AngieRainbow 19.02.2014 00:32:33 (muokattu 19.02.2014 00:38:25) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 274 päivää vanhaan aiheeseen! Nostellaanpa tätä ketjua. Asun kerrostalossa ja tämmöinen oli aamulla aulan ilmoitustaululla: http://muusikoiden.net/dyn/users/120800.jpg Oma tulkintani on ollut, että sähkökitaraa saa soittaa kerrostalossa vahvistimella, kunhan tekee sitä vaan päivällä ja pitää äänen voimakkuuden maalaisjärjellä kohtuuden rajoissa. Nyt vituttaa, mutta täytyy ilmeisesti siirtyä kotona soittamaan kuulokkeilla ja jättää vahvistimet treenikämppäolosuhteisiin. Vittu. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Wradlin 19.02.2014 00:39:44 | |
---|
AngieRainbow: Oma tulkintani on ollut, että sähkökitaraa saa soittaa kerrostalossa vahvistimella, kunhan tekee sitä vaan päivällä ja pitää äänen voimakkuuden maalaisjärjellä kohtuuden rajoissa. Kysymys voisikin kuulua, että onko se voimakkuus ollut kohtuuden rajoissa? Jonkun mielestä ilmeisesti ei. "Wradlin knows everything about biting balls off from reindeers. He is also very good friend of Santa Claus, famous finnish character Joulupukki." -Kailis |
AngieRainbow 19.02.2014 00:45:36 (muokattu 19.02.2014 00:46:28) | |
---|
Wradlin: Kysymys voisikin kuulua, että onko se voimakkuus ollut kohtuuden rajoissa? Jonkun mielestä ilmeisesti ei. Siltä vaikuttaa. Itseäni harmittaa viestin vittumainen sävy ja se, että siinä ei ole yhteystietoja. Jos joku esim. nukkuu aamupäivällä yövuoron jälkeen, niin voisin hyvin rajata soittamistani sen mukaan. Voin myös kiinnittää huomiota äänen voimakkuuteen. Olisi vaan ollut asiallisempaa tulla painamaan ovikelloa tai laittaa edes tohon viestiin yhteystiedot, jotta voisin ottaa asiallisesti yhteyttä. En halua tuottaa kenellekään mielipahaa, mutta nyt tästä on hankala sopia, kun en tiedä kenelle tässä on mielipahaa tuotettu. Mielestäni tommonen vittuilulappu kerrostalon ilmoitustaululla ei ole asiallinen tapa keskustella. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 19.02.2014 00:49:19 (muokattu 19.02.2014 00:50:50) | |
---|
AngieRainbow: Huom! Olet kirjoittamassa yli 274 päivää vanhaan aiheeseen! Nostellaanpa tätä ketjua. Asun kerrostalossa ja tämmöinen oli aamulla aulan ilmoitustaululla: http://muusikoiden.net/dyn/users/120800.jpg Oma tulkintani on ollut, että sähkökitaraa saa soittaa kerrostalossa vahvistimella, kunhan tekee sitä vaan päivällä ja pitää äänen voimakkuuden maalaisjärjellä kohtuuden rajoissa. Nyt vituttaa, mutta täytyy ilmeisesti siirtyä kotona soittamaan kuulokkeilla ja jättää vahvistimet treenikämppäolosuhteisiin. Vittu. AngieRainbow: Tästä me ollaan naapurin kanssa näköjään eri mieltä. Harmi, etä tuossa viestissä ei ole mitään nimeä tai puh. numeroa, jotta voisi asiasta ystävällisesti keskustella. Raukkamaista anonyyminä vittuilua. Jotta en varastaisi tätä ketjua off topicille, niin siirsein keskustelun tänne: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=211559&o=100 Minulle tuli kerran myös valitus (lappu postiluukusta) häiritsevästä soitosta päiväsaikaan. Itse pidän äänenvoimakkuusen kohtuuden rajoissa, eikä sitä soittoa kuulu muutenkaan