Aihe: Paskimmat keikat ja suurimmat pettymykset konserteissa
1 2 3 4 5 6
sub zero
16.04.2008 00:36:18 (muokattu 16.04.2008 00:56:59)
eli kertokaas näkemistänne keikoista, jotka on ollu mahdollisimman paskoja (siis jotenkin menneet pieleen) tai mihin ootte katkerasti pettyny syystä tai toisesta

itelläni ei nyt hirveesti tule mieleen kun olen tämmönen köyhä kotirunkkari joka ei keikoilla juuri käy.. huonojahan noi opiskelijabileissä esiintyvät bändit on. esim semmonen kun absolute beginners, josta en tajunnut kymmeneen minuuttiin (SIIS OIKEESTI), että se oli jo sitä esitystä eikä soundcheckiä mikä siinä oli menossa. ja kerran taloyhtiön juhlassa klamydia-coverbändin laulusta en saanu selvää ja poliisit keskeytti ekan biisin jälkeen.

(jos tämmönen ketju on jo, niin sit lukko ja bannia ja viekää mut ladon taakse)
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
kimurantti1
16.04.2008 00:41:06
Muistaakseni kaikki nimibändien keikat joilla olen käynyt, on olleet vähintäänkin jees, muutama aivan mielettömän hyviä. Mitä tulee niihin nimettömämpiin suomalaisiin poppoisiin, tuskin kellään on kiinnostusta suolata itseään dissailemalla foorumilla sitä ja sitä bändiä. Hyviä ja vähemmän hyviä vetoja on tullut nähtyä, nimet jääköön mainitsematta.
Seba
16.04.2008 00:57:25

Aikoinaan olin jäähallissa katsomassa ZZ toppia syystä jota en edes muista, ja kaksi ensimmäistä tuntia ne vaan fiilisteli joitain hervottoman pitkiä bluesvetoja, jotka sinällänsä on ihan ok, mutta kuka helevetti niitä jaksaa jäähallissa kuunnella pari tuntia?

Ei ensimmäistäkään varsinaista biisiä tullut siihen pariin tuntiin, ainakaan vähääkään tuttua, joten käyrä kasvoi niin korkeaksi että päätimme lähteä menemään kesken kaiken.

Pari kaveria sinne jäi vielä, ja olivat kuulemma sitten jossain vaiheessa vedellyt niitä tuttujakin biisejä..

Lavashowkin oli tyyliin kamat ja ukot lavalla ja pari himmeää valoa että sieltä kaukaa näki kin ukot oli paikoillaan soittamassa..

Oli kyllä niin karkea pettymys että en kyllä enää toiste erehtyisi niiden keikalle edes ilmaiseksi lähtemään, tosin en niistäkään lipuista mitään maksanut, ja hyvä niin, olisi ehkä silloin pitänyt istua kärvistellä siellä loppuun asti.
NeliX4
16.04.2008 01:58:33
Sly and the Familystone viime kesän jazzeissa oli kökkö. Sly kärrättiin lauteille vetämään kolme biisiä kuin paavi-ikään, muu bändi veti sitten lopun keikan. Paskan maku jäi suuhun - kuvainnollisesti.
L.Ruoska
16.04.2008 06:58:32

Se Remun rahastusjuttu, Grazy Days tai jotain mikä oli makasiineillä joskus ehkä viitisen vuotta sitten. Sain liput ilmaiseksi (tai tyttöystävä/nykyinen vaimo sai tutulta) enkä oikein tienny mistä on kyse kun mentiin sinne. Mentiinpähä nyt vaan.

Noh, en oo ikinä nyt ollu mikää Hurriganesin suurin ystävä mutta meillä oli VIP-liput joten sain sentään safkaa sieltä privapuolelta. Siellä oli Kirkaa ja mitä niitä muita oli, huoh huoh...ei vaan mun osastoa yhtään. Kauankohan ne veteli ilman Remua, tunnin tai puol tuntia? Jotain sellast, jonka jälkeen ne teki edellisenkin postaajan mainitsemat Paavit ja Remu jotenkin päätyi sinne lavalle. Mies oli kuin jokun maasta kaivettu vampyyri! Naama oli niin ummetuksen kouristuksissa ja ei se kyllä missään biitissä pysynyt. Remun soiton rinnalla veti koko ajan Leningrad Cowboysien rumpali, ja aina kun Remu nykäs fillin niin miksaaja väänti sen rummut hiljaselle koska se yksinkertasesti ryki aina ihan totaalisesti ohi biitin. Sitten taas odotellaan että Remu pääsee biittiin ja vähä lisää volaa kunnes se taas tyrii jotain.

Toiset sanoo että hienoa että sille annettiin mahdollisuus, mä sanon että kauheaa rahastusta semmosella vanhalla raadolla.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
SirElwood
16.04.2008 07:12:24 (muokattu 16.04.2008 07:15:38)
Toiset sanoo että hienoa että sille annettiin mahdollisuus, mä sanon että kauheaa rahastusta semmosella vanhalla raadolla.

