Aihe: Bändien aloitusajat baareissa
1 2 3 4 5 6
Jussi Guitar
11.08.2006 18:44:26
Ei ne tiedä kuitenkaan. :-(

Vastahan se HRY:n nokkamies ruotsinkielisessä ajankohtaisohjelmassa ihmetteli, kuinka alkoholiveron alennus, jonka piti virkistää ravintoloita, ajoikin asiakkaat lopullisesti kotipullon ääreen. Ihmekö tuo, kun ravintolahinnat eivät juuri laskeneet, vaan alennus otettiin vastaan tukikompensaationa huonolle kannattavuudelle, joka taas paheni juuri siitä, ettei alennus näkynyt vähittäismyynnissä...

Mä en nyt ihan tajua mitä tossa on yritetty tarkoittaa.

Baarit ei saa ostaa kaljaansa prismasta vaan niiden on ostettava se tukkurilta (näin sanoo alkoholilaki). Se tarkoittaa sitä että baari maksaa jokaisesta olutpullosta noin.90centtiä, kun taas kaupasta sitä saa alennusmäyräkoirassa noin.50centtiä pullo. sama juttu on muiden tuotteiden kanssa se alennus tuli vain sinne prismaan ja siwaan ei alkoholitukkureille. Eli suurin harhakäsitys tässä asiassa on se että baarit saisivat tuotteensa jollain halvalla tukkuhinnalla mutta juuri näin se asia ei ole, baarit maksavat siitä kossu pullosta suunnileen saman hinnan kuin naapurin heikki siellä alkossa. Esim. tuontioluiden hinnat on baareille siinä vähä reilut kaksi euroa, eli korkeintaan 10centtiä halvempia kuin sitarissa.

Sitten on nää 2€-illat niissähän baarit tekee sen voiton lähinnä volyymillä ei niinkään sillä että siinä tuoteessa olisi jotain katetta. väkevistä paukuista tulee vielä jotain talollekkin ja kaljastakin jotain mutta siideri menee jo melkein sisään ostohinnalla.

Eli suomeksi; alennus tuli vähittäis myyntiin mutta baarit maksavat sen vanhan hinnan mukaan edelleen ja siitä tulee se suurin ero siihen siwan ja hannikaisenkapakan välille, baarin kun pitää maksaa myös palkat, verot, vuokrat, bändit vakuutukset jne.

Eräässä kapakassa jossa olen töissä on kylmästi väännetty puolitoistavuotta että soitto alkaa 22 ja pitkä tauko ja tokan setin viimenen biisi loppuu 01.30, arvatkaapa huviksenne kummassako setissä on enemmän porukkaa paikalla ja kummanko setin aikana tehdään illan myynti.
doktorkoo
12.08.2006 19:53:15
arvatkaapa huviksenne kummassako setissä on enemmän porukkaa paikalla ja kummanko setin aikana tehdään illan myynti.

Arvaan että jälkimmäisessä. Mutta se johtuu siitä että ihmiset on jo totutettu siihen että bändit aloittaa myöhään, jolloin yleisökin tulee paikalle myöhään. Toisaalta, oletteko kokeilleet, jos se bändi soittais setit alkuillasta...olisko paikalla ne yökyöpelit joka tapauksessa?

-j
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
Bilsom27
12.08.2006 22:46:53
Meidän bändillä on ainakin kiva jos keikka olisi siinä 22-23...riippuu tietysti siitä, että onko porukkaa. Aikaisin olevat keikat on aina jees, koska silloin pääsee aikaisemmin tissutteleen koomat :D ei vais...paskahan se on soittaa joskus 01-02!
Lennu
14.08.2006 23:41:58

Nyt on Porvoon Bar Marykin ottanut uuden politiikan: http://www.barmary.fi/
doktorkoo
15.08.2006 07:48:17
Nyt on Porvoon Bar Marykin ottanut uuden politiikan: http://www.barmary.fi/

Ja juuri kun sain haukuttua Tamperelaiset baarit, Klubi ilmoittaa uudesta politiikasta:
Tais olla syyskuun alusta: "konsertit alkavat klo 20 ja pääesiintyjä aloittaa klo 22"

HYVÄ KLUBI!!!!

