Aihe: artisti tai yhtye jonka suosiota sun on vaikea ymmärtää?
1 2 3 4 5 6 7
Jani The Rock
02.03.2005 09:57:16

Esim: Hullujussi, Bat&Ryyd, Pizza Enrico...

Eipäs niputeta näin vallattomasti. Hullujussin heebot olivat sentään erittäin päteviä soittajia ja tuo heidän juttunsa oli jokseenkin ennennäkemätöntä sen ajan Suomessa. Ja Pizza Enricoon verrattuna Bat & Ryyd oli korkeakulttuuria, ja ainakin paikoitellen ihan oikeasti hauskaa.
The road never ends for me, kid.
Runar
02.03.2005 10:42:09
Esim: Hullujussi, Bat&Ryyd, Pizza Enrico...

Eipäs niputeta näin vallattomasti

Vallattomasti? Huumorimusiikkia kaikki
MattiAuer
03.03.2005 11:40:20

Vallattomasti? Huumorimusiikkia kaikki

Vallattomasti. Metallica / Teräsbetoni / Kernävän nuokkarin bändikilpailussa sijat 3 - 17. Heviä kaikki.

Huumorimusaakin voi tehdä niin monella tavalla. Voi tehdä oikeasti kunnianhimoista musaa pierusanoilla (harvinaista?), perusmusaa sanoitusten nerokkuuteen paneutuen tai mielenkiintoista musaa oikeasti nokkelilla sanoilla. Ja tietysti pizza enricoa, anteeksi että annan ylen.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
Johnny Buzz
03.03.2005 12:01:55

50 Cent.

Kaveri ei osaa juuri ollenkaan räpätä. Pelkkä monotonista "puhetta", jossa ei ole minkäänlaista nuottia tai eloa. Eli sitä vaivaa ns. Suomi-rap oireyhtymä. ;) Parhailla räppääjillä on kuitenkin linjoissaan edes jonkilaista melodiaa. Pahinta on, että se on yrittäny laulaakin muutamalla MTV hitillään (ainakin tällä uudellä Candy Shop vai mikä lie se on). Siltä kaverilta ei vaan toi homma oikeen irtoo.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
Chii
03.03.2005 12:43:31

eminem. sellanen tyhmä rankkari joka on ihan tyhmä ja tekee paskaa musiikkia. ja silti sen palleja nuollaan.
Come as you are.
Aresius
03.03.2005 12:51:12
Cannibal Corpse.
"Vittuako se minulle kuuluu, mitä minä teen." -Tapio Wilska
Paijukainen
03.03.2005 12:57:25 (muokattu 03.03.2005 21:08:29)
Oikeastaan jos kysymystä tarkastelee sanatarkasti, anttituiskujen ja rasmusten mainitseminen on jokseenkin outoa. Kyllä minä ymmärrän, miksi Antti Tuisku ja Pikku G uppoavat varhaisteineille, olkoot ne sitten musiikillisesti mitä tasoa tahansa. Helppoa kuunneltavaa, ulkonäkö kohdillaan. Ei kyllä ihmetytä yhtään, miksi ne ovat niin suosittuja.

samoin ajatuksin..

suosittu tuntuu olevan tämä Jamie Cullum. En tiedä miksi. Hirvittävää määkimistä, möykkäämistä ja mölyämistä lisättynä typerä vääntely ja sätkiminen koskettimien edessä.

lähinnä positiivinen yllätys oli tämä hänen lyömisensä "pinnalle", tai jos ei nyt ihan pinnalle niin kuitenkin sille paremmalle puolelle.
ja olen sikäli ymmälläni että miksi koska heitä jotka ajattelevat edellisen lainauksen mukaan on paljon.
itse mm. pidän Cullumista, ja enkä nääkään hänen musiikissaan muita kun syitä miksi hän on yltänyt pintakerrokseen vihdoinkin.
mutta on niin paljon mistä pidän mutta ne eivät ole suureen suosioon yltäneet.

mutta sinänsä ei ole tullut mitään minkä suosiota en sinänsä ymmärtäisi syystä tai toisesta,
tähänhän todellakin voisi siis listata kaikki 50centit Eminemit. Nämä räpäyttäjät sun muut yleensäkkin,
mutta turhahan sitä on tehdä vain siitä syystä ettei itse nää mitään hyvää kyseisissä ilmiöissä.
samallahan koko topicci menisi läpi ajatuksella kerro mitä vihaat.

