Aihe: Wanna be a rockstar
1 2
Krisu
13.11.2004 12:06:31
Onko kellään tietoa/käytännön kokemusta ko. kisasta. Onko käynyt porukkaa ja onko siellä kunnon vehkeet, mikit ja muut?
Itse ajattelin huomenna mennä, onko muita täälläolijoita tulossa? Ja minkähänlainen taso siellä ylipäänsä on?

Niin siis kyseessähän on hesassa On the Rocks ravintolassa järjestettävä kilpailu minkä edellisen kerran voitti joku ruotsalainen.
Hot RedX
13.11.2004 12:54:54
Onko kellään tietoa/käytännön kokemusta ko. kisasta. Onko käynyt porukkaa ja onko siellä kunnon vehkeet, mikit ja muut?
Itse ajattelin huomenna mennä, onko muita täälläolijoita tulossa? Ja minkähänlainen taso siellä ylipäänsä on?

Niin siis kyseessähän on hesassa On the Rocks ravintolassa järjestettävä kilpailu minkä edellisen kerran voitti joku ruotsalainen.

tosi kovatasoinen kilpailu. Bändi on i tasokas ja tuomaristo myös.vahkeet on ok, porukkaa pisaa ja hauskaa on!
oonkin ihmetellyt ku asiaa ei ole noteerattu täällä mitenkään.
Krisu
14.11.2004 02:44:19
No toivottavasti sinne tulee jotain porukkaa, ei näytä täällä herättävän innostusta.
kivi
14.11.2004 03:07:51
No toivottavasti sinne tulee jotain porukkaa, ei näytä täällä herättävän innostusta.

On the Rocks on hankala paikka.

Lava valoineen ja äänentoistoineen on ok, artisteja kohdellaan hyvin, musiikkikin on usein hyvää, mutta kun siinä paikassa on se "ei ole noloa olla rikas" -tunnelma. Se on muka-rokkipaikka niille, joiden platina-amex ei 'oikeiden' rokkipaikkojen tiskillä kelpaa, ja Armanin loimet herättää huvittuneisuutta. On the Rocksissa he voivat vapautuneesti löysätä nahkasolmioitaan sen verran, että Metallica-paita tulee nappikauluksen alta esiin, ja sanoa "olen minäkin pohjimmiltani rokkari".

Samanlainen ampumarata kuin muutkin pintabaarit, Teatteri tai vaikka Mikado, mutta aavistuksen verran rokilla maustettu. Kapina nääs kiihottaa. On the Rocks on osa samaa ilmiötä kuin se keski-ikäisten yritysjohtajien oma harrikkakerho.

Jotenkin se vain saa kaikkien 'oikeiden' rokkarien niskakarvat pystyyn. Mielenterveyteni vuoksi menen ennemmin Boot Hilliin juomaan 2,50 euron tarjouskarhua.

Olipa On the Rocksin lavalla kuka tahansa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
MattiAuer
14.11.2004 09:23:46

... On the Rocksissa he voivat vapautuneesti löysätä nahkasolmioitaan sen verran, että Metallica-paita tulee nappikauluksen alta esiin, ja sanoa "olen minäkin pohjimmiltani rokkari". ...

Toisaalta - se on kuin muutkin vastenmieliset liitopaikat, mutta siellä soi Dio, Metallica ja Iron Maiden. Ei näy, ei kuulu Britneytä, popstarsia tai muutakaan musiikin ja sian kirkunan risteytystä. No ehkä joskus Stratovariusta - mutta jos jossakin pitää kärsiä baarihelvetistä niin siellä sitten.

Ja suvaitsevaisuutta lisää joka tapauksessa. Porvarikin on ystävä.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
Lennu
14.11.2004 11:49:45

Menee nyt ihan ohi aiheesta, mutta porvarihan on loppupelissä se, joka aika monen työllistää. Oli siitä mitä mieltä tahansa. Vaikka niistä ei tainnut ollakaan kyse, vaan näistä turhan työn tekijöistä? Eli uusmedia puusmedia-paskaa, jolla myydään kakaroille kalliilla hinnalla -ei mitään-.

