Aihe: Koskettimien plimputtajat kuolleet sukupuuttoon?
1 2
Michy
10.02.2003 12:21:21
Mikä on kun ei kosketinvelhoja löydy millään mistään!?! Pitäis Purple/Rainbow-bändiin löytää sellainen mutta mistään ei tunnu tärppäävän! Onko kellään mitään tietoa tällaisista tyypeistä?
Rock'n'Roll Bless My Soul!
Puhaltaja
10.02.2003 14:26:24
Niin se on, olen samaa ihmetellyt. Kitaristeja on kyllä pilvin pimein. Yhdeksän pelimannia kymmenestä soittaa kitaraa ja sitten, kun niiden kaikkien mummotkin on kitaristeja, niin tämä joukko ei pääse loppumaan. Kosketinsoittajista sen sijaan on pula...olen huomannut ihan saman.
ultimatium
10.02.2003 18:04:09

Kitaristeja on kyllä pilvin pimein. Yhdeksän pelimannia kymmenestä soittaa kitaraa ja sitten, kun niiden kaikkien mummotkin on kitaristeja, niin tämä joukko ei pääse loppumaan. Kosketinsoittajista sen sijaan on pula...

Kitaristeista on kyllä ylitarjontaa. Jos puolet aloittelevista kitaristeista vois vaikka alkaa soittamaan rumpuja, keyboardeja tai laulamaan, niin olis vähän tasaisempi tarjonta...

Toisaalta näyttää välillä, että vaikka synamiehiä on vähän, ei siltikään kovin moni tarvitse synistiä. Itsekkin joutuin yhdessä välillä olemaan yli vuoden ilman bändiä, kun ei kukaan tarvinnut (no siinä välissä ehdin tekemään kaksi soolo-demoa, joten joskus on paras vaan itse ryhtyä toimeen)
T. Pulkkinen the keyboarding wierdo...
Tapani L
10.02.2003 20:22:14
Niin se on, olen samaa ihmetellyt. Kitaristeja on kyllä pilvin pimein. Yhdeksän pelimannia kymmenestä soittaa kitaraa ja sitten, kun niiden kaikkien mummotkin on kitaristeja, niin tämä joukko ei pääse loppumaan. Kosketinsoittajista sen sijaan on pula...olen huomannut ihan saman.

No onhan se kitara sellainen pieni, suhteellisen halpa ja perussoinnut ovat sen verran helppoja, että äkkiä sillä oppii säestämään. Kyllä minultakin kitara löytyy vaikka rumpali olenkin, mutta kuinkakohan monelta kitaristilta löytyy rummut...
Anteeksi häiriö...
Jabbe
10.02.2003 20:28:14
Minä soitan koskettimia! Toistaiseksi olen vielä lajini hengissä oleva edustaja. Hyvä vaan kun ei meitä ole enempää, riittääpähän mulle keikkaa... ;)

Hyviä rumpaleja ja basisteja sais olla kyllä enemmän (siis hyviä...).
"Eiku..."
Juho L
10.02.2003 20:48:40
Minä soitan koskettimia! Toistaiseksi olen vielä lajini hengissä oleva edustaja.

Minä myös.

Tässähän pitää kohta ryhtyä lisääntymään, ettei maailmasta kosketinsoittajat kesken loppuisi.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
surkea olio
10.02.2003 21:26:20
Minä aloin viime vuonna harjoittelemaan koskettimien soittoa, kun ei surkea kitaran soittotaito riitä......taidan kyllä olla aika kuollut
Kitaranraiskaaja
10.02.2003 21:31:19

Minä myös.

Tässähän pitää kohta ryhtyä lisääntymään, ettei maailmasta kosketinsoittajat kesken loppuisi.

Tottahan minäkin koskettimia soittaisin jos olis. Ja rumpuja kanssa, ja viulua ja selloa ja banjoa ja saksofonia. Heittäkääpä mulle tuhat euroa niin minä ostan jonkun kelpo koskettelulankun ja ryhdyn taistelemaan asian puolesta.
Montako insinööriä tarvitaan vaihtamaan kitaraan kielet?
aiiskola
10.02.2003 21:34:05

Basisteista se pula on. Kyllähän koskettimia soittaa, jos kitaran hallitsee, ei perus-pimputuksen opetteluun kauaa mene.

Mutta yritäpä löytää basisti, joka osaa soittaa, pysyy bändissä eikä halua kitaristiksi...

A.
Only dead fish go with the flow.
ultimatium
10.02.2003 21:48:57

Mutta yritäpä löytää basisti, joka osaa soittaa, pysyy bändissä eikä halua kitaristiksi...

