Mika Antero 17.10.2006 22:35:53 (muokattu 17.10.2006 22:40:19) | |
---|
Son House H:hon, Keb Mo K:hon, Lightnin' Hopkins H:hon, Hound Dog Taylor T:hen, Blind Willie Johnson J:hin ja Badly Drawn Boy B:hen. Ei kestä kiittää ; ) Just noin minäkin teen, niin töissä kuin kotonakin (Badly Drawn Boyn levyä en tosin omista). Eihän siinä mitään ongelmaa silloin ole, kun taiteilijanimen toinen osa -eli sukunimi- on artistin oikea tai edes oikealta kuulostava nimi. Tuolla perustelulla voisi tietysti Watersin ja Wolfin molemmat laittaa weehen, mutta pidätän itselläni oikeuden pitää ne edelleen ämmässä ja hoossa. Taidan silti ottaa vakavaan harkintaan järjestämisen sen ihka alkuperäisen ristimänimen mukaan... |
Tsugu Way 17.10.2006 22:45:11 | |
---|
Taidan silti ottaa vakavaan harkintaan järjestämisen sen ihka alkuperäisen ristimänimen mukaan... Eihän niitä löytäis sitte itte pirukaan enää, jos Kari Tapio siirtyis J:hin, Matti ja Teppo R:ään, Kikka muistaakseni V:hen, John Wayne M:ään ja Elton John ties minne.. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
Mika Antero 17.10.2006 22:46:20 | |
---|
Eihän niitä löytäis sitte itte pirukaan enää, jos Kari Tapio siirtyis J:hin, Matti ja Teppo R:ään, Kikka muistaakseni V:hen, John Wayne M:ään ja Elton John ties minne.. Siinähän se idea just piileekin, että pitää tietää löytääkseen... |
kid ego 17.10.2006 23:40:39 | |
---|
Vinyylejä mulla on jotain 200-250 kappaletta. Faijalta perittyjä muutamaa hassua kirpparilöytöä lukuunottamatta. Faijan levyt ovat diskoa, funkkia, rokkia ja bluesia, itseostamani ovat jotain kasarisukkahousuhevirokkia. Toimivaa vinyylisoitinta ei ole pariin vuoteen ollut, enkä nyt levynostovimmoissani ole juuri vinyylejä ostellut. Asiaan tullee korjaus lähiaikoina. Cd-levyjä omistan hieman vajaat 400 kpl. Jos parikymmentä omistamaani sinkkua laskettaisiin, luku olisi varmaan melko tarkkaan tuo. Lähinnä olen ostellut heviä ja kitaratilutusmusaa, mutta mahtuu joukkoon pari poppi-, räppi- ja kantrilevyäkin. Koetan ostaa levyjä mahdollisimman monipuolisesti, mutta koska itse soitan metallimusaa, tulee sitä kuunneltua ja ostettua huomattavasti enemmän. Suurimman osan levyistäni olen ostellut tässä muutaman vuoden sisään, eli vauhti on ollut yli sata levyä vuodessa. Älppärit ovat satunnaisessa järjestyksessä rivissä, cd:t ovat aakkosissa bändin nimen, artistin sukunimen tai taiteilijanimen mukaan. The-etuliitettä en huomioi aakkosissa tai listauksessa ( http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=1112). Muutama esimerkki aakkostuksista: - Alice Cooper A:ssa - The Blue Wahini Serenaders B:ssä - B.B. King & Eric Clapton K:ssa - Bob Seger & The Silver Bullet Band S:ssä Musiikki-dvd:tä on ~30 kappaletta, ja aakkostettu samalla tavalla kuin cd:tkin. Tietokoneen mp3-kansiota tai poltettuja levyjä en tietenkään ole listannut, mitä järkeä siinäkin olisi? |
Teijo K. 17.10.2006 23:51:21 | |
---|
Aika pieni kokoelma miulla, mutta tarkkaan harkittu. Alle sata vinyyliä ja varmaan samanverran cd-levyjä, noin viitisenkymmentä kasettia. Avovaimolla on vinyylejä ja cd-levyjä samanverran suurinpiirtein. Ei tule kauheasti osteltua, kun olen jumittunut kuuntelemaan noita samoja vanhoja levyjä aina uudestaan. Minkäs teet, mumo mikä mumo. Miulla on jatsista heviin ja kaikkea, avovaimolla tarkemmin lähinnä progea. |
Gypsy 18.10.2006 00:12:36 | |
---|
Pieni "kokoelma" on miullakin ja tarkkaan harkittu. Varmaan ~100-120 CD:tä. Vinyyleitä enemmän. Ei siis tarvi järjesteleen ruveta, kyllä tosta äkkiä oikee löytyy. Tosin useesti tuntuu, ettei siitä kyllä löydy enää yhtään mitään. Aina jaksa samoja levyjä pyörittää... Huonot levyt on myyty pois ja osan jotkut on rikkonu/hävittäny lainatessaan. Tästä "kokoelmasta" ei siis enää lainailla. Aamen |