Perkele, asuuko mussakin tällanen liimanhaistelija-hippi?
Viallinen vääräleuka.
Lux
14.11.2004 13:10:41

OTR on paikkana tietysti aivan toista, kuin Semifinal.
Kaljakin on tuplahintaista verrattuna Boothilliin.
Ja se jengi... jakkutakkitäti joraamassa Faith No Morea sai meikäläisen hetkeksi pohtimaan, mihin meni nuoruus, kapina, tyyli, rahat ja kaikki muukin.

No, hetken pohdittuani tulin siihen tulokseen, että nuoruus meni kait jo vuosia sitten, kun ekan kerran päästin suustani "vittu mitä paskaa teinarit kuuntelee nykyään". Kapina taisi mulla olla suurimmillaan, kun laiskuuttani jätin skittaläksyt tekemättä. Se kuuluu yhä. Tyyliä mulla on tuskin koskaan ollut, korkeintaan sekoituksia, sekavaa.
Rahat? Buahaha.

Joten mitä jäi?
Päätin hyväksyä OTR:n Stadin rokkipaikkojen joukkoon, koska toisessa ääripäässä on Factory, johon en astu enää vaikka siellä soittais The Donnas alasti.
Tai no ehkä..
Mutta asiaan:

Kisa on hauskaa ajanvietettä. Se on vähän kuin seuraava askel karaoken jälkeen. Laulaja, jolla on pokkaa ja meininkiä, voi viihdyttää kavereitaan ja tuntemattomia yhden biisin ajan. Mutta eihän tällä ole mitään tekemistä rocktähteyden tai minkään muunkaan tähteyden kanssa.

Voittaja saa demoaikaa (!) ja mahdollisuuden käyttää studiossa kisan housebändiä. Joten dollarit ja maailmanmenestys mielessä on turha lähteä OTR:n kisaan. Mutta jos jaksatte treenata yhden biisin hyvin, saatte remujengin kavereita mukaan ja menette kieli riittävän poskessa lavalle poseeraamaan, niin hauskaa on ainakin sen yhden illan.

Ja tässä muuten on suurin ongelma kaikissa näissä kilpailuissa:
Pitää poseerata tuomariston edessä.
Pitää esiintyä tuomariston edessä.
Pitää hallita ne kliseet, joita tuomaristo ja yleisö odottaa näkevänsä.
Suomeksi: omaperäinen ei pärjää ikinä.

Ongelma kumpuaa mielestäni näistä tv-kisoista. Bändikisoissa arvioidaan kuitenkin myös musaa.
Nyt, kun arvostellaan vain yksittäistä esiintyjää, ja kriteereinä on muutkin asiat kuin laulutaito, menee homma välillä komiikan puolelle.

Onko se nyt aitoa ja persoonallista esiintymistä, jos on hyvä näyttelijä? Toisaalta: aito ja persoonallinen esiintyminen? Lavallahan nimenomaan esiinnytään ja esitetään jotakin.

Äh, en mä nyt saa itsekään kiinni tästä keittiöfilosofisesta sekoilustani.
Sanotaan se helposti:
Kisa on ihan hauska, bändi ammattitaitoinen ja tuollaiseen osallistuminen voittaa tylsän illan lähiökantiksessa koska tahansa.
Laulajille antaisin kolme neuvoa:
1. Opettele se biisisi kunnolla ulkoa. Oikeasti.
2. Ota mukaan frendejä, esiinny niille.
3. Älä kuvittele, että kisa olisi mitään lähibaarin karaokemestaruutta kummempaa.
vapaus veljeys vandalismi
Feggy
14.11.2004 13:39:37

No, menee yhä kauemmas aiheesta, mutta Helsingin uusista paikoista tein toissapäivänä tuttavuutta Dubrovikin kanssa. Aika hyvä, sellainen Semifinaalin isompi versio, jossa pääsi poiskin lavan välittömästä läheisyydestä aulan puolelle. Kunnollinen lava ja hyvä juomavalikoima. Siellähän suorastaan viihtyi. Ja paikkahan on siis Coronan alakerrassa.
Less is more.
kivi
14.11.2004 13:49:37
No, menee yhä kauemmas aiheesta, mutta Helsingin uusista paikoista tein toissapäivänä tuttavuutta Dubrovikin kanssa. Aika hyvä, sellainen Semifinaalin isompi versio, jossa pääsi poiskin lavan välittömästä läheisyydestä aulan puolelle. Kunnollinen lava ja hyvä juomavalikoima. Siellähän suorastaan viihtyi. Ja paikkahan on siis Coronan alakerrassa.

