Laitoin tämän saman kirjoituksen myös tuonne kitarakamojen osastolle "kitaran jenkkilästä tilaaminen" -threadiin, mutta laitanpahan myöskin tänne, että saisin vastauksen mahdollisimman nopeasti. Olen kysynyt asiasta myöskin ihan USPS:n help-palvelusta, mutta sieltä ei ole vielä tullut vastausta ja minun pitäisi tosiaan saada tämä asia tietooni melko nopeasti: Heh, nyt lopultakin olen pääsemässä tilaamaan kitaraa Jenkkilästä. Olenkin miettinyt sitä, että jos musakauppa lähettää minulle kitaran USPS:in kautta, niin miten se käytännössä toimii? Pitääkö minun antaa vain osoitteeni liikkeelle (ja puhelinnumero varmuuden vuoksi) ja sitten vain odottelen pakettia? Täytyykö minun rekisteröityä USPS.comiin (rekisteröidyin jo muutenkin) ja säätää sieltä jotain, jotta voin vastaan ottaa paketin? Maksan lähetyskulut ja kitaran hinnan etukäteen Jenkkilään PayPallilla (käyttäen siis luottokorttia siellä). Jollekinhan täältä oli lähetetty kitara USPS:in kautta.. Tuleeko se kitara muuten tuohon lähimmälle postitoimistolle vai onko Suomessa vain joitain tiettyjä paikkoja, minne USPS toimittaa niitä paketteja? Miten muuten tuo verojen maksaminen toimii sitten Suomessa? Minulle tulee varmaankin tullista ilmoitus vai mikä on käytäntönä? Ja vielä tuosta PayPallista: Sillä ei varmaankaan ole mitään väliä, minä valuuttana rahat ovat kortilla? Eikös siinä mene vain joku muutosmaksu tms.? Vastaukset tarvitsisin melko nopeasti, koska voi olla, että se käytetty kitara, jota olen hommaamassa, voi lähteä sieltäkin nopeasti. |
Joo, sain lopultakin USPS:n apupalvelusta sen vastauksen: Tuote toimitetaan lähimmälle postin palvelupisteelle ja he toimittavat sen kotiin asti, jos ei ole muuta sovittu. Kotiin kuljetus mahtaa tulla sen verran hintavaksi (tai no en tiedä, paikallinen postitoimistohan sen hoitaa), että kannattanee sopia siitä etukäteen. |