Aihe: Katran biisi plagiaatti?
1 2 3 4 5 6 7 8
ilopertti
31.01.2007 02:22:29

Onhan näissäkin samaa:
http://www.youtube.com/watch?v=tYbLR67_F9E
http://www.youtube.com/watch?v=_S0TGEHmua8

ja bonus: "Lähinnä loppupuolella mietittiin, että ei haluta mennä lähelläkään Nightwishiä, kun suomalaiset on hirveen herkkiä syyttämään kopioinnista. Mun musiikki on popimpaa ja melodisempaa ja yhdistävä tekijä on lähinnä vain klassinen laulutyyli. Itse opiskelen klassista ja kuuntelen rokimpaa ja suomirokkia, niin tämä on hyvä tyylilinjaus.
Nightwish-mielleyhtymä ja Risto Asikainen ovat asioita, jotka herättävät rock-piireissä varmasti epämiellyttävää napinaa, mutta Katra on siihen valmis." -http://www.findance.com/haastattelut.php?id=221

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
kössi_kenguru
31.01.2007 08:08:08 (muokattu 31.01.2007 08:08:21)
Kiss teki sen ainakin tunnetuksi. Sitäpaitsi Petran (alkuperäinen?)versio on aika karmiva, vaikka muuten (osin) toimiva pändi onkin. Mistä mä oon muuten saanut käsityksen, että se oliskin alkuperältään jonkun aivan toisen yhtyeen, joka ei edes soittais tollasta hardrockia? Urgent tjsp.
Argent on bändi, jonka biisi se (God gave..)on. Tais olla vuodelta -73 tai jotain
maelstorm
31.01.2007 08:19:34 (muokattu 31.01.2007 08:32:27)
Selitä tämä sitten miljoonalle äkäiselle Within Temptation-fanille jotka eivät ymmärrä nuoteista, saatika sitten musiikin teoriasta mitään. Skandaali siitä tulee jos tällä mennään euroviisuihin.

Juuri tällaista skandaalia Katra "bändi" juuri tarvitseekin saadakseen kevytheviuransa mojovasti käyntiin. Kuin mäkilähtö pakkasella! Ja Riston kassakone se vaan kehrää ja ruksuttaa tyytyväisenä.
Siivet.
h.e.k.a
31.01.2007 08:52:06
Juuri tällaista skandaalia Katra "bändi" juuri tarvitseekin saadakseen kevytheviuransa mojovasti käyntiin. Kuin mäkilähtö pakkasella! Ja Riston kassakone se vaan kehrää ja ruksuttaa tyytyväisenä.

Tuolta ajatukselta ei voi välttyä, varsinkin kun vielä vertaa toista Katran viisuehdokasta Garbagen "The World Is Not Enough"-biisiin. Eihän tuossakaan kovin paljoa samaa ole, mutta juuri sen verran, että saadaan keskustelua aikaiseksi (=> julkisuutta). Toisaalta sekään ei hirveästi jatkossa uraa edistä, jos laulu ei tuosta "kiekumisesta" yhtään parane...
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osborne
bedlam
31.01.2007 09:16:14 (muokattu 31.01.2007 09:16:38)

Musatyyli itsessään? Hirviönaamarit?

Milloinkas Alice on hirviönaamaria käyttänyt? Se Loordin naamarijuttuhan on "lainattu" Gwar-yhtyeeltä:
http://www.massconcerts.com/graphics/gwar10jay.jpg
http://www.beowolfproductions.com/Gwar-CarnivalOfChaos.jpg
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Walrus
31.01.2007 10:18:15
No johan tästä artistista riittää kohua.

http://www.iltalehti.fi/viihde/200701305676743_vi.shtml

Veikkaan kyllä että toi Katran häiriköinti johtuu ennemminkin hänen miehestään jota joku sekopää teini riivaa.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
aivokuolio
31.01.2007 10:20:58 (muokattu 31.01.2007 10:21:14)
Milloinkas Alice on hirviönaamaria käyttänyt? Se Loordin naamarijuttuhan on "lainattu" Gwar-yhtyeeltä:
http://www.massconcerts.com/graphics/gwar10jay.jpg
http://www.beowolfproductions.com/Gwar-CarnivalOfChaos.jpg

Off-topicin puolelle menee, mutta pakko korjata.

