Aihe: The Rasmus: Brittilistan kolmonen
1 2 3 4 5 6 7
Jami
20.04.2004 08:45:39

Ei jaksa uudestaan vaivautua. Skrollaa puoli metriä ylöspäin, siellä on jotain höpinää.

Ei nämä jaksa lukea toisten kirjoituksia. Erittäin ansiokas kirjoituksesi oli näille aivan liian pitkä. Kaks lausetta on maksimi. Se vielä saattaa mennä jakeluun. Itse innostuvat kirjoittamaan kun saa oikein kirjoittaa että "paska".
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
AoA
20.04.2004 12:45:27
Ei jaksa uudestaan vaivautua. Skrollaa puoli metriä ylöspäin, siellä on jotain höpinää.

heh, näin on, pitää alkaa lukemaan jutut loppuun ennen kuin avaa suunsa.
-Anssi
AoA
20.04.2004 12:46:28
Ei nämä jaksa lukea toisten kirjoituksia. Erittäin ansiokas kirjoituksesi oli näille aivan liian pitkä.

höpöhöpö, se oli juuri se mitä tähän tilanteeseen kaivattiin.
-Anssi
muuntaja
25.04.2004 17:18:12
Onnea Rasmus, mutta olette te siltikin nykyisellänne täysin suolesta. Vanha Rasmus oli parempi.

...tää on ehkä väsyneistä väsynein kommentti. Ekat demot oli parhaita. Jep jep. Oisko kuitenki niin että nykyään Rasmuksessa esim. laulaja osaa laulaa, biisit muistuttaa biisejä ja muutenki homma ns. toimii, aivan eri planeetalta kuin se alkuaikojen hengästyny sohellus. Kuunnelkaa ny niitä helvetin levyjä!
Ville81
25.04.2004 18:12:04
Ainoo huono puoli siinä on se, että Eero soittaa siinä. Vois vaihtaa sen johonkin toiseen tyyppiin.

Mikäs Eerossa vikana? Mukava, maanläheinen kundi.
*wink wink*
käki
25.04.2004 20:34:36

Soittotaitoa mieheltä ainakin löytyy yllin kyllin.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Mimi
27.04.2004 13:28:21
No eipä Rasmus nyt mikään hirveän huono bändi kuitenkaan ole.
Ainoo huono puoli siinä on se, että Eero soittaa siinä. Vois vaihtaa sen johonkin toiseen tyyppiin.

Haluatko perustella tätä jotenkin... Siis miksi Eero huono puoli? Siksikö, että ei käytä alkoholia? Asiansa osaava muusikko Eero mielestäni on...

Onhan muuten Lauri stailattu aika lähelle Villeä...
No en näe yhtäläisyyksiä... Tummat hiukset molemmilla, mutta Villen en ole kuullut tunkevan höyheniä hiuksiinsa, ja Laurin on enempi semmonen takkukasa, uskon että Valo kampaa kuontaloaan edes joskus, enkä ole myöskään kuullut että Valo harrastaisi mustia piilolinssejä... Ja vaatetuksessakaan en hirveästi ole huomannut mitään yhteneväisyyden tyyppistä...
Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!? Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki*
Risto Mustalisä
27.04.2004 14:44:38
...tää on ehkä väsyneistä väsynein kommentti. Ekat demot oli parhaita. Jep jep. Oisko kuitenki niin että nykyään Rasmuksessa esim. laulaja osaa laulaa, biisit muistuttaa biisejä ja muutenki homma ns. toimii, aivan eri planeetalta kuin se alkuaikojen hengästyny sohellus. Kuunnelkaa ny niitä helvetin levyjä!

Kuultuani tuossa äskettäin Rasmuksen ekoja levyjä olen samaa mieltä: soundit ja sovitukset on parempia,sävellykset ovat tarttuvampia ja niissä on paremmat melodiat ja laulu on todellakin parempaa(tiedä sitten johtuuko studiotekniikasta vai ei).

