Aihe: Sävellyskaba äänestys
1 2
secondarymind
14.02.2006 00:15:32
Dodii. Osallistujia tuli 8, eli ihan hyvin näin alkuun. Nyt sitten vaan joukolla äänestämään.

Muistutukseksi vielä, että biisiin tuli sisällyttää seuraavat asiat:
(3 p.) Yksi välisoitto, bridge, kertsi tms. PELKÄLLÄ pianolla. Ei siis muita instrumentteja tähän osaan.
(2 p.) Lause "Tein tai en, mutta se on nyt tehty."
(1 p.) Sana "kukkamulta", jonka saa taivuttaa haluamaansa muotoon.

Tosin näistä äänestäjien ei tarvitse murehtia, vaan meikäläinen sitten ynnäilee nämä pisteet äänestyspisteisiin.

ÄÄNESTYS:
- Kuka tahansa saa äänestää (vaatii kirjautumisen)
- Äänestyksessä annetaan yksi piste parhaalle biisille
- Kommentointi biiseistä on sallittua ja jopa suotavaa
- Itseään ei saa äänestää
- Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa.
- Voittajan pistemäärä ratkaistaan seuraavalla tavalla:
Äänestyksessä saadut pisteet
+ 3 pistettä (vaikea elementti)
+ 2 pistettä (keskivaikea elementti)
+ 1 piste (helppo elementti)

- Skaban vetäjä päättää, mikä on vaikein ja helpoin elementti ja laskee pisteet yhteen
- Äänestysaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Äänestysaika päättyy maanantaina 20.2.2006. Jatketaan aikaa, jos näyttää siltä ettei ääniä tule muuten.

---------------------------------------------------------------

OSALLISTUJAT:

secondarymind - http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/secondarymind_biisiskaba1.mp3
Johann Onn - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=187059&type=hi
Hannu H. - http://koti.mbnet.fi/hannu-h/mnet/hannuhteintaien.mp3
Lennu - http://himassa.net/biisit/ImagesOnMidimap.mp3
Aerodactev - http://www.kahvipannu.fi/~tmullet/aerodactev-oloneuvos.mp3
NHR - http://www.geocities.com/aikuisviihde/kertoisinko.html
inflames - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=188250&type=hi
shagrilm - http://koti.mbnet.fi/shagriml/temp/protestilaulu.mp3
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Aerodactev
14.02.2006 01:09:51
- Äänestyksessä annetaan yksi piste parhaalle biisille

Tjaahas, vai että tällainen systeemi tällä kertaa. Pitänee sitten puntaroida tarkkaan. Täytyy kyllä sanoa, että on sen verran lahjakasta väkeä kisaamassa, että hankalaksi tuntuu menevän valinta, ja osallistujana jännittää itseäkin.

Olen kuitenkin päätynyt antamaan pisteeni seuraavalle herralle:

NHR - (Ei muuten toimi GeoCities, kerkisin kuitenkin ottaa biisin talteen jo aiemmin: http://www.kahvipannu.fi/~tmullet/NHR_kertoisinko.mp3)
Tämä biisi on rautaa. Iskelmällinen kieropunk toimii loistavasti ja tuo mieleen J.M.K.E.:n ja Vennaskondin parhaimmat hitit. En itse asiassa osaisi kuvitella biisiä muunlaisilla soundeilla kuin nämä koneelliset. Kympin arvoinen kokonaisuus.

Pulinaa muista biiseistä, sikäli kun sanainen arkkuni osaa mitään kovin rakentavaa sanoa:

