Aihe: "Anna tulla G:ssä!" Häh?
1 2 3 4 5 6
nahkalipsi
24.12.2019 10:58:09
lurkki: Hyvin kyllä pianisti-tonttu vetää taas milloin mistäkin. #kuumalinja

Taas mennään!
Yai Yo-kaista ragastaa
lurkki
24.12.2019 14:41:47
Näinpäsen näin!
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Epämuusikko
24.12.2019 14:55:20 (muokattu 25.12.2019 00:36:11)
Olen enenevissä määrin vakuuttunut siitä, että säestämisen taidot ovat "x-soittimen perustekniset valmiudet" + harmoniataju. Silleen että jo pienistä eleistä kuulee sointupohjan tai mahdolliset sellaiset, sekä tietää entuudestaan ne parisataa*) tapaa miten länsimainen populaariharmonia voi käyttäytyä.

*) eli funktionaalinen harmonia, duurin ja mollin keskinäiset melskailut. Loput ovat äänenkuljetusta ja erikoistapauksia. Jos tajuaa Beatlesit ja bluesin niin ei voi mennä pahasti pieleen.

tottakai aiemmilla sivuilla todettu ja taputeltu sointuasteajattelu rokkaa edelleen.

200-300 perusstankkua eli: opi viisi hyvin niin osaat loputkin. Samat logiikat sielläkin pyörii.
So smooth you can hear the beard.
Jucciz
24.12.2019 23:10:29
Siinä oli monta avainsanaa: blues, Beatles, sointuasteet ja korvat. Noi kun on hanskassa, pystyy hyppäämään melkein jameihin kuin jameihin lukuun ottamatta tietenkin jazz-jameja, joissa ois hyvä osata ne 200-300 perusstankkua, jotka tietenkin tarvittaessa esiintyvät missä tahansa 12 sävellajissa.
Socialite
26.12.2019 15:57:57
Jucciz: Lukuun ottamatta tietenkin jazz-jameja, joissa ois hyvä osata ne 200-300 perusstankkua, jotka tietenkin tarvittaessa esiintyvät missä tahansa 12 sävellajissa.

Mie en osaa kuin neljä tai viisi stankkua niissä yleisimmissä sävellajeissa mutta silti olen jatsijameihinkin silloin tällöin tunkeutunut. Sanon vain sillä ettei jää kenellekään sellainen kuva, että jameissa pitäisi olla satoja biisejä plakkarissa. Menee pupu pöksyyn vähemmästäkin.
Pop Corn
27.12.2019 09:04:45
Da Capohan on paitsi hyvää suklaata ja made man, niin myös kelpo apulainen.

Jos nimittäin kitaraa pelhaa.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
Notefix
28.12.2019 18:42:25

Socialite: Mie en osaa kuin neljä tai viisi stankkua niissä yleisimmissä sävellajeissa mutta silti olen jatsijameihinkin silloin tällöin tunkeutunut.

Mä osaan ehkä neljä...tai viisi jos oikein venyttää. Tosin en kyllä jazz-jameihin osallistukaan, tai muihinkaan. Yleensä diggaan enemmän silloin kun soitetaan biisiä, sen sijaan että jammailtaisiin "jotain G:stä".
"Layers of layers of shit!"
sustain65
28.12.2019 21:32:04
Notefix: Yleensä diggaan enemmän silloin kun soitetaan biisiä, sen sijaan että jammailtaisiin "jotain G:stä".

Juuri noin täälläkin.
nahkalipsi
24.12.2020 12:48:23
lurkki: Hyvin kyllä pianisti-tonttu vetää taas milloin mistäkin. #kuumalinja

Tänä aamuna taas hymyilytti kun vanha kunnon pianisti-tonttu hoiteli homman ammattilaisen ottein
Yai Yo-kaista ragastaa
Dirtyh
24.12.2020 17:50:44

nahkalipsi: Tänä aamuna taas hymyilytti kun vanha kunnon pianisti-tonttu hoiteli homman ammattilaisen ottein

Jos mun korvat olisi edes 10% siitä mitä tuolla tontulla niin olisin aika iloinen.. Skidi soittaa sellolla huojuvia säveliä puhelimen kautta ja tonttu nappaa oikeaa laatikkoa 0,2 sekunnissa....
Epämuusikko
24.12.2020 18:05:46 (muokattu 24.12.2020 18:06:22)
nahkalipsi: Tänä aamuna taas hymyilytti kun vanha kunnon pianisti-tonttu hoiteli homman ammattilaisen ottein

Hyvin poimi juu.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)