kuin korkeintaan tunnin päivässä. Aloin sitä selvittelemään ja kyllä isännöitsijän kanta aiheeseen oli että musiikkia saa harrastaa päiväsaikaan kerrostalossakin. Jos ei kestä elämisen ääniä niin ei kannata asua kerrostalossa. Soittaahan ihmiset akustista pianoakin, yritäpä lyödä kuulokkeet sellaiseen! Ja moni mummo katsoo telkkaria niin lujaa että kuulee puheen selvästi rappukäytävään, lapset huutaa ja on äänekkäitä, koirat haukkuu.. ne nyt on vain niitä elämisen ääniä joihin jokaisella on lupa. Asia erikseen on tietenkin yöaikaan tapahtuva häiriköinti tai kännisten aggressiivinen räyhääminen rappukäytävässä. Onneksi nyt on hyvä kerrostalo ja joustavat naapurit. Lyö sinne rappukäytävään lappu jossa kehotetaan hankkimaan korvatulpat jos kerran pitää päivällä nukkua. Tai sitten pyydä kahville juttelemaan aiheesta rakentavasti. Kyllä aikuisten pitäisi pystyä puhumaan asioista ihan naamatusten eikä nimettömien lappusten välityksellä. |
artal 19.02.2014 00:49:40 (muokattu 19.02.2014 00:52:09) | |
---|
AngieRainbow: Huom! Olet kirjoittamassa yli 274 päivää vanhaan aiheeseen! Nostellaanpa tätä ketjua. Asun kerrostalossa ja tämmöinen oli aamulla aulan ilmoitustaululla: http://muusikoiden.net/dyn/users/120800.jpg Oma tulkintani on ollut, että sähkökitaraa saa soittaa kerrostalossa vahvistimella, kunhan tekee sitä vaan päivällä ja pitää äänen voimakkuuden maalaisjärjellä kohtuuden rajoissa. Nyt vituttaa, mutta täytyy ilmeisesti siirtyä kotona soittamaan kuulokkeilla ja jättää vahvistimet treenikämppäolosuhteisiin. Vittu. Kannattanee kiertää seinänaapurit vaikka asiallisesti kysäisemässä kuka on lapun kirjoittanut, pahoitella häiriötä ja kysyä häiriintyneeltä koska olisi sopiva soittoaika ja luvata vaikka vähän hiljentääkin soittoa. Luulisi laittavan anonyymivittuilijan häpeämään, kun saa kohteliaan vastauksen kasvokkain. Noin itse asiaan katsoisin, että kyllä päiväsaikaan voi kertostalossakin soittaa. Itse olen pitänyt mittarina, että jos en itse tarvitse vahvarin vieressä tulppia, ei metelin pitäisi olla liikaa. Koskaan ei ole valitettu vaikka neljässä eri kerrostalokämpässä olen soittanut. |
Myrkky Nuoli 19.02.2014 00:55:52 (muokattu 19.02.2014 00:58:35) | |
---|
On kyllä niin tyypillistä kerrostalovittuilua nuo anonyymit laput. Samanlaisia on tullut saatua itekin kolme, joista yksi oli ilmoitustaululla, kaksi postiluukusta. 2/3 oli aiheista, joiden kanssa meillä ei ollut mitään tekemistä ja 1/3 oli siitä kun vauva itkee yöllä, hyvin menee! Asiallista kritiikkiä en oo saanut eläessäni, joten oletan, että elämäni häiritsee ainoastaan kusipäitä ja jatkanpa siis entiseen malliin! artal: Itse olen pitänyt mittarina, että jos en itse tarvitse vahvarin vieressä tulppia, ei metelin pitäisi olla liikaa. Koskaan ei ole valitettu vaikka neljässä eri kerrostalokämpässä olen soittanut. About sama minulla. Jos vahvistin on epämukavan kovalla itselleni niin sit ollaan liian kovalla. Soitan kuitenkin sillei räväkällä volalla, että ihan varmasti kuuluu naapuriin. Ei muakaan kuitenkaan häiritse esim. päivisin musan luukuttaminen ja semmonen mitä täällä kuuluu. Kiva vaan, että on elämän ääniä, eikä pelkkiä Matti Vanhasia naapurissa. P.S. Kerran naapuri laitto facebookissa viestiä, että ai saakeli kun saundaa hyvälle :D Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