secondarymind - Mukavaa kesähitin hajuista himmailua nappiin osuneella sovituksella. Oli varteenotettava ehdokas pisteensaajaksi.
Johann Onn - Alun synapuheista leikkaa mainiosti alkuriffiin. Vaikka biisi onkin instrumentaali ja pääosin yksinkertaista riffittelyä, se toimii koko biisin ajan (2:06 lähtevä osa on ehdoton suosikki, sähköpiano-outrosta puhumattakaan). Voisi olla myös pisteeni arvoinen biisi.
Hannu H. - Tämmöinen perinteinen suomikitararokki ei ole minun musiikkiani lain, mutta lajissaan erittäin toimiva. Kertosäkeen melodiasta tulee joku gospel-laulu (?) mieleen.
Lennu - JEAH!!! Suomen Conlon Nancarrow iskee kuin 1000 satunnaista objektia.
Aerodactev - No mitäs tää nyt on? Eihän tätä voi edes tanssia!
inflames - Ihanan imelää. Pisteittä jääneistä biiseistä ehkä parhain piano-osuus. Pidän biisin sovituksesta ja "chillistä" meiningistä erittäin paljon, pisteensaajakanditaatti siis tämäkin.
shagriml - Burzum! Tässä on asennetta, eikä enempää riffejä tarvittaisikaan. Ei todellakaan niin huono, kuin mainostit.
Long = progressive = good
Kissapuhelinta ennakkotilauksessa! Tsekkaa inffot jäsenkuvauksesta.
Tapani L
14.02.2006 01:55:44
Annan pisteen Aerodacteville. Kommentoin tarkemmin sitten myöhemmin, nyt vain sanon sen, että vaikka mukana oli todella hyviä kappaleita, vei tämä viiksiniekkamme tekele minun mielessäni kovin selkeästi voiton. Todella mahtava kappale.
Hannu H.
14.02.2006 11:04:53

Pitääpi kotona äänestellä.. Ei viitti näillä läppärin caccakajareilla kuunnella..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
shagriml
14.02.2006 11:12:48 (muokattu 14.02.2006 11:15:36)

Kuulostais siltä että mun oma tuotos on ainut huono noiden seasta, yllättävän hyviä olivat kaikki muut....

Eniten tykästyin Lennun tuotokseen eli ImagesOnMidimap mikä lieneekään. Sopivan häröä :) Myös huvittavaa kuinka noi vaaditut lyriikka jutut sanotaan vaan heti alkuun... Ääneni annan tuolle.

Myös Hannun tuotoksesta diggailin.... Johann Onnin tuotos sekin ihan jees, harmi vaan että streami pätki ärsyttävästi kuunneltaessa.
NHR
14.02.2006 11:21:51

Pitääpi kotona äänestellä..

Samoten, jos kotikone suostuis illalla taas toimimaan. Tässä työkoneessa kun ei oo kajareita laisinkaan ja hyvä niin...
"Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu."
Kimmo72
14.02.2006 12:02:28
1 piste: inflames.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
lapio
14.02.2006 13:50:13

Paras biisi: Aeron oloneuvos. Tämä rohkean kokeellinen kappale vei minulta jalat suusta. Mainiot soundit myös, tykkäsin erityisesti säröuruista ja nintendomaisesta piipityksestä.
Live fast, die 72 year old.
Pasin uusimmat seikkailut 1 ja 2
Johann Onn
14.02.2006 15:02:34 (muokattu 14.02.2006 15:08:03)
...piste parhaalle biisille...

Secondary mind - "biisiskaba1".

Kuuntelin kaikki kaks kertaa läpi ja tossa on mun mielestäni paras toteutus ja biisikin jäi mieleen.

Kyllä siellä muitakin hyviä oli, mutt koska vain yhden saa vain valita, niin ei voi mitään.
rlo
14.02.2006 15:04:58 (muokattu 14.02.2006 15:08:12)

Tarkkaan yritin kuunnella ja kahden kauppa tämä on vaikka tuo Lennun oivallus onkin aivan mahtava. Siis ne kaksi on Secondarymind ja Hannu H. Molemmat kolahtivat minun makuuni. No no...se on sitten Secondarymindille minulta 1 piste.
Seuraavaan skabaan minäkin otan osaa jos ei tartte pianoa, kun mun studiossa ei oo, pojalla olisi kyllä...hieno loppu muuten tuossa mun valinnassa ja hyvä pianosoundi...
Less Is More
juici
14.02.2006 15:35:00

Johann Onn saa minun pisteeni. Alku oli mukavan iloista rokkia ja sopivan nyrjähtynyt rumpukomppi. Tempaisi heti mukaansa. Sanoja vain olisin jäänyt kaipaamaan. Lopun sähköpiano oli mukava yllätys. Tuli Misfitsin Cough/Cool -mieleen.

Muistakin biiseistä löytyi erinomaisia kohtia, mutta niiden ajatus ei vienyt mukanaan.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
Hannu H.
14.02.2006 16:07:41 (muokattu 14.02.2006 16:37:41)

Nonih.. Nyt läksi biisit pyörimään.. koitan jokasesta sanoa jotain kivaa.

