Aihe: Cd-myynti romahtaa..
1 2 3 4 5 6
Tarkastaja
11.04.2006 11:18:11
Siirrytäänköhän musiikkibisneksessäkin, jossain vaiheessa tämän tyyppisen julkaisuun.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=121724&
Leikari
11.04.2006 13:30:16
. Kyllä vituttais jos tuhansien biisien kokoelma katoaisi koska joku ei ole osannut tehdä toimivaa tietokonetta.

mitenkäs muuten käytännössä toimivat mp3-tiedostojen kopiointirajoitukset - itse vedän koneen kovalevyn 1-3 kk välein kokonaisuudessaan varmuuskopioksi ulkoiselle kovalevylle. Tulisiko ongelmaa ostettujen mp3-tiedostojen kanssa?
Soitetaan jamia!
Listen
11.04.2006 13:45:01 (muokattu 11.04.2006 13:46:09)
Kyllä vituttais jos tuhansien biisien kokoelma katoaisi koska joku ei ole osannut tehdä toimivaa tietokonetta.

Just viikonloppuna tällä paikkakunnalla oli noin tunnin sähkökatkos (niitä sattuu äärimmäisen harvoin), ja tottakai oli tietokone päällä. Ei käynyt onneksi sen pahemmin, auki olleesta selaimestä hävisivät vaan kirjanmerkit ja asetukset. Huonompi tuuri oli jollain vanhuksella, joka jäi loukkuun hissiin.

Jonkun ajan päästä tuli vielä pari lyhyttä katkoa, ja tietenkin oli PC silloinkin päällä. Ihmeen hyvin tämä XP toimii, kun ei levykirjanpito mennyt sekaisin.

Onneksi olin vähän aiemmin siirtänyt tärkeimmät mp3:t ym. levyille, mutta mielessä kyllä ennätti käydä: "entä jos..."
kivi
11.04.2006 13:53:32
Just viikonloppuna tällä paikkakunnalla oli noin tunnin sähkökatkos (niitä sattuu äärimmäisen harvoin), ja tottakai oli tietokone päällä. Ei käynyt onneksi sen pahemmin, auki olleesta selaimestä hävisivät vaan kirjanmerkit ja asetukset. Huonompi tuuri oli jollain vanhuksella, joka jäi loukkuun hissiin.

Jonkun ajan päästä tuli vielä pari lyhyttä katkoa, ja tietenkin oli PC silloinkin päällä. Ihmeen hyvin tämä XP toimii, kun ei levykirjanpito mennyt sekaisin.

Onneksi olin vähän aiemmin siirtänyt tärkeimmät mp3:t ym. levyille, mutta mielessä kyllä ennätti käydä: "entä jos..."

Hah!

Täällä maalla tulee kolme-neljä sähkökatkoa joka ikinen päivä, pöytätietokonetta ei paljon kannata käyttää ilman UPSia eikä videoissa tai digibokseissa toimi ohjelmointi tai säily kello ja kanavat. Faksi sylkee virheraporttia joka päivä ja lypsyaikaan brownoutit saavat lamput himmenemään
:-)

Olisiko mahdollista vaatia voimalayhtiöltä joko ilmaisia UPSeja joka työpisteeseen, tai vaihtoehtoisesti hyvitystä kerran vuodessa pärähtelevistä kovalevyistä? Luottamus digitekniikan toimivuuteen on aika lailla nollassa...
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Viceroy
11.04.2006 13:55:07

Mulla melkein kaikki kasetit on äänitetty dbx:llä eikä noita dbx-dekkejä saa oikein enää mistään.

Olen kohtalaisen turisti HIFI-vehkeiden kanssa, vaikka olenkin stereopinkkaani investoinut saturaisen poikineen. Kuuntelen jonkin verran myös kasetteja, ja huomasin joidenkin kasettieni printeissä tuon DBX-lyhenteen. Mitä tuolla tarkoitetaan? Kivi puhui kohinanvaimennuksesta? Onko ero DBX- ja tavallisen dekin välillä huomattavakin?