Torniojaws 18.10.2006 11:59:53 | |
---|
Tosin useesti tuntuu, ettei siitä kyllä löydy enää yhtään mitään. Aina jaksa samoja levyjä pyörittää... Sitten hankitaan lisää ;) |
Burn 18.10.2006 15:34:48 | |
---|
Joku päivä tossa laskin CDni ja sain 135 levyä. Vinyyleitä ei ole, enkä aio hankkiakaan. Hyllystä löytyy pääosin hevimeteliä mutta joukkoon mahtuu myös ripaus jazzia ja muuta hieman kevyempää musiikkia. Mitään omasta mielestäni aivan paskoja levyjä ei löydy koska mietin yleensä aika tarkkaan mihin rahani sijoitan. Tai no yksi ainoa levy pisti joskus vituttamaan. Ostin Sepulturan Morbid Visions/Bestial Devastation-CDn mikä kadutti aivan kamalasti koska levy on aika järkkyä kuraa, ajattelin että sitten kun sen omistan niin löytyypi kaikki CDt Sepulturalta...Mitään en aio myydä koska ei sitä koskaan tiedä mihin sitä joskus taas ihastuu... Chuck Norris is just like you and me, he puts his pants on one leg at a time. Except when he puts his pants on, he fights North Koreans. |
rheinone 18.10.2006 15:38:09 | |
---|
Marlowe: Vade retro, satana! ; ) Katos mokomaa, it's all race with the devil, man: Well I've led an evil life, so they say But I'll hide from the devil on judgement day, I said Move, hot-rod, move man! Move, hot-rod, move man! Move hot-rod, move me on down the the line. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Gypsy 18.10.2006 15:48:30 | |
---|
Sitten hankitaan lisää ;) Joo, mutta ensimmäisenä tuli mieleen taas se huonoin mahollinen selitys: "Ei oo rahaa". Kyllähän rahaa olis, hyviä levyjä saa muutamaan euroon, mutta kun ei tykkää olla pää selvänä. Priorisointikysymyksiä. Mutta eiköhän se "kokoelma" siitä vielä kasva. Kyllä sinne taas tuli pari Johnny Thundersia. Aamen |
M-Juhana 18.10.2006 17:36:19 (muokattu 18.10.2006 17:43:29) | |
---|
Jahas, täällä on n. 700 levyä. Vinyyli ja CD apaut n. 50/50. Vinyylit on aakkosjärjestyksessä ja CD:t silleen "genre"-järjestyksessä. Jenkkirokkia, heviä, bluesia, countryä,jazzia, klassista, Motörheadia...jne. Lisäksi jossain vintillä on n. 250 c-kasettia laatikossa. Vinyylit ja kasetit on pääasiassa hankittu ennen vuotta 89 ja CD:t 100 kpl 90-02 ja loput sen jälkeen. Vinyylejä meni v. 89 divariin laatikollinen. Mm kaikki Punk, new wave, noin vuosina..77-85 hankitut levyt. Tuli avoero ja kannoin levyt veks ja dokasin rahat, ei kaduta :-( Juu välissä meni reilu vuosikymmen aika nihkeellä musadiggailulla. Tuossa 02 syksllä kaivettiin kitarat ja stereot esille ja sen jälkeen on levyhylly täyttynyt n. 50 levyn vuosivauhdilla. Viime aikoina Country ja vanhempi blues on ollut kohteena, mutta välillä herätteenä joku, vaikkapa hevi-lätty löytää tänne. Kotimaista musaa tulee hankittua hyvin vähän. Kokoelmana en levyhyllyäni pidä, ne on vain musaa mitä kuunnella. Ainoat maininnan arvoiset artistit joiden tuotantoa on merkittävästi, ovat Juice (28 julkaisua) ja Hanoi Rocks jolta löytyy kaikki levyt, Rollareita n. 20 julkaisua. Lisäksi Motörhead-kokoelma on työn alla, parikytä albumia on, muutama kyllä sekä LP & CD muodossa. Sellaisia 5-10 levyn artisteja on parikymmentä. Klassikkolevyjä on joitain ja monelta "merkkiartistilta" joku best of. Lis: Kaikissa äänestyksissä parhaiksi valitut Beatles ja Led Zeppelin ovat hyllyssäni edustettuna seuraavasti: B = 1 ja LZ = 4...:-) |
Jackie 18.10.2006 17:44:24 | |
---|
Levyjä on about 500. Suurin osa rokkia, mutta on siellä jotain yllätyksiäkin. Jäsenkuvauksen kautta kattomaan listaa, jos kiinnostaa. I don't know how to put this but I'm kind of a big deal |
