Necromuru 20.02.2005 00:28:37 | |
---|
Moro Tulin miettineeksi laulumelodian ja lyriikoiden välistä suhdetta, ja sitä kummalla on loppupeleissä on enemmän merkitystä. Lyriikoiden merkitys sinäänsä voi muuttua lähes päinvastaiseksi muuttamalla melodiaa , mutta joku hieno kohta kappaleessa voi olla ilman lyriikoita olla vain keskiverto. Mielipiteitä? Lalli oli suomen ensimmäisiä hevimiehiä. |
Ukko 20.02.2005 10:47:49 | |
---|
Jos kyseessä on kantaa ottava tai tarinaa kertova musiikki laji, on lyriikalla se isompi merkitys. Muussa tapauksessa melodian/lyriikan merkitys on vain kuuntelijasta kiinni. |
jäykkis 20.02.2005 14:27:43 | |
---|
merkitystä. Lyriikoiden merkitys sinäänsä voi muuttua lähes päinvastaiseksi muuttamalla melodiaa , mutta joku hieno kohta kappaleessa voi olla ilman lyriikoita olla vain keskiverto. Mielipiteitä? Nää on nyt taas niitä kysymyksiä. Sehän riippuu täysin tilanteesta, siis kappaleesta. No joo, olihan tämäkin valaiseva ja hyödyyllinen kommentti. |
sikanaama 20.02.2005 20:37:33 | |
---|
Koska kyse on musiikista niin sanompa että melodialla. Tarkoittaen vaikka sitä että on mukavampi kuunnella vaikka "Lammas. Lammas. Lammas.." hokemaa hyvällä melodialla ja rytmityksellä kuin lakikirjan tekstiä tylsällä melodialla. Olipa paska esimerkki, mutta ei viitti enää pyyhkiä tätä tekstiä. Goottiakalla on kuukautiset 24/7 |
Krice 20.02.2005 20:41:29 | |
---|
Kinkku on hyvä ellei mainio esimerkki siitä miten hyvin lyriikat ja musiikki tukevat toisiaan. Siis King Diamond. |
marya 20.02.2005 20:41:57 | |
---|
Koska kyse on musiikista niin sanompa että melodialla. Tarkoittaen vaikka sitä että on mukavampi kuunnella vaikka "Lammas. Lammas. Lammas.." hokemaa hyvällä melodialla ja rytmityksellä kuin lakikirjan tekstiä tylsällä melodialla. Olipa paska esimerkki, mutta ei viitti enää pyyhkiä tätä tekstiä. hoho! Loistava esimerkki. |
Chemo 20.02.2005 20:50:01 | |
---|
joku hieno kohta kappaleessa voi olla ilman lyriikoita olla vain keskiverto. No, mm. instrumentaalibändissä soittavana mä olen tästä asiasta eri mieltä. Aika monessakin tilanteessa saa sanottua enemmän, kun ei käytä sanoja ollenkaan. Musan tekemisen pitää olla vähän idealistista touhua: joten pitää nähdä sen verran vaivaa, että haluttu sanoma saadaan ilmaistua niin ettei melodiasta tai sen rytmiikasta tarvitse tinkiä. Eli: mulle lyriikat ja päämelodia eivät ole vaihtoehtoja, tai edes priorisointia vaativia asioita. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Latnemitnes 20.02.2005 22:18:37 | |
---|
no, mun henkilökohtainen mielipide on et ei-niin-hyvillä lyriikoilla voi olla oikeinkin hyvä biisi, mut kyl siihen erinomaiseen vaaditaan vähän enemmän... radioheadin "no surprises" on hyvä esimerkki, miten lyriikat voi muuttaa koko biisin luonteen. |
Teijo K. 20.02.2005 22:25:00 | |
---|
Lyriikat on tärkeitä jos ne on. Tai mieluummin instrumentaalia vallan, kuin kornit tekstit. Muuten ne hyvät lyriikat on oltava, että musiikki pääsee miun listalla huipulle. Instrumentaali pääsee aina korkeintaan parhaaseen kolmannekseen. Mutta hyvä biisi ja hyvät lyriikat niin... |