Nyt sitten odotellaan että ganes fanit nostaa päänsä poteroistaan... =D

Itse vähän petyin 1997 kun Claptonin jäähallikeikalla oli niin huonot paikat, että en vieläkään ole ihan varma oliko cläpä se valkopaitainen jätkä. Oikeastaan ihan sama, sillä Jimmie Vaughan oli tuolloin kyllä vedossa. Hän oli siis lämppäämässä. Hienosti soitti ja hurjalla meiningillä! Sorry vaan, ei Eric pärjännyt ainakaan silläkertaa.
Hotlicks
16.04.2008 07:29:24
Eagles ei oikeen vakuuttanu. Todella hengettömästi äijät veteli ja väliaikoineen päivinenn tuo oli todella virkamiesmeininkiä. Myös miksaaja oli aivan yössä. Luulisi, että Hotel Californiassa on aika hyvin selvillä, kuka sooloa kulloinkin soittaa. Joka kerralla nous väärä liuku... Lisäksi soittivat sen bverran hiljaa, että normaalilla puheäänellä pystyi juttelemaan - satiin pahoja katseita, kun häirittiin muiden kuuntelunautintoa.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
kemppma
16.04.2008 09:38:53
Pink Floyd kaikista maailman kaupungeista Lahdessa 1987. Bändi ei pettänyt vaan sen s-tanan käpykylän sähkö loppui kesken kun Gilmour & Co pisti valoja lavalla päälle. Melkein puoli tuntia venattiin, että tulisi lisää virtaa. Fiilis kyllä tippui. Onneksi tuli video jonkun ajan päästä, että näki mitä oltiin katsomassa kun paikatkin olivat jossain suurhallin peräkomerossa...
Ou jee soo ist das leeben
kemppma
16.04.2008 09:42:00
Nyt sitten odotellaan että ganes fanit nostaa päänsä poteroistaan... =D

Itse vähän petyin 1997 kun Claptonin jäähallikeikalla oli niin huonot paikat, että en vieläkään ole ihan varma oliko cläpä se valkopaitainen jätkä. Oikeastaan ihan sama, sillä Jimmie Vaughan oli tuolloin kyllä vedossa. Hän oli siis lämppäämässä. Hienosti soitti ja hurjalla meiningillä! Sorry vaan, ei Eric pärjännyt ainakaan silläkertaa.

Juuri sillä keikalla iski sellainen vatsatauti ihan yllättäen kesken keikan, että oli pakko poistua himaan sairastaan. Kävin kyllä 5 kertaa posliinilla ennen kuin annoin periksi. Vitutti rankasti kun oli kaverikin tullut monen sadan kilsan päästä mukaan ekaa kertaa Slowhandia tsekkaan.
kemppma
16.04.2008 09:49:10 (muokattu 16.04.2008 09:50:02)
Näkix kukaan Johnny Winteriä Porizäässeissä muutama vuosi sitten? Kaveri talutettiin mikrofonin ääreen ja hänelle puettiin kitara päälle. Sitten alkoi hentoinen ja hapuileva soitto, eikä kaveri parin ekan biisin aikana tainnut tietää edes soittavansa. Kertoivat olleen täydessä lääketokkurassa kun ei pysty albiinona ollenkaan olemaan auringonvalossa. (Helismaa: Päivänsäde ja menninkäinen...)
Kyllä se siitä sitten, mutta kyllä minä olin kauhuissani, että se satasorminen kitaravirtuoosi, joka levyllä huutaa kurkku täysillä kuin elukka, että: Rokänrooooooooool oli vain tutiseva lääketokkurainen vanhus.

Keikka meni jotenkuten loppuun ja kuulemma itse oli vielä lavalle halunnut. Jälkeenpäin olen juttuja lukenut, että hänet pumpattiin täyteen huumeita ja vietiin kaikki rahat ns managerien toimesta. Nyt alkaa mies olla selvemmillä vesillä. Toivon niin, koska näky oli Porissa niin hirveä ja säälittävä, ettei mikään.
Toveri
16.04.2008 09:51:34

Juuri sillä keikalla iski sellainen vatsatauti ihan yllättäen kesken keikan, että oli pakko poistua himaan sairastaan. Kävin kyllä 5 kertaa posliinilla ennen kuin annoin periksi. Vitutti rankasti kun oli kaverikin tullut monen sadan kilsan päästä mukaan ekaa kertaa Slowhandia tsekkaan.

Tästä tuli mieleen se, kun pari vuotta sitten pitkäpejantaina oli Nosturissa grungeiltama. Kaikki meni loistavasti, krapula oli muuttunut jo melko vahvaksi nousumenoksi ja musiikki oli ihan loistavaa. Jossain vaiheessa menin tyhjentämään rakkoni ja uskaltauduin samalla päästää pienet suolistokaasut ilmoille.