Kolmen kauppa tästä tuli, mutta pistänpä tästä nyt enste juttua kaikista:

secondarymind:
Hieno intro. Kiva leijuva fiilis biisissä. Sanat ei oikein auenneet.

Johann Onn:
Menevä biisi kivoin soundein. Sanoja jäin kaipaamaan..

Lennu:
Idea hauska - lopputulos turhan progea mulle. Odotin sulta jotain vähän parempaa =)

Aerodactev:
Sopivan häiriintynyt. Hyvät sanat. Melodia mukavan polveileva ja sanojen rytmitykset kivoja paikoin.

NHR:
Miditaustat saatu toimimaan hyvin. Laulut kivat.

inflames:
Kiva groove. Hyvä bassosoundi. Lauluääni sopii biisiin.

shagrilm:
Laulut vähä hiljasella. Pinnistellen sai sanan sieltä toisen täältä selvää..
Rehellistä menoa rehellisin soundein!

Jaa että ketkäs kolme? NHR, Aerodactev ja inflames pääsi loppukierroksille.
Piste menee... kelle se menee... meneekö se...
Joo.. Aerodactev!
Siinä biisissä oli vaan sitä jotain mikä nosti sen noitten kahen ylle. Päätös oli kyllä helkkarin vaikea.. Ensi skabaan kolmelle parhaalle pinnoja kiitos?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Lennu
14.02.2006 21:04:37

secondarymind - http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/secondarymind_biisiskaba1.mp3
- skaban karseimmat kaiut. Paras biisi. Ei vain yksi suosikeista, vaan se joka saa multa pisteen. Tässä oli ideaa. Piano-osuuden jälkeen olis voinu vielä taivas revetä ja loppubiisi tulla massalla. Ihan loppuun sitten tuo oliko 13-lopetus? Hjyva.

Johann Onn - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=187059&type=hi
- tää olis saanut pisteen, jos olis ollu laulu. Rummut vähän köpöt kyllä. Skaban paras piano-osuus.

Hannu H. - http://koti.mbnet.fi/hannu-h/mnet/hannuhteintaien.mp3
- poppis. Ei ole laulu ns. leipälaji ;) Ei haittaa. Ihan kiva.

Lennu - http://himassa.net/biisit/ImagesOnMidimap.mp3
- kauheeta paskaa.

Aerodactev - http://www.kahvipannu.fi/~tmullet/aerodactev-oloneuvos.mp3
- Teemu nimestä tekisi mieli antaa piste, mutta kun biisi on vähän rasittava, niin ei vaan voi. Kikkailusta tosin plussaa. Progressive=good.

NHR - http://www.geocities.com/aikuisviihde/kertoisinko.html
- skaban karsein laulusoundi. Kivan nyrjähtelevä. Yksi suosikeista.

inflames - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=188250&type=hi
- letkeä tunnelma, yksi suosikeista. Jotain jäi silti puuttumaan, kunnon repeäminen tai käsistä lähtö. Semmonen tiätteks karjahdus. Vähän pliisu, sori.

shagrilm - http://koti.mbnet.fi/shagriml/temp/protestilaulu.mp3
- paras soundimaailma, meinaan karu. Yksinkertainen on kaunista niin kauan, kun siihen kyllästyy. Enkä kuullut sanoja.
PHy
15.02.2006 09:33:56

Äänestyksessä annetaan yksi piste parhaalle biisille
= Hannu H

Lyhyet kommentit osallistujista:

Secondarymind: Komeaa heavyballadimeininkiä. Hienot sanat. Jotenkin tekstistä välittyi kovin tuttuja fiiliksiä puutarhanhoidosta. Lähellä ykkössijaa.

Johann Onn: Putsasi pöydän heti aluksi latomalla tiskiin vaaditut fraasit. Tämä 'lauluosuus' kuulosti kyllä hyvältä. Taidokasta soittoa mutta melodisen kitaramusiikin ystävänä en tunne tällaista paahtoa omakseni.

Hannu H: Törkeän hieno ja dramaattinen pläjäys. Melodia on hieno ja teksti mitä mainioin ja siinä on loistavasti käytetty noita vaadittuja pätkiä. Kukkamullan käyttämisestä tuli mieleen Sleepy Sleepersin Putkabailut. "...pistin multiin anopin.." ja eivätkö Eputkin "valaneet tyttöystävänsä sementtiin" Suomalaista alakuloa parhaimmillaan. Ehdottomasti pisteen arvoinen suoritus.