A.

:) Toi oli paha... Naurattaa niin ettei penkillä pysy... Mutta vakavissani...

Kyllähän koskettimia soittaa, jos kitaran hallitsee, ei perus-pimputuksen opetteluun kauaa mene.

Löytyyhän niitä peruspimputtajia, mut entä niitä sit jotka uskaltavat myöntää olevansa syntikan soittaja ja tekee sitä ihan siitä ilosta ja on omistautunut asialleen? Syntikan soittajathan ovat yleensä niitä outoja... Kuten myös minä...
T. Pulkkinen the keyboarding wierdo...
Fortune
10.02.2003 21:56:04
Basisteista se pula on. Kyllähän koskettimia soittaa, jos kitaran hallitsee, ei perus-pimputuksen opetteluun kauaa mene.

No jaa, itse olen kitaristi ja sunnuntai-kosketinsoittaja, enkä kyllä kauheasti kehtaisi sanoa osaavani soittaa koskettimia, vaikka "peruspimputtelut" menevätkin. Kyllä sen soittimen hallinta vaatii kitaristiltakin aika paljon opiskelua.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Jabbe
10.02.2003 22:05:53
Kyllähän koskettimia soittaa, jos kitaran hallitsee, ei perus-pimputuksen opetteluun kauaa mene.

Älä viitti...
"Eiku..."
Jabbe
10.02.2003 22:06:13

Minä myös.

No sun kanssa en ainakaan rupee lisääntymään... ;)
"Eiku..."
rkokkonen
11.02.2003 08:28:05

Kerronpa tarinan: Rakensin yläasteella teknisissä töissä oman kitaran, tarkoituksena alkaa soittamaan kitaraa. Sitten huomasin että syntikoiden kanssa on paljon kivempaa. Enemmän ja jännempiä soundeja.

Tässä sitä nyt ollaan, kaveribändien kosketinsoittajien tuuraajana, kun niitä ei paljoa löydy. Weird.
No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan... http://www.causemos.net/rkokkonen
Snowblind
11.02.2003 14:19:48

Hoh... soitanhan minäkin koskettimia! Aina silloin tällöin vetelen huvikseni pianolla ja ensi kesänä hankin varmaan ihan kunnon koskettimet.
Jokainen taiteilija on juoppo, mutta jokainen juoppo ei ole taiteilija...
Juho L
11.02.2003 16:24:42
No sun kanssa en ainakaan rupee lisääntymään... ;)

No eihän se tarkoitus olekkaan. Naaraitahan siihen tarvitaan.

Luonto estää viimeistään urosten välisen lisääntymisen. Itseasiassa luonto joskus torkahtaa ja näin pääsee sattumaan luonnolta vahinko, eli biologinen mahdottomuus käy toteen. Näin syntyvät basistit.
Juho L
11.02.2003 17:29:30
Köyhää on kosketinsoittajien esiintyminen. Ei edes minun tekniikka & teoria -kysymykseeni kehdata vastata. Vink-vink.
Pianismi
12.02.2003 16:33:40
Kosketinsoittajat elävät...ongelmana on ettei kukaan kehtaa sanoa olevansa kosketinsoittaja, ja useimpien koneet räjähtävät jos yrittää avata m.nettiä, koska niille on ahdettu 6 gigaa sämplejä....=P

(Näin ainakin minulla)

Ja tohon lkysyntään, itse olen kymmenisen vuotta pianoa ja pari vuotta synaa soitellu, eipä ole bändiä ei...muuta kun koulujen/opistojen kokoonpanoja....
Tää ois semmosta hevahtavaa jazz-groovea....eli soita vähän saksalaisemmin.
Notefix
12.02.2003 17:37:32

Mikä on kun ei kosketinvelhoja löydy millään mistään!?! ?

Tuo voi olla myös tyylilaji ja aikakausijuttu. Jos mennään jassiin ja klasariin, tilanne on päinvastoin. Pianisteja on vähän liikaakin.

Joskus 90-luvulla keyboardistit vähenivät rockbändeistä sen ajan muodin myötä ja vieläkin eletään tuon jälkihöyryissä. Mutta kannattaa siis muistaa että valkoinen rokmusiikki on vain pieni osa koko musiikin kirjosta.
macro
12.02.2003 19:21:38
Kosketinsoittajista todellakin on pulaa. Varsinkin tyylitajuisista. Pitäisi aina heittää Spiritual Beggarsin lätty niille käteen "Tohon tyyliin ja tollasilla soundeilla"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)