AngieRainbow 19.02.2014 01:24:20 (muokattu 19.02.2014 01:25:27) | |
---|
Mä ajattelin soittaa huomenna isännöitsijälle ja kysyä siltä, onko sallittua soittaa sähkökitaraa esim 2 h päivässä noin klo 12-18, jos äänenvoimakkuus on kohtuu tasolla. Kyllähän piano, viulu, sello ja laulukin kuuluu naapuriin, mutta ymmärtääkseni musiikkia saa harrastaa päiväsaikaan. Miksei sähkökitaraa saisi soittaa vahvistimella, jos kerran laulaakin saa? Ja ei se mun styrkkari nyt niin isolla ole. Monet kerrostalossa asuvat sähkökitaraa soittavat ystäväni käyttävät enemmän volumea ja soittavat tuntimääräisestikin enemmän. Tässä siis valitetaan nimenomaan päivällä tapahtuvasta soitosta. En soita yöllä enkä edes aamulla tai illalla. Enkä tosiaan halua tuottaa kenellekään mielipahaa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
unpredep 19.02.2014 08:07:12 | |
---|
Kirjeen kirjoittajan on pakko olla meidän muijan hengenheimolainen. Asutaan sentään omakotitalossa, mutta kellarista kuuluu liian kova meteli (muka) vaikka varta vasten hommasin Marshallin Class 5:n. toi (ja soitonopettajan) oli hyvä. Sekin kuullosti jotenkin tutulta. :) "Vain tunnevammainen jättää kostamatta!" |
sub zero 19.02.2014 08:19:47 (muokattu 19.02.2014 08:21:23) | |
---|
Eihän sähkökitaran vahvistin kuuluu sen enempää kuin vaikka telkkarin katsominen, kunhan se on sopivalla voimakkuudella. Jos se kuuluu muihin asuntoihin, niin sitten on ilmeisesti aikamoisen kovalla pidetty. Mitä tulee muihin asuntoihin kuuluviin ääniin, niin mielestäni ne kyllä pitäisi saada jätettyä pois. Se on aikamoista helvettiä, jos ei kotonakaan saa olla rauhassa. Aidosti hesalainen |
SnowCrow 19.02.2014 08:20:32 | |
---|
Onko sun vahvistin lattialla? Se kannattas nostaa jollekin vaikkapa tuolille jos on ja vieläpä suunnata sun korviis, niin ei tarvii niin kovalla pitää. :) |
Krice 19.02.2014 09:21:07 | |
---|
Käsialan perusteella kyseessä on nainen, 25-30 -vuotias. Keskimittainen tai lyhyt, ehkä hieman tukeva. Vuorotyössä makkaratehtaalla tai sitten 2-3 lapsen kotiäiti. Olisi halunnut mieheksi kitarasankarin, mutta avoliitossa alemman koulutustason MAMin kanssa. Tai ehkä eronnut äskettäin. |
Rämppy 19.02.2014 09:24:13 | |
---|
Mä ehdotan, että laitat ilmoitustaululle siihen toisen lapun viereen omalla nimelläsi varustetun lapun, jossa pahoittelet tilannetta ja pyydät häiriötä kokeneita henkilöitä ottamaan suhun yhteyttä. Se olisi rakentava ele, joka voisi jatkossa helpottaa sun asemaa asian sopimisessa. Tilannetta olisi hyvä vähän kartoittaa kyselemällä useilta naapureilta. Jos useampi kokee soiton häiritsevänä, niin sitten on syytä tarkistaa volyymia. Monet tarvitsevat rauhaa päivisinkin esim. vuorotyön tai kotona työskentelyn takia. Se mikä on rokkikorvalle normaalia elämisen ääntä, ei välttämättä muille sitä ole. Kun naapureiden kanssa kuitenkin eletään, kannattaa tilanne yrittää hoitaa ensin heidän kanssaan. Isännöitsijään vetoaminen saattaa vain kärjistää tilannetta. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Gabe 19.02.2014 09:49:41 | |