Lienee sanomattakin selvää, että tästä tuli elämäni tähän mennessä paskaisin keikka. Nakkasin kalsarit vessan nurkkaan ja siirryin takaisin yleisön sekaan. Kommandona.
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
sub zero
16.04.2008 09:51:54 (muokattu 16.04.2008 10:01:02)
todettakoon tässä välissä, että sly stone alkoi kuuleman mukaan kiertueen vanhetessa esiintyä kunnolla ja johnny winterkin käsittääkseni on vetänyt tuon pori jazz keikan jälkeen suomessa onnistuneen keikan. sattui ilmeisesti porissa olemaan jotenkin fyysisesti aallonpohjassa. remun käsien motoriikka kärsi päähän kohdistuneesta iskusta koiravaljakko-onnettomuudessa 1990-luvun lopussa
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Pieni rumpalipoika
16.04.2008 09:59:38

Remun soiton rinnalla veti koko ajan Leningrad Cowboysien rumpali, ja aina kun Remu nykäs fillin niin miksaaja väänti sen rummut hiljaselle koska se yksinkertasesti ryki aina ihan totaalisesti ohi biitin. Sitten taas odotellaan että Remu pääsee biittiin ja vähä lisää volaa kunnes se taas tyrii jotain.

Eikös tää tullut telkastakin silloin? Mulla ois tästä muistikuva, ettei Remun setti ollut edes mikitetty. Tää siis sen perusteella mitä olisin TV:n välityksellä havainnoinut.

Mulla ei isompia pettymyksiä ole ollut. Johtuu ehkä siitä, että en käy katsomassa mitään isoja areena-/stadionkeikkoja, joissa moisiin olisi hyvät mahdollisuudet. Yleisesti ottaen monet diggailemani orkesterit ovat pettäneet festareilla, eivät vain toimi niissä olosuhteissa. Voisin mainita vaikkapa Von Hertzenit esim. Wanaja Festivaleilla.
Rummut nurin ja nussimaan!
Trey
16.04.2008 12:11:16
ZZ topin yhteydessä tästä jo mainittii mut kerronpa oman kokemuksen.

Näin the black crowesin 2005 kesällä ja se kyllä pisti mua vituttaan et jätkät tosiaan jamitteli siä lavalla noin puolet keikasta. Mää olin kuitenki ostanu lipun keikalle enkä bändireeneihin. ja sit olihan se pettymys et hard to handle ei soitettu mut sen voi kyllä jo ymmärtää et piisi minkä ne heittäny noin miljoona kertaa putoo keikkasetistä pois..
-Cale
16.04.2008 12:56:19
Yngwie Malmsteen viimeksi Tavastialla, oliko se nyt 2006. Odotukset olivat luonnollisesti korkealla, ja tiedossa oli mitä on tarjolla. Alkuhuuman jälkeen fiilikset kyllä laantui merkittävästi, että tässäkö tää nyt oli... Hirveästi ei ole tuon keikan jälkeen tilumusiikki tässä taloudessa soinut.
Jormaz
16.04.2008 13:07:54
Yngwie Malmsteen viimeksi Tavastialla, oliko se nyt 2006.

Kultsalla siis. Mulla taas toi keikka ylitti odotukset täysin. Ynkkä oli helvetin kovassa vedossa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
MrQ
16.04.2008 14:14:06
velvet revolver jäähallissa vuonna 04 tai 05. en muista kumpi se oli mutta vittu että bändi veti hyvin.

jäähalli vaan on paikkana ja äänentoistoltaan aivan paska.

myös amorphis on osoittanut olevansa todella paska livekankku aina
-Lassi-
16.04.2008 18:43:20
En oo nuorena poikana juur kerenny keikkoja näkemään. Mutta vuodelta 2005 keväällä, kun John Fogerty kävi Turussa, muistan että keikka oli hyvä. Meteli vaan oli niin hirvittävä. Eikä mulla mitää korvatulppia ollu mukana. Jotain nenäliinoja siinä sitte oli korvat piukassa. Ja silti teki kipeetä.

Saa nähä miten Knopfler pärjää ens perjantaina Hartwallilla.
Kailis
16.04.2008 19:13:52

Musen keikka Nosturissa lokakuussa 2003. Käsittämättömän paska keikka ja suuri pettymys. Dissasin bändiä tämän perusteella tosi pitkään (ei ollut kokemuksia ennen keikkaa), mutta nykyään kyllä kolisee lujaa. Ihmeellisintä on se että bändi toimii nykyään livenä ihan perkeleen hienosti. Bändi on oikeasti progressiivinen.
Numb
16.04.2008 19:19:39

Guns 'n' Roses Helsingissä 1991 oli melko hengetön esitys.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)