Minusta kyse on biiseistä. Tarttuvat,melodiset, paljon ns.koukkuja sisältävät biisit menestyvät.Toki markkinointikin ratkaisee ,mutta uskon ,että asian ydin on juuri ne biisit.Ehkä Suomessa on kartettu liikaakin ns."helppoja" sävellysratkaisuja - niitä"popkoukkuja".

Mene ja tiedä.
Born to be wild! - paitsi kotona..
Jami
28.04.2004 02:00:44

Mene ja tiedä.

Mitäs Risto sanot väittämään että Rasmus olis voinu menestyä myös vanhemmalla materiaalillaan jos Suomesta olis löytyny taho joka heidät maailmalle myy? Onko loppujenlopuksi kyse niinkään siitä musasta mitä Rasmus aikaisemmin teki? Olisko kyse kuitenkin siitä että tekemällä jotain määrättyä musaa he pääsivät Ruotsin kautta esille?

Kiinnostais Riston mielipide tähän. Saa siihen silti muutkin vastata.
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
Cathi777
28.04.2004 08:25:58

Kyllä se varmaan soittaa osaa, mutta jotenkin niin ärsyttävän tuntuinen jätkä, että jos se on jossain haastattelussa niin ei sitä jaksa kuunnella. Eikä tää tosiaan liity mitenkään sen raittiuteen, ihan idioottimainen väite. Ei sovi tohon bändiin ollenkaan.
Veri on vettä sakeampaa
Cathi777
28.04.2004 08:29:33

Kuultuani tuossa äskettäin Rasmuksen ekoja levyjä olen samaa mieltä: soundit ja sovitukset on parempia,sävellykset ovat tarttuvampia ja niissä on paremmat melodiat ja laulu on todellakin parempaa(tiedä sitten johtuuko studiotekniikasta vai ei).

No ei ne parempia ole, mutta niissä on sitä mukavaa nuoruuden intoa mukana ja ei ole niin kliiniä soundia. Laulu itse asiassa on Laurilla menossa huonompaan suuntaa, jätkä rupeaa kähisemään jo aika pahasti. Varmaan rupeaa se röökin vetäminen vähitellen näkymään. Eli Laurilla rupeaa pappaikä tulee äänen puolesta jo aika varhain. Nyky Rasmuksessa huonoa on se, että ei uskalleta kokeilla enää mitään uutta vaan tehdään kaikista biiseistä niin samanlaisia. Onhan ne hyviä sävellyksiä, mutta kun levyllisen kuuntelee niin tulee aika tasapaksu fiilis. Pari ääliökohkausta mukaan niin olisi paljon parempi. Mutta bändi on siis aivan loistava livenä ja siitä vois moni bändi ottaa mallia. Ens levylle on kuitenkin pakko jo uusiutua, tää linja ei kauaa jaksa kantaa.
Veri on vettä sakeampaa
Basismi
28.04.2004 09:15:42
Olisko kyse kuitenkin siitä että tekemällä jotain määrättyä musaa he pääsivät Ruotsin kautta esille?

Ihme kysymys, ei oikein mene jakeluun mulle. Tällä musalla menivät ruotsin kautta maailmalle, aiemmalla musalla olisivat unohtuneet suomessakin jo tähän päivään mennessä.

Kiinnostais Riston mielipide tähän. Saa siihen silti muutkin vastata.

Kiitos.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
AoA
28.04.2004 10:54:15
Kyllä se varmaan soittaa osaa, mutta jotenkin niin ärsyttävän tuntuinen jätkä, että jos se on jossain haastattelussa niin ei sitä jaksa kuunnella. Eikä tää tosiaan liity mitenkään sen raittiuteen, ihan idioottimainen väite. Ei sovi tohon bändiin ollenkaan.