(Googletan vielä hakusanalla dbx, mutta arvostaisin kovasti kansan- ja suomenkielistä vastausta ;) )
Feggy
11.04.2006 13:58:06

Olen kohtalaisen turisti HIFI-vehkeiden kanssa, vaikka olenkin stereopinkkaani investoinut saturaisen poikineen. Kuuntelen jonkin verran myös kasetteja, ja huomasin joidenkin kasettieni printeissä tuon DBX-lyhenteen. Mitä tuolla tarkoitetaan? Kivi puhui kohinanvaimennuksesta? Onko ero DBX- ja tavallisen dekin välillä huomattavakin?

(Googletan vielä hakusanalla dbx, mutta arvostaisin kovasti kansan- ja suomenkielistä vastausta ;) )

dbx on kohinanvaimennusstandardi, siis kuin Dolby, mutta huomattavasti tehokkaampi. Huono puoli siinä on se, että dbx:llä nauhoitettu biisi kuulostaa aika kauhealta ilman dbx:ää. Jotkut eivät myöskään pidä tietynlaisesta "pumppausefektistä", joka tuohon liittyy.
ötzi
11.04.2006 21:27:11
laskisivat niitä helvetin törkeitä hintoja nii voisin ostaa cd-itä useammin.

aivan, minun opiskelia tuloilla ei paljoo cdeitä ostella, nimittäin noin 7euroo
Ötzin kirous tappaa -Iltalehti '05
gösplstorm
12.04.2006 09:56:15

mhä? 7 euroo mis ajas? toi ei vaan kauheesti kerro toi 7 euroo :D
"-Well Frank, you have a long hair, does that make you a woman? -Well, you have a wooden leg, does that make you a table?!"www.TheZippyWackos.com
Sinap
12.04.2006 11:05:06

Ei opiskelija paljoa muutakaan voi ostaa.

20 euroa CD:n hinta on hyöty suhteessa ihan kohdillaan, vai ostaisitko mielummin...

Paidan?
Leffailta tyttöystävän kanssa?
Käyt ulkona syömässä kolme kertaa?
Viikon tupakat?
Viisi tuoppia?
Kaksi mäyrää?
Kahden viikon kahvilakäynnit?
Puolet puhelinlaskusta?
ADSL-yhteys?...oho..tää ei kyl kuulu tähän listaan :)

...vai yks vi**n kova levy, jota kuuntelet kaks viikkoa putkeen.
"Siinähän se tuubi onkin."
suvereeni
12.04.2006 16:33:59
Yleäksän pop-uutisten mukaan äkt suunnittelee erityisen online-musiikkilistan julkaisemista. Samassa yhteydessä mainitaan, että verkosta ladattavan laillisen musiikin suosio on ohittanut perinteisen sinkkumyynnin. Kyllä tämänkin täytyy jotain osviittaa antaa cd:n tulevaisuudesta. Tosin uskon, että tämä ilmiö on enemmän tekemisissä niin sanotun kertakäyttömusiikin ja sinkkumyynnin kanssa. Itse ainakin tykkään kuunnella levyjä kokonaisuutena ja tutkia kansilehtiä.
Teijo K.
12.04.2006 18:11:03

Ei opiskelija paljoa muutakaan voi ostaa.

20 euroa CD:n hinta on hyöty suhteessa ihan kohdillaan, vai ostaisitko mielummin...

Puolet puhelinlaskusta?

Puolet? kyllä toi miulla on vähintään 2 kk. puhelinlaskuun riittävä summa. :)

...vai yks vi**n kova levy, jota kuuntelet kaks viikkoa putkeen.

Vaikea löytää enää tuollaisia levyjä, eikä ole hinnasta kiinni.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
slapvete
12.04.2006 18:32:36

Word.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
Sinap
12.04.2006 18:42:57

Mutta sittenhän niitä on hyllyssä..enemmän ku tarpeeksi.
"Siinähän se tuubi onkin."
Teijo K.
12.04.2006 20:44:31

Mutta sittenhän niitä on hyllyssä..enemmän ku tarpeeksi.