Edit: Kaikki artistit ja yhtyeet joista en pidä.
..juuri tuota tarkoitin..

menipäs taas itsensä toistamiseksi ja itsestäänselvyyksien jauhamiseksi. anteeksi vain.
mutta lähetänpä kuitenkin..
"Kaikki ihmiskunnan ongelmat johtuvat yhdestä ainoasta asiasta: kyvyttömyydestä istua hiljaa huoneessa." -Blaise Packal
Naama-amis
03.03.2005 13:54:48
Minulla kuuluu myös tuo Cullum tämän ketjun kuvaamien artistien piiriin. Ja ihmeellinen sätkymanta se tosiaan on siellä pimputtimien takana.
Koreografia tekee bändin.
Antsa
03.03.2005 13:58:18
Kaikki artistit ja yhtyeet joista en pidä.
..............don't you just love goodbyes?.................
Piepe
04.03.2005 16:33:05
At The Drive-In. En tajua. Hirveää määkimistä eikä sävellyksissä ole mitään erikoista. Tekotaiteellisuus merkitsee kaikille vähän eri asioita, muttat minulle tekotaiteellisuus = ATDI. Kammottavaa paskaa. The Mars Volta on parhaimmillaan upeaa musaa, mutta ATDI:n parhaat hetket jäi siihen kun ne yrittää soittaa suoraa ja ne kuullostaa silti väsyneeltä Alkaline Triolta. Ja jotkut vielä kehuu ATDIä teknisesti osaavaksi bändiksi? Mulle tekniikka merkkaa mm. tiukkuutta ja tarkkaa soittoa, jotka ei ole edes ollenkaan tärkeitä asioita, jos homma groovaa ja pysyy kasassa. Mutta minulle ATDI on horjuvaa, sävellyksiltään mitäänsanomatonta ja luontaan työntävää rääkymistä. Yhteissoittokin ihan olematonta. Vaya -ep jäi parhaaksi At The Drive-Iniksi, sekin osin sen takia kun siinä oli vain 8 biisiä.

Huh. Helpotti.
trih
04.03.2005 18:00:41
Vaikea kysymys. Ymmärrän miksi monenlaiselle tuuballe löytyy kuuntelijoita. Hmmm...
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
skebajaba
04.03.2005 19:26:22
Eminem. En tajua kuinka roska myy.

vaikka en räpistä tykkääkkään niin tässä kaverissa on kuitenkin mielestäni paljon karismaa sekä ei ota itseänsäkkään aina kovin vakavasti + pystyy tekemään itsestään pilkkaa ja naurun aiheen.
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
Teijo K.
04.03.2005 19:30:34

Kaikki artistit ja yhtyeet joista en pidä.

Onko ne kaikki kovassa suosiossa sitten?

Enpä keksi äkkiä yhtään sellaista artistia jonka suosio hirveän mystiseltä tuntuisi. Kaikkeen on kuitenkin selitys, oli se sitten mainosbudjetti tai musiikin yleinen laatu.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Tikru.
04.03.2005 19:31:17
CMX
Egotrippi
No Doubt
HIM
RHCP

en vaan tykkää
Ja mitä ihmettä minä Kreikassa tekisin? Ei ole mitään syytä uskoa, että minä tuntisin oloni siellä jotenkin paremmaksi. - Erlend Loe -
Artist
04.03.2005 20:10:09
Mua vähän ihmetyttää Guns'n'Rosesin suosio, tai varsinkin se, että monet vieläkin hehkuttavat kuinka huippu bändi se oli.

