Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 5 6 7 848 49 50 51 52
poppamies
21.12.2006 08:30:49

Voiko iPod Nanoa käyttää suoraan PC'ssä ikäänkuin muistitikkuna vai tarvitaanko joku iTunes tapainen softa jotta saadaan kappaleet ladattua laitteelle?
G strings are for strippers!
miscage
21.12.2006 09:41:56
Voiko iPod Nanoa käyttää suoraan PC'ssä ikäänkuin muistitikkuna vai tarvitaanko joku iTunes tapainen softa jotta saadaan kappaleet ladattua laitteelle?

Musiikkia siirrellessä tarvitsee iTunesin, muu data menee ihan plug n`play-muistitikkumenetelmällä. Tosin tarvitset aina sen Applen oman kaapelin.
Even your girlfriend fucking sucks.
PekkaM
21.12.2006 22:29:06
Ostin työmatkalla hajonneen (ja vakuutuksen korvaaman) 20-gigaisen Sonyn tilalle 80-gigaisen uuden iPodin. Oikein tyytyväinen olen toistaiseksi, vaikka iTunes onkin softana ihan hanurista. Tuommoisen Agent18-suojakuorenkin menin hommaamaan sille, muuten vähän turhan naarmuuntuvan oloinen laite.
RonRoco
21.12.2006 23:12:18
en oikein tiedä mikä tuossa iTunessa ihmisiä hiertää...? hyvä ja helppokäyttöinen ohjelma. helppo käsitellä tiedostoja ja muokata niitä mieleisekseen. eikä ole raskaskaan ohjelma.
I got the Blues...
PekkaM
21.12.2006 23:15:45
en oikein tiedä mikä tuossa iTunessa ihmisiä hiertää...? hyvä ja helppokäyttöinen ohjelma. helppo käsitellä tiedostoja ja muokata niitä mieleisekseen. eikä ole raskaskaan ohjelma.

Sairalloisen yliraskas ohjelma, joka nykii ja vatvoo. Jos ID-tagit eivät ole millilleen oikein, menee koko musiikkikirjasto yhdeksi kaaokseksi jne.

Tietty jos sinulla on Macci ja käytät vain iTunesin kautta ostettuja musiikkitiedostoja tai sillä itse rippaamiasi, ei ongelma kai ole suuri...
32788
22.12.2006 12:01:01 (muokattu 22.12.2006 12:01:56)
Ei mulla vaan ole yliraskas, vaikka Windows käytössä onkin. Kannattaa ehkä asentaa käyttis uusiksi jos kamalasti nykii.

EDIT: Höm, mitäs muita vaihtoehtoja niitä on kuin itse rippaaminen tai storesta ostaminen ;)
Chemo
22.12.2006 12:20:15

Joo mulla toimii tosi hyvin tuo kanssa. Jos nyt jotain toivoisi siihen niin sehän ei osaa tuoda DVD:tä samalla tavalla kuin CD:tä - sen toiminnon ne voisivat lisätä jossain päivityksessä.

30 Gb video iPod on mulla. Ja tykkään.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
PekkaM
22.12.2006 12:20:53 (muokattu 22.12.2006 12:22:05)
Ei mulla vaan ole yliraskas, vaikka Windows käytössä onkin. Kannattaa ehkä asentaa käyttis uusiksi jos kamalasti nykii.

Käyttis on melko tuote asennus, AMD X2 3800+ ja 2 gigaa muistia. Pitäisi pyörittää jouheasti. Tai siis pyörittääkin, kaikkea muuta paitsi Applen iTunesia ja Sonyn SonicStagea.

EDIT: Höm, mitäs muita vaihtoehtoja niitä on kuin itse rippaaminen tai storesta ostaminen ;)

Kirjoitin iTunesin kautta ostettuja musiikkitiedostoja tai sillä itse rippaamiasi, jossa siis viitataan iTunesilla ripattuihin tai muihin tagit hienosti jonkun CDDB:n kautta kohdalleen vääntäviin ohjelmiin.