No nytkö se Dubrovnik on yleisöllekin auki? On tätä odotettu.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
VÄKIPÄÄ
14.11.2004 19:44:35

Lava valoineen ja äänentoistoineen on ok, artisteja kohdellaan hyvin, musiikkikin on usein hyvää, mutta kun siinä paikassa on se "ei ole noloa olla rikas" -tunnelma. Se on muka-rokkipaikka niille, joiden platina-amex ei 'oikeiden' rokkipaikkojen tiskillä kelpaa, ja Armanin loimet herättää huvittuneisuutta. On the Rocksissa he voivat vapautuneesti löysätä nahkasolmioitaan sen verran, että Metallica-paita tulee nappikauluksen alta esiin, ja sanoa "olen minäkin pohjimmiltani rokkari".

Samanlainen ampumarata kuin muutkin pintabaarit, Teatteri tai vaikka Mikado, mutta aavistuksen verran rokilla maustettu. Kapina nääs kiihottaa. On the Rocks on osa samaa ilmiötä kuin se keski-ikäisten yritysjohtajien oma harrikkakerho.

Jotenkin se vain saa kaikkien 'oikeiden' rokkarien niskakarvat pystyyn. Mielenterveyteni vuoksi menen ennemmin Boot Hilliin juomaan 2,50 euron tarjouskarhua.

Olipa On the Rocksin lavalla kuka tahansa.

plop-plop-plop +

Mikään ei ole niin rock kuin krapulassa viimeisillä rahoilla ostettu halpiskalja!
Hot RedX
15.11.2004 08:52:57
Kyllä OTH:ssa ihan yhtä paljon on tupakin savua piisaa kun muuallakin...
Tässä kyseisessä kisassa vaan sattumoisin on aikas hyvä meininki! Muulloin en oo käynytkään kyseisessä paikassa. Itse paikka on asiallinen(=riittävästi vessoja ja siistejä sellaisia, mukavan himmeä valaistus jne.). Ihmisistä en tiedä, eiköhän ne ole yhtä kännissä joka puolella?!
Tämän kisan palkintonahan on levytyssopimus! Kyllä tekee itsekkin mieli mennä laulamaan jo tosta syystä. Köyhän ei oo varaa valita keikkapaikkojaan...
-Q-
15.11.2004 11:52:10
No, menee yhä kauemmas aiheesta, mutta Helsingin uusista paikoista..

Jatketaan ohi aiheen, sori.
Toinen "uusi" rokkipaikka on lauantaisin toimiva Rock N Roll Station -klubi. Paikkana makasiinit. Sakke Järvenpään viimeisin veto.
Loppuvuoden tapahtumista kiinnostavin taitaa olla tuo "tribute to Albert Järvinen". Asiallisia, kotimaisia kitarasankareita esiintymässä.

Paikan puku / nahkatakki -ratiota on vielä paha arvioida ja olut tuskin on kovin halpaa.. :)

http://www.rocknrollstation.fi/
Atommic
15.11.2004 11:53:34
Kisasta en tiedä yhtään mitään tietenkään joten jatketaan offtopikilla :)

OTR ei muakaan pahemmin paikkana säväytä, vaikka joitain kertoja sielläkin on tullut käytyä. Onhan se ihan hyvä että näille pukumiehillekin löytyy paikka jossa voi sitä metallica-paitaa vilauttaa kun muualla ei kehtaa. Ihan ok mun puolesta, vaikkakin huvittavaa.

Lennu, en tiennytkään tekeväni turhaa duunia. Ai saakeli, tulipas tyhjä olo. Mitä mä nyt teen? :)
Ambition makes you look pretty ugly
Feggy
15.11.2004 12:16:04

No nytkö se Dubrovnik on yleisöllekin auki? On tätä odotettu.