Ei siinä mitään, ok rokkibändihän se oli, joitain hyviä biisejäkin. Alkoivat vaan vetää jossain vaiheessa homman överiksi. Esimerkiksi Use Your Illusion DVD:t on aika karua kuultavaa.
Eikä Appetite For Destructioniakaan jaksa oikeasti paljoa kuunnella, vaikka jotkut sitä pitäisivätkin maailman parhaana rocklevynä.
Rahastusmielessä tehtyä Spaghetti Incidentiä kuuntelen kyllä silloin tällöin ihan mielelläni, biisivalinnat kun ovat mielenkiintoisia.

Ja sitten vielä; se Axlin laulu nyt ei niin mukavan kuuloista aina ole. Izzy puolestaan oli monellakin tapaa mies paikallaan. Slashkin soitti (ja soittaa) mallikkaasti, vaikka aika paljolti veivaa samoja lickejä vuodesta toiseen. Duff & Matt olivat hyvä rytmisektio, Adler taas on useaan otteeseen antanut itsestään täysin idiootin kuvan.

Muuten, heti ilmestymisensä jälkeen Appetitea ei juuri missään kehuttu, eikä aluksi myynti huimannut päätä. Muistuu joku vanha arvostelu mieleen "Guns'n'Roses are copying Aerosmith. Quite well, but with bands like LA Guns and Faster Pussycat around, these guys don't stand a chance." tjsp.

Tässäpä muutama syy, miksi ihmettelen, että Guns'n'Rosesita tuli niin suuri ja suosittu.
skebajaba
04.03.2005 21:04:17
itseasiassa artistin kanssa oon täysin samaa mieltä ja oli niin hyvä kirjoitus että saat + näin perjantain kunniaksi
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
Antsa
04.03.2005 21:44:24
Onko ne kaikki kovassa suosiossa sitten?

Ei tietenkään kaikki, mutta jos bändillä on edes yksikin fani, niin en voi ymmärtää mitä hän näkee bändissä, mistä itse en tykkää ollenkaan.
Juugeli
04.03.2005 23:46:23
itseasiassa artistin kanssa oon täysin samaa mieltä ja oli niin hyvä kirjoitus että saat + näin perjantain kunniaksi

Plussaa en jaksa napsauttaa, mutta samaa mieltä olen :)
Dutteri: V***u tommosia ihmisiä tarvita tähän maailmaan. Tuommoset penikat pitäs kaikki ampua!
Juugeli: V***n Hitler! Dutteri: En mie oo Hitler, mie oon vaan oikeassa. IHKK #3 IMIK #28 Pastilli?
kalzu
05.03.2005 00:20:25
Teräsbetoni!
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
Tama (Royal Star)
05.03.2005 01:51:27
Mua vähän ihmetyttää Guns'n'Rosesin suosio........

johtuu ehkä siitä, että se vaan on huippubändi;). no ei, itse kyllä rakastan gunnareita. apetiete on omasta mielestä aivan uskomaton levy, siinä jokainen biisi "tuntuu biisiltä", eivätkä cd:n täytteiltä.

tuo on totta, itse petyin axlin lauluun+muutenkin yleis saundiin esim. tokion keikalta. tuntuu, että axlia ei kiinnosta edes laulaa koko videolla. mutta kun kuuntelee 80-luvun lopusta livepätkiä, niin on aivan erilaista kamaa verrattuna uudempaan.

multa meni joku vuosi, ennekuin aloin pitämään axlin äänestä. ekojakertoja kuunnellessani ääni kuullosti aika kummalliselta. kyllähän se adler on itsensä munannut aika mallikaasti, mutta mun mielestä adler "kuuluu" gunnareihin, olihan mies gunnareiden parhaalla levyllä soittamassa:).

mutta apetitia taidettiin myydä todella mallikkaasti noin vuoden päästä julkaisusta. enkä ihmettele yhtään..... no, tää oli mun avautuminen. toiset tykkää gunnareista, toiset ei (arvosta kyllä kielteisiäkin mielipiteitä, pakko vaan oli päästä tunkemaan oma lusikka soppaan:).
mikä ihmeen zildjian.....?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)