Mr. Lordi recently spoke to MTV.com about the comparisons that have been drawn between his band and GWAR due to both groups' "monster" image. "I am not offended, but I didn't know about GWAR until people in Germany asked me about them in interviews," Lordi said. "They are so obscure in Europe that it's easy to miss them. I was much more influenced by people like Freddy Krueger, Jason Voorhees, Leatherface and Pinhead and the Cenobites from 'Hellraiser'. I have always been fascinated with monsters and learned to do prosthetic makeup when I was 10 years old."

Että näin.
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
Sinap
31.01.2007 12:33:57
http://www.iltalehti.fi/viihde/200701305676743_vi.shtml

En väitä, mutta nyt viimeistään voi epäillä, jonkinasteista yhteistyötä iltalehden ja Katran taustatiimin kesken. Iltalehti oli taho, joka ilmoitti plagiointiepäilykset ylelle. Nyt vielä lisäpursuttelua kohun päälle. Herätkää ihmiset! En muuten tästä jauhaisi, mutta ärsyttää sinisilmäisyys, jota täällä esiintyy. Mun puolesta tehkööt temppuja. Olisitte vaan hieman kriittisempiä. Se on vaan semmonen juttu, että jos joulupukkiinkin uskoo liian vanhaksi asti, voi pettymys olla liian suuri, kun parta nykäistään irti. Toisaalta, jos olet vain musiikin käyttäjä, voit huoletta odottaa korvatunturin tonttujen tekemiä lahjoja ensi joulunakin. Ammattiinpyrkivien kannattaa kuitenkin hieman alkaa tutustumaan viihdemaailman ihmeellisyyksiin.
"Siinähän se tuubi onkin."
Les Fender
31.01.2007 12:36:44
Aamulehdessä viitattiin suoraan mainostemppuun........... Onnistui täydellisesti!!
"Living is easy with eyes closed!"
Johannes_t
31.01.2007 12:54:47

En väitä, mutta nyt viimeistään voi epäillä, jonkinasteista yhteistyötä iltalehden ja Katran taustatiimin kesken. Iltalehti oli taho, joka ilmoitti plagiointiepäilykset ylelle. Nyt vielä lisäpursuttelua kohun päälle. Herätkää ihmiset! En muuten tästä jauhaisi, mutta ärsyttää sinisilmäisyys, jota täällä esiintyy. Mun puolesta tehkööt temppuja. Olisitte vaan hieman kriittisempiä. Se on vaan semmonen juttu, että jos joulupukkiinkin uskoo liian vanhaksi asti, voi pettymys olla liian suuri, kun parta nykäistään irti. Toisaalta, jos olet vain musiikin käyttäjä, voit huoletta odottaa korvatunturin tonttujen tekemiä lahjoja ensi joulunakin. Ammattiinpyrkivien kannattaa kuitenkin hieman alkaa tutustumaan viihdemaailman ihmeellisyyksiin.

Mä oon ollut monessakin vaiheessa toivonut, että kaikki olisikin ennakkoon sovittua, se oiskin aika hienosti masinoitu kuvio. Vaan kun ei, harmaita hiuksia on ilmestynyt moneen päähän. Tietäjä/Jillian-hässäkkä on sattuman tulosta ja Katralle tulleet uhkauskirjeet varsin ikävää todellisuutta.
Sinap
31.01.2007 13:00:37
Mä oon ollut monessakin vaiheessa toivonut, että kaikki olisikin ennakkoon sovittua, se oiskin aika hienosti masinoitu kuvio. Vaan kun ei, harmaita hiuksia on ilmestynyt moneen päähän. Tietäjä/Jillian-hässäkkä on sattuman tulosta ja Katralle tulleet uhkauskirjeet varsin ikävää todellisuutta.

