Aihe: CD-levyjen kopiosuojaus (TM 3/03)
1 2
Kosminen
04.02.2003 15:14:18

Eli uusimmassa Tekniikan Maailmassa on aika mielenkiintoinen juttu näistä kopiosuojista.
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
Woc
04.02.2003 19:31:35

Eli uusimmassa Tekniikan Maailmassa on aika mielenkiintoinen juttu näistä kopiosuojista.

Voisko joku vaikka kirjoitella pääpointteja tuosta jutusta, sillä aiheenahan nämä kopiosuojaukset ovat aika mielenkiintoisia?
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
FenderBender
04.02.2003 19:56:50
sillä aiheenahan nämä kopiosuojaukset ovat aika mielenkiintoisia

Jep jep olisihan se mukavaa
***FenderBender*** ROCK 'N ROLL DOESN'T FALL
noir
05.02.2003 13:54:45
Sony (muistaakseni), jolla on patentti CD-levyyn, totesi, että jos noita kopiointisuojattuja kiekkoja kutsutaan CD-nimellä, niin se menee ja julkaisee laitteet jotka niitä kopioivat. :)

En tiedä lukiko tuo teeämmässä, mutta tuommoisen tiedän. Itse en ihan periaattesta kuluttajasuojan ja oikeuksieni takia moisia ostaisi.
No pain, no delight.
manix
05.02.2003 14:22:13

Sony (muistaakseni), jolla on patentti CD-levyyn...

Eikös patentin omista Philips?
"I'm holding on and I find out the only way goes down. And the weary drowns. Better hold on tight." - Daniel Brennare
Mage
05.02.2003 14:41:26
Eikös Sony pääosin kehittele niitä kopiosuojauksia?
Forget your lust for the rich man's gold All that you need is in your soul
SURf
05.02.2003 14:52:25
Eikös Sony pääosin kehittele niitä kopiosuojauksia?

Sonyn politiikkana oli pitkään valmistaa laitteita jotka eivät suostu kopioituja levyjä soittamaan. Johtuukohan levy-yhtiöstä?

Nykyään kuitenkin Sonynkin soittimet kelpuuttavat poltetut levyt myös.
Mikä on etukäsi? Joka tapauksessa, kiitos siihen.
-Q-
06.02.2003 10:41:15

Eikös patentin omista Philips?

Juu, näin on. CD:n "keksi" alunperin Philips.
qfleax
06.02.2003 14:22:32
Juu, näin on. CD:n "keksi" alunperin Philips.

Itseasiassa kyse on muistaakseni ristiinpatentointihärdellistä ja tuloksena yhtiörypäs sopi patenttien lisensoinnista muillekin tietyin ehdoin. Oliko tuo nyt virallisesti ristiinlisensointi tai jokin, kuitenkin. Lukisi tossa yhdessä kirjassa tuo case, muttei ole nyt tässä se. Löytynee netistä, jos jotain kiinnostaa.
Sami
06.02.2003 19:34:45
Tehdäänpä pojat kaikki niin kuin Paleface, eli ostetaan pelkästään vinyyleitä ja näytetään piratismille persettä!
Breezer
06.02.2003 23:35:02
Jep hyvä juttu siinä oli. Itse en kopiosuojattuja levyjä pahemmin ostele syystä ette niiden soitto takkuaa aika-ajoin. Eikä niitä tietokoneella voi soittaa ollenkaan (paitsi jollai paskalla cd:n mukana tulevalla soittimella). Kopiointisuojatut levyt ovat todella säälittävä esitys levy-yhtiöiltä... Niitä on vieläpä kaiken lisäksi helppo polttaa (kokeilin huvikseni).
fridgebuzz
07.02.2003 08:55:38

Niitä on vieläpä kaiken lisäksi helppo polttaa (kokeilin huvikseni).

Itse en harrasta, mutta työkaverini kokeili Gimmelin uudella levyllä, jossa on kopiosuojaus, ja ei minkäänlaista ongelmaa.
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
MacGyver
07.02.2003 11:10:51
Tehdäänpä kaikki periaatepäätös ja älköön kukaan ostako kopiosuojattua levyä, vaan kopioikoon sen kaveriltaan =)

-MacGyver
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Baroquean
07.02.2003 12:24:29
Se on täysin turhaa toimintaa. Ei mielestäni palvele kenenkään etua.
Take no prisoners, take no SHIT !!!
juxi
07.02.2003 21:09:51
Se on täysin turhaa toimintaa. Ei mielestäni palvele kenenkään etua.

Jaa kopiointi? En minä alkuperäisiä vie yhtään mihinkään, pistän ihan kätevyyden vuoksi kaikki levyni suoraan koneelle. Onnistuu minulta, koska en ole kultakorva. Enkä myöskään ole koskaan ajatellut ottaa aitoa cd:tä mukaan. Käytännössähän kopiosuojaus yrittää estää myös tämän.

Tuossa McGyverin jutussa on sikäli näkemystä, että levy-yhtiöt taistelevat itseään vastaan, joten helpotettakoon taistelua. En minä ainakaan jaksa alkaa raahata cd-levyä soittimeen ja takaisin, nyt kun olen tottunut koneelta kuuntelemaan levyjäni.
"Eikö ketään edes hävetä?"
Baroquean
09.02.2003 10:10:54

Jaa kopiointi? En minä alkuperäisiä vie yhtään mihinkään, pistän ihan kätevyyden vuoksi kaikki levyni suoraan koneelle. Onnistuu minulta, koska en ole kultakorva. Enkä myöskään ole koskaan ajatellut ottaa aitoa cd:tä mukaan. Käytännössähän kopiosuojaus yrittää estää myös tämän.

Tuossa McGyverin jutussa on sikäli näkemystä, että levy-yhtiöt taistelevat itseään vastaan, joten helpotettakoon taistelua. En minä ainakaan jaksa alkaa raahata cd-levyä soittimeen ja takaisin, nyt kun olen tottunut koneelta kuuntelemaan levyjäni.

Tarkoitin nyt lähinnä sitä KOPIOSUOJAUSTA, mistä nyt on ollu juttua.
warlock
09.02.2003 11:17:37

mitä virkaa on kopio suojauksella ku sen levyn pystyy silti polttamaan. esim uusimman bodomin oon polttanu itelle vaikka taka kannessa lukee isolla että kopiosuojattu
juxi
09.02.2003 12:57:06

Hih ja hoh. Minähän en koskaan käsitä väärin =)
"Eikö ketään edes hävetä?"
Baroquean
10.02.2003 07:37:06
mitä virkaa on kopio suojauksella ku sen levyn pystyy silti polttamaan. esim uusimman bodomin oon polttanu itelle vaikka taka kannessa lukee isolla että kopiosuojattu

No niin niin niin just. Olen koko ajan ollu sitä mieltä, että kopiosuojaus on turhaa. Jos olisin sen kannattaja ja piratismin suuri vastustaja, en varmaan olisi itse polttanut n. tuhatta CD:tä.
Piraatti9
10.02.2003 09:14:23

No niin niin niin just. Olen koko ajan ollu sitä mieltä, että kopiosuojaus on turhaa. Jos olisin sen kannattaja ja piratismin suuri vastustaja, en varmaan olisi itse polttanut n. tuhatta CD:tä.

Nii, mut on taas niitä mitä ei pysty kuuntelee koneella.
Niitä ei pysty polttaa. Mut sitte kaikki, joita voi kuunnella
koneella pystyy kyl polttaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)