---|
AngieRainbow: Mä ajattelin soittaa huomenna isännöitsijälle ja kysyä siltä, onko sallittua soittaa sähkökitaraa esim 2 h päivässä noin klo 12-18, jos äänenvoimakkuus on kohtuu tasolla. Kyllähän piano, viulu, sello ja laulukin kuuluu naapuriin, mutta ymmärtääkseni musiikkia saa harrastaa päiväsaikaan. Miksei sähkökitaraa saisi soittaa vahvistimella, jos kerran laulaakin saa? Ja ei se mun styrkkari nyt niin isolla ole. Monet kerrostalossa asuvat sähkökitaraa soittavat ystäväni käyttävät enemmän volumea ja soittavat tuntimääräisestikin enemmän. Tässä siis valitetaan nimenomaan päivällä tapahtuvasta soitosta. En soita yöllä enkä edes aamulla tai illalla. Enkä tosiaan halua tuottaa kenellekään mielipahaa. Rämpyn idea oli minusta hyvä. Mutta kyllä isännöitsijältä voisi tarkistaa heidän kantansa asiaan. Onhan sinullakin kuitenkin oikeuksia, ei se nyt niin mene että jos yksi ihminen nukkuu päivällä niin kaikki muut joutuisivat elämään kusi sukassa sen takia. Kyllä minulle isännöitsijä sanoi että kerrostalossa äänet kuuluvat asiaan eikä täydellistä omaa rauhaa vain voi saada. Sen takia niissä säännöissä on se hiljaisuuden aika, silloin kakkien pitää rauhoittaa menoansa. Itse olen täällä nykyisessä kerrostalossa asuessani kysellyt naapureilta kokevatko ne minun soiton häirtseväksi tai kuulevatko sitä ylipäätään. Ainoastaan alakerran naapuri sen näköjään kuulee selvästi, häntäkään se ei häiritse.. toivoi ainastaan että soitan kahdentoista jälkeen. Lisäksi soittohuoneen paikkaa siirrettiin niin että nyt minun vahvistimet ovat hänen makuuhuoneensa yläpuolella, ennen ne olivat hänen olohuoneensa yläpuolella. Pienellä jutustelulla saatiin kummankin elämää helpommaksi. :) Tässä Anssin tapauksessa alkoi eniten vituttamaan tuon lapun sävy. Miksi kirjoittajan oli pakko mennä henkilökohtaisuuksiin ja alkaa solvaamaan toista? Ei tullut Anssillekaan varmasti mitenkään rakentaa fiilis alkaa asiaa setvimään. |
Laulava Kylätohtori 19.02.2014 09:50:14 (muokattu 19.02.2014 09:52:24) | |
---|
No jo on taas... Melkoista velliperseilyä, jos ei kantti riitä tulla keskustelemaan asiasta suoraan, vaan pitää jotain typeriä anonyymejä lappuja kirjoitella. Jos valittaja on yötöissä, niin parastahan olisi keskustella suoraan Angien kanssa, milloin olisi hyvä olla soittamatta ja milloin voi soittaa. Muutenkin tuollainen anonyymi vittuilu vain pahentaa asioita. Itse ottaisin yhteyttä isännöitsijään kysyisin, että mihin aikaan ja millaisilla volumeilla voi soittaa. Missään tapauksessa asia ei ole niin, etteikö kerrostalossa voisi ollenkaan soittaa vahvistimella. Ja toiseksi, se on aivan eri asia soittaa kuulokkeilla tai kunnolla vahvarilla. Ja jos muut naapurit ovat asiallisia, niin heiltäkin voisi kysäistä, että onko soitto häirinnyt vai ei. Jos ketään muuta ei häiritse paitsi yhtä, niin näkisin, että itse ongelma ei silloin ole äänenpaineessa vaan ihan muualla... e. katos Rämppy se ehtikin jo ehdottamaan samoja juttuja... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 19.02.2014 09:51:57 | |
---|