Ennen heitti hyvää läppää, nykyään jotenkin yli-asiallinen. Se siinä lähinnä ärsyttää.
-Anssi A-
Ville81
28.04.2004 11:06:31
ajatella. Ihminen ei ryyppää ja keskustelee asiallisesti, niin se luetaan negatiiviseksi asiaksi. Mut ehkä kaikkia ei voi miellyttää. Itse olen jutellut Eeron kanssa pari kertaa elämäni aikana ja kyllä mua miellyttää tuommoinen aika seesteinen tyyppi. Toki vois odottaa, että tuollaisessa energiabändissä soittajat olisi siviilissäkin riehujia.
*wink wink*
Risto Mustalisä
28.04.2004 11:17:10
Mitäs Risto sanot väittämään että Rasmus olis voinu menestyä myös vanhemmalla materiaalillaan jos Suomesta olis löytyny taho joka heidät maailmalle myy?

Itse en oikein usko - toki tämä on amatöörimuusikon mielipide eikä mikään fakta:-) Perustelen väitettäni sillä ,että Rasmuksen kohdalla soundit,soitto ja biisit ovat kehittyneet aika paljon.Kyse on mielestäni huomattavasti "tarttuvammasta" ja ns."koukukkaammasta" materiaalista.Itse en ihmettele lainkaan sitä ,että "In the shadows" on hitti. Tietysti nimenomaan brittilistalle sijoittuminen oli yllätys.

Onko loppujenlopuksi kyse niinkään siitä musasta mitä Rasmus aikaisemmin teki? Olisko kyse kuitenkin siitä että tekemällä jotain määrättyä musaa he pääsivät Ruotsin kautta esille?

Käsittääkseni Rasmus muuttui nykyisenlaiseksi nimenomaan Into -levyn myötä.Ja kyllä minusta Liquid -biisi bändin aiemmasta tuotannosta oli jo selkeästi "mahdollinen" hittibiisi.Eli käsittääkseni bändin musiikki ja biisintekotaidot kehittyivät joka sitten johti sinne Ruotsiin ja nimenomaan tässä järjestyksessä.

Voin tietysti olla väärässäkin.Onnea kuitenkin The Rasmukselle menestyksestä - olette sen ansainneet.
Born to be wild! - paitsi kotona..
Cathi777
28.04.2004 11:19:59

ajatella. Ihminen ei ryyppää ja keskustelee asiallisesti, niin se luetaan negatiiviseksi asiaksi. Mut ehkä kaikkia ei voi miellyttää. Itse olen jutellut Eeron kanssa pari kertaa elämäni aikana ja kyllä mua miellyttää tuommoinen aika seesteinen tyyppi. Toki vois odottaa, että tuollaisessa energiabändissä soittajat olisi siviilissäkin riehujia.

Kuka täällä on väittänyt, että se häiritsee, kun se ei ryyppää??
Veri on vettä sakeampaa
Mimi
28.04.2004 12:07:11
Kuka täällä on väittänyt, että se häiritsee, kun se ei ryyppää??

Ei kukaan (paitsi minä... ja sekin oli vaan kysymys johon jo vastasit...)...
Ei mulla oo Eerosta jääny mitenkään huono käsitys, ihan järki ihminen ja varmaan ihan hyvä että bändissä on edes yksi joka ei käytä päihteitä, pitää varmaan muitakin pikkasen kurissa..?
Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!? Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki*
JHA
30.04.2004 15:30:03

Vaikka en nyt ole Rasmuksen fani niin silti nostan bändille hattua, kun pystyvät noinkin huikeaan suoritukseen. Hyvä, että Suomikin pärjää maailmalla. :)
Iso D
04.05.2004 09:01:11
No nythän suomalaiset dominoi jo koko listaa. Rasmus kuudes ja Him yhdeksäs.
Tupuna
04.05.2004 17:28:11
No nythän suomalaiset dominoi jo koko listaa. Rasmus kuudes ja Him yhdeksäs.

Mikä HIMin biisi? Solitary Man:kö? Brittilistallako?
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)