Jep. Siellä on joku vakkariklubi, josson Marjo Leinonen etc. Perjantaina oli goottiklubi, jossa oli Waltari ja Nervous System.
Less is more.
Lennu
15.11.2004 12:17:22

Lennu, en tiennytkään tekeväni turhaa duunia. Ai saakeli, tulipas tyhjä olo. Mitä mä nyt teen? :)

Hehhee. Mää oonki vaan kateellinen, ku sää lähit tommosiin mielekkäisiin hommiin ja mä menin tehtaalle. Ethän sä oo mikään pukumies, kai? En ainakaan suostu uskomaan.

Mitähän mä oon taas laukonut. Alkaa nuo omatkin trollit välillä ihmetyttään :)
Viallinen vääräleuka.
Atommic
15.11.2004 12:22:19
Hehhee. Mää oonki vaan kateellinen, ku sää lähit tommosiin mielekkäisiin hommiin ja mä menin tehtaalle. Ethän sä oo mikään pukumies, kai? En ainakaan suostu uskomaan.

Mitähän mä oon taas laukonut. Alkaa nuo omatkin trollit välillä ihmetyttään :)

Hehee, pukua pidin viimeksi veljen häissä ja siitäkin on vuosi aikaa. No jos totta puhutaan niin kyllä näiden hommien järkevyyttä aina välillä tulee miettineeksi. Yleensä kyllä tehdään ihan "oikeita töitä", vaikka ei uskoisi. :)
Ambition makes you look pretty ugly
C
15.11.2004 13:59:31

Tavastia ja Semifinal saavat oikeiden rokkarien hyväksynnän, mutta ei niissäkään ole halpa kalja. ;)

Olen hieman eri mieltä tosta On The Rocksin meiningistä. Kyllä siellä usein viikonloppuiltaisin on ihan autenttinenkin hienhajuinen rock-meininki, ainakin loppuillasta. Ja siellä soi hyvä musiikki. Enemmänkin se on mun mielestä junttimesta kuin juppimesta. Esim. joku Tavastiahan on paljon trendikkäämpi mesta porukan puolesta.

Tilaratkaisuna Rocks mielestäni ei ole kovin onnistunut, siitä jää jotenkin ahdas fiilis. Narikan edessä oleva alue on ihan hukkatilaa eikä siitä näe lavalle.
Paskimmillaankin heavy on parasta!
Tellervo
15.11.2004 14:06:37 (muokattu 15.11.2004 14:09:57)

Oletan, että herra Kiven arvio perustuu kertakäyntiin baarin alkuaikoina :) Silloin siellä nimittäin oli juuri kuvailemasi kaltaista porukkaa, mutta eipä ole sen jälkeen juuri näkynyt. Nyttemmin on vallalla enemmänkin 5 promillen junttieinarit tyyppiä "mun prätkäjengi tulee ja pieksee sut". Kärjistettynä :) Aika monenlaista porukkaa, enimmäkseen rockhenkistä tavista. Ei mitään pintaliitomeininkiä lain, mikä on suurin plussa, musiikin lisäksi. Ennemminkin ehdottomasti juntti- kuin pintapaikka.

Itse kisasta ei kokemuksia.

P.S. Asiakasjakauma voi tietysti vaihdella huomattavastikin illan mukaan. Viikonloppuiltoina voi epäilemättä olla enemmän tuota jakkupukukansaa. Mutta so fuck.

P.P.S. Parempi lukea kuin katua... Eli C oli näköjään eri mieltä viikonloppumeiningistä mutta samaa mieltä juntti/juppimääritteestä.
Turhanpäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla. – Dave Lindholm
kivi
15.11.2004 14:11:15
Oletan, että herra Kiven arvio perustuu kertakäyntiin baarin alkuaikoina :)

Kahteen käyntiin. Ihminen oppii.
(Handsome Dick Manitoba)    
C
15.11.2004 14:21:31
Eli C oli näköjään eri mieltä viikonloppumeiningistä mutta samaa mieltä juntti/juppimääritteestä.

Joo, samapa tuo. Ehkä toi rock-henkinen tavis on ihan hyvä määritelmä. Mun mielestä siellä voi oikeastaan kliseisesti olla "juuri sellainen kuin olet", mikä on hyvä juttu.
Paskimmillaankin heavy on parasta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)