Krice: Käsialan perusteella kyseessä on nainen, 25-30 -vuotias. Keskimittainen tai lyhyt, ehkä hieman tukeva. Vuorotyössä makkaratehtaalla tai sitten 2-3 lapsen kotiäiti. Olisi halunnut mieheksi kitarasankarin, mutta avoliitossa alemman koulutustason MAMin kanssa. Tai ehkä eronnut äskettäin. Ja sen verran ruma, ettei ole saanut pitkään aikaan. Käys Angie hoitelemassa se, niin saat taas luukuttaa niin lujaa kuin haluat... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Genitalripper 19.02.2014 10:12:21 | |
---|
Laulava Kylätohtori: No jo on taas... Melkoista velliperseilyä, jos ei kantti riitä tulla keskustelemaan asiasta suoraan, vaan pitää jotain typeriä anonyymejä lappuja kirjoitella. Jos valittaja on yötöissä, niin parastahan olisi keskustella suoraan Angien kanssa, milloin olisi hyvä olla soittamatta ja milloin voi soittaa. Muutenkin tuollainen anonyymi vittuilu vain pahentaa asioita. Mun mielestä tuosta viestistä tulee aika selkeästi esille se, että itse valittajalla ei ole mitään oikeaa syytä valittaa joten vitutus projisoidaan muiden mahdollisiin haittoihin, joista ei kirjoittajallakaan ole mitään käsitystä. Rämpyn ehdotusta mukaillen minäkin lähtisin liikkeelle. Se, että joku läski elää oman kellon mukaan ja nukkuu iltapäivään ei ole kenenkään muun ongelma. |
jniska 19.02.2014 10:29:49 | |
---|
No eipä kannata mennä valittajan henkilökohtaisia ominaisuuksia kommentoimaan varsinkaan kun niistä ei faktaa ole. Malttia nyt. Anssi: tee avausveto ja ehdota neuvottelumenettelyä ilmoitustaululla. Varmaan pääset parempaan tulokseen sillätavoin kuin muuten riitelemällä. Mites suhtaudutaan siihen, että uusi omakotinaapurimme huomautti poikani rumpujensoitosta, jonka voi nippa nappa kuulla naapurin pihassa, jos tarkasti kuuntelee. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
Gabe 19.02.2014 10:48:09 | |
---|
jniska: Mites suhtaudutaan siihen, että uusi omakotinaapurimme huomautti poikani rumpujensoitosta, jonka voi nippa nappa kuulla naapurin pihassa, jos tarkasti kuuntelee. Sano sille että muuttaa kerrostaloon jos haluaa rauhassa elellä. :) |
reaper666 19.02.2014 11:10:58 | |
---|
Jos soitto tapahtuu ei-hiljaisuuden aikaan niin se on sallittua. Jos jotain häiritsee niin miksi asuu kerrostalossa. |
AngieRainbow 19.02.2014 11:17:11 (muokattu 19.02.2014 11:17:52) | |
---|
jniska: No eipä kannata mennä valittajan henkilökohtaisia ominaisuuksia kommentoimaan varsinkaan kun niistä ei faktaa ole. Malttia nyt. Anssi: tee avausveto ja ehdota neuvottelumenettelyä ilmoitustaululla. Varmaan pääset parempaan tulokseen sillätavoin kuin muuten riitelemällä. Ei ole mulla tarvetta, aikomusta eikä halukkuutta alkaa riitelemään. Itsekin meinasin ensin kirjoittaa asiallisen vastauksen tohon ilmoitustaululle, mutta se ei mielestäni ole oikea paikka. Aulan ilmoitustaulu ei ole kahden ihmisen keskustelufoorumi. Olen yrittänyt tavoittaa isännöitsijää, mutta en ole siinä vielä onnistunut. Täytyy kysyä häneltä kantaa soittoharrastukseen talossa päiväsaikaan. Laita Jarmo sun talo torille :) Kllähän oma treenis olisi paras. Saisi paukuttaa mielin määrin. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |