Aihe: Jos kärsit tinnituksesta millaisia ääniä kuulet?
1 2 3 4 5 6
jagger
01.11.2007 10:44:33
"SSSSSSUUUUUUHHHHHSSSHHHH" Mulla suhisee silloin tällöin vasemmassa korvassa ja siihen liittyy myös paineen vaihtelun tunne. Ei mitenkään isolla, mutta varsinkin nukkumaan mennessä hiukkasen häiritsee. Nyt kun on ollut parin kuukauden treenitauko, niin suhina on loppunut. Mutta jossain vaiheessa on puhallellut muutaman kuukauden putkeenkin.

Mulle on myös ilmaantunut semmonen ärsyttävä "herkistyminen" korkeille ja voimakkaille äänille. Esimerkiksi peltien iskut käy joskus melko kipeää. Samoin lapsen parkuminen sylissä...

Prkle, ku ne tulpat tahtoo aina "unohtua".
Tomtom
01.11.2007 12:44:21
Täällä tasaista vinkunaa jo useemman vuoden. Samoin herkistymistä erityisesti peltien äänille. Joskus esim. baarissa kun yrittää keskittyä kuuntelemaan yhtä tiettyä puhujaa niin on vaikea erottaa ääntä muista, eli kaikki ikäänku tulee samalla voimakkuudella. Tuo ei varmaankaan kyllä johdu itse tinnituksesta.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
hitchhiker
01.11.2007 20:57:21
Mulla kuului vähän samanlainen ääni kuin lankapuhelimessa kuuluu, kun nostaa puhelinluurin. Ei piippausta vaan hermoja raastava tasanen ja korkea ääni. Onneksi se vaan yhtäkkiä loppui jatkuttuaan n.puoli vuotta.
wow, imagine that? they won't fight back, I got a theory on that, a whale's heart is as big as a car, a whaler's thought must be smudged by the dark
Lepinkäinen
02.11.2007 00:26:24
Mulla kovin ääni on aika lailla juurikin tuon tv:n sirinän korkuinen ininä. Täydessä hiljaisuudessa kuulee sitten myös matalempia huminoita. Välillä on myös oikeassa korvassa ääni, jonka tajuus vaihtelee kuin joku syntikan pulina. Onneksi se nyt taas aikansa vaivattuaan on väliin taas kadonnut.

Olen jättänyt bändissä soittelun pääosin tinnityksen takia ja nykyään keskityn vaan kotirämpytykseen ja äänittelyyn. Jos tinnitys tästä vielä pahenis niin taitas olla /wrists.
wilzhu
02.11.2007 22:51:42 (muokattu 02.11.2007 22:52:24)
Itse kuulen ihan puhdasta korkeaa ininää vasemmassa korvassani. Ei ole muuttunut sitten sen, kun sen "sain".Se on ehkä hieman normaalin kitaran äänialaa korkeampi.
Elämä off.
Atomic Cafe
03.11.2007 13:08:29
Sama vanha todella korkea "iiiii"

Ei häiritse jos sitä ei ajattele.

Juuri näin se on minunkin kohdalla
Horatius-87
03.11.2007 13:33:38
varsinaisesti ei mulla tinnitä, mutta sillon tällöin kuulen soitto ääneni, We're not gonna take it. (hymiö) ikävää, koska aina rupean kaivamaan kännykkää esiin, ja hätäännyn.

et semmosta
"Terve!" - Eräs kaveri kun tavattiin.
Niipzu
03.11.2007 15:47:24
Ei mulla varsinaista tinnitystä ole, mut verratavissa (kai) oleva feature korvassa. Eli oikeaan korvaan oli syntyjään ilmaantunut rakennevika, kaksiosainen vasaraluu ja nyt vähän vanhemmalla iällä alkanut aiheuttaa pieniä ongelmia.

