Aihe: Sturm und Drang - tinnitus 15-vuotiaalla
1 2 3 4 5 6
32788
25.12.2007 00:05:14 (muokattu 25.12.2007 00:06:23)
Ihan oikein. Sustahan tuli tiluman.

Mitäs siellä takarivissä kuiskitaan? Kuitenkin tuosta tapauksesta lähti pitkä alamäki, jolle loppua ei näy. Pianoa soitin noin kolme vuotta ja siitä eteenpäin kitaraa rämpytetty. Joten tuskin ainakaan kuulo esteenä etenemiselle, muut henkiset kyvyt sitten ehkä sitäkin enemmän.

Heh, miks muusikoilla on pitkä letti yleensä? Peittää korvat...

Ja miks rumpalit on kaljuja?
Antti1
25.12.2007 00:11:30
Joten tuskin ainakaan kuulo esteenä etenemiselle, muut henkiset kyvyt sitten ehkä sitäkin enemmän.

Meinaatko alkaa soittamaan bassoa seuraavaksi?

Ja miks rumpalit on kaljuja?

Ne ei oo muusikoita?

Ärsyttävää, kun on yliherkät korvat metelille. Aina ja kaikkialla pakko käyttää tulppia, oli esim. keikka sitten miten hiljainen tahansa. Ei oo kivaa, ku korvat vinkuu laulukamoilla vahvistetun akustisilla soitetun keikan jälkeen kaksi päivää.

Tosta viisastuneena tosin mä pyrin välttämään baarissa, keikoilla yms. käyntiä, ellei oo aivan pakko. Tietty ite tulee keikkailtua, sille ei mitään voi, kun veri vetää. Elacinit on kuitenkin sitä varten, kun parempaakaan ei oo kävellyt vielä vastaan.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
JussiKoo
28.12.2007 22:25:15
Ja vielä varoituksen sanoja tinnituksesta.

-82 alkoi soittaminen bändissä rumpalina. Tinnituksen taisin huomata joskus kymmenisen vuotta myöhemmin. Keikoilla tuli käytyä myös kuuntelijana ja myöhemmin diskoissa yms.

On se veemäinen vaiva.

Lisäksi nykyään on tullut ihan uusi "feature", jossa tietyn taajuusalueen ääni särkee äänen korvassa, vaikka äänenvoimakkuus ei ole ollenkaan kova. Esim. muksun jokeltelu saattaa särkeä äänen totaalisesti, vaikka laittaa kädet korville suojaksi. Että semmoista.

Käyttäkää niitä tulppia tai sitten volat pienemmälle.
Jeepster
29.12.2007 22:09:22
Mulla on täällä kotona kitaralle tollanen pikkuvahvistin, ja yleensä joudun soittelemaan luurit päässä, kun vanhukset ei kestä sitä "melua". Yritän soitella mahd. pienellä volalla, ei kai pari tuntia päivässä voi mitään korville tehdä?
(Soitonmaikka varoitteli että vahinkoa siinä tulee, mutta kai kuvitteli mun soittelevan nupit kaakossa, se kun on hänelle oikea tapa rokata.)

Ois kanssa kiva tietää, miten varovainen mp3-soittimen kanssa pitää olla: oon kuullut, että tunti päivässä pitäisi riittää. (Mulla kuulokkeiden piuhasta voi säädellä äänitasoa ympäristön mukaan, ja ylärajaksi oon asettanut 1/3 "täydestä tehosta". Tänään kuitenkin huomasin hiljaisessa huoneessa musiikin kuuluvan nappien läpi vaikkeivät olleet korvissa.. Paha juttu pidemmän päälle?)
Pitkavirta
30.12.2007 03:28:01 (muokattu 30.12.2007 03:29:01)
Mulla on täällä kotona kitaralle tollanen pikkuvahvistin, ja yleensä joudun soittelemaan luurit päässä, kun vanhukset ei kestä sitä "melua". Yritän soitella mahd. pienellä volalla, ei kai pari tuntia päivässä voi mitään korville tehdä?
(Soitonmaikka varoitteli että vahinkoa siinä tulee, mutta kai kuvitteli mun soittelevan nupit kaakossa, se kun on hänelle oikea tapa rokata.)

Ois kanssa kiva tietää, miten varovainen mp3-soittimen kanssa pitää olla: oon kuullut, että tunti päivässä pitäisi riittää. (Mulla kuulokkeiden piuhasta voi säädellä äänitasoa ympäristön mukaan, ja ylärajaksi oon asettanut 1/3 "täydestä tehosta". Tänään kuitenkin huomasin hiljaisessa huoneessa musiikin kuuluvan nappien läpi vaikkeivät olleet korvissa.. Paha juttu pidemmän päälle?)

hirveen vaikee luvata mitään, mut kyl luureilla pitäis voida kuunnella kohtuu volalla ääntä tommosia aikoja, ilman välittömiä vaurioita. yks entinen duunikaveri oli saanu tinnituksen kuunneltuaan "teininä metallicaa korvalappustereoilla liian kovaa". huvitti lähinnä vaan toi metallica -osuus.

mut korva on kuitenni kuluva ja toistaseks aika korvaamaton väline. ei pidä kuitenkaan elää pelossa.
Tomtom
30.12.2007 21:25:33
Ei kannata elää pelossa ei, mutta kannattaa myös muistaa se että jokaisen korvavärkit ovat erilaiset verrattuna kaverin vastaaviin, ja se jo mikä on tässä asiassa idioottimaísinta / tuhoisinta että seuraa mitä kaverit tekee.

Eli jos tuntuu pahalta, niin tulpat korviin, kaverin polla kestää ehkä enemmän. Kerran kun se tulee, niin se ei lähde koskaan pois, eli varovainen PITÄÄ kaikkien olla.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Koplinki
31.12.2007 00:45:51
Kannattaa korvat suojata, moni on vetäny ittesä jojoon tinnituksen takia..
kiriminni
31.12.2007 10:29:09
Rummut on yksi pirulainen,helposti Crash-pellistä 110dB.
Kuulotestissä juuri tuli käytyä ja vasemmassa korvassa oli pieni alenema.
Oli kylläkin vaikkua jota ei silloin putsattu(huomasin jälkeenpäin).
Tasainen vinkuna kyllä kuuluu koko ajan iiiiii,mutta ei häiritse nukkumista en tiä
onko sitten tinnitusta ehkä ei.Kunnon tulppia käytän aina,niihin on jo töissäkin tottunut.On vaan pirullista ,että tinnitus saattaa tulla yksittäisestä kovasta äänestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)