Minulla on itse ripattuja mp3:ia noin kahdeksan vuoden ajalta ja olen aina soittanut niiä WinAmpilla, joka yksinkertaisuudessaan lyö kaikki mammuttiohjelmistot laudalta. Kirjastonhallintaan on riittänyt se, että kappaleet sijaitsevat artisti- sekä levykohtaisesti foldereissaan. Tämähän ei tietenkään Applelle käy ja mitään importtitoimintoa näin järjestetylle kokoelmalle ei ole.
Chemo
22.12.2006 12:22:45 (muokattu 22.12.2006 12:23:00)

No ainakin itse luodut äänitiedostot: mä tykkään laittaa treeniäänityksiä, puolivalmiita miksauksia ja sensellaista sinne. iPod toimii mukavana referenssikuuntelunakin.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
PekkaM
22.12.2006 12:29:12
Yksi iPodin ja iTunesin suurimpia ongelmia tosiaan on tuo kansiopohjaisen hakemistopuun tuen puute. Minulla on muutama sata kappaletta sieltä täältä haalittuina "The Very Best of Various Artists"-tyyliin, joiden saattaminen podille ilman, että ne tunkevat yhden hitin ihmeinä joka valikkoon vaikuttaisi olevan täysin mahdoton tehtävä. Ainoa keino tuntuisi olevan nimetä kappeliden artistiksi kaikille sama "Various Artists", mutta silloin esittäjän nimeä ei näe podissakaan kappaleen soidessa. iTunesissa on kenttä "Album Artist", joka olisi juuri tuohon omiaan (esim. Album Artist = Various Artists, Artist = Iron Maiden). Tämän kentän mukaan podi ei kuitenkaan osaa kirjastoa selata.

Pöhöttynyt paska, joka kompastuu omaan näppäryyteensä.
smio
22.12.2006 12:45:06
Onko tietoa saako jostain hankittua iPodille erillistä virtalähdettä? Kun ainoa huono puoli tossa on se, jos lähtee matkalle, eikä ole mahdollisuutta päästä tietokoneelle ja virta loppuu.

(Tätäkään tietoa en mistään muualta jaksanut etsiä..)
PekkaM
22.12.2006 12:50:32
Onko tietoa saako jostain hankittua iPodille erillistä virtalähdettä? Kun ainoa huono puoli tossa on se, jos lähtee matkalle, eikä ole mahdollisuutta päästä tietokoneelle ja virta loppuu.

(Tätäkään tietoa en mistään muualta jaksanut etsiä..)

On tietoa ja saa. Vaikka mistä. Virallisen esim Applen sivujen store-puolelta.
miscage
22.12.2006 14:00:20
Itsellä on toiminut iTunes vallan mainiosti. Eihän se id-tagijuttu mikään ongelma pitäisi olla, eikös kaikki vähänkään paremmat ripperit osaa tehdä ne tagit? Itselläkin oli valmiiksi musaa koneella ja sen kun toin ne kirjastoon. Tottakai ohjelma kompastelee tietyissä asioissa, esim. Mark Laneganin tuotanto on melko monessa osassa "artisti"-valikossa, koska lähes joka biisillä on eri esittäjiä, niin Gracenotesta tulee esim, Mark Lanegan feat Josh Homme, jne. monta eri artistia. Ei kuitenkaan sinällään haittaa kuuntelua, kun nappaa vain albumivalikosta "Bubblegum"-levyn soimaan.

Onhan tuo kyllä yliraskas, mutta muuten tosi kätevä, ainakin noin helppokäyttöiseksi softaksi, noissa kun on aina omat vikansa. Eri asia on tietenkin sitten linux kernelXXXopensource-softat jotka voi itse koodata toimimaan haluamallaan tavalla...
Even your girlfriend fucking sucks.
PekkaM
22.12.2006 14:32:40
Itsellä on toiminut iTunes vallan mainiosti. Eihän se id-tagijuttu mikään ongelma pitäisi olla, eikös kaikki vähänkään paremmat ripperit osaa tehdä ne tagit?

