Aihe: Hector-ilta Radio Suomessa 10.1. 18.03 alkaen
1
HaloOfFlies
09.01.2006 23:21:22

Hectoria luvassa huomenillalla 3 tunnin verran. Studiossa Jake Nyman ja Hector itse.

Muistakaa kuunnella.
First they steal your mind and then they steal your soul
Leikari
10.01.2006 08:10:11
Studiossa Jake Nyman ja Hector itse.

Back to 70´s ...

- nuoremmille tiedoksi, että jossain vaiheessa siihen aikaan radion pop-/rock -ohjelmien juontajina olivat ehkä useimmiten ko. herrat
Soitetaan jamia!
Stain
10.01.2006 08:18:00
Kiitos tästä tiedosta.
It's a bittersweet symphony, this life
MarkoA
10.01.2006 08:32:31
Kiitos infosta! + tuli.
- Rockin' in the evenin' when the sun goes down Mean guitar, that's a swingin' old town Rockin' and a-rollin' just a little while Ain't got no rollin', ain't got no holdin'...
M-Juhana
10.01.2006 09:42:14

En 100 varmasti kuuntele !!

Anteek !
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Stain
10.01.2006 12:03:27
En 100 varmasti kuuntele !!

Anteek !

Kuuntelet kuitenkin, huijjaat vaan..
AP
10.01.2006 15:09:26
Hectoria luvassa huomenillalla 3 tunnin verran. Studiossa Jake Nyman ja Hector itse.

Muistakaa kuunnella.

Tänään siis, saatana. Plussaa aloittajalle!
K100 #7 Ärlä #011
Deep Shadow
10.01.2006 15:16:18
Ai niin. Olisi jo unohtunut. Täytyypä yrittää muistaa...
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
AP
10.01.2006 19:35:25
Ai niin. Olisi jo unohtunut. Täytyypä yrittää muistaa...

Jopa mä muistin. tuossa se radio vieressä huutaa.
Hectorin tarinointia kuuntelee oikeasti todella mielikseen, kun mies on tosi rauhallisen ja harkitsevan oloinen noissa jutuissaan. Esimerkiksi joku Juicehan on ihan toiselta planeetalta kuten kai arkielämässäänkin, hector taas on suhteellisen "tavis".

Plus ne hienot biisit.
K100 #7 Ärlä #011
DirtyFingers
10.01.2006 21:01:02
Voi harmi kun en tiennyt tästä! Nyt ottaa päähän.
"Don't talk to the eyes of a stranger"
Basismi
10.01.2006 23:08:20
Tuosta ohjelmasta iski jostain syystä hirvittävän masentavat fläshbäckit tajuntaan, vaikken montaa vuotta 70-lukua ole elänytkään.
Viistous helpottaa soittamista!
Leikari
11.01.2006 08:35:51
Tuosta ohjelmasta iski jostain syystä hirvittävän masentavat fläshbäckit tajuntaan, vaikken montaa vuotta 70-lukua ole elänytkään.

minulle Hectorista mieleen tulee ensin "ake, make, pera ja mä" - -- todella masentavaa

kuuntelin muutaman minuutin ko. ohjelmaa - hectorin laulun taustalla kuului doowop-vaikutteinen (taisi olla sitä aikaa kun 70-luvulla rock´n rollia taas suomeen tuotiin vrt. juicen sinkkusarja ja hurriganes) "bom bom"

70-luvulla hectorin "parhaat" biisit olivat covereita -- muuten paljolti väkisintehdyn kuuloista, joka ei sytyttänyt

sitten on tietysti tämä luuserikaljaräkälöiden miesjakitara- sekä karaokeiltojen suursuosikki "lumi teki enkelin eteiseen" - - ajankohtainen joskus 60-70-lukujen rakennemuutoksen eläneille esikaupunkilähiöihin ja ruotsiin siirtyneille

laulajanakaan ei ole kummoinen

hector oli semmoinen 70 -luvun herkkien itseään etsineiden tyttöjen ja niiden runopoikaverien suosikkimuusikko - - melkoisen yliarvostettu, mutta hectoria diggaamalla saattoi korostaa omaa "fiksuutta"
Soitetaan jamia!
AP
11.01.2006 09:13:07
70-luvulla hectorin "parhaat" biisit olivat covereita -- muuten paljolti väkisintehdyn kuuloista, joka ei sytyttänyt

Mun mielestä juuri toisin päin. Kissojen yö on yksi harvoja cover-biisejä, jotka Heikiltä ovat onnistuneet. Ehkä vähän toisin kuin muut, hän ei usein pyri seuraamaan orggis-tekstin sanomaa vaan tekee aika paljonkin uutta.

Njaa. Miellyttävä ääni minusta.

hector oli semmoinen 70 -luvun herkkien itseään etsineiden tyttöjen ja niiden runopoikaverien suosikkimuusikko - - melkoisen yliarvostettu, mutta hectoria diggaamalla saattoi korostaa omaa "fiksuutta"

No jaa. Nyt haet käsiisi vaikka vuonna 1988 julkaistun Varjot ja lakanat-levyn ja tarkistat käsityksiäsi -- jos ei iske, niin ei sille mitään voi. Pitää tässä vaan yrittää puolustella, Hector kun on myös jäämässä tuohon radionova-loukkuun että kun yhtä, kahta biisiä vaan saa aina kuulla niin syntyy helposti käsitys että ei se ole muuta tehnytkään.
K100 #7 Ärlä #011
M-Juhana
11.01.2006 09:37:35

minulle Hectorista mieleen tulee ensin "ake, make, pera ja mä" - -- todella masentavaa

kuuntelin muutaman minuutin ko. ohjelmaa - hectorin laulun taustalla kuului doowop-vaikutteinen (taisi olla sitä aikaa kun 70-luvulla rock´n rollia taas suomeen tuotiin vrt. juicen sinkkusarja ja hurriganes) "bom bom"

sitten on tietysti tämä luuserikaljaräkälöiden miesjakitara- sekä karaokeiltojen suursuosikki "lumi teki enkelin eteiseen" - - ajankohtainen joskus 60-70-lukujen rakennemuutoksen eläneille esikaupunkilähiöihin ja ruotsiin siirtyneille

Aika pitkälle olisin voinut kirjoittaa saman, jos olisin osannut !!