Muutama, ei kauheasti.

Huomenna taas katsomaan löytyisikö, kun pitäisi käyttää tuo levykauppa äxän lahjakortti. Saas nähdä, epäilyttää kovin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Viceroy
18.04.2006 13:35:17

dbx on kohinanvaimennusstandardi, siis kuin Dolby, mutta huomattavasti tehokkaampi. Huono puoli siinä on se, että dbx:llä nauhoitettu biisi kuulostaa aika kauhealta ilman dbx:ää. Jotkut eivät myöskään pidä tietynlaisesta "pumppausefektistä", joka tuohon liittyy.

Kiitti. Pitää tarkkailla hifi-kirppareita.
samsonov
19.04.2006 13:14:19
No hui. Miettikää, kasettien myyntiki on romahtanu
texjazz
02.06.2006 22:45:45

Viikko sitten ilmestyneessä Nyt-liitteessä toimittaja valitteli, kun ei saanut Rage Against Machinen levyä jostain kaupasta heti. Niinpä tilasi levyn nettikaupasta ja oli asiaansa tyytyväinen, koska sai halvemmallakin ja heti haluamansa levyn.

Minä olen aloittanut levyjen ostamisen käytännössä Epe'stä tilaamalla. Piti soittaa liikkeeseen tai lähettää kirjeitse tilaus. Sitten joskus postiin tuli pahvilaatikko ja siellä tilaamani LP-levyt. Tämä esihistoriasta. Nyt tämä kaikkimulletänneheti -asenne riivaa joka puolella. Kun vaikutusvaltaisessa Hesarin Nyt-liitteessä toimittajakin suhtautuu negatiivisesti lähipalveluihinsa, kuinka kauan oikeasti saamme nauttia levyliikkeiden fyysisestä olemassaolosta?
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
greshgurt
02.06.2006 22:51:34
Oikeasti, anteeksi, en jaksa lukea koko ketjua, joten en tiedä kuinka vanha juttu tämä on.

Mutta eikö olisi ihan hieno idea, että musiikia myytäisiin vaikkapa jonkinlaisilla USB-tikuilla? Näin ainakin voisi edelleen hienoja kansia sun muita pakkauksia valmistaa, vaikka cd:t kusisikin.

Tietysti sillä tikulla olisi biisi mp3-muodossa, erittäin hyvälaatuisessa sellaisessa. Tai ainakin jossain vastaavanlaisessa, hyvälaatuisessa formaatissa.

Jos ei tikku, niin vaikka jonkinlainen muistikortti. Luulisi että pian on jo mp3-soittimiakin, johon voi erilaisia muistikortteja tai -tikkuja tunkea, ellei jo ole.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
ötzi
02.06.2006 23:53:54
mhä? 7 euroo mis ajas? toi ei vaan kauheesti kerro toi 7 euroo :D

siis 7euroo/kk. se on VÄHÄN
Ötzin kirous tappaa -Iltalehti '05
Feggy
03.06.2006 07:53:17

Viikko sitten ilmestyneessä Nyt-liitteessä toimittaja valitteli, kun ei saanut Rage Against Machinen levyä jostain kaupasta heti. Niinpä tilasi levyn nettikaupasta ja oli asiaansa tyytyväinen, koska sai halvemmallakin ja heti haluamansa levyn.

Minä olen aloittanut levyjen ostamisen käytännössä Epe'stä tilaamalla. Piti soittaa liikkeeseen tai lähettää kirjeitse tilaus. Sitten joskus postiin tuli pahvilaatikko ja siellä tilaamani LP-levyt. Tämä esihistoriasta. Nyt tämä kaikkimulletänneheti -asenne riivaa joka puolella. Kun vaikutusvaltaisessa Hesarin Nyt-liitteessä toimittajakin suhtautuu negatiivisesti lähipalveluihinsa, kuinka kauan oikeasti saamme nauttia levyliikkeiden fyysisestä olemassaolosta?

Uusimmassa Nytissä olikin aika päteviä vastineita....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)