Lennu: Secondarymindin kanssa samoilla linjoilla eli pakolliset fraasit 'pois kulekismasta' ja sitten asiaan. Asiasta en tosin saanut oikein kiinni. Häröproge kun ei ole ominta musiikkiani.

Aerodactev: Hieno klassiselta vivahtava pianojuttu alussa ja komeaa mieskuorolaulua. Minun makuuni kuitenkin liian progea.

NHR: Taidokasta heviprogehumppaa. Alun riffi toimii ja poljento on mainio.

Inflames: Komeaa pianointia alussa. Menee kärjen tuntumaan hyvien soundien ja 70-luvun Wigwam-Pressa-tyylisen toteutuksen ansiosta.

Shagrilm: Soundeiltaan ehkä omaperäisin ja tuo mieleen vanhat kasettimankkaänitykset, jossa se mankan mukana tullut mikki on asetettu aika lähelle kitaravahvistinta. Ei biisin tarvitse näköjään olla monimutkainen toimiakseen. Hyvä draivi.

Kaiken kaikkiaan teknisesti erinomaisia suorituksia. Soundit ovat kauttaaltaan mainiot. Näistä potin korjasi Hannu H, jolla oli tekniikan lisäksi minun makuuni osuneet sävelet ja sanat.
NHR
15.02.2006 15:22:56

No niin. Kuuntelin biisit moneen kertaan läpi sellaisella systeemillä, että pyrin joka kierroksella pudottamaan sen vähiten kiinnostavan pois soittolistasta. Kolmea viimeksi jäljellejäänyttä tosin tuli kierrätettyä soittimessa aika moneen kertaan, ennenkuin lopullinen järjestys rupesi hahmottumaan. Yritin kyllä keskittyä arvioimaan nimenomaan sävellyksinä näitä, kun kerran sävellyskisasta on kyse, mutta myönnettävä se on, että kyllähän mm. soundimaailma ja äänitystekninen taso väkisinkin jotain vaikuttaa kuunteluelämykseen, halusi tai ei.

Jotain kommenttia jokaisesta erikseen:

Secondarymind: Tuo väliosa on kyllä paras; edestakaisin seilaava soolokitara ja hyvä rumpukomppi tomituksineen. Piano-outro oli kans mainio. Ja siis ihan kokonaisuuskin, vaikka jotenkin kovin tavanomaiselta sävellys toisaalta vaikutti. Tämä tuli silti kyllä tosi liki pistesijaa. Kuulosti erittäin "radioystävälliseltä", eikä välttämättä niin negatiivisessa mielessä.

Johann Onn: Alun kitarariffi muistuttaa jotain kasarirokkipoppia, muuten hiukan semmoinen sekoileva YUP-meininki, mutta ainakin potkii ja kulkee. Paljon osia, mukavaa vaihtelua, mutta pysyy hyvin kasassa. Enkä mä kaipaa kyllä niitä sanojakaan yhtään. Ja lopetus oli jotenkin tosi hauska. Tälle se mun piste!

Hannu H: Miellyttävä soundimaailma tässäkin, mutta ei oikein mitään koukkua, mihin tarttua. Onko tämä sitten vain hiottu liian särmättömäksi, vai onko särmää ollut alunperinkään, vaikea sanoa. Vähän sellaista iskelmäradiokamaa, mutta turhan hajutonta ja mautonta mulle.

Lennu: Tämä putosi heti ekana pois mun listalta. Idea voi olla muuten kuinka mielenkiintoinen tahansa, mutta jos sen pohjalta toteutettua biisiä ei jaksa kunnolla edes toista kertaa kuunnella, niin olkoon. Pettymys, sillä luullakseni Lennu olisi pystynyt paljon parempaankin. Mutta jos tämä voittaa, niin toteutan seuraavaan skabaan oman biisini sitten vaikka piereskelemällä ja steppaamalla. ;)

Aerodactev: Vähän YUP-mainen tämäkin, aika paljonkin itse asiassa, mitä on varmaan osin haettukin. Ensin tämä tuntui turhan sekavalta, mutta parani joka kuuntelulla; ensviikolla ehkä jo kaduttaa, etten äänestänytkään tätä. ;)

NHR: No höh. Paska kertsi ainakin, väliosana se ois voinu vielä toimiakin.

