähän se, kun näyttää, ettei jengillä ole enää hauskaa lavalla. Hemmetin totiseksi mennyt bändit viimeaikoina. Bändeissä just just nokkamies tuntuu vetävän oikealla tunteella, mutta muut tuntuu olevan enempi vaan töissä. Ja tämä puhe on nyt viimeisimmän Ruisrockin pettymysten sävyttämää. Tai ainakin perjantain indiesuuruudet jätti niin puisen maun esityksillään, etten ihmettele, jos muillakin on tullut "rock on kuollut" -ajatuksia pyöriteltyä.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
Bongowing
09.08.2013 15:27:29
porcupine: Mutta siinähän se, kun näyttää, ettei jengillä ole enää hauskaa lavalla. Hemmetin totiseksi mennyt bändit viimeaikoina. Bändeissä just just nokkamies tuntuu vetävän oikealla tunteella, mutta muut tuntuu olevan enempi vaan töissä. Ja tämä puhe on nyt viimeisimmän Ruisrockin pettymysten sävyttämää. Tai ainakin perjantain indiesuuruudet jätti niin puisen maun esityksillään, etten ihmettele, jos muillakin on tullut "rock on kuollut" -ajatuksia pyöriteltyä.

Isompien kesäfestareiden päälavoilla tämä voinee pitää paikkansa, mutta.
But where the heck is magenta?
Numb
09.08.2013 15:42:48 (muokattu 09.08.2013 15:43:48)

Niin kuin Amaranthen Jake E sanoi Kuopiorockin päälavalta: "Olisin mieluummin kotona".

Mutta onneksi sen jälkeen tuli D-A-D, ja näytti vähän rokin mallia.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
sticky fingers
09.08.2013 18:30:39
porcupine: Mutta siinähän se, kun näyttää, ettei jengillä ole enää hauskaa lavalla. Hemmetin totiseksi mennyt bändit viimeaikoina. Bändeissä just just nokkamies tuntuu vetävän oikealla tunteella, mutta muut tuntuu olevan enempi vaan töissä. Ja tämä puhe on nyt viimeisimmän Ruisrockin pettymysten sävyttämää. Tai ainakin perjantain indiesuuruudet jätti niin puisen maun esityksillään, etten ihmettele, jos muillakin on tullut "rock on kuollut" -ajatuksia pyöriteltyä.

Indiesuuruuksissa on se ongelma, että ne ovat monesti nykyään indienä suuruuksia - pienten, pimeiden klubien lavoilla samanhenkisen porukan keskellä verrattomia pläjäyksiä, mutta isoilla lavoilla ei niinkään.
...
Panthera pardus
09.08.2013 22:11:41
Numb: Ja mä kun luulin, että se riittää kun vaan rämistelee menemään itseään viihdyttävällä tavalla.

Periaatteessa kyllä. Esim. kotoinen ramopunk on juuri tuota. Tinkimätöntä ja kompromissitonta sahausta, joka ei edes pyri valtavirtaan, haali suuria yleisöjä ja paikkoja soittolistoilla.

Converset, farkut, t-paita ja nahkatakki. One-Two-Three-Four.
sticky fingers
10.08.2013 12:02:07
Panthera pardus: Periaatteessa kyllä. Esim. kotoinen ramopunk on juuri tuota. Tinkimätöntä ja kompromissitonta sahausta, joka ei edes pyri valtavirtaan, haali suuria yleisöjä ja paikkoja soittolistoilla.

Converset, farkut, t-paita ja nahkatakki. One-Two-Three-Four.

Näin. Muutenkin tuo kotimainen punk-skene on mielestäni aika hyvällä mallilla nykyään. Pitkin eläistä Suomea(idästä länteen) on vähintään kerran kuussa jonkinlaiset punk/hosseiltamat.
...
Terry Pantheras
10.08.2013 14:22:31
sticky fingers: Näin. Muutenkin tuo kotimainen punk-skene on mielestäni aika hyvällä mallilla nykyään. Pitkin eläistä Suomea(idästä länteen) on vähintään kerran kuussa jonkinlaiset punk/hosseiltamat.

Joo! Tuntuu olevan hyvä punkpöhinä nyt.
Maailmankaikkeuden mittakaavasta Kokemus on osoittanut, että ihmiskunnalla on taipumus kärsiä niin kauan kuin paha on siedettävissä sen sijaan, että se hankkisi itselleen oikeutta rikkomalla muotit, joihin s
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)