Aihe: Etydi prima vista?
1
PepeAngst
14.03.2006 00:34:01
Ajattelin hakea vähän musiikkia opiskelemaan kitaran avuin. Mitä on etydit pääsykokeessa ja prima vista? Varmasti aiheesta ennenkin keskusteltu, mut ei toi haku oikein skulaa.
south_of_heaven
14.03.2006 00:38:06
prima vista on ensi näkemältä, ja etydi on käsittääkseni suoritettava kappale, harj. tms
ilmoitti South_of_Heaven
secondarymind
14.03.2006 00:38:44 (muokattu 14.03.2006 00:39:20)
Etydi: Sävellys, jonka tarkoituksena on perehdyttää johonkin soittotekniikkaan tms.

Prima vista: Nuoteista suoraan soittamista. Eli ts. jos pystyt soittamaan prima vistana, pystyt soittamaan minkä tahansa biisin suoraan lapuista, tunnet biisin entuudestaan tai et
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. V.U.K.
Ville81
14.03.2006 08:24:07
Etydeiksi sanotaan usein soitonoppaiden biisejä, jotka on sävelletty kyseistä kirjaa varten, eivätkä siis ole oikeita nimibiisejä. Eli vaikka Louhensuon Blues Station oppikirjan matsku.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
baron
14.03.2006 09:24:04

Etydeiksi sanotaan usein soitonoppaiden biisejä, jotka on sävelletty kyseistä kirjaa varten, eivätkä siis ole oikeita nimibiisejä. Eli vaikka Louhensuon Blues Station oppikirjan matsku.

Etydi on piisi, joka on sävelletty jonkun tietyn teknisen ongelman harjoittamiseksi. Jos säveltäjällä on lahjoja, piisillä voi olla myös musikaalisia ansioita.
My name is Baron, Sir Baron.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)