Mainitsinko jo, että kahdeksan vuoden ajalta? En ajatellut ripata viittäsataa levyä uudestaan vain iTunesin takia.
MaD PiAnIsT
22.12.2006 14:32:46 (muokattu 22.12.2006 14:33:46)

Mitäs sanoisitte tästä mallista. Creativehan tämäkin on, mutta ainakin hintava sellainen.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14008

Tuosta näytöstä voisi olla jo ilo katsella elokuvia sun muita clippejä. Käytännöllisyydestä en mene puhumaan. Näppäimien sijoitus vain oikealle puolelle tekee käytöstä ainakin kuviteltuna hieman vaikeaa.
Jos tuosta tahtoo pikkuvelin niin tämänlainenkin on olemassa.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8792

Olen ajatellut ostaa uuden soittimen ensi kesänä, joten taidan odotella, että tulee taas jotain hyperultraybersoittimia markkinoille. Tai sitten ostan Ipodin ensi kesänä muutamalla satasella ;D
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
RonRoco
22.12.2006 17:20:18
Mitäs sanoisitte tästä mallista. Creativehan tämäkin on, mutta ainakin hintava sellainen.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14008

Tuosta näytöstä voisi olla jo ilo katsella elokuvia sun muita clippejä. Käytännöllisyydestä en mene puhumaan. Näppäimien sijoitus vain oikealle puolelle tekee käytöstä ainakin kuviteltuna hieman vaikeaa.
Jos tuosta tahtoo pikkuvelin niin tämänlainenkin on olemassa.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8792

Olen ajatellut ostaa uuden soittimen ensi kesänä, joten taidan odotella, että tulee taas jotain hyperultraybersoittimia markkinoille. Tai sitten ostan Ipodin ensi kesänä muutamalla satasella ;D

nuissa suurinäyttöisissä soittimissa ongelma on akun kesto ja koko. Iso näyttö vie tuhottomasti virtaa eikä tuo 2,5 ja 4,5 tuumasen näytön elokuvaelämyksen ero taida kovin suuri olla. iPodin näytöltä olen katsellut vain jotain dokumentteja. niissää ei ole tuo visuaalinen kokemus niin tärkeä. Jos painopiste on enemmän musiikin kuuntelussa niin suosittelen ehdottomasti iPod video tai creativen vastavaa (joka sekin on aika möykky).
I got the Blues...
RonRoco
22.12.2006 17:25:22
Yksi iPodin ja iTunesin suurimpia ongelmia tosiaan on tuo kansiopohjaisen hakemistopuun tuen puute. Minulla on muutama sata kappaletta sieltä täältä haalittuina "The Very Best of Various Artists"-tyyliin, joiden saattaminen podille ilman, että ne tunkevat yhden hitin ihmeinä joka valikkoon vaikuttaisi olevan täysin mahdoton tehtävä. Ainoa keino tuntuisi olevan nimetä kappeliden artistiksi kaikille sama "Various Artists", mutta silloin esittäjän nimeä ei näe podissakaan kappaleen soidessa. iTunesissa on kenttä "Album Artist", joka olisi juuri tuohon omiaan (esim. Album Artist = Various Artists, Artist = Iron Maiden). Tämän kentän mukaan podi ei kuitenkaan osaa kirjastoa selata.