Sitä paitti herran ego on kyllä tuolla maailmalla aika iso....
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Leikari
11.01.2006 09:42:44 (muokattu 11.01.2006 09:45:17)
No jaa. Nyt haet käsiisi vaikka vuonna 1988 julkaistun Varjot ja lakanat-levyn ja tarkistat käsityksiäsi -- jos ei iske, niin ei sille mitään voi.

pitääpä iltasella kaivaa hyllystä - ollaan aikanaan saatu se lahjaksi (kertoi enemmän antajastaan) - - sen verran taisi tulla kuunneltua, että täytyy tuolta osin vähän vetää takaisin ;-) - - yleiskuva H:n musiikista kuitenkaan ei ole muodostunut kovin innostavaksi ja ehkä siihen ne valopilkut sitten valitettavasti hukkuvat

Pitää tässä vaan yrittää puolustella, Hector kun on myös jäämässä tuohon radionova-loukkuun että kun yhtä, kahta biisiä vaan saa aina kuulla niin syntyy helposti käsitys että ei se ole muuta tehnytkään.

saa puolustella...

olen kyllä kuullut Hectorin musiikkia ihan "aikalaismusana" - siis aikansa uutuuksina so. radio-novan valikoiman varassa ei tietoisuuteni ko. musasta ole. Jonnekin 80-luvun puoliväliin asti olen H:n tuotannon kuullut läpi kaverien luona, bileissä, jatkoilla jne. joissa sitä on tarpeeksi tarpeisiini soinut...

toki myönnän Hectorin olleen kunnianhimoinen ja aktiivinen musiikintekijä - hänen aikanaan vahva esilläolonsa kertoo kuitenkin myös menneen ajan musiikkielämän kuvioista so. että missä, keillä ja millä mahdollisuuksilla oli Suomessa vielä 70-luvun puolivälin tienoilla mahdollisuus päästä julkisuuteen -- sittenhän tulivat "tamperelaiset" ja tilanne muuttui - - enää ei tarvitse olla Töölön tai Munkkivuoren yhteiskoulun kasvatti päästäkseen radioaalloille ja lehtijulkisuuteen.
Soitetaan jamia!
AP
11.01.2006 10:24:43

toki myönnän Hectorin olleen kunnianhimoinen ja aktiivinen musiikintekijä - hänen aikanaan vahva esilläolonsa kertoo kuitenkin myös menneen ajan musiikkielämän kuvioista so. että missä, keillä ja millä mahdollisuuksilla oli Suomessa vielä 70-luvun puolivälin tienoilla mahdollisuus päästä julkisuuteen

No tässä olet ihan oikeassa. Joku palkkasoturi-biisihän iski hyvin "tiedostavaan" ajankohtaan ja otti varmaan siksikin tuulta siipeinsä alle.
Ja toki H itse osasi haistella aikaa ja olla tekemässä siihen istuvaa, kantaaottavaa tekstiä.

-- sittenhän tulivat "tamperelaiset" ja tilanne muuttui - - enää ei tarvitse olla Töölön tai Munkkivuoren yhteiskoulun kasvatti päästäkseen radioaalloille ja lehtijulkisuuteen.

Eikä ruotsinsuomalainenkaan, joilla vielä joskus 70-luvun alussa oli kai aika vahvat asemat ainakin levyfirmoissa "portinvartijoina", ja Wigwamissa edustus oli tietty melko kattava. Heh.

Se on pakko myöntää, että Hectorin tuotantoa leimaa tietty epätasaisuus. Noista balladeista pohdiskelevine teksteineen olen pitänyt, mutta vähääkään kevyemmiksi tarkoitetut jutut eivät tahdo toimia -- viimeistään jollain sovituksellisella jipolla niistä turhan usein on tehty vähän kiusallista kuunneltavaa.
K100 #7 Ärlä #011
Leikari
17.02.2006 09:03:59 (muokattu 17.02.2006 09:05:30)
tämänpäiväinen iltalehti http://www.iltalehti.fi/2006/02/17/200602174119471_vi.shtml kirjoittaa mm.:

Mukana olikin paljon huumoria, ja biisit tuntenut yleisö pääsi nopeasti fiilikseen ja lauloi artistin mukana. Etenkin ennen väliaikaa kuultu Juodaan viinaa herätti suomalaisen yleisön.

Tunnelma konsertissa oli lähempänä harrasta kuin riehakasta, mutta lopun Ake, Make, Pera ja mä sai yleisön kuitenkin pomppaamaan ylös penkeistään. Encorea yleisö sitten odottikin jo seisaallaan.

hyvä tavaton sentään taas - - no, kyllähän te tiedätte miksi lääkäriasemien odotushuoneissa nova soi

lainauksessa tuli kyllä mainittua kaksi kaikkien aikojen suomi-musa inhokkiani
Soitetaan jamia!
Stain
17.02.2006 13:10:08

lainauksessa tuli kyllä mainittua kaksi kaikkien aikojen suomi-musa inhokkiani

Sama homma, vaikka Hectoria diggailenkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)