Vaikka sä oisit itse Katra, ni et todennäköisesti tietäisi mistään kikkailuista mitään. Niin se näyttää uskottavammalta.
Kiusantekijät sahasivat Kouvolan rautatieasemalla vanhan puun - Meitä on moneen junaan, kommentoi VR:n puutarhuri.
McNulty
31.01.2007 13:03:54
Tietäjä/Jillian-hässäkkä on sattuman tulosta ja Katralle tulleet uhkauskirjeet varsin ikävää todellisuutta.

Tällaisia uhkauskirjeitä/-soittoja en minäkään ymmärrä. Kyllä joidenkin pitää olla TODELLA sairaita yläkerrastaan jos tuollaiseen alentuu. Itse en Katrasta välitä ja pidän tuota europliisu-biisiä täydellisenä WT-ripoffina... eipä se silti minun maailmaani kaada. Toivottavasti jää kiinni tuo häiriköijä ja pyöritellään tervassa & höyhenissä. Enkä pistä pahakseni jos vaikka bussi ajais vähän päältä.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
Terry Pantheras
31.01.2007 13:10:04
Mua ei haittais yhtään vaikka Katra voittais koko v---n viisut... Salaliittoteorioita voi pyöritellä ihan miten päin vaan, voihan niitä olla ja voihan niitä olla olematta, who gives a shit. Uhkailijat on sairaita, hyi, hoitoon.
Elä sie kimpoile...
Walrus
31.01.2007 13:27:57
Harmittaa kyllä Katran puolesta jos hänelle koituu ongelmia taustatiimin munailuista.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Sinap
31.01.2007 14:14:55
Harmittaa kyllä Katran puolesta jos hänelle koituu ongelmia taustatiimin munailuista.

Nopea julkisuus tuo usein huonoja juttuja mukanaan. Eikä iltalehti jätä niitä käyttämättä. Munailustahan tässä ei ole kyse. Ei olisi mikään ihme vaikka youtuben plagiointivideo olisi tehty jo ennen euroviisukarsintoja. Toivottavasti ei.
Kiusantekijät sahasivat Kouvolan rautatieasemalla vanhan puun - Meitä on moneen junaan, kommentoi VR:n puutarhuri.
Johnny Buzz
31.01.2007 14:17:57

Nopea julkisuus tuo usein huonoja juttuja mukanaan. Eikä iltalehti jätä niitä käyttämättä. Munailustahan tässä ei ole kyse. Ei olisi mikään ihme vaikka youtuben plagiointivideo olisi tehty jo ennen euroviisukarsintoja. Toivottavasti ei.

Melkoisia salaliittoteorioita lähtee Sinapilta täällä.
Soulstab live 24.2.2007 @ Club Hasselhoff, Liberté w/ Barb-Q-Barbies, King Remedy
www.soulstab.com
Sinap
31.01.2007 14:20:06
Melkoisia salaliittoteorioita lähtee Sinapilta täällä.

Tarjoan vaihtoehdon sinisilmäisyydelle :)
Mohla
31.01.2007 14:25:12

Joo! Ne on lavastanu sen Euroviisukarsinta tilanteen jo etukäteen sitä youtube videoo varten. Risto Asikainen on lahjonu sen lavastajan että se tekee samanlaiset lavasteet sinne karsintoihin ku siinä youtube videolla! Jos kattoo tarkkaan niin huomaa että Katralla on IHAN ERI PITUISET HIUKSET siinä youtube videolla kun oikeissa karsinnoissa! Varjot menee kans ihan eri tavalla!
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Johnny Buzz
31.01.2007 14:26:23

Oishan se tietty ihan jees tarjota sitten lähteitä noille väitteille. Jos esittää lähdekritiikkiä tiedotusvälineitä kohtaan, niin toki voi odottaa kokevansa saman tuomion muilta täällä.
Soulstab live 24.2.2007 @ Club Hasselhoff, Liberté w/ Barb-Q-Barbies, King Remedy
www.soulstab.com
Terry Pantheras
31.01.2007 15:24:33

No hyvä, muuten myö ei tajuttais! *winks*
Elä sie kimpoile...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)