Pöhöttynyt paska, joka kompastuu omaan näppäryyteensä.

totta puhut mutta missä ohjelmassa tää on paremmin hoidettu? ei ole tullu vastaan ainakaan mulle. mä merkitsen aina kokoelma levyn artistiksi levyn nimen ja kappaleen nimen jatkoksi artistin. vähän monimutkaistahan se on mutta onneksi en harrasta kauheesti kokoelmia. Olisi toki hyvä jos tuon voisi hoitaa automaattisesti rippauksen yhteydessä mutta kaikkea ei voi saada.
I got the Blues...
PekkaM
22.12.2006 18:39:25
totta puhut mutta missä ohjelmassa tää on paremmin hoidettu? ei ole tullu vastaan ainakaan mulle. mä merkitsen aina kokoelma levyn artistiksi levyn nimen ja kappaleen nimen jatkoksi artistin. vähän monimutkaistahan se on mutta onneksi en harrasta kauheesti kokoelmia. Olisi toki hyvä jos tuon voisi hoitaa automaattisesti rippauksen yhteydessä mutta kaikkea ei voi saada.

Ei missään ohjelmassa liene paremmin hoidettu, mutta muut kuin Applen ja Sonyn soittimet eivät vaadi omalla softallaan kikkailua. USB kiinni, ei ajureiden asentamista, drag'n'drop folderit soittimeen ja se on siinä. Sony sentään osasi ymmärtää, että kappaleet "01 Aces High, 02 2 Minutes to Midnight etc..." soitetaan tarvittaessa siinä järjestyksessä, kuin tiedostot on nimetty, vaikkei track-kenttää tageissa olekaan täytetty. Apple ei selvinnyt edes tästä.

Mutta unohdan nyt tämän softaongelman, ne työtunnit on jo taisteltu, jotka tagien korjaamiseen haaskasin.

Muuten tuo iPodi on kyllä mainio. Lentokoneessa tai auton takapenkillä tuolla katsoo telkkarisarjatkin mpeg4-muodossa ihan mukavasti ja tilaa piisaa. 80-gigainen on sopivan jämpti kädessä, mutta 3o-gigaiselta toivoisi paksumpaa ja pinta-alaltaan pienempää muotoa. Korttimaisuus ei oikein tuota iloa, kun tuota ei ilman suojusta (tai sen kanssakaan) mielellään mihinkään perstaskuun työnnä.

Mukana tuleva suojapussi on susi. Se on sellainen "samettinen" tiukka tasku, joten hold-vipu on pakko laittaa päälle kun soittimen sinne sulloo. Soitin pitää myös ottaa lähes kokonaan ulos pussista, että näyttö ja pyörä on käytettävissä. Suosittelen hommaamaan näytön kohdalta läpinäkyvän, pyörän avoimeksi jättävän kotelon heti kättelyssä. Itse olen pitänyt tuosta Agent18 VideoShieldistä, joka on siis kirkasta kovaa muovia oleva suojakuori, joka on auki pyörän kohdalta. Myös soittimen pohjan kohdalta kuori on suunniteltu niin, että se ei estä telakointiporttiin liitettävien lisälaitteiden, kuten iTrip-radiolähettimen käyttöä.
sammakko54
22.12.2006 23:49:19
Itse olen ostamassa iPod nanoa, kun on kehuttu niin kovasti.

Ainoa mikä tuossa häiritsee on soittimessa navigointi. Jostain luin että biisejä ei voisi etsiä ollenkaan Artistin nimellä? Eli artisteja ei saisi pitkäksi listaksi, jota sitten rullaillen etsiä oikea. Onko asia näin?
ö
Ziggy Bubba
23.12.2006 03:29:39

Itse olen ostamassa iPod nanoa, kun on kehuttu niin kovasti.

Ainoa mikä tuossa häiritsee on soittimessa navigointi. Jostain luin että biisejä ei voisi etsiä ollenkaan Artistin nimellä? Eli artisteja ei saisi pitkäksi listaksi, jota sitten rullaillen etsiä oikea. Onko asia näin?

Itse omistan iPod 30gb Videon, ja väitän (rohkeasti) että kyllä voi. Olen ymmärtänyt että tuo on iPodien perusominaisuus.

Omaan vehkeeseeni olen ollut varsin tyytyväinen, nuo edellämainitut ongelmat eivät ole kohdalle osuneet... Kunhan muistaa laittaa artistin ja levyn loogisesti, niin homma toimii mutkitta.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)