Inflames: Äänimaailma on kyllä hieno hämmöndeineen ja vauskittoineen, mutta jotenkin ei vain onnistu muuten viehättämään. "Huamisesta ei hualta" -ääntämys hiukan häiritsi korvaa, ei tuntunut oikein istuvan tunnelmaan.

Shagrilm: Aluksi tuo "aito meininki" sai kyllä hymyn huulille, mutta hiukan liian junnaava sävellys mun makuuni; ei tuo nyt kuitenkaan ihan NIIN loistava sointukierto ollut. Ja kun ei laulun aihepiirikään oikein puhutellut meikäläistä...

Siis se yksi ainoa piste täältä Johann Onnille. Mielelläni olisin kyllä pisteyttänyt vaikka kolme parasta, mutta näin sitten tällä kertaa. Täältä tähän.
"Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu."
secondarymind
16.02.2006 00:56:07
Johann Onn
Tuli tuosta alusta heti hieman Van Halen-fiiliksiä, mutta nuo rummut sitten vähän pilasi ne fiilikset. Rummut on parilla sanalla sanoen hieman kököt. Biisi on muuten kyllä todella mainio.

Hannu H.
Tuntuu olevan aika perus poppikamaa, mutta joku tässä silti viehättää. Menee pisteharkintaan.

Lennu
Tää biisi ehkä sopisi Kiasmaan. En oo ikinä oikein ymmärtänyt nykytaidetta.

Aerodactev
YUP mullekin tästä tulee aika vahvasti mieleen, varsinkin niiden varhaisempi tuotanto. Hyvä veto muuten, mutta soundimaailma on ehkä vähän liian karu.

NHR
Alku ei oikein säväyttänyt, mutta tää itseasiassa olikin yks parhaimmista biiseistä loppupeleissä, vaikkakin tää herättää jollain oudolla tavalla hilpeyttä.

inflames
Jees. Todella hyvää chillimeininkiä. Lähestulkoon pisteen arvoinen suoritus, mutta ei ihan.

shagrilm
Tässä on kunnon autotallipunkbändifiilstä. Laulut oli vähän liian hiljaisella ja joku b-osa olis tehnyt poikaa. Menee loppua kohden vähän tylsäksi tuo saman riffin vääntäminen vaikka itse riffi hyvä onkin.

Sitten se yks piste jollekin, mutta kenelle? Tekee mieli antaa se NHR:lle, koska biisi erottui hienosti joukosta. Jea.

Oon muuten samaa mieltä, että pisteytyssysteemiä täytyy muuttaa niin, että kolme parasta pisteytetään.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Pelsi
16.02.2006 10:13:56
Oon muuten samaa mieltä, että pisteytyssysteemiä täytyy muuttaa niin, että kolme parasta pisteytetään.

Ehdottomasti. Nytkin NHR, secondarymind ja Aerodactev olivat kolme henkilökohtaista suosikkiani, joista joudun kuitenkin nyt pisteyttämään vain yhden. Tällä kertaa Aerodactevin Oloneuvos oli eniten mieleeni, siinä vain oli sitä jotain (varmaankin juuri tuo YUP-mäisyys ja taisi siinä vähän olla Absoluuttista Nollapistettäkin). Harmittaa vaan, kun muita mestariteoksia ei voi palkita mitenkään.
'It's a far cry from small boys in the park, jumpers for goalposts. Isn't it? Mmmmm. Marvellous.'
Hannu H.
17.02.2006 10:12:24

Eipäs putoilla.. vielä on aikaa äänestää! =)
aikavaikea
17.02.2006 10:16:00
Eipäs putoilla.. vielä on aikaa äänestää! =)

Oho! Siis mä olen nuo kuunnellut ja luulin että olen jo äänestänyt, mutta enpä näemmä ollutkaan. Ääneni kalasti secondarymind.
Sitten loppu banaanit ja lakritsat!
ravensoul
17.02.2006 12:02:23
Hannu H. saa täältä yhden kappaleen ääntä lisempää. Nättiä peruskamaa ja se hieno waukuttelu loppuylläriks vei potin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Luojan kiitos, olen ateisti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)