Lähes aina kun pää ei ole pystysuorassa kuuluu korvasta sydämenlyönnin tahdissa napsahduksia. Ja lisäksi oikean korvan kuulo on korkeilta (yli 5kHz) taajuuksilta huomattavasti heikentynyt, jopa 15db. Koskaan en ole kovassa melussa heilunut ilman tulppia ja muutenkin koittanut suojata kovilta ääniltä kun tiedän tuon virheen korvassa. Periaatteessa tuohonkin tottuu, mut silti aina välillä häiritsee.
Rikke
05.11.2007 15:54:01
Perus korkea ininä, jonka huomaa hiljaisuudessa tai jos siihen keskittyy. Ei kovasti häiritse. Joskus menee muutamaksi päiväksi korvat jotenkin oudosti tukkoon. Tässä tilassa kaikki äänet resonoivat korvissa vittumaisesti. Ei pysty musiikkia kuuntelemaan kun tämä tulee. Mistäköhän johtuu?
donkkis
29.11.2007 16:12:31 (muokattu 29.11.2007 16:20:17)
Täällä kanssa perus 24/7 korkea ininä. Hankittu todennäköisesti big band hommissa, sillä hevibändin kanssa olen aina käyttänyt tulppia. BB on just siinä rajoilla että käyttäiskö vai eikö. Vuoden verran olin käyttämättä, tyhmä virhe.

Pari viikkoa sitten sattui aika vittumainen episodi, kun oltiin kyseisen yhtyeen kanssa keikalla. Minuutti ennen lavalle menoa tajusin että olen jättäny korvatulpat autoon ja eihän niitä perkele enään kerenny sieltä noutaa. Sen ties sitten mitä siitä seuraa. Keikan jälkeen menin ulos niin tinnitus kuului jopa yli pääkadun liikenteen melusta... Onneksi tilanne kuitenkin normalisoitui iltaan mennessä, eli ei tullu pysyvää tinnituksen voimistumista.

EDIT. Tämäntyyppisiin keskusteluihin osallistuminen on muuten oiva tapa lisätä tinnituksen häiritsevyyttä.
www.mikseri.net/worstcase
Flankku
29.11.2007 19:39:16
Humisee aina välillä hiljaisuudessa, heikko kimeä ääni taas seuraa päiviä. Eihän noita huomaa kun ei kiinnitä huomiota, sen verran hiljasia.
Keoren
16.12.2007 19:37:02 (muokattu 16.12.2007 19:39:01)
Molemmat korvat tinnittävät suunnilleen samalla korkeudella. Jatkuvaahan tämä on ollut jo niin kauan kuin muistan. Joskus tekee todellakin mieli ottaa veitsi ja , mutta kyllähän asiaan on jo pääosin turtunut. Kyseessä on ääni, joka muistuttaa todella hienon hiekan hankaamista äärimmäisen nopeasti. Vinkumisen ja kahinan välimuodoksi tuota kai voisi kuvailla.

Toisaalta huvittaa, kuinka kuulo on muuten äärimmäisen hyvä. Kahden eri testaajan kohdalla tultu tulokseen, että paras mitä he ovat koskaan testauttaneet. Tai no, toinen näistä oli törmännyt vastaavaan tapaukseen aiemmin.
toxic
17.12.2007 00:49:41
Molemmat korvat tinnittävät suunnilleen samalla korkeudella.

Ai saatana, sain juuri hirvittävän muikean ajatuksen tuosta. Miettikääpä jos vaikkapa vasemmasta korvasta kuuluisi E ja oikeasta F.

Ei ainakaan minusta olisi kovin kivaa sellainen :S
Anonymous-jazz
17.12.2007 03:23:04

Mulla ei ole esiintynyt tinnutusta koska olen aina käyttänyt tulppia. Varmasti rumpalina tämä johtuu siitä että rummut ovat suhteellisen meluisa instrumentti. On se kuitenkin hienoa että joskus silti jameissakin voi olla ilman tulppia jos akustiikka on hyvä. Mutta heti jos menee yleisvola yli kriittisen 110 -dB niin on pakko pistää tulpat päähän tai muuten vihloo korvia. Tulppia todellakin kannattaa käyttää.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)