Räbbänä 18.10.2006 17:56:40 | |
---|
3kpl viinyyleitä, 10 musaDVD:tä ja 79 CD:tä pikaisella laskemisella. Taitaapi vielä olla ns. häpeäosasto jonkin lootan nurkassa jossa noin 3-5 lättyä. "Hattu pois päästä!" |
Ziggy Bubba 18.10.2006 18:15:14 | |
---|
Semmonen reilu 300 CD:tä, abuut 40 vinyyliä ja pari kymmentä musa-DVD:tä. Tyylit vaihtelee akselilla Sigur Ros-Nasum, raskaampi rock ja metalli vievät kuitenkin selkeästi isoimman osan. "Amerikkalaisuus-prosentti" on muuten kummallisen suuri, kotimaisissa taas just toisinpäin. www.mikseri.net/sigkk My musique |
tommijk 18.10.2006 20:38:19 | |
---|
Levyjä on ostettu vuodesta 1995. Tällä hetkellä omistuksessa n. 700 CD-levyä ja n. 30 LP-levyä. Hyllystä löytyy lähes kaikkea mahdollista beatlesistä ja strapping young ladiin . Nykyään tulee ostettua hyllyn täytteeksi kaiken näköistä progea, metallia, vanhoja klassikoita jne. Ja kyllä, levyihin menee aivan liikaa rahaa varsinkin opiskelijan tuloihin nähden. Tuntuu että ostovauhti vaan kiihtyy vuosi vuodelta. pöö.. |
Marlowe 18.10.2006 21:00:47 | |
---|
Rupesin vielä miettimään, voinko kutsua itseäni kuitenkaan keräilijäksi. Ei varmaankaan, sillä minulla ei ole ollut tarvetta hankkia eri levyistä useampia erilaisia painoksia. Lisäksi olen viime aikoina ryhtynyt luopumaan sinänsä hyvien artistien huonoista levyistä (mm. Rolling Stonesien "Emotional Rescue" lähti Huuto.netin kautta myyntiin, enkä taida koskaan kerätä yhteen koko tuotantoa, vaikka niin oli eräässä vaiheessa tarkoitus). Ja mitä tulee tuohon maantieteelliseen jakautumaan, niin nyt sain siihenkin vastauksen, kiitos Rateyourmusicin, jonka ansiosta tiedän levyhyllyni sisältävän yhden Davyhulmesta, Englannista tulevan levyn (Jim Noir: Tower of Love) sekä peräti kaksi Australian Brisbanesta kotoisin olevaa pitkäsoittoa (The Saintsien debyytti ja BeeGeesin kokoelma). http://rateyourmusic.com/musicmap/Marlowe"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
taikakameli 18.10.2006 21:01:22 | |
---|
http://muusikoiden.net/levylista/selaa.php?list_id=1705 Ei vielä mitään valtavia määriä, mikä selittyy sillä, että olen vasta 17v eikä minulla ole kovin paljon rahaa. Yhtä vinyyliä lukuunottamatta kaikki CD:itä ja sen yhden vinyylin ostin toissapäivänä, eli niitä on todennäköisesti tulossa lisää sankoin joukoin. Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
MK73 18.10.2006 21:28:07 | |
---|
Ilokseni huomaan innokkaita levynostajia löytyvän vielä yllättävän paljon. Mukava on ollut näitä juttuja lukea ja tuntea "hengenheimolaisuutta". Eli kuinka on tärkeää saada se aito äänite kansilehtineen päivineen konkreettisena käteen ja omaan hyllyyn. Noissa mp3:sissa ei ole tasan mitään fiilistä, saati levyjen kopioinnissa. Sen verran pitää artistia kunnioittaa, että ostaa oikean kappaleen. Kaverit ovat monesti tarjonneet tyyliin "mulla on se levy, voin polttaa sen sulle", mä olen aina kieltäytynyt jyrkästi. |
Rainer Frilund 18.10.2006 21:42:40 | |
---|
... Kaverit ovat monesti tarjonneet tyyliin "mulla on se levy, voin polttaa sen sulle", mä olen aina kieltäytynyt jyrkästi. Ja toisinkinpäin! En tee "kaverille kopiota" ostamistani levyistä. Kyselyt loppuvat lyhyeen, kun viesti kiirii... :-) Toisaalta, kierrän kopiosuojatut CD:t kaukaa. Pari kolme mokaa on tullut kohdalle ja nekin potuttaa... Like trees, children change as they twist and turn.
You suffer alone for the peace that you yearn.
You can weep and moan, feel the need to run,
But you'll be leaving behind a loaded gun. |
MK73 18.10.2006 22:33:41 | |
---|
Ja toisinkinpäin! En tee "kaverille kopiota" ostamistani levyistä. Jep. En myöskään lainaile levyjäni mielelläni. |