-jamo
Jussi Guitar
16.08.2006 04:56:11
Arvaan että jälkimmäisessä. Mutta se johtuu siitä että ihmiset on jo totutettu siihen että bändit aloittaa myöhään, jolloin yleisökin tulee paikalle myöhään. Toisaalta, oletteko kokeilleet, jos se bändi soittais setit alkuillasta...olisko paikalla ne yökyöpelit joka tapauksessa?

-j

Enkös just maininnu et aika kauan ollaan jo samaa jatkettu ja ei siinä ekassa setissä oo muuta mieltä ku se että ko. baarin bändivastaava on vähä tyhmä jätkä ja hakkaa päätään seinään toistuvasti. yökyöpelit käy ovella kysyys että mikä bändi tänään ja jos mä niille siinä ovella kerron että meillä OLI "sejase" niin ne painuu siitä samantien kotio tai diskoon eikä hirveesti tuo rahaa firmalle joka kuitenkin ratkaisee sen että bändejä baareissa käy. Ne alkuillan asiakkaat ei sitä rahaa baarille tuo koska ne menee aamulla töhin ja juo kahvia.

Vai tarkoititko sitä että baarin pitäis maksaa palkat bändille siitä että ne vetää puolityhjälle salille jossa jengi juo yhen kahvin päätä kohti ja loppuillasta jengi joka on valmis bändistä tai juomista maksamaan häipyy ku ei mitään tapahdu. Se on kuule kysynnän ja tarjonnan laki. Eikö oo kivaa että jotkut baarit ottaa bändejä ja maksaa niille palkkiotkin.

Se vaan on sellanen perkeleen oravanpyörä ettei siitä oikeen pääse irti, ite oon kyllä kaikilla mahdollisilla tavoilla sitä yrittäny heiluttaa mutta ku toi baarihomma on yritys toimintaa ja omistaja lopettaa bändit jos ne ei tuota, eikä niiden tarvi miljoonaa tuottaa joka ilta mutta tappiolla ei saa mennä ja tällänen alkuillan bändi homma vaan meinaa sillai olla.

Ajatelkaapa jos baariin maksais alkuillasta 20€ että baari saa bändin katettua ja loppu illasta olis ilmanen sisään pääsy ku ei oo bändiä. Mähän ennustan ilman kristalli palloakin että alkuillasta ei tuu ketään koska on niin kalliit liput ja loppuillastakaan ei tuu ketään ku ei oo bändiä.

Se joka tähän keksii ratkaisun on rikas mies,,,,,,,niinku Sedu. Oma pomo on vaan sellanen retku että bändejä pitää olla ja kalja sen hintasta että soittajanretkullakin on siihen varaa, jos baarin voitto tulis mulle niin kyllä kuule diskohitit sois ja ei ikinä olisi bändejä, on ne vaan niin perkeleen kallita ja hankalia.:)
doktorkoo
16.08.2006 07:58:04
Itseäni lainaten:
Mutta se johtuu siitä että ihmiset on jo totutettu siihen että bändit aloittaa myöhään, jolloin yleisökin tulee paikalle myöhään.

Mä olen käyny keikoilla (siis yleisönä) 80-luvun puolivälistä alkaen, ja silloin oli jengiä paikalla aikaisemmillakin keikoilla. Sitten joku keksi, että myöhennetääs vähäsen tota bändiä, jotta saadaan myytyä lisää kaljaa, ja kierre oli valmis. Varmasti jengi tuleekin kyselemään keskiyöllä, jos siihen on tottuneet, ettekä ole missään ilmoittaneet että nyt soitetaankin jo klo 22.

Ihmeellistä että muualla homma toimii: asuin Saksassa pari vuotta, ja siellä keikat alkoi viikolla klo 21. Hyvin voi vetää pari bisseä, ja olla seuraavana päivänä silti työkunnossa.

Minä maksan mielelläni muutaman euron bändistä riippuen, jos varmasti aloittavat ajoissa ja myös lopettavat ajoissa. Tampereella Paapan kapakassa näyttää olevan meininki että bändi aloittaa klo 21, mutta pitää settien välissä puolen tunnin- 45 min tauon, joten joka tapauksessa menee keskiyön toiselle puolelle. Tuli tunne että oli pissattu iirikseen...

Ei tää homma varmasti yksittäisessä baarissa viikossa käänny eikä ilman mainontaa ainakaan! Jos bändi soittaa aikaisin, kertokaa siitä lehdissä, ja jos siitä tulee pysyvä periaate, laittakaa viidakkorumpu laulamaan!

-jamo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)